Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (25.11.2014 10:11): No je sice fakt, že jsem skončil v deváté kapitole, takže na hře asi něco bude, ale ani jedna složka hry není nadprůměrná. Po příběhové stránce se nestalo prakticky vůbec nic. Kromě Alice jsou všechny postavy prázdné charaktery. Antagoňáci pak klišovité trapky A neustále nahrávat během soubojů pozici kvůli chybám v herním designu mě už přestalo bavit.
@Bodkin (18.11.2014 22:06): To spojení tahovky s TPS je pro mně taky skvělý nápad a ohromně mě to baví, ještě, když je to opepřený špetkou klasickýho japonskýho příběhovýho koření. Škoda těch, pro mně, zbytečných divností a chybek. Ona je to v 90% příběhová hra, než-li strategie, takže mě to zatím neodradilo :) Škoda, že takových her není více.

Až budu chtít ultimátní strategicko/TPS/FPS nirvánu, nainstaluju opět Hidden and Dangerous :)
@Drolin (18.11.2014 21:33): S XCOMem jsem srovnával pouze přístup novinářské obce, nikoliv herní mechaniky. S žánrem jsem obeznámen vcelku dobře a nesmysle tolerovat nehodlám jenom proto, že to má být jako "žánr". Na to jich je v jedné hře příliš mnoho.
Mě to především fascinuje z hlediska designu, tahovka, která se hraje jako TPS. Ano, byly tu Hogs of War, ale ty byly pořád dost pořád jako 3D Worms (bazuky a granáty).

Ovšem takhle nějak mělo vypadat Ufo, na kterém dělal Gollop, než ho přehodili Altaru jako UFO: Aftermath.

Obecně je to velmi zajímavé, je to funkční, ale ještě by se na tom dalo vylepšit spousta věcí. Jsem zvědav, jestli s tím nějak pohne chystaný Code Name S.T.E.A.M. (3DS)
@GodOfTheSick (18.11.2014 20:35): Tedy, že je v mechanismech VCH tolik inovativní jsem nikde nečetl. A pokud ano, tak ve srovnání v žánru SRPG/taktických JRPG (obecně tvé nahlížení a souzení je chybné, aneb místo srovnání na evolučním stromě s Utawarerumono, Disgaea, Agarestem... srovnáváš s XCOMem), kde ten určitý posun je znatelný. To je jako by jsi srovnával styl kresby Filly s Dürerem, a vyčítal mu nereálnost.

To, že nepřejedeš hrbolek tankem, střílíš do vzduchu a ovládáš jednotky pomalejším tempem může vyčítat opravdu jen někdo, kdo je neseznámený s žánrem a jeho přednostmi a zápory.
Když sdělovací prostředky o něčem hromadně tvrdí, že je to inovativní, tak očekávám, že k tomu, co je už dané se přidá něco navíc. VCH akorát ubírá...nejde oddálit 3d pohled, placatá mapa bojiště je k ničemu, nelze se schovávat za překážky, zídku nelze přeskočit, z vyvýšeniny nejde seskočit, nelze střílet zpoza rohu, není možné si libovolně dřepnout/lehnout, nerovnosti v terénu je nutné obíhat, tank nedokáže rozrazit/rozstřelit překážku v cestě....a nejhorší je, že vojáky lze do boje vysílat pouze po jednom a po zabití nepřítele se střelba automaticky nepřesune na dalšího, ale zbytek dávky v rámci tahu je vystřílen do vzduchu. Je toho celkem dost a působí dosti směšně.
Kdyby jenom nemožnost přejíždět tankem nerovnosti...těch nesmyslů je tam mnohem víc. Co třeba (ne)krycí systém? Když vyšel The Bureau: XCOM Declassified, tak kdejaký recenzentský chytrák řešil kdejakou blbost a zde je ticho po pěšině. Přitom akční/strategická část je v VCH natolik retardovaná, že to nemá obdoby. Čert vem fanboje, ale nechápu jak tomuhle soudný recenzent mohl dát víc než 50%. Prej inovativní...jo, tak možná kdyby to vyšlo v roce 1992...
Tak čím víc je za monou, tím více mě mrzí technický "podivnosti" hry. Bug s Vsync, při kterým je skoro neovladatelný tank nebo se točí jako korouhvička, jsem už pořešil, takže tank nerotuje, i když se pořád ovládá hodně divně :)

Druhým, designovým problémem je, nemožnost přejet s tankem jakoukoliv nerovnost. Takže okraj příkopu, v jehož hluboké části jsou krytí vojáci, a před tankem je cca 10cm hluboký, se stává nepřekonatelnou překážkou. Stávají se tak nervydrásající situace, kdy je tank "uvězněn" mezi 10cm příkoupkem a MEGAtankem protivníka. Já se zasekl o prohlubeň, MEGAtank o mně a neustálými pokusy jet dál mne "uboural" k smrti :D

Na stejné mapce mne pak potkal dvakrát bug, kdy nešlo ničit trosky, které jsem měl rozbít, abych zpomalil nepřátelský MEGAtank. Bohužel, hra si dvakrát ze čtyř pokusů usmyslela, že zničit nepůjdou...

S tím se pojí moje další výtka, což je nemožnost restartu mise během boje. Člověka přepadl bug a jediné co může dělat je, že vyjede na titulní menu a dá loading, který má většinou před začátkem mise a tedy i brífingem, animačkami, atd. takže ho pak čeká zuřivé mačkání A na gamepadu, aby vše přeskákal :)

Škoda tehle technických a designových kaněk na jinak skvělý hře.
Osobně by se mi líbilo, kdyby bylo při výběru poznat, zda jde jen o video nebo i nějaký gameplay.

Plus se mi tank neustále zasekává a debilně otáčí, což je prý bug při 60+ FPS... :/ Takže zapnou V-sync.
@7c (12.11.2014 18:16): Tahy sem, tahy tam, všechno jeden princip. O tom, jestli je to strategie šmrncnutá RPG, nebo RPG šmrncnutý strategií, se doufám dohadovat nebudeme :) Vzhledem k délce některých soubojů je ta možnost uložení v průběhu bitvy fajn a bez ní by to bylo rozhodně míň user friendly.
Tak odehrán resp. odkoukán prologue, a je to fakt hezký, takový...roztomilý :)
PC verze na jedničku, nenarazil jsem na problém.
@Paul (12.11.2014 20:02): zasrana nova prace plna dvanactek na kterou se taky na konci mesice zas vyseru. Nic nestiham, akorat me boli clovek. Druha vec je ze by neuskodilo osvezit pamet. Ted mam volno tak mozna si na to udelam cas, mozna s tim pockam na treti playthrough.
@pipboy (12.11.2014 19:40): Osobně mi tyhle rozdíly vůbec nevadí, spíš mi to přijde z překladatelského hlediska zajímavé. Koneckonců, když člověk víceméně rozumí řeči, tak titulky jsou spíš pomocný nástroj. Ale navíc podle mě je anglický dabing obecně zločin proti lidskosti, takže můžu být "poněkud" zaujatý. Stejný důvod, proč doufám, že si ATLUS US nechá Personu pro sebe, a nebude ten "hnus" cpát na PC.
@7c (12.11.2014 18:16): Ze ne vsechno lze doslovne prelozit aniz by to vyznelo blbe je jasny, ale tady se o to nikdo snad ani nepokusil. A ne, to ze je preklad neodpovida originalu neznamena, ze takovy preklad sam o sobe nefunguje. Ale nestojim o to abych slysel postavu neco rikat a pod tim na titulkach cetl neco, co se tomu casto ani vyznamove neblizi.

Druha vec je ze EN dabing, jakkoliv typicky postrada prirozenost toho Japonskyho, neni jinak vubec spatny - predevsim jednotlive postavy v nem jde po hlase o dost lip rozlisit. VC je jednim z mala pripadu kde davam prednost anglickymu dabingu.
@Widl (12.11.2014 10:40): "Menší" rozdíl je v tom, že uvedené hry jsou strategie, VC je TRPG. Takže pokud chceš něco předpokládat/očekávat, vycházej spíš z Ogre Battle a spol. Osobně mě šokuje, že je vůbec možné během bojů ukládat.

@pipboy (12.11.2014 00:03): Pokud rozumíš japonsky tak dobře, že ti vadí domnělé "chyby" v překladu, proč mít zapnuté titulky? Pokud ne a vadí ti to, tak zapnout anglický dabing, který je očividně špatně (protože se shoduje se špatnými titulky) je dost divné, ne? Jinak doslovný překlad není zrovna "industry standard"... Osobně překlady rád nemám, ale titulky jsou v tomhle směru myslím optimální - můžou pomoci s problémovými výrazy a pořád je slyšet originál (na rozdíl od literárních překladů).
Tak zatím super. Jediný co mě trochu mrzí, u tahovky, je absence automatickýho ukládání tahů. Když zapomenu uložit v půlce souboje, jsem v háji a můžu si to dát od začátku :)
No jo, proto mi vlastne vadila japonstina v prvnim dile - anglicky titulky neodpovidaj mluvenymu slovu >_>
@Solidor (11.11.2014 22:58): Xenosagu bych také bral, ta je špatně emulovatelná (narozdíl od Person a SMT :).

A já bych být v Atlusu nejdříve zkusil na PC SNESové SMT I, II, If - to by se v "renesanci" dungeonů mohlo na gogu docela dobře prodávat.
Zatím to vypadá po technické stránce parádně (resp., jak už je zmíněno v odkazu, co dole uváděl Paul).

@Drolin (11.11.2014 22:21): Pravda, vůbec se toho na Steamu vynořilo v poslední době docela dost.
@7c (11.11.2014 18:09): Tu už si snad odnesli z Dark Souls, možná i Deadly Premonition, Killer is Dead nebo FFXIII. Takže jen houšt', a vzhledem k těmto z většiny nečekaným portům, čekám, že tím sklizeň z PS3 neskončila.
Prima. Přiznávám, že mi na kvalitě portu (tedy nad určitou minimální mez) moc nesejde, ale ostatní věci (jako je dual audio a hlavně fakt, že to vůbec na PC vyšlo) byl důvod pro preorder (bez ohledu na to, jestli se v následujícím roce vůbec dostanu k hraní). Doufejme, že je nás hodně a "konzolové" společnosti si z toho odnesou nějakou (doufám pozitivní) zpětnou vazbu.