Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Cobra: treba v Mercenaries 2 bylo niceni cilu sranda, v Saboteurovi je imho hodne spatny, ze tech cilu je strasne moc a odmena za niceni neni prakticky zadna (nejakej peniz, kterej vubec nepotrebujes, a snad obcas nejakej perk, ale ty mas splneny za hodinu a potom uz ti zbydou jen ty na penize, coz je nuda)
Já bych spíše řekl, že jen chtěli v trailerech ukázat skvělé výbuchy :-)
Taky po Just Cause 2 pokukuju. Blbý je, že v Saboteurovi bylo ničení nepřátelských cílů to nejnudnější a u Just Cause se zdá, že je to hlavní náplní hry.
silent: Kámoš mě taky říkal, že mám do toho jít. Akorát jednička se mi tolik nelíbila, protože mě nějak nechtělo poslouchat ovládání (viz. konec, kde mi zaměřil všechny stíhačky a povyhazoval piloty, ale poslední boeing, co byl cíl, zaměřil až jako poslední, i když jsem mířil celou dobu na něj a ne na stíhačky :-D), tak tu mám jakousik nejistotu.

No, časem do toho možná půjdu, ale až dohraju ještě pár starších kousků a předělám winy na sedmičky.
pivo: zkus just cause 2 ? to mi přijde jako hodně vylepšený saboteur, výbuchy a adrenalin na každém kroku s luxusní grafikou
"Leckde je sice videt amaterismus a spousta prvku je az prilis arkadovych, ale ta cernobila Pariz v kombinace s dobovou hudbou je uplne famozni :)" Souhlas, taky to na mě zapůsobilo, jen nevím, jestli já bych použil slovo "famózní", ale to je fuk.

Já mám furt výčitky svědomí, zda tomu nepřidat ještě dalších 10%. Ze začátku to bylo fajn, ale pak se mi úkoly typu - jdi, zabij, znič a uteč - zdály moc stereotypní. Navíc to unikání před nácky se mi vůbec nelíbilo, po městě jich bylo jak much na hovně, ale stačilo jen trošku popojet do lesa, tak jste je setřásli. Občas tu bylo i zpestření v podobě závodů, ničení rádií (či čehosik) po střechách - docela adrenalin, ale jinak mě vedlejší mise po pár splněných přestaly lákat hned ze startu a jel jsem pouze po hlavní linii. To, co mě táhlo dopředu byl asi jen ten příběh !!!!!!a to i přesto, že jsem čás znal dopředu z youtube - prostě se mi zdál fajn a byly tam i nějaké zvraty. Hlavně dialogy při plánování akcí mě hodně bavily.

Jinak černobílá a barevná stránka hry? Ze začátku jsem byl tou barevnou zhnusen a čuměl jsem na to. To, je hra z roku 09? Nakonec jsem si ale postupem času na tu barevnou stránku hry zvykl a měl jsem ji dokonce radši - snad i z toho důvodu, že čím více barev, tím větší mám radost ze zásluh na vyhánění nácků z Paříže. A nakonec se i ta barevná grafika začala i líbit. Divné, ale je to tak.

Jinak černobílá Paříž zase naháněla tu hrůzu, že tady to mají pod vedením náckové + ještě silný déšť to celé podtrhoval. Tohle bylo zpracováno opravdu stylově a možná i umělecky.

Jinak střílení? Když to srovnám s hrami úplně stejného žánru (GTA, Saints row), tak ho překonává jen GTA IV.
Střílení mě v Saboteurovi celkem bavilo, i když na nějaké fps či podobné hry zaměřené pouze na to střílení, to nemá.


No, já furt nevím. 60% je málo, těch 70% by bylo férovější (konec konců, třetina hry se mi minimálně zdála provedena trochu hůře).
AppleCore: Nepamatuju si hru podobného stylu, kde by se auta chovala aspoň trochu reálně... A naopak si myslím, že jakmile došlo na střelbu, stala se ze Saboteura naprosto tuctová GTAčkovka...
Walome - Dík za názor a souhlasím, že jsem toho v komentu tolik neřekl, během hraní jsem plánoval, jak okomentuju to lezení po zdech, jak tomu vytknu, že je to předimenzované, ale že to aspoň dává hráči pocit "vlastnění" města nejen vertikálně, ale i horizontálně, říkal jsem si, jak zhodnotím stealth prvky, že vojáci by mohli mít aspoň základní sluchové zóny atd. atd. Mno a pak jsem se k tomu nedostal, ale jak řekl Barney (za pochvalu mu mimochodem děkuji), je to můj jediný komentář tohoto druhu.

Jinak, co se týče recenzí v časopisech, já nikdy tak moc nelpěl na jejich obsahu, omrknul jsem procenta, nějaké základní informace, obrázky a hned jsem věděl, jestli si to chci zkusit zahrát nebo ne. Michal Rybka byl proto jeden z mých nejoblíbenějších recenzentů, jeho texty pro mě znamenaly i "něco víc", ne jen "suchý" popis faktů.
H34D napsal dalších 56 komentářů "k věci", takže když jednou propustí uzdu fantazii, vůbec bych mu to nevyčítal, pokud se to dobře čte. :)
H34D: á, jako bych četl recenzi od Michala Rybky. Ten vždycky zneužil prostor k recenzi k tomu, aby se seberealizoval při jejím psaní - takže minimálně 50% textu nemělo se hrou společného vůbec nic, byly to jen filozofické úvahy a popisné literární útvary - jak říkal kamarád "těšil jsem se na recenzi na Black and White 2 a když vidím, že ji napsal Rybka, přestává mě zajímat". Mně osobně tenhle typ recenzí až tak nevytáčel, co mě ale vytáčelo byla jeho slepá láska k The Sims...

...ale to jsem odbočil...ten koment se mi nelíbil, to jsem tím chtěl říct. Příliš dlouhé, sice nápadité, ale věcnější přístup bych uvítal spíš...to abych jen srabsky neházel mínusko a aby Gordon Freeman věděl, že to není nic proti jeho osobě ;)
jo no, nechci tvrdit ze by sabouteur na tom byl v tomhle lip, ale tim ze je proti gta4 polovicni a navic je tam skoro vzdycky aspon vyber mezi stealth a rambo (a i kdyz stealth a jine skopiciny nevyjdou, malokdy se stane ze by to clovek potom i tak aspon neustrilel) mi to u nej mnohem min vadi. Kazdopadne v tomhle ohledu asi vsechny trumfuje San Andreas..
Tak to, že "mise v GTA jsou nápadité, neopakují se a pořád přichází s něčím novým" teda taky slyším poprvé :)
Mise v GTA (obzvlast IV) jsou vetsinu casu vsechno, jen ne nápadité :))
Hehe, tak dík kluci. Ta "myšlenková kreativita" není asi úplně trefný pojem, ale myslel jsem tím, že mise v GTA jsou nápadité, neopakují se a pořád přichází s něčím novým (i když vždy obsahují část, kde je třeba vzít auto a někam zajet, ale to jsem v komentu taky zmínil). Pamatuji, že zrovna pipboy Gtáčku vyčítal, že je stereotypní, ale mě se prostě nezdálo, to je můj názor :)
sice jsem tam to plusko taky dal, ale moc rad bych videl jak si GTA4 drzi myslenkovou kreativitu :)
Garret: Doufám, že vydají ještě něco dalšího než jen beta patch. Třeba Final patch :-)

H34D: Paráda, tleskám ;-)
zázrak to není, ale to neznamená, že to vypadá hnusně. Přenastavit to jde v launcheru. mně spíše mrzí, že i s patchem to jede dost mizerně.
Uf, už jsem myslel, že to je Ježek :D Hlavně že mu v SAVE obrazovce píšou, že se neukládá průběh mise, ale jen statistiky...
tak jsem to nainstaloval a na 5200+, 3GB RAM a 8800GT trva nejdyl loading do menu a to tak 5s, zbytek je tak 2-3s
Mohu potvrdit, že HW nároky jsou příznivé, hraju na notebooku C2D 2.5 GHZ a GF 9650 GT na max detaily a jen trochu snížené rozlišení (1280x720). Jinak zkoušeli jste někdo vylézt na eifelovku? Na vrchol to byla celkem sranda, ale cestou dolů jsem se zabil :)
Vic: Ve svém komentáři popisuješ (včetně a hlavně odstavce "proti") většinu her zasazených do svobodného světa, kde si můžu dělat co chtějí (ala GTA). A když to vývojáři vzali za správný konec (jako zde), tak není na co si stěžovat. Stěžují si lidi, že Mafie je GTA ve 30.letech, že Assassins Creed je GTA ve středověku, že ...
A stejně je tak je Saboteur GTA ve Francii z období 2.sv války, a že to je sakra dobrá hra.

A ohledně loadingů a HW nároků? Mám strašnou šunku (8600gt) a loadingy max 10s a v rozlišení 1280x1024 na max detaily (bez AA)bez sebemenších problému plynule jede.
Vic: dvouminutové loadingy? Co to meleš ty vořechu? Jestli tvoje mašinka na tu hru nemá, tak to není vina hry. :/
Tak takhle to má vypadat. GTA by se mohlo v lecčems inspirovat. Například v ujíždění policajtům.

//Dohráno... Už dlouho se mi nestalo, že bych dojel hru na jeden zátah (hodně dlouhej) a neprokládal ji něčím jiným. Natož abych ji dohrál... A to je u mě znamení kvality.
Patch pro ATInáře prý snad v lednu (Pandemic byli rozpuštění, pracuje na něm jiný tým).
Garion, Paul: Melete tu pořád dokola o tom samém a o hře ani ň. Buďto se vraťte k tématu nebo si to řešte přes poštu, ale tady už NE!
to si zas tak nemyslim, vsak se podivej na czechcomputer treba, je to kolikatej, prvni, druhej nejvetsi eshop v oboru v CR? a kdyz nepocitam vselijaky ty skladniky a tak, tak na tech dulezitejch pozicich (aka manazer toho a tamtoho) je tak 10 lidi :)

navic spis mi ta odpoved pripada jako "at se ho rychle zbavime", pokud jsi nekdy pracoval v IT nebo neco delal na takovejhle pozici, tak to musis znat :)
"This is being looked into" znamená, že to teď někdo řeší, a "Thank you for bringing this to our attention" napovídá, že o tom pravděpodobně ani sami nevěděli (jakkoliv to působí zvláštně). Jakožto jeden z největších UK obchodů to asi musí projít určitou byrokratizací a schválením kdo ví kde, takže to určitě nebude okamžitý jako by bylo přepsání jednoho souboru.
ja v tom naopak vidim hlavni point ten, ze sice do zahranici zasilaji, ale nejsou si tim tak jisti ("this is being looked into"), ale mozna jsem jen blbej :) prijde mi, ze pokud by to byla jen administrativni chyba v TaC, tak jeji oprava zabere tak maximalne den (prepis vety v jednom souboru)
Tak on hlavní point jejich odpovědi je, že nakupování ze zahraničí u nich není nijak nekorektní, nelegální ani nemorální, a že se jedná o čistou administrativní chybu, jak jsem psal už na začátku.
"can deliver" akorat znamena, ze ti to poslou, coz tady asi vsichni vedeli :)
Ještě k tý parádní diskuzi o nelegálnosti nakupování originálek - tohle mi dneska odepsali ze zavvi:

"Hello,
Thank you for bringing this to our attention - this is being looked into.
I can confirm that we can deliver games outside the UK."


Nicméně to je samozřejmě stále nelegální a porušujou se tím mezinárodní smlouvy, takže pamatujte děcka, kupovat originálky v zahraničí is baaaaaaad, mmkkay?
Ja se klidne priznam, ze pravnik fakt nejsem :)

Ale tak abychom se dostali k pointe, kterou jsem chtel touhle diskuzi udelat. Nekdo uspokoji sve svedomi tim, ze si hru koupi. Nekdo, ze si ji koupi jinde levneji, ale treba porusi nejakou umluvu (TaC). Nekdo si ji stahne a potom koupi, az na ni ma. Nekdo treba da za novinku 500,- piratovi a jeho svedomi je v poradku.

Myslim, ze se vsichni shodneme na tom, ze ten prvni jedna naprosto v poradku. Ti ostatni, to uz zavisi na uhlu pohledu a da se o tom polemizovat. Kazdopadne si myslim, vsichni budou souhlasit s tvrzenim, ze zahrat si hru a nikdy za ni vyrobci nezaplatit, je spatny. Nejake ty mezistupne z pravniho hlediska spravne nejsou, ale uprimne receno, budme radi alespon za ne (nejaka podpora je vzdycky lepsi nez zadna).
Dostáváš se do vod, kde se musíš zákonitě utopit, takže navrhuju o tom dál nediskutovat.
Cobra: A tobe neprijde, ze zakony v UK a CR budou asi trochu jiny? :) Je fakt, ze na ministerstvu nepracuju, ale rekl bych budou, uz ze selske logiky :)
Z čeho máš odvozenou smlouvu v hypermarketu? Že by ze zákona? Nebudu ti tu vysvětlovat kupní smlouvu, najdi si její náležitosti sám, když se ji tu pořád snažíš zpochybnit.
Cobra: Tak sem hod smlouvu, kterou podepisujes pri koupi v tom obchodu, jak rikam, treba tam je, to by veci menilo, ale pokud tam nic takovyho neni, bude smlouva odvozena z TaC (z ceho taky jineho), text smlouvy tam proste nekde byt musi, pokud je opravdu jina. Jinak nechces spis ty obhajit, ze je to koser, abys mel cisty svedomi, protoze tam nakupujes? (Kdyz uz jsme se prenesli do te osobni roviny, ze :)

Paul: Rapidshare byl pred tou gigantickou pokutou taky jednou z nejvetsich firem pro anonymni upload souboru na net :)
Kupní smlouva a TaC na sobě nejsou nijak závislé. TaC je jen takovej blábol pro ochranu prodávajícího proti neočekávaným situacím.

No v Amazonu asi ne, ale ten má určitě větší provoz.

Je to naprosto košer. Očividně v tom vidíš problém jen ty a to jen proto, abys nemusel přiznat, že meleš nesmysly.