Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cathan (16.02.2021 10:49): Bývalo právě, tam se to tak jako "opakovalo" a štvalo to víc lidí, myslím, že to tady zmiňoval v komentáři i někdo další, nejen já, po vydání, a tvůrci se pak rozhodli to tam trochu zkrátit, ale nevím přesně, jak to tam teď právě je :)
@Cathan (komentář): Dovolím si poznamenat, že už jsi hrál právě lehce (nevím jak moc) zkrácenou verzi, na kterou se já osobně ještě chystám, takže věřím, že už ta délka nemusí být tak ubíjející :) A těší mě, že sis to užil, by měli hoši z CBE radost :D
Mám arachnofobii prvního stupně, tedy strach při pohledu na pavouky a zejména jejich rychlém pohybu. Ale pouze, jde-li o živé exempláře přímo před mýma očima. Ve filmech mi nevadí, například u filmu Arachnofobia z 90. let jsem se dokonce i pousmál. Bez problému sleduji i dokumenty. Zde v Someday You'll Return jsem byl naprosto v pohodě.
A v půlce hry musím říct, že už je to fakt hodně dlouho, co jsem tak nesnášel hlavní postavu xD
@Wettek98 (14.02.2021 20:15): No, za mě mohu říct, že nepřátelé v "aktivní" formě mají něco jako pavoučí podobu. nejsou to ale reální pavouci, jen tak působí díky deformaci. Ta jeskyně je ale zřejmě skutečně jediné místo s reálnými pavouky, a ten pohled koutkem oka na obřího pavouka bylo asi první setkání s nepřítelem.
Prosím bez spoilerů, protože jsem teprve rozehrál druhou hodinu hry, ale ta hra by měla mít tučnou nálepku "NENÍ VHODNÉ PRO ARACHNOFOBIKY FOR GOD SAKE!"
@DEU (12.01.2021 09:51): Na mne to bylo asi až moc, zatím si neumím představit, že bych to dal znova. Už mne to potom nebavilo, a to jsem si první hodiny opravdu užíval. Ale to byla ta "normálnější" část. Z těch paranormálnějších částí mne ještě zaujalo těsně po elektrárně hledání úkrytu - chatky. Elektrárna uvnitř byla fajn.
@ajne (komentář): A to ještě v posledních snad třech kapitolách většinu pasáží ubraly. Mě ta hra až někam k elektrárně nadchla, ale v co se změnila poté už jsem nechápal. Teď ji jedu podruhé a rád bych jednou dosáhl na všech pět konců (zatím mám pouze odemknutý konec s kartami se Stelou).
Zvlášť na klávesnici je standardní, že jsou jenom dva mody. Na gamepadu by to asi šlo rozfázovat, myslím, že v nějaký známý stealth hře se upravovala rychlost běhu kolečkem, to mi přijde ideální. Ale pořád by mi to přišlo silně nadstandardní kdyby to hra měla než trestuhodné když to nemá.
Hra mi poprvé a naposledy spadla v menu při výběru jazyka nebo titulků. Jinak vůbec, přitom jsem normálně přepínal do excelu, messengeru atd. Žádný bug jsem taky nezažil.
Reálná linka, to mi mluví ze srdce. Je škoda, že k tomu zatím tvůrci nemají odvahu obecně a reálných příběhů je hrozně málo. Určitě také považuju za nejsilnější ty reálné pasáže. Tady taky trochu vadí, že tím rozdělením do kapitol a snovými vložkami není možné si proběhnout celou reálnou oblast.
Garret: Ano :)
Pluto: K příběhu - prostě já v tom vidím jen pokus rozmlžit děj prvoplánově. Taky vím, co se stalo v Silent hill 2 v htelovym pokoji to bylo nahraný na kazetě a taky to byl nejlepší omažik hry - tohle mi zde chybí.
Pluto a Raisen: Ano ... napsal jsem to nejasně:
napíšu to jinak: hra neobsahuje vůbec WALK, jen RUN a SPRINT.
@Kosi.. (komentář): Víceméně máme podobný názor. Kdyby se hra postavila jen na "reálném" světě a místo potvor a různých bludišť se přidaly táborové hry, šifry nebo puzzly, tak by to bylo super. Jakmile se ale přechází do snového světa a přichází hororové a stealth prvky, jde to kvalitativně dolů...

Každopádně mě překvapila zmínka o běhání, co jsem to hrál, tak si nepamatuju, že by postava sama od sebe běhala. Možná nějaký nový update?

Jinak mě teda hra nespadla ani jednou a na žádný zásadnější bug si taky nepamatuju. Ale zase, hrál jsem dřívějši verzi hry, hned po vydání, tak nevím.

No a poslední poznámka je k příběhu. Krásně jsi to popsal ze svého pohledu, ale i na tom se ukazuje, že každý ten příběh a jednotlivé postavy a události vidí trochu jinak. Myslím, že i tady v komentářích už padlo několik možných příběhových variant, kde každá z nich je více či méně "uvěřeníhodná". Ale rozhodně bych si netroufl to tak jednoduše paušalizovat, jako ty.
Tak jsem dneska (popravdě poprvé v životě) vyrazil do oblasti hradiska sv. Klimenta, abych naživo nasál trochu z té místní atmosféry. A při tom jsem si opětovně vzpomněl na hru a uvědomil si, kolik krás okolí skýtá. Tak mě napadlo, jestli by nestálo za to, aby se tvůrci pokusili ještě využít zdejší prostředí a vydat DLC, které by třeba bylo nezávislé na původní dějové linii a dokázalo využít vymodelovaného prostředí. Pokud by se to odehrávalo hlavně v barevném světě a chyběly potvory, tak bych si to určitě koupil.
hlavní hrdina si jezdí ve fabii se spotřebou 8.5l? to není podle pravdy, -20%
Jinak hraju hru podruhý a zatím jsem si všimnul, že mi nespadla větev na auto. Možná je to tím, že jsem se schválně vzdaloval otočený, abych tu animaci viděl:)
@Pluto (25.10.2020 14:12): Já mám právě místní reálie v hororových adventurách hodně rád, akční pasáže naopak v adventurách nesnáším a jsem rád, že tu žádný QTE nejsou. Ale samozřejmě je taky možnost udělat adventuru bez nadpřirozena s nějakým reálným hledáním, jenom jsem nad tím rozmýšlel v rámci toho že tam mnohé věci z reálií a dětského světa jsou, jenom nejsou využity.
@Red (25.10.2020 13:46): Díky za podrobnější popis. Ale nejsem si jistý, jestli by přimíchání pohádkových motivů bylo zrovna to pravé a jestli by to ostatní (i ve světě) ocenili. Aby to nevypadalo příliš přeplácaně. Každopádně všechno, co popisuješ, tak přidává další akčnější či stealth pasáže. Já osobně bych se víc zaměřil spíš na ve hře již existující prostředí a přidal bych více z toho, co se skutečně odehrávává na táborech. Je spousta táborových her, která do celého příběhu i prostředí sedí mnohem víc, než pohádky.
@Pluto (25.10.2020 13:24): To je vtipný, protože mám dojem, že jsem se rozepsal až běda konkrétně a ten odstavec je celý o tom co si představuju a co ve hře není. Hra přitom folklór má, jen z toho vychází podle mého genericky, ale je také možné, že jsem některé motivy špatně interpretoval, nejsem si jistý co přesně znamená opakující se motiv rukou nebo černého slizu.

Alternativní příběh samozřejmě vymyšlený nemám, ale Hrdina jako hejkal, divý muž, několikrát je tady motiv že ty lesy zná dokonale, je tu motiv jak je vzteklý, netrpělivý. Vypadá to, že je po smrti, proč tedy je pořád v lese? Rusalka, duše dívky co spáchala sebevraždu, na tom místě se také neustále vyskytuje. Černý sliz - třeba rašelina, pohřbívající a rozkládající mrtvoly a v přeneseném smyslu taj u vzpomínky na ně, mohlo by souviset s vodníky unášející duše. No a to, že by hra mohla resemblovat hry z dětství, za to můžou třeba i moje hororové sny, před netvory se snažím utéct(honěná) (zpomalená třeba tou rašelinou pohřbívající vzpomínky) nebo schovat (schovka), samotný nápad nehybných žijících postav v cukr káva limonáda mi přijde děsivý sám o sobě. Rozvod mi zase připomíná ty hry kde vypadává. Tichá pošta co změní obsah původního může také třeba podobou lhaní a popírání reality hrdinou.
@Red (komentář): Pěkně napsaný komentář. Zaujal mě druhý odstavec ve spoileru. S první větou plně souhlasím, podle mě právě zde je nevyužitý potenciál. Ale sám bych si ho představoval trochu jinak, než jak je naznačeno v dalších větách. Jak přesně by sis představoval implementaci pohádkových bytostí, případně her s nimi souvisejících? Já si to moc dobře nedovedu představit, jak by se to dalo zasadit do současného světa, který se pohybuje mezi reálným a temným světem. Pohádkové bytosti mi tam nějak nesedí.
Je tu aktualizace v podobě verze 1.7.0s. Došlo na velkou opravu audia s přidáním i zcela nové hudby, která oživí některá "hluchá místa". Změna v ukládání kapitol, kdy se hra vždy uloží na začátku a konci kapitoly a spousta dalších oprav. A podle všeho došlo i na fixnutí questu s Lojzou, Tolik dobrých zpráv, že to snad rozjedu znova :-)