Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (27.02.2019 11:40): To jsem si taky odpustil, protože ty zvuky dělají SW cool. Já jen rozděluji scifi setting a scifi žánr a filmové SW mají jen ten setting.

A to není nic špatnýho, protože je to zábava a o to tam jde především.
@Bodkin (27.02.2019 11:23): Já bych tenhle aspekt zase nepřeháněl. Nebo bude fantasy vše, kde je slyšet zvuk laserů ve vesmíru. :)

SW je ale obrovitý setting. A byť ta filmová linie je skutečně dosti fantasy, tak všude okolo (mimo filmy) se odehrávají příběhy, které zase jsou klasickým sci-fi.

To universum mám rád, jelikož nabízí ohromné pole možností. Vyšlo toho k němu už tolik... Spolu s Forgotten Realms a Star Trekem určitě patří mezi nejbohatší světy vytvořené lidskou fantasií.
@Charllize (27.02.2019 10:50): Tak ty to v tý hlavě ale máš všelijak, i v tomhle případě úplně popleteně, to vůbec není směrodatný :)

Ono to není připodobňování a srovnávání. To je prostě jen popis, George Lucas to sám potvrdil v roce 2015, že je to fantasy.
@Bodkin (26.02.2019 23:02): Neviem presne na čo si reagoval, ale že si to ty, tak ti dám za pravdu.

@Charllize (27.02.2019 10:50): O tom, či sú Star Wars sci-fi, alebo fantasy sa vedú siahodlhé diskusie. Ja beriem argumenty oboch strán, nakoľko sú diela (nehovorím len o filmoch), kde sú fantasy prvky výraznejšie a potom i diela, kde idú viac do popredia sci-fi prvky. Pre bežného diváka ide každopádne o sci-fi. Ale to sme už poriadne offtopic.
@Bodkin (26.02.2019 23:02): Star Wars je prostě klasická fantasy akorát střižená do sci-fi settingu (že většina lidí není schopná oddělit žánr od settingu je dost nešťastné). Jsou tam meče, princezny uvězněné ve zlých pevnostech, magie, tajemný rytířský řád, hrdina sedláckého původu, zlé království se zlým králem, které je zlé, protože je zlé...

Lucas samozřejmě věděl, co dělá. Bylo to taky poprvé a naposled, co věděl, co dělá.
@AlieN (27.02.2019 10:10): Finančně nemusí (ačkoliv Spector si šel do Disney vydělat), ale své místo ve videoherní historii mají. Jejich tituly jsou kultovky a oblíbené díla která se hrají i 20, 30 let poté, a to je více. Ve větším měřítku to platí i na studia, jako je Black Isle a třeba i zdejší Arkane.

@SimonEndt (26.02.2019 23:24): Určitě, nicméně já nyní spíše myslím vnímání titul v dlouhodobém horizontu, ne finanční výdělek krátce po vydání, který rozhoduje o existenci studia. A vám se s Euro Truck povedlo obojí, tak jste za vodou :).
@Drolin (26.02.2019 18:48): Spector who?
Ti z toho opravdu moc neprofitují, je důvod proč tohle dva za posledních dvacet let skoro nic neudělali, a to právě ten že jejich předchozí hry byly sice skvěle hodnocené, ale moc dobře se neprodávaly.
@Drolin (26.02.2019 18:48): Prodeje jsou pro chod firmy naprosto kruciální. Pokud se jen zaplatí vývoj hry, tak je to pro studio pořád ztráta času a investic, protože tím pádem nemá na další projekty. To, že jedna hra bez updatu může vydělávat i několik let dál je spíše výjimka (např. Skyrim). V dnešní době záplavy her jsou nejdůležitější první dva týdny, pak prodeje exponenciálně upadají. Např. hra roku 2018, God of War, se prodalo nejvíce kusů právě v prvním měsíci, nejvíce se hrála první půl rok a nyní už o ní prakticky nikdo nemluví. To samý vidíme u nás při releasu nového DLC a to samý je co jsem se bavil s kolegy i v KDC. Hry jsou úžasná zábava, ale ve finále je to pořád byznys.
@Bodkin (26.02.2019 23:02): Lukas je proste génius, rozpoznal vyharvestovanie zlata... navzdory Antifa zlodejom....

P. K .Dick a Asimov to volajú ako subžáner "Space Opera"

nie Sci-Fi, lebo pravé Sci-Fi ti má vydrbať mozog z hlavy... ak si niečo prečítaš a nevydrbe ti to mozog z hlavy tak to nie je pravé SCI-FI.

Podľa legiend žánru.
@SimonEndt (26.02.2019 18:32): Je to relativní, ono klidně z tohoto kultu mohou samotní tvůrci profitovat i mnoho let potom. Naopak vytvořit dobře prodávanou, ale brzy zapadlou hru, je dobré tak pro publishera a prémie na Vánoce :)).

Usuzuji na příkladech málo prodávaných, ale dnes již renomovaných tvůrců typu Spector a Shafer (nicméně nemusí se to povést, viz bohužel žalostné prodeje nového a výborného Outcast - Second Contact). Podle mě ty prodeje v celkovém kontextu důležité nejsou (pokud se prodá počet, který vývoj zaplatí), ale spíše ta koncová kvalita, která u Prey je.
@Drolin (26.02.2019 18:09): To sice je hezký, že hráči si z toho udělají vlastní kultovku, ale vedení firmy to omlátí markeťákům o hlavu, protože díky jejich rozhodnutí přinejlepším nic nevydělali a při nejhorším zkrachovali :D
@SimonEndt (26.02.2019 17:56): V AAA měřítku to je určitě málo, osobně se divím, že Dishonored má lepší prodeje jak sci-fi setting (který mám za oblíbený a prodejný spíše než steampunk a tak dále). Nicméně, zase to pak i díky menším prodejům dělá z Prey kultovku jako třeba Outcast a Omikron, takže v historickém měřítku to je cenější jak velké prodeje :).
Tak já hru koupil díky Bóďovi. Do smrti mu to nezapomenu. :D trailery se mi vůbec nelíbily a demo tak nějak napůl. A hodně dlouhou dobu před vydáním jsem nemohl věřit, že chtějí vydat něco tak (na první pohled) pitomého. Dodnes nepochopím, proč to neprezentovali malinko jinak.
@Drolin (26.02.2019 16:16): Nemyslím si, že bola veľmi docenená. Dnes už hocičo dosiahne "critical acclaim" a priemerné hodnotenie na všetkých troch platformách bolo v tomto prípade iba 82%. To Dishonored a Dishonored 2 boli hodnotené lepšie. Nehovoriac o tom klamlivom marketingu Bethesdy, ktorý z nej robil pomaly konkurenta série Doom, vďaka čomu bolo prijatie bežných hráčov skôr vlažné.
@S4TW (26.02.2019 16:14): Já bych řekl, že minimálně u kritiků byla doceněna až až. Nebo zde na DH :)).

Steam sales were leaked last month, Prey sold about 700k units on steam.
Dishonored sold about 3 million. Dishonored two sold 1.1 million.


Docela zajímavá čísla. Ale vzhledem k zaměření těchto titulů bych ani jiné moc nečekal.
Jako Prey byla jedna z nejvíc nedoceněných her v roce 2017. Je to hrozná škoda, páč je to parádní kousek a o pokračování si neřeklo jen svou kvalitou, ale i tím koncem :(