Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (25.10.2019 12:36): Ale jo, to je v pohodě. Mě jen mrzí, že veřejnost bere breakpoint až tak vlažně. Jako není to ideální, je v tom bugů jak sraček, ale zase je v tom dost inovací oproti Wildlandsi, i když jsem mě zprvu taky nenadchli. Chce to čas se s tím vším zžít. Na druhou stranu ok, ať Watch Dogs 3 raději vyjde dodělané, tohle potřebuje ještě hodně záplat.
Takže skutečně to, co jsme psali do těch dokumentů v průzkumu čtou.

A budou měnit, to by mohlo být dobře.
Ajeje, napsalo mi vás více :D
Bohužel ten stávající už je prodaný, ale kdyby byl další, napíšu sem :)
@Walome (10.10.2019 12:56): Ano. A mimochodem taky hned po vyjití, po průměrných recenzích rozeslali dotazníky a dělali průzkumy mezi hráči. A četli to a upravili co se dalo (byť hodně bugů nechali).
Já si přesně pamatuju jak vyšly Wildlands, kde lidi řvali jak je to nudný, generický, hloupý atd a mezitím se našla obří základna lidí, které to neskutečně bavilo. A ta hra dodnes jede a má aktualizace a obsahy (i zdarma) navíc.
@SimonEndt (10.10.2019 12:02): vzhledem k tomu jak opravujou své hry po vydání to zjevně registrují. U Divize dokonce vybrali část takovejch hráčů a zaplatili jim letenky do švédska, kde pak s vývojáři i testovali.
Je to snad jediná firma, která tohle je schopná dělat u her s výrazným MP.
@Arcee (09.10.2019 09:43): jde spíš o nejvíce rozporuplně přijímanej titul. I u přísných recenzí je totiž spousta reakcí lidí co to hrají, kteří tam právě píšou, že chyby viděj, ale strašně je to baví a dali by tomu víc - to se normálně u špatných her neděje.

Ta hra je totiž neskutečně hratelná. Chytlavá.
Současně ale Ubisoft tentokrát některé věci buď ignoroval, nebo přímo odbyl. Možná i proto ty chyby tak řvou do světa, v kontrastu s tím, jak je ten zbytek vlastně... skoro geniální. Jenže jen skoro.
No chtěl jsem se zeptat, zdali by někdo nechtěl klíč.. Když ale vidím ty místní ohlasy, tak se asi spíše ptát nebudu :D
Do mejlu mi dneska přistál nový dotazník na Breakpoint. Koukám, že Ubi reaguje na kritiky a hledá zejména u svých hráčů odpovědi.
Napsal jsem jim tam jak to o hodně bugech a nedodělcích, tak i některý názory odtud a některé zajímavé kritické postřehy z českých recenzí (linky dávám do profilu hry), které považuju za poměrně dobré postřehy (vortex recenze, například).

Snad to tam udělá víc lidí.
Ta hra je pro svoji cílovku výborná, má zdravej základ a spoustu možností hraní singlu nebo s kamarády. PvP je poměrně dobrý taky. Není to první ani poslední hra co vyšla neodladěná /ale Ubi by na tomhle měl zapracovat, tenhle rok byla podobně rozbitý i Division 2, není to rozhodně v pořádku a nehodlám to omlouvat.

Jen se to nemůže hrát jako Agraelus a jemu podobní, tedy jako kombinaci far cry a max paine 3 nebo co to tam předvádějí, kdy po stěžování si na A.I. pak opakovaně v některých lokacích umírají (je ti blbci dokážou obklíčit a zabít) a u toho si stěžují na špatný design (ovšem tam chcípaj jen díky vlastní blbosti). Ti jedou po zapnutým následování svítících ukazatelů a samozřejmě tu hru odsuzujou s tím, že stojí za hovno, taky že jo - viděli z ní tak 10 % a to ještě jen tak letmo. On i příběh dost zásadně bude jinej pro magora co to proběhne rambo stylem a naprosto jinej je pro někoho kdo hodně hledá, využívá dobrovolnejch voleb dialogů a tahá z lidí informace, navštěvuje a objevuje místa, kde se něco stalo a podobně. Prostě jako vždy, některé hry prostě rushnout znamená znehodnotit si vlastní hraní.

A zbytečná hra rozhodně není, v tomhle žánru toho moc nevychází. Výhody těhle open worldů jsou třeba i v tom, že si sami určujete dynamiku hraní, zda rychle nebo opatrně, zda exploračně nebo cíleně, zda budete přepadávat, nebo steahlovat a současně je to i o schopnosti se adaptovat rychle na změny, kdy po spuštění poplachu znamená rychle se rozhodnout jednat (často se mi vyplácí i prostě chytnout co potřebuju a zdrhat, někde si naopak naplánuju kdy sám poplach spustím a zanimuju určitý místa a tím se nejefektivněji zbavím nepřátel). Oproti wildlands se tu dá mnohem více a lépe řešit spoustu věcí spíš "splinter cellovsky". Je to hra víceméně pro hračičky, ne pro následovníky ukazatelů na mapě.
Očividně naprosto zbytečná hra, alespoň nemá Ubisoft tu drzost nazývat to dílem č.2 ... Klasika ubi rovnice posledních let: Reskin prostředí, něco vylepšit/dosrat a hůrá po 2 letech je pokračování hotové. Za 2 roky se prostě nedá udělat dobrá hra .. dobře jim tak.
A jenom jsme v noci dopsal jeden příspěvek, hra mi pak ukázala další řadu výrazných bugů a nedodělků, který ukazují na něco co bych od Ubisoftu nečekal - oni to snad netestovali.

Doporučuju těm, kdo o hru mají zájem, určitě počkat nějaký ten týden, až to prostě dodělají. Ona ta hra skutečně spoustu lidí baví, ale na druhou stranu je to opravdu nedodělaný a mělo to ještě nějaký ten měsíc počkat (asi to urychlili kvůli Watch dogs Legion, aby se jim to nemlátilo). Hráči jako Walome budou určitě spokojený, ale je lepší si počkat. Už mi tam třeba i poletovala auta, nebo zmizela mapa, vypnulo se míření nebo vypadlo ovládání střelby. Někdy vám zůstane zranění i po vyléčení - ani jedno z toho by se rozhodně nemělo stávat.Osobně nerozumím tomu, jak jinak tenhle nadějný a dobrý titul musí mršit takhle špatným stavem u vydání. PC verze navíc mají mizernou optimalizaci a doskakující textury.

Day one patch hra ani nedostala, takže je potřeba varovat, počkejte s nákupem nějakou dobu.
Musím přiznat, že obdivuji lidi na metascore, schopné hodnotit hru den po vyjití nulou.
Víte, já obdivuju jak hezky je poskládaný svět, některá místa mi připomínají i třeba Gothic 2 a je to prostě hezky udělaná hra. Po 24 hodinách intenzivního hraní mi to však píše, že jsem objevil pouze 4 % ze světa. Obdivuji tedy lidi, kteří o hodině od vydání tu hru prokoukli, obešli a poznali.

Nicméně chyba zjevně je, že na Epic Store není možnost recenzí, protože na Steamu by byla a bylo by to zajímavější. Takhle nám zůstávají jen konzole, jak hodnotí lidé co to skutečně hrají a tam je na Playstationu 4,5 z 5 hvězdiček a na Xbox podobně.

Problém té hry je to, že je velká. Skutečně velká - je to fajn když plánujete si to hrát rok (jako já), sám i s kamarády, ale nikoliv pokud fakt chcete jako "někam dojít" a vidět titulky, uspokojit se dohráním, to tam vlastně není.

Je taky složitejší, komplikovanější. Spoustu věcí vám to neřekne. Jak otevřít dveře zamknuté a požadující správné biometrické údaje? Jak najít přístupuvou kartu? Je tam někde vůbec?
Jak a co a kdy hackovat a kdy to stačí sestřelit? Co všechno vypnu, když shodím elektřinu a generátor? Co některé bojové drony, jaká je na ně nejlepší taktika?
Hra vám řekne pár tipů, ale nevede v ničem za ručičku.

/a to s těma mikrotransakcema jsou blbosti, ono i když si koupíte skill pointy a blueprinty, jsou vám na nic dokud postavu nevypracujete ve hře na určitou úroveň a dostat se na úroveň s vybavením a to koupit nelze.
Není tam nic, co by nebylo jinde, tady je to jen zástěrka pro útoky na Ubisoft.


hra má pár chyb a několik je dost velkých a neměly by tam bejt a dovolit si to s nima vydat, ale je podezřelé. že tito kritikové o nich neví (a tím myslím i herní recenzenty) a ani současné recenze je ani neuvádí (to jsou slepí?). Navíc tuhle hru není možné za týden poznat a a ani dohrát.
Jo a vidíte, teď jsem zjistil, že ty věci podobné kosmetiky z obchodu za mikrotransakce vám padají u plnění frakční výzvy pro rebely. Dokonce bych řekl, že jsou tam mnohem lepší věci, blueprinty i kosmetika.
@Walome (03.10.2019 15:14): Ta A.I. je možná bugnutá. Protože jednou v základně je ničíš jednoho po druhým a jsou docela hloupí, ale jinde jsem šel odbouchnout dva náklaďáky a zahlídl mne poručík. Začal vydávat rozkazy a najednou kolem mne rolnice a hledaj mne. Šli po mne hrozně dlouho a dokonce se skupinky vzájemně kryly a volali vrtulník. Pěkní parchanti.
@SimonEndt (03.10.2019 15:02): že by byla chyba v tobě si nedovolím tvrdit.
Spíš prostě píšu, že Wildlands i Breakpoint je prostě prioritně designován především pro role-play v open worldu. Si pamatuju po preorderu Wildlands mi přišel dotazník (často se účastním těhle věcí u Ubisoftu, plus i nějaký ten testing) a tam se nakonec jednou z nejčastějších odpovědí ukazovalo "hraju to jako role-play" single i s kamarády. Ubi tyhle průzkumy dělá opakovaně, veřejné i uzavřené.
Oni samozřejmě vycházejí z těhle věcí, od lidí co to mocně hrajou a v dalším díle to brali zjevně hodně na zřetel.
Já si všiml i toho, že jsou lidi co to procházejí se zapnutým ukazatelem misí, a jedou po značkách kam je vedou. A naopak pak i já, kde najednou kouká jak se mu mění věci pod rukama už na základě průzkumu a toho, jak nacházím i skryté věci, mise a informace.
Podobně tak jsou lidi co říkají, že jsou tam survival prvky k ničemu – jenže oni to hrají z "vrtulníku", lítaj od mise k misi. Pro změnu já, kterej často jde po zemi a taktizuje, tak ty prvky doslova vyčerpávám do mrtě.

A tady je ten rozdíl, prostě člověk co hledá příbeh a napětí (a to mu musí bejt nabídnutý už zracovaný), tak by měl primárně sahat po koridorových menších hrách, kde je příběh základ a od něj se vše odvíjí. Tahle hra by pro něj byla i zbytečně drahá, on ji nevužije ani z poloviny, leda tradičně o vánocích 30 % sleva, nebo za rok 50 %, jak má Ubi ve zvyku, aby svoji hru nabídnul všem (pokrývá trhy a dost se mu to daří).
Naopak pokud někdo fakt hraje ideálně hru tak, že si jako v Odyssey přehodí kladivo přes rameno a vyjde si do světa hledat dobrodružství, nebo tady vojenský mundůr a samopal, tak prostě bude víc než nadšený, navíc zjevně bude mít co rok, dva dělat. To je třeba můj případ, kdy tady mám kousek z assassína, Wildlands, taktických akcí, i toho metalgearu a mám tu svodobu v tom světě, co chci dělat teď, nebo co cítím že je právě potřeba udělat přednostně, kam se vydat nebo co prozkoumat k – a to je součást tohodle hraní.
Jo, jestli mi rozumíš, je to postavený na tom, že uprostřed bažin, cestou ke krádeži zásob potkám někoho, kdo podle mých priorit potřebuje přednostně pomoct.
Bossfighty obecně měly zůstat v 90´, na hrách často oceňuji reálnější závěry, ono je to často víc kulervoucí než předimenzovaný bossfight. Co se bugů týče, narazil jsem na velký množství a i jsem musel kvůli jednomu restartovat hru (propad do textur, nemožnost fast travelu i nechat se zabít), tak snad nebudou časté (ve Wildlands jsou zásadní bugy dodnes, což mě trochu mrzí).

Jinak hra na mě působí (z bety) velmi dobře, vidím v tom víc než "další" Wildlands (které se mi po bětě zamlouvaly víc než Breakpoint). A jo, AI je trošku víc debilní než by musela být.

@SimonEndt (03.10.2019 15:02): a hraješ na nejtěžší obtížnost? Tam jsem se moc nepřemožitelně necítil.
@Nikdykde (03.10.2019 13:05): Možná mam jen historicky jiné očekávání od toho žánru, že bych raději něco z původní série Tom Clancys, něco typu Splinter Cell, Deus Ex, Hitman apod., kde se necítím tak nepřemožitelně. Snad i v těch Assassinech a Division se člověk musel snažit. Třeba není problém ve hře ale ve mně :))
Jo a nezapomeňme, že Ubi používá dynamickou A.I. ve svých hrách, která závisí na několika faktorech - zvyšuje se volbou vyšších obtížností (v Ubi hrách se tím nezvyšuje HP nepřátel, ale jejich možnosti chování a využívání speciálních abilit), ale také se přizpůsobuje vývoji a levelu postavy.
Čistit základnu od enemáků na levelu 8 není to samé tam pak přijít na levelu 22, právě dnes ráno jsem si to potvrdil.
@SimonEndt (03.10.2019 12:19): ale jednoho z hlavních darebů můžeš zabít i v Kingdom Come, když ho dáš nebo v Zeldě přímo bosse taky :)

Breakpoint právě nabízí tu svoji "nástěnku", co se týká misí, i příběhových a zjevně volby tam nějaké jsou.

A zabití "punishera" Walkera hned na začátku, to je přece tvoje volba. A tahle hra je o volbách. Mně to přijde v pořádku s ohledem na to, že to chce bejt fakt svobodný pískoviště. Není to právě tunel s cílem zabít Walkera (a co sentinel, že).

Nebudu přece odsuzovat hru za to, že dělá dobře to co nabízí v rámci svého žánru – otevřený svět, pískoviště, možnosti volení si svých taktických postupů, formování postavy a taky priority, podle kterých se v tom otevřeným světě chová (a jaké dopady to vyvolává).
@Nikdykde (03.10.2019 11:50): To je pravda, ale pořád je to hlavní postava té hry. Jona Bernthala coby Punishera všude prezentují jako hlavní postavu, byl osobně na představení hry, můžeš si koupit jeho sošku atd. a vím, že podobně to bylo ve Wildlands, ale mě tu prostě chybí nějaká bližší vazba / větší imerze. Věřím, že pár lidí si vypne HUD a bude to hrát jako stealth akci od začátku do konce, ale to jen pokud to, jak píšeš, hraješ jako role-play. Kdyby ta hra byla při prozrazení výzvou , opravdu tě za to vytrestala a enemáci neopustili jeden po druhém kryt a nenaběhli na tebe, tak neřeknu ani ň :))
Ale on to hlavně není hlavní záporák, on to dokonce do jistý míry není ani záporák. Tam je těch frakcí a cztahů mezi nima mnohem více a nic není tak jednoduché, jak se zdá. Což zjistíte, když to fakt hrajete.

Ale když se využívá "bugu hry", která vyjde oficielně až zítra, a naprosto se ignoruje kontext příbehu, a samotná náplň té hry... tak doporuču vůbec nehrát nic jako jsou tyto obří pískoviště (kde člověk prostě musí umět sám hrát role play, což je častý omyl lidí co jsou zvyklí hrát jen tunely), nebo hrajte jen nejlepší hry roku 1621.

A mimochodem, final fight boss není ani ve Wildlands, tahle série tohle vůbec neobsahuje.
Za mě je to prostě pokračování Wildlands. Ano, ve hře jsou nové prvky, ale netvrdil bych, že je hra díky tomu lepší. Sice se i tváří "reálněji", ale enemáci jsou opět tupé ovce, takže i na těžkou obtížnost člověk v pohodě vystřílí celej tábor sám. S trochou štěstí i tábor s enemáky 150 lvl. Největší zklamání je pak samotnej hlavní záporák Punisher, kterého lze díky bugu zabít hned na začátku hry, případně po pár hodinách (misi na něj máte od začátku) a prakticky to není ani boss fight - člověk k němu prostě přijde, zabije ho, proběhne krátká cutscena a hra pokračuje bez emocí dál.

V plné ceně bych to asi nedoporučil.
Já mám ultimátku a už to normálně hraju. Jsou tam bugy, ale Ubi je znám tím, že se jejich odstraňování pečlivě věnuje, takže nemám strach že by tam po dalších patchích strašily.

Breakpoint je neuvěřitelným evolučním krokem vpřed. Nejsou tam žádné houby na náboje (když se i těžce obrněnému nepříteli trefíte do oka, je mrtvej), ty levelovací elementy jsou podřízeny taktice a maj svý opodstatnění v herních mechanikách.
Má to naprosto dokonalou mapu, i v opuštěné chatrči můžete najít skrytou palírnu a v ní nejaké užitečné věci. Někteří jen lítají helikoptérou od mise k misi, takový pak říkají že ty survival elementy jsou tu zbytečné, no není to pravda - pokud si to hrajete za průzkumníka a jste často na zemi je to setsakra užitečné. Stejně jako když to hrajete takticky - pak není problém porážet ani protivníky s mnohem vyšším a kvalitnějším vybavením. Klást pasti, miny, klidně to hrát jako splinter cell v otevřeném světě.

Má to příběh a poměrně hodně dobrý. Je to ale podmíněno i explorací a tím, že využíváte dialogové volby a lidi proklepnete a čtete co najdete. Je mi ale jasné, že spousta líných novinářů i hráčů, kerý nedělaj nic co jim neukáže ukazatel mise, budou tvrdit něco jiného, ale tak to je jejich problém že v bohaté hře dokážou přehlédnout její potenciál a pak piští, že je tam prázdný svět a pdoobně (viz třeba u Odyssey, ale i jinde).

Internetová hysterie proti Ubi kvůli mikrotransakcím na kosmetiku je imbecilita, to říkám otevřeně.
A používají to jen zbabělí lidé, kteří nechtějí prostě napsat, že mají proti Ubi předsudky. Navíc polovina zpráv o mikrotransakcích ve hře jsou prostě vylhané, snaží se vytvářet představu , že se tam nenadechnete bez placení a to je neodpovídající skutečnosti.

Ve hrách co jsou čistě singl, jako byl Deus Ex MD, byly MT zlem, ale zde, kde je podpora a přidávání obsahu na celé roky, je to naprosto v pořádku. Breakpoint není jednorázová hra, ale obří projekt. Už u Odyssey nebo Wildlands Ubi ukázal, jak to myslí s podporou her vážně a jak časem rostou. Já osobně velice rád podpořím tyhle projekty, ve kterých mám po roce 350 hodin a ještě nejsem ani u konce (Odyssey). Po 15 hodinách, kdy jsem neustále v pohybu, prozkoumáno pouze 3,5 % z mapy.
Ubi navíc vedle placených DLC skutečně přidává i hromadů věcí totálně zdarma. To třeba nedělá takovej Blizzard, ale jak má kolem sebe sektu fanatických zbožňovatelů (hlavně mezi novináři) nikdo to tam ani nekomentuje, jak jsou předražení.

Takže koupit si tam krámy za pětikilo pro mne určitě není problém a ostatní nikdo nenutí, není to žádné pay too win. To nejlepší se vyhrává ve hře. Nemám moc rád ani ty levičácké pohledy na hry, že by mělo být vše zdarma a ti lidi, kteří na tomto titulu odvedli svoji práci, by neměli dostat zaplaceno. Ubi navíc své lidi platí, to enní Rockstar (který neplatí ani daně, ale bere dotace) nebo Activision Blizzard.
Po betách musím říct, že se mi to líbí, ale nejsem na to natěšenej natolik, abych kupoval hned day one, takže nějaká předvánoční sleva dvě stovky to jistí.

Líbí se mi hodně akce, výbuchy atd., vše kolem mi přijde nadbytečné (dialogy, volby) a celkem těžkopádný (rpg prvky, mise, mapa atd.), ale jsem dost zvědavej na komplexní zážitek, ti boti vypadají jako solidní výzva.

A taky oceňuju, že je to celý víc hardcore, i když teda dostávali jsme nepěkně na prdel. A wolfové jsou cool.
Doporučuji současnou otevřenou betu.

- znamenitá optimalizace a skvělá grafika na PC i na Xbox One X
- vynikající a bohaté herní mechanismy
- velice dobrá animace obličejů
- skvělej soundtrack
- možnosti abilit a tříd, kdy si skutečně postavíte postavu, která vám bude vyhovovat a kterou chcete hrát
- atmosféra
- dost veliký pokrok ve vystavění otevřeného světa a pískoviště, neuvěřitelná evoluce
- fakt to není jako jiné hry od ubi, skutečně ne

- i zásobník do kulometu tu má vlastní příběh
@Kwoky (05.09.2019 12:54): Tak od Wildlands je to 2.5 roku. Ale zatím jsem dost na rozpacích. Je to něco jako by si to Division 2 rozdal s Wildlands. Mě to spadlo už kus v horách a pak jsem se objevil skoro na začátku. Což mi hlava nebere, páč jsem tam nahoře měl rozbitý tábor, takže checkpoint tam být musel.... Jinak vozidla, jízdní model, nazvučení... Hrozný. Fakt horší než ve Wildech. Zase se mi líbí tábory, příprava taktiky, bojové třídy, mezi kterými lze přepínat nebo výroba surovin, možnost spát do určité hodiny... Ale ten zbytek jsou jen takový horší Wildlands.
Beta.... Uvidíme do budoucna.