Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Zero (01.01.2020 00:46): napodobne :D Ja teda ani nevedel, ze hrdinove maj nejake svoje "domaci" tereny :D

a jiste by toho bylo mnohem vic, ale pro singl player, nebo zahrani se stejnou lamkou, to clovek znat nepotrebuje :)
@Jab (04.01.2020 16:10): Díky. Ono jde právě o to, že já tato "učební" videa dělat nechci. :) Ale už několik lidí mi to navrhovalo a mezi nimi byl i jeden z Patreonu, tak jsem tomu chtěl vyhovět a právě si to "odbýt" v jednom videu. Ovšem nečekal jsem, že se to natáhne na 3 hodiny, reálně jsem čekal poloviční čas. :) Výhoda tohoto videa byla, že vznikal zároveň obraz i zvuk (dělal jsem to celé živě), takže to nebylo moc práce pro mě. Všechna herní videa vznikají tak, že z každé hry pořizuju záznam, pak vyberu nějaký povedený záznam a sestříhám z něj video, to si pak pustím a u toho mluvím (taktéž bez "scénáře"). Jakékoli další vyfikundace typu 2 audio stopy znamenají téměř 2x více práce. To radši udělám 2 různá videa česky než jedno česky a anglicky zároveň. Pro zajímavost dabovat 2x to stejné video je strašně nudné, až útrpné, alespoň pro mě. :) Jednou se mi stalo, že jsem nějak podělal část audiostopy a musel jsem asi půl hodiny jet znova a byl jsem u toho fakt otrávenej. :) Navíc další zajímavost, u nějakého introduction videa by mohlo být těžší se i podruhé (v angličtině) "trefit" do obrazu, tzn. aby jednotlivé informace byly v obou jazycích podávány stejně rychle.

Oslovit zahraniční komunitu jsem zkoušel, když jsem v roce 2011 dělal Starcraft 2 videa, ovšem úspěch to moc nemělo. Koukali na to jen češi a ti právě psali, že by to bylo pro ně pohodlnější česky. V Heroes 3 sice konkurence tolik není, ale komunita není tak velká a nemám ji jak "oslovit", abych měl třeba 10.000+ shlédnutí u každého videa. Pro mě je hlavně problém ten čas, s jedním miminem a druhým na cestě mám problém si vůbec najít čas na hru, natož pak každý týden něco malého sestříhávat a okomentovávat. Proto chci zachovat koncept jedno velké video za 1-2 měsíce. Pokud se tedy objeví další "učební" video, bude to max jedno o bojích, ale spíše to neplánuji a další už budou jen klasicky komentované zápasy.

PS: Už několik lidí mi napsalo, že pohyb šikmo bere 141 bodů pohybu, protože vychází z Pythagorovy věty, nevím, proč mě to při komentu nenapadlo. A pak taky existuje přeci jen jedna jednotka, která má rychlost 10 a to zelený drak. :)
@H34D (01.01.2020 08:56): Chtělo by to o něco lepší mikrofon. Obdobná obří učební videa nedělat. Spíše menší s jednotlivými tématy (pohyb, hrady, jednotky, kouzla aj.). Dopředu si pak v bodech napsat, o čem chceš mluvit (a případně stříhat a naopak slepovat). Pokud už tyhle mamuty, tak tam mít time stamps. Pokud by ti bylo líto do toho vkládat tolik práce pro pár set lidí, tak imho tahle učební videa by přilákala větší okruh lidí (i ze zahraničí) a imho by tak mělo smysl dělat je anglicky. Pokud máš pocit, že česká část by to nesla špatně a nerozuměla, tak udělej českou verzi (video stejné, jen rozdílná zvuková stopa).

Jinak ta normální videa jednotlivých her jsou imho úplně v pohodě tak, jak je děláš teď.
@ntz (01.01.2020 02:28): To mě právě pobavilo, když jsem si představil, že bych řekl ženě, že jí o půlnoci seru na prskavky a radši jdu hrát a budu brblat do mikrofonu do tří do rána. :) Na druhou stranu bych pak měl více času na videa, protože bych byl rozvedený a děcka bych viděl každý druhý víkend. :)

Když tak k videu přijímám poznámky a připomínky. Je možné, že jsem tam neřekl něco úplně dobře, protože jsem si předem nenachystal "scénář" a mohl jsem se trochu v něčem zamotat.
@H34D (31.12.2019 22:40): aha, myslel jsem, ze to je live video :D ... tak to jo ... ted du spat ... kdyby to bylo live, tak by me mrzelo ze nemuzu prijit a vyhrozovat ti svym hrdinou, co ma skill eagle eye a learning :D
Jsem si říkal, že mi ty základy nic moc nepřinesou, ale novinkou pro mě bylo hned ze začátku, že různé druhy cest redukují cenu pohybu různým způsobem. :-O
@ntz (31.12.2019 17:20): Nastavil jsem to video, že se má zveřejnit od 1. ledna 2020, samozřejmě by mělo být dostupné kdykoli jako každé jiné video. Nechtěl jsem, aby šli lidi čumet přímo o půlnoci. :) To mě docela pobavilo. :)
@player (16.12.2019 16:40): fajn ... musis ale prisahat, ze nejsi ingonginto h34d :D .. ja budu taky prisahat

bych se fakt nekdy domluvil, treba by se jeste nekdo pridal a mohli bychom mit treba 2x tydne na 2 hodiny v nejake dny session na pokracovani ..
@player (13.12.2019 17:30): v soucasny chvili na gogu se slevou

me pripada, ze ses' strelil do kolene a ted se divis, ze to boli, krvaci a ze kulhas ... ta HotA je standard kvuli tomu. ze resi spousta bugu ve hre, pridava dalsi hrad, dela nejake dalsi tweaky v balance ...

ale samozrejme: kazdej svyho stesti strujcem a proti gustu zadnej disputat
@ntz (13.12.2019 15:07): To jseš na omylu zatím mám nainstalovanou jenom tu HD verzi. A kupovat další verzi H3 se mi moc nechce protože by mi to připadalo jako vyhození peněz který jsem dal za tu HD verzi. Možná později si Heroes III complete pořídím, ale teď asi ne.
Když vstoupíš do hrobky válečníka tak máš negativní morálku dokud si jí nezvýšíš nebo to je jenom na určitý počet kol?
@H34D (01.12.2019 08:01): Na druhej strane, fanúšikovia si tak nejako poplačú keď prehráš, byť by tá hra bola informačne nadupaná.

Proste Há-tři-čtyři-dé už nemôže padnúť v boji, to by sa celé rozsypalo.

Je to taký náš Rudý Baron Hírousu.
@Zero (30.11.2019 23:34): Díky, občas bych chtěl dát i nějakou svoji prohru, ale musí to být zároveň zajímavá hra, tedy neprohrát např. po hodině kvůli nějaké hlouposti a to se mi moc nedaří. :)
@H34D (27.11.2019 18:56): Opět super video. Přijde mi, že tentokrát jsi dělal o dost víc chyb než obvykle, ale aspoň je vidět, že jsi taky jenom člověk. :-D Kromě toho jsi i tak asi desetkrát lepší než já.
@Han22 (komentář): K té misi, v níž máš nasbírat 2 500 kostlivců za 3 měsíce: Je to celkem malá mapa (tuším, že M), bez podzemí, takže dosti rychle můžeš přejet z jednoho konce na druhý. Je na ní jeden nepřítel, pár pár měst, ale nemá hrdiny, nemůže si postavit taverny a ani hradby. Takže mu je jednoduše zabereš. I neutrálové na mapě ti nebudou dělat problémy. Jinak kostlivci se získávájí ze tří zdrojů:

1) Nakoupením v tvých hradech a externích obydlích.
2) Pomocí skillu nekromancie porážením neutrálních a nepřátelským armád. Nenechat žádné utéct před bojem, maximálně kdyby se k tobě chtěli přidat.
3) Nakoupit veškeré jednotky na mapě (v hradech a externích obydlích) a pomocí vláčku hrdinů je dovézt do tvé Nekropole. Tam je pomocí budovy "skeleton transformer" přeměnit na kostlivce. Přeměna je zdarma a v poměru 1:1, tj. např. za každého jednoho kopiníka dostaneš jednoho kostlivce.

---> Když to všechno sečteš, tak za tři měsíce jednoduše získáš přes tři tisíce kostlivců.
Tak si dávám po delší době kampaň, a jde mi to o dost líp než posledně, určitě i díky videům od H34D.

Předtím jsem se trochu bál prorazit silnější stráže a raději jsem střádal armádu, ale od té doby jsem se naučil slušně creepovat a porážet i silnější neutrální armády pokud možno beze ztrát. Tím pádem je nejlepší prostě na nepřítele vždycky naběhnout dříve, než se stačí rozkoukat, a vyfouknout mu všechny hrady, suroviny a jednotky. :-D
@90210 (10.10.2019 09:13): Myslím, že jsem nikde nevysvětloval nějak od píky žádné město. Ale určitě když si najdeš video, které jsem hrál za Cove, tak jsem něco málo k němu řekl. Možná trochu přehledněji než na youtube vypadá můj seznam videií tady http://heroes3.cz/galerie/videa/ - koukám, že za Cove jsou 2, ale jedno je pouze záznam live streamu, takže kvalita docela nižší... Ve zkratce Cove je velmi dobré město, které trošku drží zpět ta startovní bažina, ale i tak patří ve všech směrech k těm lepším.

@ntz (10.10.2019 15:10): I toto téma jsme tady již měli, ale možná tomu bude už rok, tak proč si to nezopakovat. :) Mass Prayer je samozřejmě fajn kouzlo, ale rozhodně ne jedno z nejlepších. Je to level 4 kouzlo, takže ho musíš srovnávat s kouzly jako je resurrection, town portal, meteority, chain lightning a berserk a z těch je jednoznačně nejslabší. Mass Prayer je celkem fajn u Loynise, který na něj má specializaci, pak obecně je fajn v situacích, kdy nemají hráči moc velký spell power a armády jsou více založeny na bojovnících než na kouzlech. Ovšem pokud mají hráči statistiky třeba kolem 15, tak většinou vyjde lépe někam hodit ty výše zmiňované kouzla. V určitých situacích má taky dobré použití klonování, anebo dejme tomu i ten mass Forgetfulness a mass Bless, jenže v multiplayeru jde o to vybrat si to nejlepší a ne to, co je "celkem fajn". Ostatní magie mají prostě lepší věci, které využiješ vždy a ne jen "někdy". Dispell je pak spíše až na hovno. Nezíská ti žádnou výhodu, v lepším případě jen neutralizuješ výhodu soupeře. Ovšem většinou ani to ne. Dobrý soupeř zakouzlí tak, že využije efekt toho kouzla okamžitě a nedá ti čas na to, abys něco dispellnul. Uvedu příklad. Stojí proti sobě plná armáda Fortress proti Rampartu. Hráč Fortress má v plánu hodit mass slow, ale pokud má všech pět po hromadě, nebude ho házet hned na začátku bitvy, když ví, že pak pojede drak, který zpomalený nebude a soupeř bude moct okamžitě kouzlo překrýt mass haste (v horším případě pro něj), nebo dispellnout (v lepším případě pro něj). Hráč za Fortress si první kolo najede trošku blíže (anebo toto udělá už v rámci taktiky, pokud ji má), počká si třeba až na druhé kolo, pak ještě počká až vyplácá tah ta imunní jednotka, tedy drak a pak hodí mass slow, aby mohl okamžitě jet všema jednotkama a rozdat damage. V momentě, kdy se dostane na tah zpomalený hráč Rampartu, už je pozdě na to, aby něco dispelloval, ta škoda byla už napáchána. Snad je to srozumitelné...
@H34D (09.10.2019 21:02): Opet perfektni shrnuti, diky! Btw chtel jsem se zeptat, protoze jsem v posledni dobe bohuzel kvuli nedostatku casu ponekud zanedbaval tvoje videa, jestli tam nemas nejaky video s Cove (vim, ze Cove tam parkrat mas), kde se poustis i do trochu obsirnejsiho hodnoceni tohoto hradu, budov, jednotek, co se tvurcum povedlo a co ne, zkratka jak by rekl Meciar "čo bolo fasa a čo na hovno."
"Zadne forum k Homm3 by bez kazdorocniho vypisovani oblibenych skillu nebylo kompletni." krása. :)

Vím, že jsme ty skilly už řešili, nechci ostatní ovlivňovat tím, že mám na to třeba trošku jiný názor, protože chápu, že člověk v singleplayeru hraje trochu jinak. I ještě před několika lety bylo mé uvažování ve hře soustředěno na to, jaké hraju město a tedy, jaké asi budu mít jednotky. Proto chápu, že si někdo řekne: "hraju kouzelníka, chci mít silná kouzla a hodně kouzelnických dovedností", nebo "hraju Tower, mám tam 3 střelce, budu hodně střílet". V multiplayeru na té vyšší úrovni se ale většinou armáda vybojovává, ne kupuje. Tudíž i za Fortress nasbíráte kyklopy a máte silné střelecké oddíly, naopak za Tower se jen málokdy dostanete k Titánům. Obecně ale platí, že i bojovník může být lepší kouzelník, než kouzelník. :) Bojovník může na určitých mapách rychleji postupovat, získá třeba lepší artefakty, nebo knížku a v konečném důsledku bude kouzlit lépe. Dá se říct, že by to mělo platit i opačně.

Asi se tedy všichni shodneme na tom, že Logistiku a Wisdom brát vždy. Kdybych měl ale označit "number one" skill, tak je to magie země. Od začátku do konce prostě nejlepší kouzla. Hlavně tedy mass slow a pak town portál, nakonec imploze a samozřejmě i to oživení. Voda je prostě na píču, to budu tvrdit vždy. :D Oheň má specifické možnosti využití v pozdější fázi hry, vzduch je takový univerzální, je to dobrá magie. Číslo dvě skill bude logistika, protože prostě větší pohyb znamená vždycky všeho více.

Dál už to nemusí být zcela jednoznačné. Určitě top adepti jsou Offense, Taktika a nový Resistance po patchi 1.5.2 v HOTĚ. Offense je takový univerzální, prostě +30 útok se využije vždy. Taktika je naprosto zásadní v některých bojích a to jak s neutrály, tak s živým soupeřem. Dokáže neuvěřitelně změnit celou dynamiku boje. Může sice být 10 bojů v řadě, kde ji nevyužijete, ale pak přijde ten jeden, který by bez ní znamenal mnohem větší ztráty. A hlavně v multiplayeru může vzniknout spousta situací, kde se potkají relativně vyrovnaní hráči, ale rozhodne to, kdo si dokáže hned na začátku najet dopředu, hodit mass slow nebo haste a naprosto rozsekat soupeře dřív než se dostane vůbec na tah. Podobně "game changing" v nejpozdějších fázích hry je Resistance. Třeba od takového levelu 15 a výš je to společně s magií země nejlepší skill ve hře. Sundat soupeři 30% ze spell power je naprosto ničivé. Jsou hry, kdy máte oba třeba 30 a teďka najednou soupeři to sundáte o 10. Žádný jiný skill neudělá takový rozdíl v bitvě a jelikož ty pozdější boje jsou hodně o tom, že se hází na přeskáčku nejsilnější kouzla (imploze, armageddon, vyvolání elementálů), tak ten resistance vytvoří rozdíl, který už nejde ničím dorovnat. Na druhou stranu Resistance v kampani, nebo obecně proti kompu je asi o ničem. :)

Ostatní skilly už v sobě neskrývají nějaké překvapení, tak to zkrátím a napíšu jen, že na to rozdělování hrdinů na bojovníky a kouzelníky se není třeba fixovat. Obecně kouzelníkům se nabízí horší skilly, nebo přesněji takhle - nabízí se jim kouzelnické skilly a ty jsou v Heroes horší. Inteligence je dobrá, Sorcery už je třeba slabší, ale hlavně kouzelníkům to cpe i balistiku, learning, first aid, to jsou fakt píčoviny. No a to nemluvím o Eagle Eye, že... :) Ale tak jednou už jsem v ligové hře hrál jako hlavního specialistu na Eagle Eye, protože mu jako první padla magie země. Pak mu ještě padl Schoolar, takže nasranej jsem byl dost, ale stejně jsem vyhrál nakonec. :D

PS: Všem díky za (pozitivní) reakce na video.
@H34D (08.10.2019 10:47): Zas super video, ale to je už podľa mňa tradičná kvalita od teba. :)

Vždy keď pri tejto hre pribudne pár postov, mám chuť Heroes zapnúť (nainštalované je to permanentne), ale viem, že keby som tak urobil, tak sa vrátim do reality tak o týždeň a nebudem vedieť, čo sa deje v reálnom svete. :D
@Jab (09.10.2019 11:24): Zadne forum k Homm3 by bez kazdorocniho vypisovani oblibenych skillu nebylo kompletni.

@ntz (09.10.2019 10:56): Me by prisla skoda nemit u sveho hlavniho hrdiny moznost sesilat ta nejlepsi kouzla, byt se ve vezich nejcasteji stejne objevuji blbosti typu magic mirror nebo sorrow, ale samozrejme jakmile mas wisdom, tak to chce jeste 1 dalsi kouzelnicky skill, jinak to nevypada hezky, idealne hned ve vedlejsim slotu.
Já ty skilly kdysi určo vypisoval. Teď se mi znovu moc nechce.

Základních sedm ale Offense, Armorer, Earth, Air, Tactics, Logistics, Wisdom.

Jako osmý dle chuti. Necromancy je u nekromantů a death knightů nevolitelná a zároveň příjemná povinnost. Na velkých mapách s hodně hrady rád beru ballistics. Rampart má zase Luck, Castle Leadership. U Toweru bych silně přemýšlel o Archery. U některých hradů bych bral místo air spíše water nebo fire magic. Diplomacie je skvělá tak moc, až je to kolikrát spíše cheat. Na těžších mapách se ale neutrální jednotky přidávají citelně méně. Navigaci, Pathfinding a Artillery beru za velmi situační. Zbytek je asi až na resistance dost trash.
@90210 (09.10.2019 10:00): zajimave ... ja pro might hrdinu vetsinou wisdom neberu, pac kdyz uz mas wisdom, tak to tak nejak implikuje, abys mel alespon 2 skoly magie a na to proste u might hrdinu nejni slot ... on tam neni velkej rozdil, ale kdyz uz, tak beru wisdom u might hrdinu co maj dobrej progress do magickejch skillu (alchymist a death knight) ... i might hrdinu mi jako jedinej magickej skill vetsinou staci water magic (ale musis ji mit early, abys to dostal na experta)
@ntz (25.09.2019 22:22): Na pokyn slovutneho pana Htřičtyřid pridavam svoje hodnoceni s tim, ze ja si vzdycky delam vsestranneho hrdinu, ktery ma bojove i kouzelnicke skilly a moje idealni slozeni skillu, ktere se (vetsinou uspesne) snazim nabrat v kazde hre je:

wisdom a 1 dalsi kouzelnicky skill
2 z trojice archery, offense a defence
luck a leadership
logistic a pathfinding, pripadne navigation mistop pathfinding, pokud je to ostrovni mapa, ale logistika vzdy.

Zadne jine skilly neberu a pokud mi padnou, tak jsem schopen ze vzteku hrani mapy ukoncit, hraji HOMM3 na krasu.

## Combat skills

Offense - 1, super skill
Archery - 2, idealne pro hrady s vice strelci, pro Fortress ale nic moc
Armourer - 1, stejne jako offense
Resistance - 3, hodne random zalezitost, malokdy pouzitelna, ale kdyz mi u posledniho skilloveho slotu padne, tak bych hru asi jeste neukoncil
Leadership - 2, tento skill si hodne lidi nebere kvuli mnozstvi artefaktu, ale ja s nim mam uz od doby HOMM2 jen ty nejlepsi zkusenosti, casto dokaze rozhodnout bitvu, zvlast tu finalni a dlouhou.
Luck - 2, dtto jako leadership, mozna o trochu horsi, s tim asi souhlas, 2.utok je lepsi, nez double damage, ktere casto padne pri utoku, kde by jednotka byla mrtva i bez double damage, ale i tam mam luck rad a je skoda, ze tam neni moc vyuzit negativni luck, smula.
Tactics - 3, stejne jak pises, taky jsem tomuhle neprisel zvlast na chut, ackoliv verim, ze to je dobrej skill, zvlast po shlednuti mistrovych videi, ale v singlu je to hrozna zdrzovacka, byt se pro par hradu hodi i tam, to je bez debat.
Ballistics - 4, na hovno, v singlu trva oblehani hradu malokdy vic, jak nekolik kol a katapultu stejne trva docela dlouho, nez sunda ty strilejici veze i na experta.
Artillery - 4, podobne jako balista v singlu na nic.
First Aid - 4, bohuzel na experta neumi resurekci, jinak by to bylo o necem jinym.

## Adventure skills

Logistics - 1, zakladni skill uz od predchozich dilu, mozna vubec nejdulezitejsi.
Pathfinding - 2, hodne lidi si ji nebere, ale ja rad se svym hrdinou prosmejdim vsechna zakouti mapy, kde je vsemozny teren a v singlu je to obrovska vyhoda, protoze komp ma pathfinding malokdy, takze se na horsich terenech zasekne a neni problem ho rychle dohnat.
Navigation - 3, tech must-have map je jako safranu a mrzi me, ze se tam u staveni map vic nevyuzivala mesta, kde je pristav jako budova, tohle vnimam jako jeden z mala zaporu trojky. Ve dvojce sel pristav postavit vsude, btw.
Scouting 4 - pro hlavniho hrdinu opravdu prohra, i kdyz v MP to asi neni az tak spatny.
Estates 3 - podobne jako scouting pro hlavniho hrdinu spatny, ale super pro vedlejsi
Learning - 5, prvni totalni shit, tehdy asi vychazeli z Might and Magic VI: The Mandate of Heaven a dalsich dilu, kde se to celkem vyuzivalo, ale tady te to opravdu fail.
Diplomacy - 3, zvlastni skill, kterej jsem nikdy nevyuzival, ale nejspis to hrani muze dodat jinou dimenzi...
Necromancy -1, pro nekra zaklad. Skoda, ze si s ni trochu nepohrali a nenechali ji padat i nekterym vybranym hrdinum mimo nekropoli

## Magic skills

Wisdom -1, naprosty zaklad pro vsechny. Trochu nechapu omezeni nekterych mest pri stavbe skoly kouzel (castle by mel mit max. 3, kdyz uz), ale zaklad pro vsechny.

Intelligence -2, driv, kdyz jsem jeste nebral skoly magie, jsem ji bral hodne, super skill pro bojove hrdiny.
Sorcery - 3, driv jsem to obcas braval, ale vyuzitelnost neni nic moc.
Mysticism - 3, neni to uplne spatny, na mapach, kde se hodne cestuje a neni kde doplnit mana je to hodne dobry.
Scholar - 3, to samy co estates
Eagle Eye - 5, spolecne s learning 2.absolutne zbytecny skill.

Vsechny skoly magie hodnotim dvojkou a beru si ji podle nalady a RP, vetsinou hraju za Rampart a Kyrreho a k nemu mi nejvic sedi earth.:)
@ntz (25.09.2019 22:22): To si zajímavě rozepsal, podobná diskuse už tady byla. Nerad bych, aby se to tady zvrhlo v mé masturbační sólo, tak co kdyby se ke skillům vyjádřili jiní a já pak až za pár dní, abych předem neovlivňoval? :)
@H34D (25.09.2019 16:44): kdyz uz jsme u toho, nechtelo by se ti trosku ohodnotit jako ve skole skilly jakej mas na ne nazor (HotA verze) a pripadne je doplnit kratkym komentem ? Moje hodnoceni nize zalozeno asi na 20ti letech hrani singlu, proti lidskemu protivnikovi jsem to hral skutyecne jen vyjimecne.

Hodnoceni je generic ve forme valecnik/kouzelnik (might/magic) .. samozrejme plati, ze kombinace a poradi skillu, kdy si ho vezmes je taky strasne dulezite stejne jako mapa, jestli Hi/Low resources apod

## Combat skills

Offense 1/4
Archery 1-/3 mam docela rad pro kouzelniky
Armourer 1-/3 dtto, obvykle neni ale slot pro obe s armourer
Resistance 2/5
Leadership 4/4, bojim se, ze leadershipu trochu krivdim, obvykle si ho neberu, ale myslim ze kombo s tactics, offense, archery a armourer je dobre
Luck 4/4, dtto jako leadership, mozna jeste o trochu horsi
Tactics 2/4, nejak jsem tomuhle neprisel zvlast na chut, ackoliv verim, ze to je dobrej skill
Ballistics 2/2, dobry pro hrdiny s kombem logistics/pathfinding
Artillery 5/5, nechapu, asi mi neco unika
First Aid 4-/4-, dtto jako Artillery

## Adventure skills

Logistics 2-/2-, mam docela rad a vzdy tezky rozhodovani, jestli to dat at uz u valecnika a nebo kouzelnika
Pathfinding 3/3, obvykle (ani nevim proc) beru jen v kombu s logistics
Navigation 1/1, na mape kde je voda must-have ... asi ne pro vsechny, ale pro ty hrdiny, co chtej jezdit na lodich vic nez v malem mnozstvi
Scouting 4-/4-, obcas beru pro sekundarniho hrdinu, mozna by bylo zajimave kombo s logistics/pathfinding, nezkousel jsem jeste
Estates 5/5
Learning 5/5
Diplomacy 5/5
Necromancy ?/?, tenhle special skill nehodnotim


## Magic skills

Wisdom ?/1, pro valecniky nehodnotim ... normalne ho neberu pro valecniky, ale uz jsem zahral par krasnych scenaru s valecnikem co mel expert wisdom a 2 skoly magie
Intelligence 5/2
Sorcery 5/2, ackoliv u Magic beru skoro pokazdy, myslim, ze tenhle skill precenuju
Mysticism 4/4, tady mi asi neco unika, me to pripada docela zbytecny
Scholar 5/5, pro secondary hrdinu to je ale 1/1 :)
Eagle Eye 5/4, obcas zabavne

Air Magic 2/2, hodnoceni u magic zalezi spis na tom, jaka mate kouzla
Earth Magic 2/2, dtto + imho krute kombo pro valecniky tactics + mass slow
Fire Magic 3/3, dtto
Water Magic 1/2, dobre pro vsechny, beru vetsinou u Might hrdinu jako jejich jedinou magic school radsi nez Air nebo Earth
@ntz (25.09.2019 10:45): Uvažuješ dobře, ovšem offense je jen pro jednotky útočící na blízko, nepočítá se střelcům, kdyžto armorer se počítá všem, proto jej udělali 2x slabší. Ale i tak je pravda, že offense je lepší. Armorer je však výborná vlastnost, využiješ ji po celou hru v každé bitvě.

Jinak na popud jednoho z diváků na youtube jsem si založil Patreon, kdybyste chtěli podpořit svého oblíbeného tvůrce videií. :) https://www.patreon.com/h34dcz
@H34D (25.09.2019 06:55): aha, diky za info .... samozrejme resistance neovlivnuje mass slow napriklad ..

jakej je prosim jeste tvuj nazor na Offense Vs Armorer ? Me pripada, ze offense s 10/20/30% bonusem Vs 5/10/15% effect u Armorer jasne rika, ze offense je 2x lepsi (a tech 15% u expert Armoreru mi taky jako zazrak neprijde)
@ntz (24.09.2019 11:10): Jo, je zo jeden z nejlepších skillů do pozdější fáze hry. Původní resistance byla příliš moc o náhodě, nedalo se s ní taktizovat. Ale jako špatná nebyla, překvapilo mě, že tvůrci měnili zrovna resistance a třeba totální píčovinu eagle eye nechali, jak je. Nový resistance se začíná silně vyplácet už jak hráčí překročí spell power 10. Ve fázi hry, kdy hráči mají třeba nad 20 až 30 spell power, tak je to po magii země možná i nejlepší skill ve hře.
je povazovovanej v HotA skill Resistance (10/20/30% redukce enemy spell power) za uzitecnej ? Me pripada, ze zas tak moc ne ..

To me prislo lepsi to vanilla Homm3, kdy byla sance, ze target uple evadne seslani kouzla