Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin

83

Diskuze

« Novější Starší »

@strejdafido (20.06.2017 19:33): Soft cap je obecně nějaká hranice, po které dochází ke zpomalení dosavadního růstu. V RPG to znamená třeba nějakou hranici hodnoty Endurance, od které postava nedostává 5 životů za každý bod Endurance jako do té doby, ale třeba jen tři.

Hard cap je nějaká hranice, po jejímž dosažení se růst úplně zastaví, ať už kvůli nemožnosti překročení (třeba atribut, který má maximum 99) nebo proto, že další zvyšování už nemá dopad na zvýšení odvozené statistiky (třeba je sice možné zvýšit Strength nad 99, ale už se dále nezvyšuje odvozené damage). Případně to třeba může být maximální množství zkušeností (třeba jako v Baldur's Gate), maximální level postavy nebo cokoli podobného.

Poise je dobře popsána třeba tady, ve zkratce se jedná o odolnost proti stun (omráčení) vlivem obdrženého damage. V každém díle Dark Souls fungovala trochu jinak a dohady kolem jejího fungování ve trojce by vydaly na román.

@Redfield (20.06.2017 16:59): V DS je to použitelná taktika do jisté míry. Prostě na místě, kde bys měl normálně třeba STR 30 (a tedy ještě nenarazil na soft cap) se vytrénuješ natolik, že máš str 40 (a tedy výrazně lepší postavu). Ovšem později (na místech, kde je běžné už na soft cap narazit) se další grindování zase tolik nevyplatí a přijde na řadu skill hráče. Jak už tady padlo, ono je to do jisté míry dané i tím, že online i offline hraní používá stejnou postavu a jinak by došlo k tomu, že začínající hráči budou znechuceni tím, že nemají proti lepším vůbec možnost vyhrát (i když soul level je také trochu diskutabilní). Díky tomu, že zlepšování neprobíhá lineárně, ale logaritmicky, tak od určitého levelu už vlastnostni nehrají zase takovou roli a daleko větší roli hraje samotný skill hráče. Zkrátka série DS je výrazně více zaměřená na skill hráče než třeba první dva díly série Fallout, kde je stěžejní počet bodů v dovednostech a vybavení.

RPG mají obecně problém v tom, že nutí hráče do voleb, jejichž výsledky nelze dopředu odhadnout. Výborný příklad byl třeba nedávno postovaný článek Jeffa Vogela ohledně volby sub-rasy, kdy jedna má resistenci na poison/disease a druhá bonus proti wilder/primordial. Jak má hráč dopředu vědět, co z toho je lepší? Totéž třeba obecná nutnost vybrat si mezi různými školami magie, které nejsou vybalancované atd. Jak odstranit to, že člověk nacpe příliš mnoho bodů do jedné vlastnosti a hru zjednoduší (nebo mu budou naopak chybět body, které nacpal do neužitečné ptákoviny, někde jinde)? Jediné řešení je z hlediska hráče přečtení walkthrough a z hlediska designéra buď cap nebo dynamická obtížnost.

I tak ale existují hry, které jsou navrženy tak dobře, že si hráč nepřijde jako nesmrtelný ani na konci. To výborně uměly třeba první díly série Gothic (ale samozřejmě je to tím, že je ve hře konečné množství zkušeností, protože nedochází k respawnu nepřátel) nebo různé Infinity engine hry typu Baldur/Icewind (tam je to podobné, náhodných bojů je pomálu).

V Gothicu to bylo v různých dílech různě a ve dvojce to hodně pošteloval i datadisk. Ale třeba i podle pravidel AD&D je třeba na každý další level více a více zkušeností a to bych zase soft capem nenazval.

Prostě je to složité :-)

@Phoenix (20.06.2017 14:02): Jedna věc je něco přegrindovat, to je ostatně docela použitelná taktika i DS, druhá je rozbít tím, že nacpeš příliš mnoho bodů do jedné schopnosti a hru si zjednodušíš neúměrně. A při prvním hraní nezjistíš, kde je ta hranice, kde si obtížnost "rozbiješ". Kdyby ADP nemělo soft cap, tak budeš do půlky hry prakticky nesmrtelný.

Jsem pro to, aby měl hráč volnost v tom, jestli si bude hru zjednodušovat třeba save scummingem, ale soft cap mi jako docela spolehlivý způsob, jak do určité míry zachovat zamýšlenou obtížnost, vážně nevadí.

A nejsem si tím úplně jistý, ale nestává se náhodou v Gothicu trénování jedné schopnosti dražší, čím více jí máš? To je taky soft cap, akorát v trochu jiné podobě. Ale funkce je stejná.

@Charllize (komentář): Perfektný koment!! Čítal som ho aj trikrát a vždy som sa nasmial. A ten záver: "To že umřu vím vždy tak vteřinu či dvě předtím než se tak stane, a... atď.) Paráda!

K tomu názoru na Dark Souls 2: Ako plynie čas, a neustále sa zvyšujú sa moje odohraté hodiny za všemožné povolania vo všetkých troch dieloch, tak sa mení aj môj celkový názor na celú sériu. Po tom, čo mám v DS 1 nahratých 252 hodín, v DS 2 191 hodín (ale práve idem znovu) a v DS 3 zatiaľ 52, tak sa začínam priklánať do vašej skupiny (spolu s mazarom) adorovateľov druhého dielu. Jednotka zostane navžy môj "wauu!" masterpiece, ale tá dvojka skutočne v mnohých ohľadoch asi najlepším dielom. Neviem presne čím to je, možno fakt tou rozmanitosťou ale ten pocit vo mne stále narastá. Áno je ťažkopádna, nepriateľov z radov rytierov je tam priveľa...atď. Ale... Proste mením názor a mal by som asi aj koment... A hovorí sa, že len hlupák nemení názory...

@Charllize (20.06.2017 13:15): Z King's Field jsem dohrál první tři díly, čtverku mám rozehranou, vrátím se k ní časem (mám překingsfieldováno). Jednička byla v podstatě jeden pětipatrový dungeon, stran designu se mi asi nejvíce líbila dvojka (organicky propojený větší svět), trojka byla spíše blíže DSII (až na výjimky lineární průchod mapami).

@Redfield (20.06.2017 13:46): Jednoduše rozbít ... FPS můžeš také jednoduše rozbít, když budeš ukládat každých pět vteřin a proto vznikly checkpointy ... které jsou mnohem horší. Člověk nemá možnost volby, kterou jsem měl, když jsem hrál Doom na Ultra Violence bez ukládání. Kdejaké RPG můžeš "rozbít" (díky extensivnímu tréningu být příliš silný pro většinu nepřátel, tomu bych asi přímo neříkal rozbití), ale vadí to něčemu? Je to odměna za to, že člověk dlouho trénoval (skoro jako v životě, kde ale trénují a zlepšují se i soupeři). V kdejakém klasickém JRPG se šlo také přegrindovat. Podle mého soft a hard cap zbytečně bere herní svobodu a snaha o omezení vývoje postavy nakonec vygradovala kontraproduktivními nesmysly typu level scalingu. Chápu, že se designéři méně nadřou, ale líbit se mi to nemusí, dávám přednost gothicovskému "natrénuju dvacet levelů a pak ho porazím".

@Phoenix (20.06.2017 07:40): Ja napr. obdivujem ten worldmap z DS1, kde sa cela hra vlastne nachadza v jednom "kvadri" a mapy su tam vsetky pritomne, je to akoby jedna suvisla velka mapa a levely su len nazvy lokalit. Nic nie je mimo (nepocitam Ariamis kde sa ide teleportom).

"designérskou neucelenost" v tom vidim aj ja a je to tak, ale z hladiska samotneho gameplay mi to vobec nevadi a paci sa mi ta rozmanitost levelov.

DS1 vs DS2.

@Charllize (20.06.2017 01:40): 100% si zahraj minimalne druhe DLC - Crown of the Old Iron King, podla mna je to najlepsie nadizajnovany level zo vsetkych Dark Souls hier.

@SilentWolf (20.06.2017 07:22): Díky soft cap a hard cap má často spíše než zvyšování stále stejných statů větší smysl investice do úplně jiných statů (třeba pro válečnická povolání do statů pro kouzlení kvůli kouzlům, které dočasně zvyšují elementální dmg zbraně).

Trojka byla hodně ovlivněná Bloodborne a nemalý vliv má také ono rozbití poise, tu opravdu moc nemá smysl hrát s těžkým brněním a štítem.

@Charllize (20.06.2017 01:40): Ta dvojková pestrost lokací je jedna z věcí, která rozděluje herní publikum na dvě množiny, první pestrost vítá, druhá (kam se řadím třeba já) v tom vidí designérskou neucelenost. Ale to je normální, sto lidí, sto chutí.

@Charllize (20.06.2017 01:40): tak ony ty staty maji tzv soft cap a hard cap, takze prinos z jednoho bodu je casem mensi az skoro nulovy. Ale zato hracuv skill roste. A trojka jde jeste "dal" a uplne rozbiji poise mechaniku. Tfuj. Ma oblibena mechanika. Ve dvojce hezky to nejtezsi brneni, obourucak v jedne ruce, obri stit a jen pred utokem trochu poodejit stranou nebo...ho vstrebat brnenim. :-D kotouly netreba.

@mazar1234 (20.06.2017 01:18): DLC jsem zatim jen nacnul, ale krapet mi zacinaji dochazet sily se s tim srat. Jak jsem psal, dost mi vadi ze na level potrebuju vagon dusi a nic moc to uz nezlepsuje. Ale je fakt ze bych ty DLC chtel videt cela..hmm..uvidime:) Taky tu je NG+ kde to teprve zacne..ehm.
Jo, nedavno jsem dohral DS3, dobre to bylo ale DS 2 je proste lepsi, a jednicku kdysi davno na PS3 i PC, a co me pamet slouzi prisla mi taky o o neco horsi nez dvojka. Vetsina lidi povazuje DS2 za nejhorsi, ja v nem krome toho co jsem psal v komentari citim asi nejvic takovou tu staroskolskou atmosferu...proste je best:)

PS: puvodne jsem mel plan ze vycistim celou hru a ze z DS 2 bude vyletni misto, plno lokaci tak mam, ale na nektery nemam momentalne uz naladu, ale mozna postupem casu..

@Charllize (komentář): Jo, dospel si k rovnakému názoru ako ja - je to najlepší DS.

Ale čo sa týka obtiažnosti, zahraj si posledné DLC a nepovinnú časť v snežnej búrke s dementnými Lightning-Horses - kór keď to chceš celé vyčistiť od nepriateľov, čo sa dá (ja som to urobil 2x čo je fakt demencia), oproti tomu ti príde "Dragon Shrine" ako slastná masáž vykonávaná 3 luxusnými aziatkami.

Uffff... A přitom ta královna nebyla těžká, stačilo jen ošéfovat ty pitomé curses. Nemusel jsem to na rok odkládat! :D

Po 92 hodinách v NG mi chybí 4 achievementy (Lucatiel, Jugo, Pyromancy, Miracles).

Na Pyromancy a Miracles je třeba buď Blue/Blood 500 PvP vítězství nebo dohrát znovu NG+ a pak se ještě v NG++ dohrabat k Wellagerovi do Drangleic Castle (ne, v tomto případě Bonfire Ascetic opravdu nefunguje, přičemž zrovna tady by to dost pomohlo).

Už se k tomu nehodlám vracet, zlatá jednička a trojka.

Ne, někteří z nás skutečně nejsou normální :-))

Jako to, že někdo dohraje DS2 jako deprived na SL1 mě už asi úplně nepřekvapuje. Ale vymyslet a hlavně provést takové magořiny jako "The No-Death Challenge Run" nebo "The Olympic Run" (případně věci jako "Twin Pursuers Bare Fists No Damage NG+++++" nebo "NG+99 Challenge Run") ...

Já to asi fakt nechápu, ti lidi snad nehrají nic jiného :-))

@Bodkin (27.11.2016 19:21): Tak podla mna je to DLC "Crown of the Old Iron King" najlepsi level vsetkych DS hier.

Problem Boodbornu jasny - vyjebat 300+ E za jednu hru (platforma+hra) ak sa to da vobec hrat na monitore (cize minus dalsich 200-300E za TV), cakam ze hej (to by bol mega kokotizmus keby nie, ved je to len HDMI ako HDMI /DVI ako DVI predpokladam).

Proste davat 300-400E za jednu hru NO NO NO, a dodatkove RDR, ktore je jedina druha existujuca exkluzivita ktoru by som bol ochotny hrat to nezachrani. (picoviny typu TLOU nie).

@mazar1234 (21.11.2016 21:30): DLCčka.

Nu, tak jsem včera dal Bloodborne a řekl si, že se zase vrátím k DS2 a dám to a... Je to mega odporný a pohyb je tam plynulosti vozíčkáře s amputovanýma rukama. Asi budu muset chvíli počkat, až na B zapomenu a budu se moci s klidným svědomím zase vrátit a zafinišovat to.

Btw - Bloodborne doporučuji, nejlepší Souls hra.

@mazar1234 (21.11.2016 21:30): Souhlasím, že v základní hře je Amana to nejhorší. Horší by snad už byl jen Gulch, kdyby byl větší a delší. Jakožto pure melee build jsem to při prvním hraní snad nesnášel i víc, než Blighttown. D:

@Phoenix (21.11.2016 15:33): Tak ako to chapem ja tak luk (kusa) je v tychto hrat iba a cisto "support weapon" na obcasne vyuzitie pre nejake konkretne momenty/settingy levelu.
Nedokazem si predstavit, ze by sa to dalo nejako zmysluplne hrat za postavu "only pure archer/crossbowman".

Proste taka doplnkova zbran, ktora dokaze premenit niektore komplikovane situacie na "piece of cake", nie akoze by sa to bez toho nedalo, ale naco sa zbytocne masochizovat a trapit ked staci vytiahnut luk.....

@Bodkin (21.11.2016 14:10): Mne to prislo docela tuhe ako tam boli rozmiestnene tie kurvy kuzelnicke co strielali ten navadzany magic bolt (s velmi dalekym dostrelom navyse), vzdy niekolko z roznych smerov a do toho este dalsi enemaci, IMO dost vytuhly level, neviem ktory iny by som dokazal povazovat za narocnejsi.

Ktore levely/level povazujes za narocnejsi?

@Phoenix (21.11.2016 12:31): Ja myslím, že vo všetkých DS sa skôr či neskôr na niektorých miestach viac menej potrebuješ podoprieť barličkou lukostreľby, ináč to môže byť potom neracionálne opruzné prechádzať.

BTW Shrine of Amana je IMO najnáročnejšia mapa celej hry (keď nepočítam nepovinnú, ale retardačnú snehovú búrku z DLC).

@Phoenix (21.11.2016 11:44): Těžko říci, já jedničku zapíchl po 10 hodinách, protože mi vůbec nevyhovovala a jela mi mizerně. SoFS jsem si risknul s tím, že na 60 FPS se to bude aspoň plynule ovládat a byl jsem velmi překvapen, že mě to opravdu bavilo hrát a narozdíl od jedničky mi to i šlo.

Já zásadně hraju bez štítu a kotouluju, mám greatsword a kladivo od toho druhýho blackmitha a s touhle kombinací se jde zvládnout prakticky cokoliv. Summona si občas vezmu, ale spíš kvůli questíku, než že bych bosse bez něj nedal (to bylo až ve trojce). Myslím že mám pořád začáteční rytířské brnění (už se mi to plete s trojkou), akorát logicky +něco a na hlavě kupeckou čapku.

V základní hře jsem před finálním bossfightem a mám rozdělané všechna DLC tak do půlky, nebo tak nějak.

Ta jejich nepředvídatelnost a částečné natočení při začátku útoku z dvojky zůstalo i Bloodborne a DS3, takže se máš na co těšit ;)

Edit: Ale fakt je, že jsem úplně minul pár důležitých bossů a šel kolem dál a dál a pak jsem nevěděl co dělat, zjistil, že jsem je minul a vracel se kvůli nim zpátky a už jsem byl na ně dost OP. Na dvojce si docela cením toho, že se tam člověk může ztratit a vždycky tak nějak je kam jít. (Ano, já mám DS2, DS3 i Bloodborne mnohem raději než DS, co už semnou.)

Edit2: Jo, i ten Attunement jsem totálně ignoroval, takže se fakt divím, že jsem se dostal tak daleko jen tak nalehko.

@Ronik (21.11.2016 12:26): Zatím se používání luku/kuše vyhýbám, protože roleplay, ale možná s tím budu muset začít :-) Zkrátka jsem to chtěl hrát "čistě", možná to nebyl nejlepší nápad.

jj, napsal jsem to asi zmatečně, u Vitality mi šlo o to, abych se u kotoulů "neplacatil" (protože pak vůbec nemá smysl je dělat), Adaptability jsem zvedal právě kvůli Agility (i když Attunement jsem nechal základní, takže na vzorec mrknu).

EDIT: Podle vzorce má ADP na Agility 3x větší vliv než ATN.

Je fakt, že v jedničce jsem trochu kouzlil (ale až u NG+, kde jsem potřeboval nahonit DMG a už to moc nemělo smysl přes staty).

@Phoenix (21.11.2016 11:44): Hrál jsem něco podobného (trochu míň tanky, víc do Dex a Faith na buffovací miracle) a v některých oblastech, jako je zrovna třeba Shrine of Amana, jsem prostě musel vytáhnout luk, jinak bych tam strávil dvojnásobek času. Výrazně těžší mi to celkově až na ty výjimky ale nepřišlo.

Jinak možná to víš a jen jsi to napsal špatně, ale pro jistotu: invincibility frames u kotoulů ovlivňuje Agility (což je stat odvozený z Attunement a Adaptability, přesný vzorec neznám, ale dá se najít), ne Vitality.

Pořád mi vrtá hlavou, jestli se dvojka od jedničky tak liší nebo jestli prostě dělám něco celou dobu špatně.

Jedničku jsem dohrál 2x a potřetí do půlky, původní dvojku po cca 10 hodinách zabalil a začal hrát SotFS, kde jsem momentálně v Shrine of Amana (ve třech DLC jsem jen zapálil počáteční bonfire), takže řekněme ve 4/5 hry základní hry.

Dvojku hraji za stejný build jako jedničku. Čistý rytíř (bez kouzel), namaxovaný Bastard/Drangleic jednoruč, základní full Havel (jen jiný štít). Tomu odpovídají staty, Vitality 47 kvůli kotoulům, zbytek (Vig, End, Str, Dex, Adp) rovnoměrně (tuším 30 nebo 31). Nikdy nepoužívám summony ani pomoc jiných hráčů (v jedničce jsem dělal totéž - tj. prošel jsem ji bez coop a summonů).

Dvojka mi přijde výrazně těžší než jednička (protože je podle mého velmi nepředvídatelná). V jedničce jsem v drtivé většině případů věděl proč jsem zařval, ve dvojce většinou dojedu na stunlock mobů, nevyzpytatelné kotoulování u bossů (tj. přes úspěšný úhyb kotoulem mě boss občas stejně trefí) nebo něco podobného. Dvojku se snažím hrát stejně jako jedničku, ale bavím se u ní výrazně méně.

Hráli jste někdo čistě solo se stejným buildem? Je s jiným buildem hra jednodušší? Nebo ji velmi výrazně zjednodušuje coop a fantomové?

Tak původní verzi jsem přestal hrát cca ve třetině (u gargoylů) a jestli nebude SotFS výrazně lepší, tak se bez dohrání dvojky obejdu a budu směle pokračovat trojkou.

Kterého debila napadlo, že zrovna v sérii Dark Souls bude s danou kamerou a způsobem zaměřováním ohromná zábava bojovat proti několika bossům najednou? A když pominu tohle, tak v porovnání s jedničkou je ve dvojce nekonsistentní lineární svět bez shortcutů, cheatující nepřátelé (v polovině útoku se prostě natočí tam, kam skáču nebo uhýbám a třísknou mě shora) a daleko ošklivější grafika (nejsem graphic whore, ale ten rozdíl je skutečně obrovský). A krom jiného z toho skutečně úplně čumí, jak to bylo designováno na mulťák, což je přesně způsob, jakým to hrát nechci (nepoužívám pomoc ostatních hráčů, nevyvolávám fantomy).

Výměna hlavního designéra a zpětná výměna v polovině vývoje se na tom podepsala opravdu hodně, zatím slušné zklamání.

@mazar1234 (11.11.2016 14:54): jj, na Steamu mají původní edici za 39,99 Euro, takže asi chvíli počkám. Krabicovku původní edice je dnes už celkem problém sehnat, protože mají všude možně právě SotFS edici.

jj, zapomněl jsem, že se u bonefire dají zapalovat louče.


@Phoenix (11.11.2016 14:48): Na Steame by sa mala normálne predávať pokiaľ viem, ale krabicu snáď by nemal byť až taký problém zohnať tipujem.

Ohníky normálne loučí nie? Akurát si ju musíš zapáliť pri Bonfire a potom už sa dá odpaľovať aj od zapálených svietnikov.

@Phoenix (11.11.2016 14:09): Jo, vyplýtval jsi ju blbě na ptáky :-D
Neskôr samozrejme nájdeš ďalšie.....

To ináč nie je zlý plán, najprv pôvodnú bez DLC - páč v nich nie že nie je žiadna veľká zmena, ono tam nie je úplne žiadna zmena. A potom akože NG+ komplet SotFS aj s DLC, to by šlo.

@Phoenix (11.11.2016 14:09): Yep. Ale další najdeš relativně brzo.

Ber to z té druhé strany, kdyžs otevřel tu jeskyni hned na začátku, tak jsi mohl zapálit všechny ohně a užít si překvapení, ne? ;)

@Phoenix (11.11.2016 13:41): A jó myslíš Wyverna :-D toho samozrejme ustrielaš šípmi :-D bez starostí.

"hrádek s borcem a sochou u mechanizmu" - to je blokáda z pôvodnej verzie a je tam skutočne cesta do ďalšej línie levelov.

No samozrejme ide skôr o to, či sa ti to chce hrať 2 krát, ja som mal odstup nejaké 2 (alebo aj viac?) roky od verzií takže sa mi aj vcelku chcelo.

@mazar1234 (11.11.2016 13:22): Hned na začátku je zkamenělina před bílou bránou ve stromu (vede k jednomu Estus Shardu a coffin na změnu pohlaví, takže nic moc podstatného, byť jsem za toto zjištění vyplácal 12k duší kvůli odkamenění). Před Majulou je odbočka, na konci které je nějaký hrádek s borcem a sochou u mechanizmu, díky které nejde otevřít cesta dál (to je taky nějaká drobnost?). A ještě jsem našel jednu v podzemí Heide's Tower of Flame (je jich tam jistě víc, prošel jsem první čtyři pět map).

Drak v Heide's Tower of Flame. Díky němu se nedostanu do Cathedral of Blue (mohl bych ho samozřejmě ustřílet zdálky, ale přišlo mi to celé takové nepadnoucí, ten původní rytíř se tam IMHO hodil výrazně více).

Jinak právě Heide's Tower of Flame mi celkově přišla podle toho co jsem četl o rozdílech dost jiná (takový ti rychlí Heide rytíři v původní verzi vůbec nejsou, ti velcí se zase nespawnují).

Takže přemýšlím o tom, že si dám nejprve původní verzi a pak SotFS jako takovou NG+.


@Phoenix (11.11.2016 11:56): Jo pridanie viacerých (celkovo dosť viacerých) skamenelín považujem za asi najhoršiu zmenu, byť že by sa jednalo o nejakú zásadnú linearitu si ale nemyslím, v drvivej väčšine sa jedná iba o zablokovanie nejakej postrannej miestnosti/mini oblasti s lootom a nie o zablokovanie cesty vpred hrou ako takou (tých pár prípadov čo tam je bolo aj pôvodne).

Ináč existujú aj miesta, ktoré mi naopak prišli ľahšie než v pôvodnej verzii, špeciálne v Drangleic Castle trónny sál ale aj pár iných.

Hitboxy a combat ako taký mi prišiel rovnaký, resp. pri phraní SotFS som pocitovo nevnímal žiadnu zmenu.

BTW ktorého draka máš na mysli?

Po nějakých deseti hodinách jsem z verze SotFS ... rozpačitý. Původní verzi DS2 jsem nehrál, ale chápu to tak, že chtěli

- zvýšit obtížnost pomocí většího počtu mobů
- začátek zlineárnit pomocí zavazejících soch

A netuším, jestli byly hitboxy v původní verzi tak nevypočitatelné jako tady (borci, kteří mě okružní sekem mečem trefí v momentě, kdy se nacházím za jejich zády ...), případně jestli dostávám na kokos spíše kvůli vylepšené UI.

Nemůžu říct, že by mě libovolná z těchto změn nějak vyloženě nadchla. Noví nepřátelé mi přijdou opravdu tak trochu out of place (zejména drak) a větší linearitu skutečně od libovolných Dark Souls 2 nepožaduji.

Vážně přemýšlím nad tím, že bych pro první run koupil původní verzi (byť chci určitě dohrát i SotFS verzi).

A já tak dohrál i jedničku. S mousefixem + hodinka zvykání, a taky takřka bez problému.

@Ebb (07.11.2016 00:39): DS 123 ano, Witcher 3 ano, Riseny nie (tam je moc akcnych klaves IMO).

Teda rychlost otacania mi pride rovnaka, ako ja som anti-gamepad hrac, 99,99% hier som dohral na K alebo K+M, ale proste realita nepusti.

"Že sa pomalšie a menej presne otáča kamera" - ako sa to vezme, v DS nepotrebujes precizne zameriavat per-to-pixel headshoty takze ano, hra sa to pohodlnejsie ako na KM. A to hovorim ako principialny gaypad hater, ale skratka realita nepusti.

...tak, ale nejdem sa tu hádam dohadovať, či je lepší gamepad alebo myška. Ja som skritizoval, že tam nie je reálna možnosť to hrať myškou. Ja vám ten gamepad predsa neberiem.

@Ebb (07.11.2016 00:27): No z toho "prekusol" som automaticky nepochopil, že si to hral na gaypade.
Pochopil som to tak, že si sa uskromnil a hral si to K+M ako masochista Maximus :-D.
On to cele dohral a nikdy sa na ovladanie nestazoval.

"Je to normálne RPG z pohľadu tretej osoby a tie sa obvykle dajú pohodlne hrať myškou a klávesnicou" ano daju, ale, uprimne, nemas pocit ze sa to na gaypade hra lepsie? (ale striktne iba hry ktore nevyzaduju mierenie!!! to je zasadna informacia). Aky ma racionalny dovod nasilu hrat na horsom mediu?
Ber to pragmaticky, ak je nieco v nejakej situacii lepsie tak to ber a nedrz sa nejakych iracionalnych tradicii.

@mazar1234 (07.11.2016 00:21): Ja som napísal, že som to „prekusol", čím som mal na mysli, že som to hral na gamepade. Nevidím však jediný dobrý dôvod, prečo by mal človek ospravedlňovať ich neschopnosť tým, že povie že DS sa musí proste hrať na gamepade. Je to normálne RPG z pohľadu tretej osoby a tie sa obvykle dajú pohodlne hrať myškou a klávesnicou.

@Ebb (komentář): A čo takto zložiť si klapky z očí a prijať tú krutú realitu, že TPS hry bez nutnosti mierenia sa skutočne lepšie hrajú na gamepade?
Radšej by som si odstrelil hlavu brokovnicou, než hrať FPS strielačku na gaypade, ale nikdy by ma nenapadlo hrať DS sériu na K+M.
Nevidím na tom nič racionálne, masochizovať sa dobrovoľne a ešte potom nadávať... bola to tvoja voľba a hra za to naozaj nemôže.

@Ronik (24.05.2016 14:42): Ancienta som dal prvý krrát (DS2 vanilla) s dvojicou pomocníkov, pričom ja som iba stál vzadu a vrhal Lightning speary a oni robili distract a nejaký DMG k tomu, jeden tuším aj skapal prežil iba ten druhý.

V SotFS som ho dal ochcávkou s imunitou na Fire DMG takže aj keď mi dal plnú čočku ohňa na hlavu tak mi nezobral ani milimeter HP :-D Takže som mu len celý čas stál medzi nohami a sekal do neho, nikam som nemusel ani zdrhať ani nič....

Na Greatshieldy som nemal staty, ako Cleric som maxoval ATN+FTH+Stamina (80/80/60) takže na STR a nosnosť mi už neostávalo nad nejaký minimálny nutný počet cca 20.



@Bodkin (24.05.2016 13:28): Se summonem jsem Aavu myslím dal na první pokus, i když ten summon sloužil jen jako vábnička a dal celkem asi 200 dmg.

@ad142 (24.05.2016 14:11): K těm dvoum tygrům v Outskirts jsem ani nedorazil, půl hodiny jsem bloudil v bouřce, třikrát umřel a pak se na to vysral. :D

@mazar1234 (24.05.2016 14:34): Ancient Dragona jsem nakonec umlátil nahatý s Great Club a Flame Quartz Ring +3, vždycky potom, co vyletěl a ubral mi půlku HP ohněm, jsem vypil Estus, vylákal ho, aby začal plivat oheň před sebe a dal mu dvě rány s tou club. Sinh mě přišel lehčí, toho jsem s Gyrm Greatshieldem dal nějak normálně.