Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (20.06.2017 01:40): tak ony ty staty maji tzv soft cap a hard cap, takze prinos z jednoho bodu je casem mensi az skoro nulovy. Ale zato hracuv skill roste. A trojka jde jeste "dal" a uplne rozbiji poise mechaniku. Tfuj. Ma oblibena mechanika. Ve dvojce hezky to nejtezsi brneni, obourucak v jedne ruce, obri stit a jen pred utokem trochu poodejit stranou nebo...ho vstrebat brnenim. :-D kotouly netreba.
@mazar1234 (20.06.2017 01:18): DLC jsem zatim jen nacnul, ale krapet mi zacinaji dochazet sily se s tim srat. Jak jsem psal, dost mi vadi ze na level potrebuju vagon dusi a nic moc to uz nezlepsuje. Ale je fakt ze bych ty DLC chtel videt cela..hmm..uvidime:) Taky tu je NG+ kde to teprve zacne..ehm.
Jo, nedavno jsem dohral DS3, dobre to bylo ale DS 2 je proste lepsi, a jednicku kdysi davno na PS3 i PC, a co me pamet slouzi prisla mi taky o o neco horsi nez dvojka. Vetsina lidi povazuje DS2 za nejhorsi, ja v nem krome toho co jsem psal v komentari citim asi nejvic takovou tu staroskolskou atmosferu...proste je best:)

PS: puvodne jsem mel plan ze vycistim celou hru a ze z DS 2 bude vyletni misto, plno lokaci tak mam, ale na nektery nemam momentalne uz naladu, ale mozna postupem casu..
[neexistující komentář]: Jo, dospel si k rovnakému názoru ako ja - je to najlepší DS.

Ale čo sa týka obtiažnosti, zahraj si posledné DLC a nepovinnú časť v snežnej búrke s dementnými Lightning-Horses - kór keď to chceš celé vyčistiť od nepriateľov, čo sa dá (ja som to urobil 2x čo je fakt demencia), oproti tomu ti príde "Dragon Shrine" ako slastná masáž vykonávaná 3 luxusnými aziatkami.
Uffff... A přitom ta královna nebyla těžká, stačilo jen ošéfovat ty pitomé curses. Nemusel jsem to na rok odkládat! :D
Po 92 hodinách v NG mi chybí 4 achievementy (Lucatiel, Jugo, Pyromancy, Miracles).

Na Pyromancy a Miracles je třeba buď Blue/Blood 500 PvP vítězství nebo dohrát znovu NG+ a pak se ještě v NG++ dohrabat k Wellagerovi do Drangleic Castle (ne, v tomto případě Bonfire Ascetic opravdu nefunguje, přičemž zrovna tady by to dost pomohlo).

Už se k tomu nehodlám vracet, zlatá jednička a trojka.
@Bodkin (27.11.2016 19:21): Tak podla mna je to DLC "Crown of the Old Iron King" najlepsi level vsetkych DS hier.

Problem Boodbornu jasny - vyjebat 300+ E za jednu hru (platforma+hra) ak sa to da vobec hrat na monitore (cize minus dalsich 200-300E za TV), cakam ze hej (to by bol mega kokotizmus keby nie, ved je to len HDMI ako HDMI /DVI ako DVI predpokladam).

Proste davat 300-400E za jednu hru NO NO NO, a dodatkove RDR, ktore je jedina druha existujuca exkluzivita ktoru by som bol ochotny hrat to nezachrani. (picoviny typu TLOU nie).
@mazar1234 (21.11.2016 21:30): DLCčka.

Nu, tak jsem včera dal Bloodborne a řekl si, že se zase vrátím k DS2 a dám to a... Je to mega odporný a pohyb je tam plynulosti vozíčkáře s amputovanýma rukama. Asi budu muset chvíli počkat, až na B zapomenu a budu se moci s klidným svědomím zase vrátit a zafinišovat to.

Btw - Bloodborne doporučuji, nejlepší Souls hra.
@mazar1234 (21.11.2016 21:30): Souhlasím, že v základní hře je Amana to nejhorší. Horší by snad už byl jen Gulch, kdyby byl větší a delší. Jakožto pure melee build jsem to při prvním hraní snad nesnášel i víc, než Blighttown. D:
@Phoenix (21.11.2016 15:33): Tak ako to chapem ja tak luk (kusa) je v tychto hrat iba a cisto "support weapon" na obcasne vyuzitie pre nejake konkretne momenty/settingy levelu.
Nedokazem si predstavit, ze by sa to dalo nejako zmysluplne hrat za postavu "only pure archer/crossbowman".

Proste taka doplnkova zbran, ktora dokaze premenit niektore komplikovane situacie na "piece of cake", nie akoze by sa to bez toho nedalo, ale naco sa zbytocne masochizovat a trapit ked staci vytiahnut luk.....

@Bodkin (21.11.2016 14:10): Mne to prislo docela tuhe ako tam boli rozmiestnene tie kurvy kuzelnicke co strielali ten navadzany magic bolt (s velmi dalekym dostrelom navyse), vzdy niekolko z roznych smerov a do toho este dalsi enemaci, IMO dost vytuhly level, neviem ktory iny by som dokazal povazovat za narocnejsi.

Ktore levely/level povazujes za narocnejsi?
@Phoenix (21.11.2016 12:31): Ja myslím, že vo všetkých DS sa skôr či neskôr na niektorých miestach viac menej potrebuješ podoprieť barličkou lukostreľby, ináč to môže byť potom neracionálne opruzné prechádzať.

BTW Shrine of Amana je IMO najnáročnejšia mapa celej hry (keď nepočítam nepovinnú, ale retardačnú snehovú búrku z DLC).
@Phoenix (21.11.2016 11:44): Těžko říci, já jedničku zapíchl po 10 hodinách, protože mi vůbec nevyhovovala a jela mi mizerně. SoFS jsem si risknul s tím, že na 60 FPS se to bude aspoň plynule ovládat a byl jsem velmi překvapen, že mě to opravdu bavilo hrát a narozdíl od jedničky mi to i šlo.

Já zásadně hraju bez štítu a kotouluju, mám greatsword a kladivo od toho druhýho blackmitha a s touhle kombinací se jde zvládnout prakticky cokoliv. Summona si občas vezmu, ale spíš kvůli questíku, než že bych bosse bez něj nedal (to bylo až ve trojce). Myslím že mám pořád začáteční rytířské brnění (už se mi to plete s trojkou), akorát logicky +něco a na hlavě kupeckou čapku.

V základní hře jsem před finálním bossfightem a mám rozdělané všechna DLC tak do půlky, nebo tak nějak.

Ta jejich nepředvídatelnost a částečné natočení při začátku útoku z dvojky zůstalo i Bloodborne a DS3, takže se máš na co těšit ;)

Edit: Ale fakt je, že jsem úplně minul pár důležitých bossů a šel kolem dál a dál a pak jsem nevěděl co dělat, zjistil, že jsem je minul a vracel se kvůli nim zpátky a už jsem byl na ně dost OP. Na dvojce si docela cením toho, že se tam člověk může ztratit a vždycky tak nějak je kam jít. (Ano, já mám DS2, DS3 i Bloodborne mnohem raději než DS, co už semnou.)

Edit2: Jo, i ten Attunement jsem totálně ignoroval, takže se fakt divím, že jsem se dostal tak daleko jen tak nalehko.
@Ronik (21.11.2016 12:26): Zatím se používání luku/kuše vyhýbám, protože roleplay, ale možná s tím budu muset začít :-) Zkrátka jsem to chtěl hrát "čistě", možná to nebyl nejlepší nápad.

jj, napsal jsem to asi zmatečně, u Vitality mi šlo o to, abych se u kotoulů "neplacatil" (protože pak vůbec nemá smysl je dělat), Adaptability jsem zvedal právě kvůli Agility (i když Attunement jsem nechal základní, takže na vzorec mrknu).

EDIT: Podle vzorce má ADP na Agility 3x větší vliv než ATN.

Je fakt, že v jedničce jsem trochu kouzlil (ale až u NG+, kde jsem potřeboval nahonit DMG a už to moc nemělo smysl přes staty).
@Phoenix (21.11.2016 11:44): Hrál jsem něco podobného (trochu míň tanky, víc do Dex a Faith na buffovací miracle) a v některých oblastech, jako je zrovna třeba Shrine of Amana, jsem prostě musel vytáhnout luk, jinak bych tam strávil dvojnásobek času. Výrazně těžší mi to celkově až na ty výjimky ale nepřišlo.

Jinak možná to víš a jen jsi to napsal špatně, ale pro jistotu: invincibility frames u kotoulů ovlivňuje Agility (což je stat odvozený z Attunement a Adaptability, přesný vzorec neznám, ale dá se najít), ne Vitality.
Pořád mi vrtá hlavou, jestli se dvojka od jedničky tak liší nebo jestli prostě dělám něco celou dobu špatně.

Jedničku jsem dohrál 2x a potřetí do půlky, původní dvojku po cca 10 hodinách zabalil a začal hrát SotFS, kde jsem momentálně v Shrine of Amana (ve třech DLC jsem jen zapálil počáteční bonfire), takže řekněme ve 4/5 hry základní hry.

Dvojku hraji za stejný build jako jedničku. Čistý rytíř (bez kouzel), namaxovaný Bastard/Drangleic jednoruč, základní full Havel (jen jiný štít). Tomu odpovídají staty, Vitality 47 kvůli kotoulům, zbytek (Vig, End, Str, Dex, Adp) rovnoměrně (tuším 30 nebo 31). Nikdy nepoužívám summony ani pomoc jiných hráčů (v jedničce jsem dělal totéž - tj. prošel jsem ji bez coop a summonů).

Dvojka mi přijde výrazně těžší než jednička (protože je podle mého velmi nepředvídatelná). V jedničce jsem v drtivé většině případů věděl proč jsem zařval, ve dvojce většinou dojedu na stunlock mobů, nevyzpytatelné kotoulování u bossů (tj. přes úspěšný úhyb kotoulem mě boss občas stejně trefí) nebo něco podobného. Dvojku se snažím hrát stejně jako jedničku, ale bavím se u ní výrazně méně.

Hráli jste někdo čistě solo se stejným buildem? Je s jiným buildem hra jednodušší? Nebo ji velmi výrazně zjednodušuje coop a fantomové?
Tak původní verzi jsem přestal hrát cca ve třetině (u gargoylů) a jestli nebude SotFS výrazně lepší, tak se bez dohrání dvojky obejdu a budu směle pokračovat trojkou.

Kterého debila napadlo, že zrovna v sérii Dark Souls bude s danou kamerou a způsobem zaměřováním ohromná zábava bojovat proti několika bossům najednou? A když pominu tohle, tak v porovnání s jedničkou je ve dvojce nekonsistentní lineární svět bez shortcutů, cheatující nepřátelé (v polovině útoku se prostě natočí tam, kam skáču nebo uhýbám a třísknou mě shora) a daleko ošklivější grafika (nejsem graphic whore, ale ten rozdíl je skutečně obrovský). A krom jiného z toho skutečně úplně čumí, jak to bylo designováno na mulťák, což je přesně způsob, jakým to hrát nechci (nepoužívám pomoc ostatních hráčů, nevyvolávám fantomy).

Výměna hlavního designéra a zpětná výměna v polovině vývoje se na tom podepsala opravdu hodně, zatím slušné zklamání.
@mazar1234 (11.11.2016 14:54): jj, na Steamu mají původní edici za 39,99 Euro, takže asi chvíli počkám. Krabicovku původní edice je dnes už celkem problém sehnat, protože mají všude možně právě SotFS edici.

jj, zapomněl jsem, že se u bonefire dají zapalovat louče.

@Phoenix (11.11.2016 14:48): Na Steame by sa mala normálne predávať pokiaľ viem, ale krabicu snáď by nemal byť až taký problém zohnať tipujem.

Ohníky normálne loučí nie? Akurát si ju musíš zapáliť pri Bonfire a potom už sa dá odpaľovať aj od zapálených svietnikov.
@Phoenix (11.11.2016 14:09): Jo, vyplýtval jsi ju blbě na ptáky :-D
Neskôr samozrejme nájdeš ďalšie.....

To ináč nie je zlý plán, najprv pôvodnú bez DLC - páč v nich nie že nie je žiadna veľká zmena, ono tam nie je úplne žiadna zmena. A potom akože NG+ komplet SotFS aj s DLC, to by šlo.
@Phoenix (11.11.2016 14:09): Yep. Ale další najdeš relativně brzo.

Ber to z té druhé strany, kdyžs otevřel tu jeskyni hned na začátku, tak jsi mohl zapálit všechny ohně a užít si překvapení, ne? ;)
@Bodkin (11.11.2016 13:44): Jako, chceš mi říct že jsem The Fragrant Branch of Yore za 12k vyplácal jinde než jsem měl? :-)

@mazar1234 (11.11.2016 13:47): Jedničku jsem hrál třikrát, takže předpokládám, že dvojku bych si dvakrát pravděpodobně dal. A poprvé bych mohl hrát původní verzi bez DLC, protože v nich žádná velká změna není.
@Phoenix (11.11.2016 13:41): A jó myslíš Wyverna :-D toho samozrejme ustrielaš šípmi :-D bez starostí.

"hrádek s borcem a sochou u mechanizmu" - to je blokáda z pôvodnej verzie a je tam skutočne cesta do ďalšej línie levelov.

No samozrejme ide skôr o to, či sa ti to chce hrať 2 krát, ja som mal odstup nejaké 2 (alebo aj viac?) roky od verzií takže sa mi aj vcelku chcelo.
@mazar1234 (11.11.2016 13:22): Hned na začátku je zkamenělina před bílou bránou ve stromu (vede k jednomu Estus Shardu a coffin na změnu pohlaví, takže nic moc podstatného, byť jsem za toto zjištění vyplácal 12k duší kvůli odkamenění). Před Majulou je odbočka, na konci které je nějaký hrádek s borcem a sochou u mechanizmu, díky které nejde otevřít cesta dál (to je taky nějaká drobnost?). A ještě jsem našel jednu v podzemí Heide's Tower of Flame (je jich tam jistě víc, prošel jsem první čtyři pět map).

Drak v Heide's Tower of Flame. Díky němu se nedostanu do Cathedral of Blue (mohl bych ho samozřejmě ustřílet zdálky, ale přišlo mi to celé takové nepadnoucí, ten původní rytíř se tam IMHO hodil výrazně více).

Jinak právě Heide's Tower of Flame mi celkově přišla podle toho co jsem četl o rozdílech dost jiná (takový ti rychlí Heide rytíři v původní verzi vůbec nejsou, ti velcí se zase nespawnují).

Takže přemýšlím o tom, že si dám nejprve původní verzi a pak SotFS jako takovou NG+.

@Phoenix (11.11.2016 11:56): Jo pridanie viacerých (celkovo dosť viacerých) skamenelín považujem za asi najhoršiu zmenu, byť že by sa jednalo o nejakú zásadnú linearitu si ale nemyslím, v drvivej väčšine sa jedná iba o zablokovanie nejakej postrannej miestnosti/mini oblasti s lootom a nie o zablokovanie cesty vpred hrou ako takou (tých pár prípadov čo tam je bolo aj pôvodne).

Ináč existujú aj miesta, ktoré mi naopak prišli ľahšie než v pôvodnej verzii, špeciálne v Drangleic Castle trónny sál ale aj pár iných.

Hitboxy a combat ako taký mi prišiel rovnaký, resp. pri phraní SotFS som pocitovo nevnímal žiadnu zmenu.

BTW ktorého draka máš na mysli?
Po nějakých deseti hodinách jsem z verze SotFS ... rozpačitý. Původní verzi DS2 jsem nehrál, ale chápu to tak, že chtěli

- zvýšit obtížnost pomocí většího počtu mobů
- začátek zlineárnit pomocí zavazejících soch

A netuším, jestli byly hitboxy v původní verzi tak nevypočitatelné jako tady (borci, kteří mě okružní sekem mečem trefí v momentě, kdy se nacházím za jejich zády ...), případně jestli dostávám na kokos spíše kvůli vylepšené UI.

Nemůžu říct, že by mě libovolná z těchto změn nějak vyloženě nadchla. Noví nepřátelé mi přijdou opravdu tak trochu out of place (zejména drak) a větší linearitu skutečně od libovolných Dark Souls 2 nepožaduji.

Vážně přemýšlím nad tím, že bych pro první run koupil původní verzi (byť chci určitě dohrát i SotFS verzi).
@Ebb (07.11.2016 00:39): DS 123 ano, Witcher 3 ano, Riseny nie (tam je moc akcnych klaves IMO).

Teda rychlost otacania mi pride rovnaka, ako ja som anti-gamepad hrac, 99,99% hier som dohral na K alebo K+M, ale proste realita nepusti.

"Že sa pomalšie a menej presne otáča kamera" - ako sa to vezme, v DS nepotrebujes precizne zameriavat per-to-pixel headshoty takze ano, hra sa to pohodlnejsie ako na KM. A to hovorim ako principialny gaypad hater, ale skratka realita nepusti.
...tak, ale nejdem sa tu hádam dohadovať, či je lepší gamepad alebo myška. Ja som skritizoval, že tam nie je reálna možnosť to hrať myškou. Ja vám ten gamepad predsa neberiem.
@Ebb (07.11.2016 00:27): No z toho "prekusol" som automaticky nepochopil, že si to hral na gaypade.
Pochopil som to tak, že si sa uskromnil a hral si to K+M ako masochista Maximus :-D.
On to cele dohral a nikdy sa na ovladanie nestazoval.

"Je to normálne RPG z pohľadu tretej osoby a tie sa obvykle dajú pohodlne hrať myškou a klávesnicou" ano daju, ale, uprimne, nemas pocit ze sa to na gaypade hra lepsie? (ale striktne iba hry ktore nevyzaduju mierenie!!! to je zasadna informacia). Aky ma racionalny dovod nasilu hrat na horsom mediu?
Ber to pragmaticky, ak je nieco v nejakej situacii lepsie tak to ber a nedrz sa nejakych iracionalnych tradicii.
@mazar1234 (07.11.2016 00:21): Ja som napísal, že som to „prekusol", čím som mal na mysli, že som to hral na gamepade. Nevidím však jediný dobrý dôvod, prečo by mal človek ospravedlňovať ich neschopnosť tým, že povie že DS sa musí proste hrať na gamepade. Je to normálne RPG z pohľadu tretej osoby a tie sa obvykle dajú pohodlne hrať myškou a klávesnicou.
@Ebb (komentář): A čo takto zložiť si klapky z očí a prijať tú krutú realitu, že TPS hry bez nutnosti mierenia sa skutočne lepšie hrajú na gamepade?
Radšej by som si odstrelil hlavu brokovnicou, než hrať FPS strielačku na gaypade, ale nikdy by ma nenapadlo hrať DS sériu na K+M.
Nevidím na tom nič racionálne, masochizovať sa dobrovoľne a ešte potom nadávať... bola to tvoja voľba a hra za to naozaj nemôže.
@Ronik (24.05.2016 14:42): Ancienta som dal prvý krrát (DS2 vanilla) s dvojicou pomocníkov, pričom ja som iba stál vzadu a vrhal Lightning speary a oni robili distract a nejaký DMG k tomu, jeden tuším aj skapal prežil iba ten druhý.

V SotFS som ho dal ochcávkou s imunitou na Fire DMG takže aj keď mi dal plnú čočku ohňa na hlavu tak mi nezobral ani milimeter HP :-D Takže som mu len celý čas stál medzi nohami a sekal do neho, nikam som nemusel ani zdrhať ani nič....

Na Greatshieldy som nemal staty, ako Cleric som maxoval ATN+FTH+Stamina (80/80/60) takže na STR a nosnosť mi už neostávalo nad nejaký minimálny nutný počet cca 20.


@Bodkin (24.05.2016 13:28): Se summonem jsem Aavu myslím dal na první pokus, i když ten summon sloužil jen jako vábnička a dal celkem asi 200 dmg.

@ad142 (24.05.2016 14:11): K těm dvoum tygrům v Outskirts jsem ani nedorazil, půl hodiny jsem bloudil v bouřce, třikrát umřel a pak se na to vysral. :D

@mazar1234 (24.05.2016 14:34): Ancient Dragona jsem nakonec umlátil nahatý s Great Club a Flame Quartz Ring +3, vždycky potom, co vyletěl a ubral mi půlku HP ohněm, jsem vypil Estus, vylákal ho, aby začal plivat oheň před sebe a dal mu dvě rány s tou club. Sinh mě přišel lehčí, toho jsem s Gyrm Greatshieldem dal nějak normálně.