Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (26.04.2020 11:35): Jo, to take pusobi dost divne. Dalsi vec, ktera me docela stve je ten scaling pozadavku na skill. To jsem u toho indiana, Taknannanuky nebo tak nejak, mel nasyslenych asi 30 skill bodu. Skilly ktere ma, krom bojovych, uz jsem mel u jine postavy, takze jsem je nezlepsoval, nebylo proc. Jediny skill, ktery mi v parte chybel byl Toaster Repair. Kdykoli jsem na nejaky toaster narazil, vsechny body jsem u nej zkusil vrazit do Toaster Repair a sance na uspech vzdy Impossible. Jinak receno se vam muze velmi snadno stat, ze budete s postavou u nejakeho skillu v prdeli pokud jen par levelu "zaspite" s jeho vylepsovanim. To je proste debilni. Jedina moznost je tak davat prioritu nebojovym skillum. Clovek si v bojich vystaci treba s 80 procentni sanci na zasah, zato kdyz vam chybi jeden, nebo nedej boze rovnou dva body v urcitem skillu, tak je to v riti.

Co se tyce pribehu, tak ten me nijak nenadchl. Stejne tak ukoly nejsou nic extra, co me ale na hre bavi jsou ty frakce. Jsou tak prijemne over the top. A je to dobre napsane, coz je fajn. Je proste radost ty popisy a dialogy cist. Skoda, ze ten dialogovy system tomu vice nenahrava. Takhle jsou ty "dialogy" takove dost... mono.

Jo tak ted jsem si precetl na Wasteland wikipedii ohledne weaponsmithing "As of Director's Cut build 97264 a bug significantly increases the chance of getting broken parts, when attempting weapon stripping. This can be fixed with an unofficial patch." Skvele. A v InExile se nikdo neobtezoval to opravdit, hmm? Tenhle "stale je to dost rozbite, ale uz nehodlame dal vydavat patche" pristup me neskutecne vytaci.
@marwel (26.04.2020 01:13): me spis stve neco jinyho ... me stve takovej ten multiplikacni scaling na predmety ... proc ma mit kyj zraneni 10-15 a crowbar 40-60 ?. proc ma mit snejporvka se stejnou munici zraneni 15-25 a jina se stejnou munici 55-70 ? Apod ...

A pritom maj vsechny zbrane stejnou CTH (Chance to Hit)

Musim uznat, ze to jediny, co me tam drzi jsou ty questy a ten priben (proste Bryan Fargo - ackoliv lide si i presto stezujou, ze je jim to malo) ..

Vyradim se na Wastelandu 2 v recenzi ..
Heh, ten weaponsmithing je dobra hovadina. Rozkladate zbran, mate 20 procent sanci za ziskani Broken weapon parts a po deseti procentech jedno z osmi vylepseni. Tak nejak by tedy clovek myslel, ze mate tedy 80 procent sanci ziskat nejake vylepseni a 20 procent odpad. Ne, znamena to, ze mate dvojnasobnou sanci ziskat junk nez cokoli jineho. Realita je ale jeste jina - bez ohledu na to co rozkladate, stejne to vypada, ze v 90 procentech dostanete junk. Tohle je dobre nedomyslene.

Tak nejak si clovek uz ve hrach zvykne, ze procentualni sance je bullshit jak vysity, stejne to ale opakovane dokaze nasrat.
upravil jsem prubezne hodnoceni z 65% na 70% a mozna jeste poroste ... Wasteland me docala zacal bavit vic a vic a je to tema questama
Když o mě tady z nějakého důvodu pořád mluvíte tak si to asi dám jako poslední položku do výzvy.
@marwel (15.04.2020 03:57): ne kazda hra je pro kazdeho ... ja jsem k wastelandu 2 pomerne kritickej, ale to, co tomu vytykas ty, je fakt trosku pritazene za vlasy ...

pokud chces nejlepsi tahovou strategii vsech dob (a za me take jednu z nejlepsich her co kdy vznikla) kde se hodne bojuje, resp. ma to prvdky RPG, ale zaroven tam neni takove to multiplovaci levelovani, tak zkus Jagged Alliance 2

Pokud chces modernejsi hru, tahovou strategii kde se hodne bojuje, dej si xcom: enemy within s modem Long War
@ntz (13.04.2020 20:47): Skutecnost ale je takova, ze mi tu lokaci na mapu nikdo nedal. Prokecl jsem vsechny koho jsem potkal a ten dialogovy system je natolik debilni, ze neni mozne nejakou dialogovou moznost minout, proste se proklikas vsim co tam je.

Bojovat nemusis, to je pravda. Prison je do te doby stejne vicemene optional lokace, snad az na Reda no. Ale kdyz to beres postupne a chces tu lokaci projit celou, tak je to na 6. levelu otravne.

Proste se mi nelibi jak je to designovane, takze spoustu veci stejne resim bojem, ktery uz je po vylevelovani zase trochu moc jednoduchy no. Ne, ze by mi ten velky priklon k boji vadil, ostatne castecne jsem Wasteland rozehral prave proto, ze ve Fallout 2 je toho boje zase moc malo a hru uz znam nazpamet jen mi to prijde jako promarneny potencial hry. Zvlaste treba ve srovnani s Shadowrunem, ktery je dobrym rpgckem i tahovou strategii.
@marwel (13.04.2020 20:39): ja jsem k watelandu 2 pomerne sam kritickej, ale to co pises neodpovida skutecnosti:

1) v happy valley se normalne nemusi vubec bojovat, nebojuje - neni treba resit uroven (resp. bojuje, ale zadnej tezkej souboj kdyz nepocitas boj proti zabe a vlkovi ...)

2) Rail Nomads dostanes oznacenej v prubehu hry a taky se tam prmarne nebojuje a da se tam posbirat celkem hodne XP


kdyz uz teda o tom mluvime, tak ja v obou svejch playthrough (zatim ani jedno nedokoncene) do happy valley aka prison dorazil na lvl 6 pote, co jsem osvobodil highpool a sel jsem tam rovnou bez navsevy rangers citadel .. uplne v pohode
@ntz (13.04.2020 17:26): To myslim strucne vysvetluje jaka ta hra ve skutecnosti je. Je to bizar. Jako RPG je to solidni bobek, jako tahova strategie je to hrozne nemotorne, proste je to divne.

Nikdo me tam neposlal, slysel jsem o te lokaci v nejakem rozhovoru a pak naznaceno v popisku jednoho ukolu. Fail od vyvojaru je, ze ti tu lokaci na mapu nedaji, ale poslou Vas na nizke urovni do Happy Valley. Tu lokaci jsem mimochodem vyresil (resp. zatim to, co se vyresit dalo) naprosto naslepo aniz bych vedel co delam. Misto abych prisel a videl Redovy strilny a premyslel, jak se kolem nich dostat jsem vlezl do nejake jeskyne po ceste, zabil par nepratel a vylezl k nemu druhou stranou driv nez jsem se o nejakych strilnach dovedel. Podobne je to i jinde. Propustis vezne driv, nez bys zjistil, o koho se vlastne jedna. Proc jsou vsechny ukoly delane tak nejak pozpatku? Mozna uz jsem unaveny hranim her, predevsim RPG, ktere neznam a nejsem schopen jim plne venovat pozornost. Asi uz to opakovane hrani Falloutu, ktere znam jak sve boty, otupilo mou vnimavost vuci neznamym hram. :)
@marwel (10.04.2020 17:30): Mne o tom v hre povedalo nejaké NPC, myslím, že v Highpoole a dokonca mám pocit, že som to mal označené aj na mape (že by od rangera v Citadele, ktorý má na starosti mapy po tom ako som mu spomenúl Rail Nomads?).
@Tulareanus (10.04.2020 16:51): Do Rail Nomads me nikdo primo neposlal, dokonce mi to nikdo ani neoznacil na mape, jen se toho tykala jedna mala zminka u jednoho ukolu. Takze skrz internety jsem nasel pribliznou polohu a vydal se tam. Trochu fail ze strany vyvojaru no.
Tak jsem dokoncil Rail Nomads lokaci a v pohode no. Jak jsem rekl asi jsem byl v Happy Valley prilis brzo. Ted uz mam level 10-11, nabral dva dalsi companiony a ziskal nejake slusne zbrane, takze uz bych tam byl v pohode.
Take si pohravam s myslenkou rozehrat to znovu a lepe si vytvorit sve rangery. Nakonec se ale stejne vratim uz k rozehrane hre, byt tam neni ma skupina idealni. Nejak se tim snad protrapim az do konce. :)
@ntz (09.04.2020 01:20): Tak na najťažšiu by som hral len hry, ktoré ma gameplayovo naozaj bavia, čo táto hra nie je. Každopádne to snipovanie + assault rifles je fakt sila. Meleečko samozrejme vie dať na blízko dmg, ide o to, že veľa nepriateľov (ak to nie sú niektoré zmutované zvieratá) útočí na diaľku a vlastne približovaním k nim ti môžu celkom ubrať, oproti ich strieľaniu z diaľky a tie criticaly z pušiek sú jednoducho veľmi pekný a bezpečnejší dmg než na blízko. Inak kupovať občas náboje mi nevadí, konečne nejaké rpg, kde si aj niečo kúpim a obchodníci nie sú len na to, aby vykupoval môj nepotrebný loot. :)
@Tulareanus (09.04.2020 00:27): jde o to jak to hrajes a na jakou obtiznost to hrajes ... pokud to hrajes save-load-scum stylem na nejtezsi obtiznost tak mozna ..

ja se naopak na melee pomerne dost hodne zameruju a takove blunt weapons jsou overkill, mnohem lepsi nez pusky na dalku .. se spravnou taktikou setrim naboje a v me skupine sniper vyprovokuje priserky ktere primarne domlatim na blizko

nejakej z melee skillu mam jako hlavni bojovej skill u 2/4 mejch rangeru a funguje to naprosto vyborne ..
@marwel (09.04.2020 00:16): Pištole sa asi vôbec neoplatia ako hl. bojový skill, to isté melee alebo unarmed, to sú sekundárne, keď to príde do fázy, že je nepriateľ blízko, tak vtedy sa dá na tieto zbrane prehodiť, prípadne, keď človek nechce míňať drahocenné náboje. Energetické zbrane sú tu dobré narozdiel od Falloutu len na robotických nepriateľov. Pri 6 členoch družiny pre plynulý/pohodový priechod hrou je dobré mať aspoň tri postavy na sniper/assault rifles zbraniach, aby to šlo v pohode a nečakalo sa na to, kým budú nepriatelia blízko.
Osobne to mám:
1. postava: sniper + assault rifles
2. assault rifles + energy
3. smg + pistols
4. shotguns + melee
5. assault rifles + melee
6. sniper + pistols
Ja dost investuji do nebojovych skillu. Moje ctvericr z hlediska boje:
1. Utocne pusky + bladed
2. Pistole (hlavni doktor)
3. SMG a enwrgeticke zbrane
4. Brokovnice

Hlavni problem je v tom, ze se prakticky se vsema musim dostat dost blizko nepratel. Jen 1. a pak ta indianska sniperka muzou strilet z vetsi vzdalenosti.
@Tulareanus (08.04.2020 20:51): to je jasny ... ja jsem zacal druhe playthrough, to prvni jsem opustil kdyz jsem trosku poznal jak to ve wastelandu funguje a na druhy playthrough uz jsem si to vytvoril lepe .. ale jak rikam, hraju vzdy na normal obtiznost ironman stylem ..

v mem druhem (soucasnem a finalnim) playthrough planuju co to pujde setrit a sbirat munici pro ARs, kterou vystrilim z tezkejch zbrani (hlavne), snipera uz mam, ale neni to u me priorita .. zatim mi to funguje .. a taky pouzivam hodne brokovnice, ackoliv ty by mely bejt ke konci hry na prd, takze prave jak jsem psal, pouivam to abych stackoval ammo do ARs

moji 4 rangers vypadaj takhle:

1) blade weapons, broky, demolitions (prejde na assault // jack of all trades)
2) blunt weapons, heavy (heavy ale pouzivam naprosto minimalne, na konci zustane na heavy // strength 9)
3) unarmed, pistols (prejde na snipera // speed 10)
4) SMGs, Energy (takhle to necham, zatim setrim ammo pro Energy // inteligence 10 + trait Delayed Gratification, hodne skillu, lockpick, safecracking, pasti, elektro - postavica se jmenuje Lizbeth Salander ;))
@ntz (08.04.2020 20:37): Ono tí sniperi sú megasilní a assault rifles hneď potom. Moja SMG postava bola na začiatku najsilnejšia, ale potom postavy ju postavy s vyššie spomínanými špecializáciami hravo prekonali.
@marwel (08.04.2020 17:36): ja to mam celkem inteligentne rozdelene ... hlavni skill je nejakej druh melee (kudly, tupe zbrane nebo pesti) a s munici extremne setrim a nestrilim dokud nemusim jinak ... moji rangers jsou:

1) kudly, broky, vybusniny (pak jsem pridal assault rifles)
2) blunt weapons, heavy weapons (heavy jsem skoro jeste nepouzil)
3) unarmed, pistols
4) SMGs, energy weapons

^^ ano, koukate spravne, nemel jsem nikoho od zacatku s assault rifles pac setrim munici pro heavy weapons a nemel jsem od zacatku snipera (pac nejakyho potkam)

s munici se snazim co nejvic setrit a stejne mi obcas dochazi ..
No nevim, hraju na normal, ale co jsem tak koukal na nejaka videa, tak lide se dostavaji do Happy Valley nejak pozdeji, na vyssich levelech s lepsim vybavenim a predevsim ve vice lidech. Ja mam jen tu indianku navic krom mych rangeru a jsem na levelu 5-6. Info od Reda uz mam, tak na tuhle lokaci asi kaslu a vratim se do Citadely a pujdu dal po hlavni lince. Stejne musim nekde nakoupit naboje, uz nemam cim sve nepratele mijet.

edit: Jinak par fightu jsem s nimi uz vyhral a obcas nejakou zbran dropnou, takze zase tak kontrolovane to od vyvojaru neni, coz je fajn. Ale Fallout to neni no, tam co nepritel ma, to po smrti dropne. A tak to ma byt.
@marwel (07.04.2020 18:34): jde o to, na jakou to hrajes obtiznost ... obtiznost hard je oproti normal o dost tezsi .. ja hraju na normal pac vsechna tahova rpg hraju stylem hardcore ironman (zadne loadovani) a zatim mi normal pripada pomerne jednoduche ... jsem asi nekde v pulce .. stalo se mi za tu dobu jen jednou, ze se mi muj ranger dostal do bezvedomi a jake bylo me prekvapeni kdyz neumrel ale naopak se ukazalo, ze ma jeste strasne moc zivota a to krvaceni ma uplne minoritni efekt ..
@Tulareanus (07.04.2020 23:01): No nevim, heavy gunner treba dava 7x10-15 dmg. A kdyz mate proti sobe dva takove, tak jsou schopni vam sundat dva rangery v jednom kole, hned tom prvnim. Nemyslim si, ze bych neco delal vylozene spatne.
Boze tohle je ale p*covina. Muze mi nekdo vysvetlit proc je vzdy nepratel dvakrat vic nez nas, proc maji vsichni lepsi zbrane nez my (ktere mimochodem samozrejme nedropujou po zabiti, tenhle zbabelej kontrolovanej RPG design je nejvetsi zhovadilost, kterou kdy kdo vymyslel), lepsi zbroj, neomezenou munici a zjevne lepsi skilly nez my? Tohle mi proste nedava smysl. Nemuzu prece zabit bandu deseti banditu, kde kazdy dava 25 dmg a strili dvakrat az trikrat za kolo (samozrejme vsichni tahnou driv nez ja, protoze cheatujou s atributama) s moji skupinkou rangeru, kde nejlepsi z nich dava se stestim 18 dmg, pokud se trefi. Tady zas pri designovani nekdo premyslel prdeli.
tak mam dalsi prubezne postrehy z hrani ... ta hra neni uplne spatna, ale zacal mi tam vadit trosku ten plochej RPG element .. ono tam ve skutecnosti neni moc na vyber .. 99% dialogu se proste doklika do konce vsechny moznosti co tam jsou a defakto vsechna walkthrough budou stejna ... budete mit vzdy partu 4 rangeru ve ktery budete furt stejne a dokola levelovat skilly, ktere budou rozdelene mezi jednotlive cleny .. neni to tak, ze budete jednou zkouset stealth walkthrou, podruhy bonecrusher, potreti bad guys, po cvrty neco jinyho .. jedinej RPG element je tak maximalne zvolit si, jestli postavicka s demolitions bude umet taky lockpicking a nebo ne .. prvni walkthrough je zabavny u vetsiny her, co nejsou uplnej pruser, pokud ma clovek chut i po dohrani travit se hrou cas, pak je hra dobra .. pockejme na muj koment az to dohraju
@ntz (15.03.2020 16:10): Na ATOM rpg taky čekám ale nechci se do toho pouštět bez češtiny... Když vidím jak všichni velebí JA2 přemýšlím že to zkusím já to nikdy nehrál...
jako neni to tak strasny, ale spousta tech mechanik je tam desne odflakla ... stvou me minimalne 3 nasledujici veci:

1) instaheal
2) wtf weapons a boj (ta flat CTH - chance to hit - dostrel, damage nezavisle na munici, vubec vsechny ty souboje takovy drevacky)
3) AI (nepratele nevidi, neslysi, nemaji sanci jinou, nez ze jim je linearne levelovanej power)

jaky je v tomhle ohledu to ATOM rpg ? rad bych si zasmazil nejake tahove rpg se strelnyma zbranema ktery bude trosku vic hardcore a promakany, co se tyce mechanik ... obavam se, ze me ultrazmlsalo JA2 (coz je podle me nikdy neprekonana hra)
@Tulareanus (14.03.2020 16:11): nějvětší zhovadilost ani není ten první tah, ale to že hra nepočítá s tým kolik si hráč na začátku sebere postav... Když to hrám za jednoho tak je to nehratělně težký už jenom proto že nostnost itemu je 4x menší... Nevím kde vývojáři udělali chybu ale je to velká škoda, doufám že III. ka bude lepší
@ntz (13.03.2020 13:51): u mně ta věc s prvním tahem je to samí tak bug to asi není... Já to hraji asi 6,5 hodiny a hodně velké zklamání až takové že přemýšlím že znova nainstaluji League of legend a to jsem pověděl že nikdy neudělám :D
@Tulareanus (13.03.2020 13:38): me strasne stve jak je to nevybalancovane a umele ... cekal bych, ze to bude naopak a nebude to regression vuci starsim titulum ...

je to naprosto umele v tom smyslu, ze na zacatku je to strasne nefer k AI, ti nepratele jsou vlastne hluboko pod LVL jedna tvejch rangeru (maj treba 12-16 zivota) a pak to zacne linearne narustat jak tvuj team leveluje up ...

tohle mi pripada desne poor a prekonany - za me velike zklamani ... spousta tahovejch strategii vc. falloutu, ja2, x-com je proste od zacatku fair v ramci k AI a i hraci .. tohle me dokonale znechucuje, protoze tady v podstate nejsi nikdy sragora a nemusis vubec cinit - alespon ja jsem na to nenarazil - nejaka strategicka rozhodnuti - ta hra je designovana tak, ze proste muzes jit dopredu a nicit vse co je ti v ceste pac design ty hry *vzdy* ohlida, aby jsi tahal za delsi konec proti nepratelum ...

a taky me stve napr. uplne wtf prekonanej design, ze to je opet nefer vuci AI, pac nepratele na tebe sami utocit nezacnou, pac te jako nevidi a ty mas *porad* vyhodu prvniho tahu v souboji .. ne jako v ja2, xcom apod, ze se proste plizis po mape a nepritel se do tebe pusti pac te videl prvni ...

dalsi vec - ja jsem za 8+ hodin gameplaye nezazil JEDINEJ ambush attack (takhle nazyvaj to, co se v jinejch hrach jmenuje preruseni) od nepritele o.O .. bud je to rozbity a je to nejakej bug a nebo AI tuhle ficuru *vubec* nepouziva ..
@ntz (13.03.2020 09:39): Tá hra má svoje + a -, ale ten combat napr. logiku má. Z mojej skúsenosti je najhoršie to, že hry si nevie udržať dynamiku/tempo a v momente, ako začne byť zaujímavá to po krátkom čase utne a hodí človeka do bodu nula alebo umelo naťahuje. Preto som to ešte nedohral stále, aj keď to mám niekoľko rokov rozohrané.
Ja som dohral DC až do konca a fakt to nie je žiadna sláva, s trojkou mi môžu vyliezť na hrb.
tak jsem zacal wasteland ale zadna slava to neni ... Brian Fargo sice mozna dokaze jakz takz udelat scenar, ale hru, herni mechanismy a logiku fakt ne ... skoda, velka skoda .. skoro si rikam, proc nedelam nekde se svejma napadama nejakyho directora
Prosím vás jak postupovat při prvním úkolu když najdu ty zesilovače tak co mám udělat aby mne pustili do citadeli ?