Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AiMLEzZz (20.07.2021 13:25): Pri poštovej schránke som si pomyslel, že je to lepšie napísaná postava než čokoľvek od Bethesdy. :D Každopádne tie RPG mechanizmy sa mi tiež neskutočne páčia a to, že sú tam tie neviditeľné skillchecky, ktoré vlastne pripomínajú reálny život, tie časti osobnosti a jej vlastnosti, ktoré máš silné ťa sprevádzajú vnútorným monológom alebo dialógom, zatiaľ čo tie slabé a nerozvinuté, sú potláčané alebo sa nevedia prejaviť.

To, čo opisuješ, zažívam dlhodobo pri filmoch a literatúre. Hry sú v tomto stále dosť pozadu, nielen kvôli autorom, ale pre to, že ruku na srdce - herné publikum je viac nedospelé. No a keď potom hrám nejaké tie hry, tak nielen, že tam nachádzam logický lapsus, ale pôsobí to trápne a umelo a postavy sú skôr nejakými figurínami či atrapami, ktoré majú banálne alebo naopak prehnane posunúť príbeh alebo quest ďalej. Našťastie existuje indie scéna, ktorá keď neponúkne nejaký sofistikovaný príbeh, tak je oproti mainstream tvorbe oveľa viac zameraná na čistú hrateľnosť a to ma vie pohltiť tiež.
@Tulareanus (20.07.2021 13:18): Tak to máš postavu i první dojmy přesně jako já. Lidi tu hodně opěvují tu politiku a RPG mechanismy, ale mně na tom nejvíc uchvátila právě ta citlivost a neuvěřitelně dobře napsané všechno. Popravdě od té doby, co jsem na začátku roku dohrál právě Disco Elysium a Pathologic 2, mám s příběhovými hrami trochu problém, protože mi všechny ve srovnání s těmito dvěma hrami připadají trochu hloupé. Třeba Fallout 3 byl z větší části cringe fest. Jediná příběhová hra, která mě od té doby bavila, byl Batman: Arkham Knight, ale tam jsem do toho šel rovnou s tím, že to bude blbost a předem jsem se nad to celé povznesl.
Tak hra ma zatiaľ naozaj uchvátila. Je smutná, krásna a škaredá zároveň. Ale hlavne je citlivá a ja sa cítim ako detektív, ktorý zbiera čriepky svojho vlastného obrazu v rozbitom zrkadle prostredníctvom osôb, ktoré stretávam. Po tých cca 6 hodinách mám až pocit, že videohry si takýto dobrý writing nezaslúžia. Inak postavu som si vytvoril 5 4 1 2.
Stejně je super vidět, jak se tu tahle hra vytrvale prokousává žebříčkem nahoru. :)
Tak jsem dohrál The Final Cut. Dvakrát.

1. Mazovian Apocalypse Cop (1, 3, 5, 4) [HAND/EYE COORDINATION]

2. Mazovian Art Cop (3, 6, 1, 1) [EMPATHY] #HARDCORE

Mirákl. Představuje-li originál tu nejlepší videoherní literaturu, The Final Cut je tou nejlepší videoherní audio-literaturou. Lenval Brown by klidně mohl číst nákupní seznam a já bych sral blahem. Možná jen absence Sailor Socialism (původní Klaasje) lehce píchla u srdce, ale whatever, sper to ďas…

Díky všem těm hlasům to prostě celé bolí ještě víc…

The first death is in the heart, Harry.
Nevíte, jestli někdy bude fyzická kopie na PS? Dříve jsem četl, že je v plánu, ale nějak tomu přestávám věřit, možná nějaký LTR :)
@AiMLEzZz (22.04.2021 18:16): Já to myslel hlavně tak, že kromě skilchecků v mluvení tam není skoro "nic navíc". Skilly člověk využije zejména při mluvení (sem tam teda i v jiných situacích), stejně tak oblečení "jen" zvyšuje skilly a když něco nejde, save scumming to jistí (což teda není vyloženě chyba hry, že).

Nejsou tam žádné taktické souboje, například. Mě to ale bavilo hodně a nevadilo mi to.
@John Mirra (komentář): "RPG systém mi přišel fajn, i když chápu výtky, že se vlastně jedná jen o simulátor mluvení a skillchecků."

Hehe, nevím teda, jestli tenhle názor někdo zastává, ale docela mě to pobavilo. V zásadě to je takový cynický pohled na RPG - je to simulátor mluvení a skillchecků. FPS jsou simulátory klikání na cíle, adventury jsou simulátory kombinací předmětů a pixelhuntingu a simulátory jsou simulátory simulace ovládání vozidel, letadel, podnikání atp.
@John Mirra (22.04.2021 17:51): Nikoliv, je tam hafo skrytých pasivných skill checků, jak v dialozích, tak v prostředí, které se ti vůbec neobjeví, když je failneš. Zkus si to zahrát za jiný build, budeš překvapen.
@SilentWolf (22.04.2021 17:17): Tojo, ale stejně se ti tam vždycky objeví, že se ti nepodařil skillcheck na motoriku. Tzn. motorika ti nic neřekne, ale ty víš, že by ti něco řekla, kdybys jí měl vytrénovanější. Ale mně přišlo, že se mi tohle prostě nestávalo a že ty skillchecky u těch daných vlastností jsou prostě zastoupeny méně.
Další 2h hraní v háji. Neodkliknutelný dialog a hra se mi zase od určitého bodu neukládala.
Je stále těžší udržet si ty nervy z oceli.

LOGIC [medium: success] - Není to zas tak těžké, když je hra geniální.
ENCYCLOPEDIA [medium: success] - A žádné podobné hry nejsou.
VOLITION [medium: fail] - Ale prostě, doprdele už.
“HEALTH CRITICAL”
@Jab (08.04.2021 22:20): jojo, taky si myslím. Hrál jsem to první den 12+h v kuse. :D je to droga. Pak budu cítit velkou prázdnotu.

@Tulareanus (08.04.2021 22:22): protože jsem už rok na home officu a po skončení práce není moc fajn pocit přepojit do monitoru místo pracovního notebooku osobní PC a začít tam něco hrát. :D ve stejné poloze, na stejném místě. To bych si asi hodil mašli. :D
@special_plan (08.04.2021 00:41): Nahradil, ale v nastavení je možnost Classic modu, který by měl fungovat jako v původní verzi jen s novým dabingem - každá z postav má namluvených jen pár úvodních vět. Sám jsem to, ale ještě nezkoušel.
Tak, další bug. Nejde vytáhnout item z písku. Jedná se o část zbroje, naštěstí jsem si nechal utéct už boty, tak mi to zas tolik nevadí.
Nahradil Final Cut původní verzi, nebo si lze mezi nimi vybírat (jako u Original Sin)? Kompletní dabing mě dokonale odrazuje.
@AiMLEzZz (07.04.2021 22:36): V nastavení je Psychlogical mode, kdy zůstanou postavy namluvené, ale skilly jsou bez dabingu.

Z Final Cutu mám odehraný první den a za mne je dabing vcelku v phodě, ale je z toho trochu poznat, že to bylo napsané spíš primárně ke čtení.
@Kejtee (07.04.2021 19:58): pořád mám bílou texturu u toho auta. Ale jinak to prošlo.

Nicméně teď mi začaly mizet ikony některých předmětů. Občas problikne stín někde (což se nedělo), pořád tam je neviditelná bariéra, kterou jde projít jen kliknutím na vzdálený prompt po odzoomování. Pořád se musejí prompty xkrát potvrzovat, navigaci v myšlenkách nechápu, většinou se mi podaří začít zkoumat tu kterou chci naprostou náhodou, jako bych žongloval s hromadou míčků.. zabásnu skupinku lidí ale po cutscéně tam po nich zbyly "prompty" a můžu si s nimi dále povídat i když tam nejsou. No.. popravdě je toho furt dost.. ale .. KRAVATA KONEČNĚ MLUVÍÍÍÍÍ.. :D A je to snad nejlepší hra za poslední roky, tak co už. :D absolutně mi to nekazí zážitek. To jen to auto.


@Radecker (07.04.2021 20:45): Klaasje je boží, spolu s Joyce mé oblíbené postavy, když nezmiňujeme Kima, který je jasný. Ten její hlas totálně zbožnuju. Takový typický vykouřený a duchem nepřítomný.. v depresi apod.. Navíc konverzace s ní, kdy si se mnou tuším "volition" chtěla na slovíčko promluvit, byl zatím vrchol hry. Absolutně z ní nezmizlo nic z toho co píšeš. Spíš mi to přijde ještě umocněnější a lidštější. Ten původní dabing byl taková lidl kvalita. Cuno o cosi ze svého charakteru asi přišel, ale při dlouhodobém poslechu by nám jebly bubínky a dabérovi možná cévka. Z toho co jsem viděl ve videu, tak musel u toho dabingu hodně tlačit na pilu aby zněl tak příšerně.

A vnitřní monology taky skvělé, ale zde nemůžu porovnat. Je pravda, že číst si je vlastním hlasem by mělo hned naprosto jinou atmosféru, než že všechny zní naprosto stejně. A asi souhlasím, že možná lepší. Ale pořád je to lepší než vypravěč v Original Sin 2, zde je ten hlas aspoň super.
@Radecker (07.04.2021 20:45): Wow, teda že se mi to takhle bude nelíbit, jsem nečekal. Nová Klaasje je dobrá, ale dabovat ten vnitřní monolog byla teda chyba. Přijde mi to šíleně rozvleké, což zabíjí právě to svižné tempo dialogů, které v originále probíhají v krátkých útržcích a působí velmi svěže. A podle mě je daleko lepší, když ten vnitřní monolog zní jako vnitřní monolog toho, kdo zrovna hraje.
Dnes na mě na youtubu vyskočilo srovnání prvního rozhovoru s Klaasje Final Cut vs. Original. Nový dabing zní sice kvalitněji, ale z hlasu Klaasje se ztratil takový ten žal (možná šok) a "nevyspalost" z původní verze. Vím, že ten rozhovor s ní mě naladil na depresivní podivnost toho světa. Navíc mě jako ne úplně velkého fanouška kompletního dabingu izometrických her zarazil fakt, že namluveny jsou zřejmě i všechny "vnitřní hlasy". Myslím, že tím hra dostane trochu jinou atmosféru a vlastně se těším na zjišťování jestli to bude ku prospěchu věci :-)
Tak patch je konečně tu. Vývojáři asi narazili na ten proces certifikací sony. Před týdnem napsali "je to na cestě", včera napsali "dnes" a dnes.. teda vyšel. :D
aha ... ja teda zacal hrat DE asi uz v nejake opatchovane verzi, stahoval jsem to z GOGu myslim ve stejnej den, co jsem to koupil (OMG, ceknul jsem mejla - tvl, ja jsem fakt tragedie, koupeno Jul 21 2020 .. takze uz se s tim zase crcam tri-ctvrte roku a mam to dohrany sotva do pulky) a neuvedomuju si, ze bych tam narazil byt jen na jedinej bug (vlastne jeden jo .. zasekle flasky v sitovce - psalo to v inventari ze v sitovce mam 12 flasek ale u automatu sitovka hlasila, ze je prazdna) takze me prekvapuje, ze definitive edition je takovej bugfest .. ale fair .. dobre vedet ... diky vsem za info
@ntz (06.04.2021 14:53): Tak na konzolich se u her tohohle typu často stává ze vyjdou prakticky v nehratelne podobě ( Pillars, Pathfinder,Wasteland atd) Takže bych se nedivil kdyby to na PC bylo v pohodě.
@ntz (06.04.2021 14:53): https://www.reddit.com/r/DiscoElysium/co ... _cut_bug_megathread/

Nejhlavnější je asi to potopené auto, protože ačkoliv jsem si o tom nic nezjišťoval, věřím, že to je pro příběh velmi důležitá událost. A nechci pokračovat, pokud se do něj nejde podívat.

A krom toho se to na konzoli hraje trochu hůř, protože to odmítá registrovat tlačítko pro interakci a většinou ho mačkám 2-3x. Ale hra mě tak pohltila že to mi třeba vůbec nevadilo.
to je fakt tak desne zabugovany ? mluvime o P-ééC-éé a nebo jen konzolich ? mam to stazeny, furt laboruju jestli upgradnout svoji starou instanci a nebo to dojet na prvni playthrough bez tehle fancy edice ...
Dneska by měl vyjít onen patch. Což je super, už mám absťák. :D Rozjetých tolik skvělých questů..
@Jab (05.04.2021 11:44): tak to jsou asi holt console exclusive bugy.

Mám tam místo které zaboha nemůžu projít jinak, než že kliknu na nějaký vzdálený prompt a postava projde, pokud jdu standardně páčkou tam je tam jakoby bariéra. Nemluvě o tom, že každý prompt potvrzuju tak 2-3x.

Pak navigace v těch thoughts je příšerná a teď když si odemknu nový slot najednou se mi jedna z nich smaže, jakobych dal "zapomenout".

Některé postavy nejsou dabované a údajně je to asi taky bug. Protože by měly být všechny.

Atd.. atd.. :-D
Tedy na to, že toho až tolik nepřidali, jsou game breaking bugy zklamání. Holt není to ještě CDPR ni Bethesda no. :)
@Tarhiel (04.04.2021 21:01): no ono je i nějak divně graficky vykreslené. A 2h tam s Kimem čekáme a povídame si. A pak řekne "ok, můžeme ho prozkoumat" ale jediná akce kterou to nabízí je znovu 2h čekat a prožít znovu ty stejné dialogy.

Loadoval jsem už 3x. A nechci moc pokračovat a doufat, že to časem půjde. Asi by mi to kazilo požitek z dokonalé hry.
@SilentWolf (04.04.2021 20:53): Neskúsiš loadnúst starší save a vyskúšať to znovu?
V istom momente totiž musíš čakať, aby si mohol s autom interagovať, resp. splniť nejaké iné úlohy a vrátiť sa k nemu, aby si s ním mohol interagovať znovu, ak si to dobre pamätám.
Tak mi hraní přerušil bug :( nejde mi podruhé interagovat s potopeným autem. Je to asi častý bug a něco mi říká, že vzhledem k původu auta v něm bude něco důležitého. Tak holt počkám na patch.

A popravdě je ta final cut docela bugfest. :D