@Cathan (16.02.2021 12:31): Každopádně jsi mě motivoval, znovu jsem rozehrála, ať už tedy konečně vím, jak se to změnilo :D
Diskuze
@Cathan (16.02.2021 12:31): Mně právě Tramvaj vždycky připomene Zdenu, kdysi jsem z toho chtěla udělat parodii, ale to už je na jinou diskuzi jinam :D
@Brasikona (16.02.2021 12:29): xDDD Já si to nemohl odpustit, a dal jsem to jako odkaz na epizodu Simpsonů, Tramvaj do stanice Marge, kde byl muzikál na motivy Tramvaj do stanice Touha. Velmi tématické :D
@Garret (16.02.2021 12:01): Aha, díky!
@Pluto (16.02.2021 11:46): No jo, ta má paměť...
@Cathan (16.02.2021 12:06): Úplně mimo, ale vždycky, když vidím náhled toho tvého komentáře, vzpomenu si na ZDENOOOO! :D
@Pluto (16.02.2021 11:46): No jo, ta má paměť...
@Cathan (16.02.2021 12:06): Úplně mimo, ale vždycky, když vidím náhled toho tvého komentáře, vzpomenu si na ZDENOOOO! :D
@Garret (16.02.2021 12:01): Aha! Proto byla ta kapitola tak krátká a taková trochu divná. To hodně vysvětluje vlastně.
@Brasikona (16.02.2021 11:23): je tam vystřižená část s potrubím v podzemí (cpou se do něj nějaké rozžhavené uhlíky), kousek po té, co se Eleonora snaží učit létat.
@Brasikona (16.02.2021 11:23): A než se k tomu dostaneš, tak zapomeneš, co tam bylo předtím :-)
@Pluto (16.02.2021 11:21): Právě pořád ale ještě nevím, jak velká část to je a jak to funguje, bohužel jsem se k tomu ještě znovu nedostala :D
@Brasikona (16.02.2021 11:17): Je to pořád stejné, jako po těch prvních reakcích - vynechali celkem velkou část z druhé poloviny hry. A evidentně je to ku prospěchu.
@Cathan (16.02.2021 10:49): Bývalo právě, tam se to tak jako "opakovalo" a štvalo to víc lidí, myslím, že to tady zmiňoval v komentáři i někdo další, nejen já, po vydání, a tvůrci se pak rozhodli to tam trochu zkrátit, ale nevím přesně, jak to tam teď právě je :)
@Brasikona (16.02.2021 09:10): Wow, to bývalo delší? Pak asi chápu :D Já tomu věnoval cca 27 hodin.
@Kejtee (16.02.2021 10:39): Díky! :)
@Kejtee (16.02.2021 10:39): Díky! :)
@Cathan (komentář): hru som nehrala, iba videla trochu z gameplayu ale v kazdom pripade velmi pekny komentar :)
@Cathan (komentář): Dovolím si poznamenat, že už jsi hrál právě lehce (nevím jak moc) zkrácenou verzi, na kterou se já osobně ještě chystám, takže věřím, že už ta délka nemusí být tak ubíjející :) A těší mě, že sis to užil, by měli hoši z CBE radost :D
Mám arachnofobii prvního stupně, tedy strach při pohledu na pavouky a zejména jejich rychlém pohybu. Ale pouze, jde-li o živé exempláře přímo před mýma očima. Ve filmech mi nevadí, například u filmu Arachnofobia z 90. let jsem se dokonce i pousmál. Bez problému sleduji i dokumenty. Zde v Someday You'll Return jsem byl naprosto v pohodě.
@Cathan (15.02.2021 02:46): Rozumím :D
A v půlce hry musím říct, že už je to fakt hodně dlouho, co jsem tak nesnášel hlavní postavu xD
@Wettek98 (14.02.2021 20:15): No, za mě mohu říct, že nepřátelé v "aktivní" formě mají něco jako pavoučí podobu. nejsou to ale reální pavouci, jen tak působí díky deformaci. Ta jeskyně je ale zřejmě skutečně jediné místo s reálnými pavouky, a ten pohled koutkem oka na obřího pavouka bylo asi první setkání s nepřítelem.
@Garret (14.02.2021 11:19): ok tak tomu asi někdy dám šanci :-D
@Cathan (14.02.2021 01:43): nebude
@Wettek98 (14.02.2021 02:05): není to tak hrozné, pavouci ve hře nepředstavují nebezpečí a je to spíše taková lokální vizuální hříčka, než aby tě provázeli po celou hru
@Wettek98 (14.02.2021 02:05): není to tak hrozné, pavouci ve hře nepředstavují nebezpečí a je to spíše taková lokální vizuální hříčka, než aby tě provázeli po celou hru
@Cathan (14.02.2021 02:38): Díky!
@Wettek98 (14.02.2021 02:05): Oki, budu informovat :D
@Cathan (14.02.2021 01:43): Ou, sakra… vpohodě zrovna tyhle ,,spoilery,, mi moc nevadí :-D každopádně moc díky možná jsi mě zahránil od infarktu :-D myslíš že bys pak mohl dát vědět jak to vypadá dál? Zda-li by nestačilo dát jednu část odehrát někomu jinému :-D
@Wettek98 (14.02.2021 01:33): (jeden menší, jeden malilinkato větší spoiler) Zatím nevím, jak je to ve zbytku hry, ale procházel jsem jeskyní plnou pavučin s tarantulemi které jsem musel pálit pochodní, a pak jsem koutkem oka viděl pavouka o velikosti velkého bernardýna. Nic víc zatím, ale podle mě to ještě bude hrát roli.
@Cathan (14.02.2021 00:46): Ok, díky za varování! :D můžu se zeptat, jak hrozné to tam s pavouky je? Fakt je nesnášim, ale hru jsem zkusit chtěl... Asi dám však na tvou radu :D Už Metro Exodus a pavouci pobíhající po monitoru to bylo pro mě naprostý peklo...
Prosím bez spoilerů, protože jsem teprve rozehrál druhou hodinu hry, ale ta hra by měla mít tučnou nálepku "NENÍ VHODNÉ PRO ARACHNOFOBIKY FOR GOD SAKE!"
@ajne (12.01.2021 11:51): Ano, tak až po misi v úkrytu.
@DEU (12.01.2021 09:51): Na mne to bylo asi až moc, zatím si neumím představit, že bych to dal znova. Už mne to potom nebavilo, a to jsem si první hodiny opravdu užíval. Ale to byla ta "normálnější" část. Z těch paranormálnějších částí mne ještě zaujalo těsně po elektrárně hledání úkrytu - chatky. Elektrárna uvnitř byla fajn.
@ajne (komentář): A to ještě v posledních snad třech kapitolách většinu pasáží ubraly. Mě ta hra až někam k elektrárně nadchla, ale v co se změnila poté už jsem nechápal. Teď ji jedu podruhé a rád bych jednou dosáhl na všech pět konců (zatím mám pouze odemknutý konec s kartami se Stelou).
Zvlášť na klávesnici je standardní, že jsou jenom dva mody. Na gamepadu by to asi šlo rozfázovat, myslím, že v nějaký známý stealth hře se upravovala rychlost běhu kolečkem, to mi přijde ideální. Ale pořád by mi to přišlo silně nadstandardní kdyby to hra měla než trestuhodné když to nemá.
Hra mi poprvé a naposledy spadla v menu při výběru jazyka nebo titulků. Jinak vůbec, přitom jsem normálně přepínal do excelu, messengeru atd. Žádný bug jsem taky nezažil.
Reálná linka, to mi mluví ze srdce. Je škoda, že k tomu zatím tvůrci nemají odvahu obecně a reálných příběhů je hrozně málo. Určitě také považuju za nejsilnější ty reálné pasáže. Tady taky trochu vadí, že tím rozdělením do kapitol a snovými vložkami není možné si proběhnout celou reálnou oblast.
Hra mi poprvé a naposledy spadla v menu při výběru jazyka nebo titulků. Jinak vůbec, přitom jsem normálně přepínal do excelu, messengeru atd. Žádný bug jsem taky nezažil.
Reálná linka, to mi mluví ze srdce. Je škoda, že k tomu zatím tvůrci nemají odvahu obecně a reálných příběhů je hrozně málo. Určitě také považuju za nejsilnější ty reálné pasáže. Tady taky trochu vadí, že tím rozdělením do kapitol a snovými vložkami není možné si proběhnout celou reálnou oblast.
@Pluto (20.11.2020 16:34): caps lockem se zapíná toggle běh, jinak držením shiftu
Garret: Ano :)
Pluto: K příběhu - prostě já v tom vidím jen pokus rozmlžit děj prvoplánově. Taky vím, co se stalo v Silent hill 2 v htelovym pokoji to bylo nahraný na kazetě a taky to byl nejlepší omažik hry - tohle mi zde chybí.
Pluto a Raisen: Ano ... napsal jsem to nejasně:
napíšu to jinak: hra neobsahuje vůbec WALK, jen RUN a SPRINT.
Pluto: K příběhu - prostě já v tom vidím jen pokus rozmlžit děj prvoplánově. Taky vím, co se stalo v Silent hill 2 v htelovym pokoji to bylo nahraný na kazetě a taky to byl nejlepší omažik hry - tohle mi zde chybí.
Pluto a Raisen: Ano ... napsal jsem to nejasně:
napíšu to jinak: hra neobsahuje vůbec WALK, jen RUN a SPRINT.
@Pluto (20.11.2020 16:34): Také mám pocit, že jsem chůzi/běh přepínala.
@Kosi.. (komentář): Víceméně máme podobný názor. Kdyby se hra postavila jen na "reálném" světě a místo potvor a různých bludišť se přidaly táborové hry, šifry nebo puzzly, tak by to bylo super. Jakmile se ale přechází do snového světa a přichází hororové a stealth prvky, jde to kvalitativně dolů...
Každopádně mě překvapila zmínka o běhání, co jsem to hrál, tak si nepamatuju, že by postava sama od sebe běhala. Možná nějaký nový update?
Jinak mě teda hra nespadla ani jednou a na žádný zásadnější bug si taky nepamatuju. Ale zase, hrál jsem dřívějši verzi hry, hned po vydání, tak nevím.
No a poslední poznámka je k příběhu. Krásně jsi to popsal ze svého pohledu, ale i na tom se ukazuje, že každý ten příběh a jednotlivé postavy a události vidí trochu jinak. Myslím, že i tady v komentářích už padlo několik možných příběhových variant, kde každá z nich je více či méně "uvěřeníhodná". Ale rozhodně bych si netroufl to tak jednoduše paušalizovat, jako ty.
Každopádně mě překvapila zmínka o běhání, co jsem to hrál, tak si nepamatuju, že by postava sama od sebe běhala. Možná nějaký nový update?
Jinak mě teda hra nespadla ani jednou a na žádný zásadnější bug si taky nepamatuju. Ale zase, hrál jsem dřívějši verzi hry, hned po vydání, tak nevím.
No a poslední poznámka je k příběhu. Krásně jsi to popsal ze svého pohledu, ale i na tom se ukazuje, že každý ten příběh a jednotlivé postavy a události vidí trochu jinak. Myslím, že i tady v komentářích už padlo několik možných příběhových variant, kde každá z nich je více či méně "uvěřeníhodná". Ale rozhodně bych si netroufl to tak jednoduše paušalizovat, jako ty.
@Kosi.. (komentář): jsem zrovna došel do elektrárny a mám z toho podobný pocity. předpokládám, že teď už to bude jen horší a horší :-)
Tak jsem dneska (popravdě poprvé v životě) vyrazil do oblasti hradiska sv. Klimenta, abych naživo nasál trochu z té místní atmosféry. A při tom jsem si opětovně vzpomněl na hru a uvědomil si, kolik krás okolí skýtá. Tak mě napadlo, jestli by nestálo za to, aby se tvůrci pokusili ještě využít zdejší prostředí a vydat DLC, které by třeba bylo nezávislé na původní dějové linii a dokázalo využít vymodelovaného prostředí. Pokud by se to odehrávalo hlavně v barevném světě a chyběly potvory, tak bych si to určitě koupil.
@Red (30.10.2020 18:07): Rovnako aj ja :)
Tak už je konečně na GOG, koupeno:)
@DEU (28.10.2020 22:24): průměr
@Guldy (28.10.2020 19:23): tak koukám na tabulku a vypadá to, že s první generací se za takovou spotřebu opravdu jezdilo... já teda nejsem expert, ale řekl bych, že to je první generace, podle fotek. anyway, back to "true story" :-)
@Guldy (28.10.2020 19:23): tak koukám na tabulku a vypadá to, že s první generací se za takovou spotřebu opravdu jezdilo... já teda nejsem expert, ale řekl bych, že to je první generace, podle fotek. anyway, back to "true story" :-)
@Garret (28.10.2020 18:53): A jde o momentální, nebo průměrnou spotřebu?
@Garret (28.10.2020 18:53): taky jsem dnes zacal hrat.. Spotreby jsem si nevsiml, ale po ty dalnici jel 140, kdyz si hral s tim mobilem :) to jsem si trosku rikal "aha.. Hmm"
@Garret (28.10.2020 18:53): Třeba vynuloval počítadlo na benzínce a potom zuřivě spěchal do lesa :D
hlavní hrdina si jezdí ve fabii se spotřebou 8.5l? to není podle pravdy, -20%
@Tchort (23.10.2020 20:13): Tak to je paráda a důvod hru znovu zahrát. Navíc ještě musím vyčistit les od zbylých pohozených papírků plus dosbírat dost věcí.
Jinak hraju hru podruhý a zatím jsem si všimnul, že mi nespadla větev na auto. Možná je to tím, že jsem se schválně vzdaloval otočený, abych tu animaci viděl:)
@Pluto (25.10.2020 14:12): Já mám právě místní reálie v hororových adventurách hodně rád, akční pasáže naopak v adventurách nesnáším a jsem rád, že tu žádný QTE nejsou. Ale samozřejmě je taky možnost udělat adventuru bez nadpřirozena s nějakým reálným hledáním, jenom jsem nad tím rozmýšlel v rámci toho že tam mnohé věci z reálií a dětského světa jsou, jenom nejsou využity.
@Red (25.10.2020 13:46): Díky za podrobnější popis. Ale nejsem si jistý, jestli by přimíchání pohádkových motivů bylo zrovna to pravé a jestli by to ostatní (i ve světě) ocenili. Aby to nevypadalo příliš přeplácaně. Každopádně všechno, co popisuješ, tak přidává další akčnější či stealth pasáže. Já osobně bych se víc zaměřil spíš na ve hře již existující prostředí a přidal bych více z toho, co se skutečně odehrávává na táborech. Je spousta táborových her, která do celého příběhu i prostředí sedí mnohem víc, než pohádky.
@Pluto (25.10.2020 13:24): To je vtipný, protože mám dojem, že jsem se rozepsal až běda konkrétně a ten odstavec je celý o tom co si představuju a co ve hře není. Hra přitom folklór má, jen z toho vychází podle mého genericky, ale je také možné, že jsem některé motivy špatně interpretoval, nejsem si jistý co přesně znamená opakující se motiv rukou nebo černého slizu.
Alternativní příběh samozřejmě vymyšlený nemám, ale Hrdina jako hejkal, divý muž, několikrát je tady motiv že ty lesy zná dokonale, je tu motiv jak je vzteklý, netrpělivý. Vypadá to, že je po smrti, proč tedy je pořád v lese? Rusalka, duše dívky co spáchala sebevraždu, na tom místě se také neustále vyskytuje. Černý sliz - třeba rašelina, pohřbívající a rozkládající mrtvoly a v přeneseném smyslu taj u vzpomínky na ně, mohlo by souviset s vodníky unášející duše. No a to, že by hra mohla resemblovat hry z dětství, za to můžou třeba i moje hororové sny, před netvory se snažím utéct(honěná) (zpomalená třeba tou rašelinou pohřbívající vzpomínky) nebo schovat (schovka), samotný nápad nehybných žijících postav v cukr káva limonáda mi přijde děsivý sám o sobě. Rozvod mi zase připomíná ty hry kde vypadává. Tichá pošta co změní obsah původního může také třeba podobou lhaní a popírání reality hrdinou.
Alternativní příběh samozřejmě vymyšlený nemám, ale Hrdina jako hejkal, divý muž, několikrát je tady motiv že ty lesy zná dokonale, je tu motiv jak je vzteklý, netrpělivý. Vypadá to, že je po smrti, proč tedy je pořád v lese? Rusalka, duše dívky co spáchala sebevraždu, na tom místě se také neustále vyskytuje. Černý sliz - třeba rašelina, pohřbívající a rozkládající mrtvoly a v přeneseném smyslu taj u vzpomínky na ně, mohlo by souviset s vodníky unášející duše. No a to, že by hra mohla resemblovat hry z dětství, za to můžou třeba i moje hororové sny, před netvory se snažím utéct(honěná) (zpomalená třeba tou rašelinou pohřbívající vzpomínky) nebo schovat (schovka), samotný nápad nehybných žijících postav v cukr káva limonáda mi přijde děsivý sám o sobě. Rozvod mi zase připomíná ty hry kde vypadává. Tichá pošta co změní obsah původního může také třeba podobou lhaní a popírání reality hrdinou.
@Red (komentář): Pěkně napsaný komentář. Zaujal mě druhý odstavec ve spoileru. S první větou plně souhlasím, podle mě právě zde je nevyužitý potenciál. Ale sám bych si ho představoval trochu jinak, než jak je naznačeno v dalších větách. Jak přesně by sis představoval implementaci pohádkových bytostí, případně her s nimi souvisejících? Já si to moc dobře nedovedu představit, jak by se to dalo zasadit do současného světa, který se pohybuje mezi reálným a temným světem. Pohádkové bytosti mi tam nějak nesedí.
@Tchort (23.10.2020 20:13): No vida, tak myslím, že nastal čas to rozjet znovu! :)
Je tu aktualizace v podobě verze 1.7.0s. Došlo na velkou opravu audia s přidáním i zcela nové hudby, která oživí některá "hluchá místa". Změna v ukládání kapitol, kdy se hra vždy uloží na začátku a konci kapitoly a spousta dalších oprav. A podle všeho došlo i na fixnutí questu s Lojzou, Tolik dobrých zpráv, že to snad rozjedu znova :-)