Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chci se zeptat lidí co dohráli celou druhou sezonu. Je potřeba si po první sezoně zahrát i 400days ?? Má to tady nějaké návaznosti na rozhodnuti z 400 days?? díky
No tak už to mám taky konečně za sebou. Hned na úvod mě zarazilo, jak nějakých 15% hráčů se rozhodne nezachránit dítě?? Kenny s jedním okem je asi ten nejlepší střelec od do Robina Hooda. Nejlepší postava druhé série je pro mě asi Jane, jejíž přístup a schopnosti se hodně hodí, ta je těsně následovaná Lukem, jehož ztráta na ledě mě dost zamrzela. V poslední epizodě jsem byl asi nejvíc nadšený z krásných lidských momentů u ohně a taky vzpomínka na Leeho, když je Klementýnka v bezvědomí byla milá. Ale nejlepší moment byla možnost zatnout konečně Kennymu tipec, čekal jsem na to dvě řady a dočkal jsem se, i když mi to Kenny v následném předsmrtném rozhovoru srdceryvně znepříjemnil. Konec za mě horší než konec řady první.
A ještě otázka. Jaký soubory si mám nechat v počítači, abych si zachoval rozhodnutí pro další řadu? Stačí jen uložený pozice?
@mazar1234 (31.08.2014 00:49): Ona byla dost typovanější volba Luke vs Kenny ale TTG ho muselo zabít a jeho smrt odbyly a jako sekundární postava si to nezasloužil . Luke tam byl pro mně s těch nových postav 2 série nejlepší po něm byl dobrý ještě Mike ale ten musel utéct s tím Rusem . Ještě se mi líbí Jane ale ta se taky ke konci dost vybarvila
No já můžu ve zkratce shrnout své dojmy na celou druhou sérii.
Jsem velice zklamán, žádné momenty hodné zapamatování, celkově tam není žádná hlavní myšlenka, hra za malou holku jaksi postrádá pocit nějaké zodpovědnosti a vůbec má člověk pocit, že je jen vedený za ručičku.

Je to vážně škoda, první série byla úžasná, nejvíce mě dostala ta farma kanibalů a to DLC bylo také velice zajímavé a napínavé.
Telltale si toho vzali na práci asi více, než dokáží zvládnout a holt se to podepisuje na kvalitě jejich práce.
Dnes vyjde čeština ;) Kdo z vás už hrál tento poslední díl, tak jaký je váš názor? Mám se těšit?
@campbell (31.08.2014 00:31): Tak Kenny bol hned jasny "mentalne labilny jebko" uz z jednicky, ale bol to dobry fighter takze som si ho drzal v parte co to slo (cisto ucelovo). Ale celkovo postavy o nicom s jedinou vynimkou a to Jane, ktora svojim pragmatickym pristupom bola TOP charakter.
S nou som aj hru skoncil pretoze mi prisla ako jedina rozumne uvazujuca osoba. Co som vobec nepobral bol ten Rusofilny neger, to bolo uplne odveci.
Co ma nasralo bol koniec tej zrzky, vzhladom na to ze som zrzkar tak ma to nasralo- tu som si chcel podrzat najdlhsie.

Inac volba co som mal na konci Kenny vs Jane bola bez rozmyslania jasna vzhladom na dlhodobe spravanie postav.
Tak jsem dokoukal všechny konce a ten co jsem si vybral, když se vrátím s Jane, tam do toho obchodu kde Kenny umlátil Carvera byl nejhorší, nejlepší mi přišel když Kenny opustí Clementine u Wellingtonu. Ale i tak mi to všechno přišlo tak nějak hloupý. Hlavně teda by mě zajímalo jestli tvůrci chtěly abych si udělal sympatie k postavám, protože ty jsem fakt nenašel, přišlo mi že tu cpaly tolik postav a na žádnou nebyl moc čas.
The Walking Dead je super, přes veškerý větší či menší chyby co se týče hlavně scenáře, je to hra, u jejíchž youtube videí, jak jsem si teď všiml, se hráči hádají kvůli jejich jednotlivým volbám a subjektivnímu postupu. To asi nějakou kvalitu značí, řekl bych.

A nějak jsem nikdy nechápal tu kritiku, že TWD není dobrá adventura. Jako kdyby adventura byla něco ušlechtilejšího než interaktivní seriál.
@M.a.t.t. (30.08.2014 23:11): Keby drzali kvalitu ako mala Ep1 Serie 2 a dali by klavesu/button na preskocenie zbytocnych filmeckov tak by to malo v pohode cez 50% cize hlupe dizajnerske rozhodnutia to stahuju na dno.
Nemusela by to byt az tak zla vec nebyt demencie tvorcov.
Zaujimave, prva epizoda mi prisla ovela lepsia ako akakolvek ina epizoda WD.
Vsetky ostatne mi prisli rovnako slabe >40%< s vynimkou E1 Seria 2 ktorej som dal 50% s tym ze keby nebolo dementnych hlupych gamedizajnerskych rozhodnuti tak by mala aj viac - konkretne nemoznost preskocit debilne "previously seen - next epizode and zaverecne titulky" filmecky. Fakt demencia.
Aspon som sa za ten cas zahral s kocurom, ale percenta dole za hlupe zdrzovanie.
Na velkou Clem ještě nejsem připravený . Líbí se mi ta která je ted . Ale samozřejmě její růst nezastavím ale musel bych si zvyknout
Já bych se docela vsadil, že se příběh posune o x let dopředu a budeme hrát za toho černouška, přičemž Clem tam bude celou dobu s ním. To by se dalo navlíknout na všechny konce.

/jinak ted jsem koukal na youtube na všechny konce a je to docela zajímavé, dávám ještě +5 k hodnocení ;)
@stardos (30.08.2014 10:49): A ty nebodaj čakáš, že tie konce budú mať väčší význam? Aj vo finále prvej série bolo v konečnom dôsledku jedno, čo si Clementine povedal a aké si jej dal rady do budúcna...

Časový posun v 3 sérii je podľa mňa jedinou logickou voľbou a vôbec si nemyslím, že by sa nádväznosť vymýšlala komplikovane. A Telltale na to majú času dosť. ;)
@M.a.t.t. (29.08.2014 23:46): Odlišné sekvence by se vymýšleli dlouho , protože konce jsou opravdu odlišné a museli by být ještě ty sekvence vysvětleny .Proč odešla z Wellingtonu proč opustila Kennyho a atd.. A časový posun by se mi nelíbil , bylo by vidět že ty konce tedy neměly žádný význam . Ale můžu se plést , TTG umí překvapit a jak to udělá je jen jejich věc . Ona by 3 sezona ale nemusela nutně pokračovat časově po sezoně 2 ale zároven s ní . K tomu se tam vybízí i to že hlavní postavou může být Christa s kterou nevíme co se stalo . Třeba by i ke konci 5 epizody by se Christa setkala s Clem a AJ a 4 sezona může pokračovat za Clem . Já bych byl i hrání za Christu spokojen , protože je zajímavou postavou v TWD
@stardos (29.08.2014 23:13): Stačí odlišná úvodná sekvencia, alebo menší časový posun a môže sa ísť nanovo. Finále prežila, nevidím v tom žiaden problém. A keď v tom nevidím problém ja, pochybujem, že by to bol problém pre Telltale, ktorí už viackrát preukázali istú mieru kreativity. Rozhodnutie je samozrejme na nich, ale myslím, že väčšina by privítala o niečo staršiu Clementine.
@campbell (29.08.2014 18:58): Luke měl podle všeho přežít , protože na wikině byly důkazy o tom že Luke ve scénáři přežil a potom ještě jeho vzdychání bylo k poslechnutí . Jenže TTG Luka zabilo protože to měli prostě už rozhodnutý . Kdyby ho nezabili , Bonnie by nemusela umřít ( ta prý umřít může když pomáhá Lukovy ) , potom by Mike a Bonnie neutekly s tím rusákem a místo volby Kenny nebo Jane by byla volba Luk nebo Kenny

A jak to tak vypadá Clem nebude hlavní postavou 3 sezony kvůli mnoha koncům a tohle by TTG určitě nevypracovala
@AiMLEzZz (29.08.2014 20:00): Clem predsa môže kedykoľvek zomrieť, ak nezvládneš QTE sekvencie. Akurát v tom prípade sa smrť považuje za nekanonickú. :) Že nemôže zomrieť v dôsledku volieb je úplne logické, ak by si musel kvôli istým rozhodnutiam znovunahrávať pozíciu, to by viedlo ešte k väčšej lineárnosti a úplne by to podkopalo aj tie zvyšky ilúzie voľnosti a to, o čo sa séria snaží. Asi tak.

A keď tu už riešite tie isté logické lapsy, tak súhlasím, ale nie je to zďaleka prvýkrát. Aj v priebehu prvej série ich spravili viacero (aj to chválené finále prvej série ich má dosť) a v seriáli je to občas podobne, takže nič nové. Netvárte sa, že ste si to predtým nevšímali :)
S tou puškou jak střelil ten Rus Clementine to bylo taky takový divný, nejsem doktor ale i když prošla kulka skrz tak to vypadalo jako kdyby se na to prostě vykašlaly za 1) přece jenom byla postřelená a byla to malá holka takže prakticky mohla vykrvácet či tak něco, ale ne Keny prostě musí vylézt z auta a prát se s Jane, a ne nijak moc pomoct Clementine, prostě je to plný naprosto nelogických rozhodnutí a takový děsně na rychlo splácaný
@ugraugra (29.08.2014 18:46): Mně ta lest s tím dítětem od Jane přišla taky celkem očividná. A ještě když jsem zmiňoval, proč se mi konec druhé série moc nelíbil, tak jsem opomněl to, že se potvrdilo, že ať děláte, co děláte, Clem nemůže žádnou volbou umřít, i kdyby ji třeba střelili puškou, takže není problém se vložit do jakýhokoliv konfliktu, protože nad protagonistou drží osud svou ochrannou ruku :-P.
@campbell (29.08.2014 18:58): Souboj s Kennym byl docela ok, akorát ta situace vznikla z takovýho nepřirozeně přehnanýho hecování. Ale smrt Luka mi přišla odfláklá. Prostě jdu po ledu, najednou Luk ve vodě, 3x kliknu a už čumim na cutscénu jak jeho mrtvola klesá ke dnu. Na to, jak jeho postavu poměrně úspěšně rozvedli, se ho dost lacině zbavili.
@ugraugra (29.08.2014 18:46): To děcko mě taky dost sralo, já hraju za malou holku která se má starat o dítě? WTF Kenny se o něj sice taky stará ale proč ho mám ve většině já? Ten souboj s tím Kennym mi přišel asi nejlepší, sice takovej hodně divnej ale konečně jsem cítil že si můžu vybrat kdo opravdu umře a kdo ne, a ne jako že chci zachránit Luka tak rozehraju tu scénu znova a on umře tak jako tak, a naprosto debilních posledních 5 minut mě vyloženě nasralo, proč mě seznamujou zase s jinýma postavama na jejich jméno si nevzpomenu protože 3. série bude až bůh ví kdy. A ten Rusák a chování toho Mika a Bonnie bylo dost šíleně retardovaný. Navíc kdyby umřely je mi to jedno, Bonnie sem neměl rád od začátku, Mike jsem skoro vůbec nepoznal a jedinej na kom mi trochu záleželo byl Luke kterej je mrtvej a Jane která je naštěstí živá, jinak bych ztratil totálně zájem.
@campbell (28.08.2014 22:21): To teda. Tahle epizoda je celkem zklamání. Ta scénka na ledě byla úplně debilní. Nechodte k sobě, jinak se pod váma led prolomí. A ta kráva Bonnie, první co udělá je, že běží k Lukovi, kterej se úplně v pohodě hrabe ven, zatímco ho s přehledem kryju a zabije ho. A pak mi to ještě vyčítá a její postava se zničehonic chová naprosto vyšinutě. Dál. Když Mike s Bonnie odjíždí, ten parchant ruskej má v ruce kvér jak hovado a málem mě tim zabije. Dejte největší gunu z okolí neznámýmu rusákovi, kterýho držíme jako zajatce. Makes sense... Dál. Hned jak jsem viděl že se Jane vrací bez dítěte, bylo mi jasný, že ušila na Kennyho boudu - já nevim, přišlo to jenom mě úplně obvious? Přesto jediný co můžu odpovídat dalších 5 minut je něco ve stylu "cože? nechápu? co se stalo? jak si mohla?" Dál. Já to blbý černý dítě nechci! At se o to stará někdo jinej!

Jo a jestli chcete říct jak to dopadne - Jelikož byla matka Alvina Jr. zombice, záhy se zjistí, že má v krvi nějakou podělanou anti-zombie látku a stane se z něho mesiáš a dalších 10 sérií se budeme dostávat do nějaké laboratoře, kde by mohli tu protilátku udělat a zachránit svět. Jojo, přesně takhle to dopadne, nic lepšího Telltale vymyslet nedokáže ;)
@Drolin (28.08.2014 16:34): A o čo sa vlastne snaží? Určite nie o to, byť plnohodnotnou adventúrou, za to sa dajú označiť staršie hry od Telltale. TWD je len a len interaktívny film. A pokiaľ narážaš na voľby, ktoré sú vlastne len ilúziou, aj tu je to diskutabilné, pretože je zrejmé, že o nič viac sa Telltale ani nesnažili. To, že z neho niektorí robia klasickú adventúru, či adventúru roku, nie je ich chyba, osobne pochybujem, že počítali s tak kladným prijatím :)
@AiMLEzZz (28.08.2014 16:04): Ono to není hádka, nijak nejde o to kdo "vyhraje/má pravdu". Osobně mě velmi baví s Godem o videohrách diskutovat, jelikož má značně rozdílný pohled na danou problematiku.
@GodOfTheSick (28.08.2014 15:53): Momentální význam TWD uznávám, ačkoliv v trochu jiné podobě než ty :). Také nikde nepoukazuji na nekvalitu díla v celé šíři (že se TWD hraje poměrně dobře je fakt), ale pouze to, že design založený na nefunkčním (respektive značně omezeném) systému "tailor your action" je faktorem, který má, by měl, určitou hodnotu díla významně snížit - ostatně je to také to jediné, co měla hra z mechanik nabídnout a nenabídla. Otázka scénáře je diskutabilní, tu tedy nechám.

Tedy, abych to shrnul, tvé (a spousty jiných hráčů i žurnalistů) prohlašování o "nejlepší adventuře 21. století" nelze brát v potaz, když hra není dobrá ani v té jediné a propagované oblasti. Klasické adventurní postupy jsou skoro nepřítomné, tedy v tomto směru žádné body hra také nezískává.

A osobně bych jen uvítal, pokud by si kritiku poskytl k daným titulům (zvláště k CCS), ostatně toto je především diskuzní web.
@Drolin (28.08.2014 15:17): Však proč bych je nehrál, když jsem je kdysi hrál? Navíc já nechodím tak jako vy do diskuzí k dotyčným hrám neustále vyřvávat, jaké jsou to zbytečné sračky, protože jejich význam v dané době uznávám. A to i přesto, že se mi hra nakonec nelíbí. Což se zrovna o tobě říct nedá. Vidíš ten zásadní rozdíl?
@GodOfTheSick (28.08.2014 14:55): Za to ty hraješ Broken Swordy, Callahana, Teslu, Larryho... i v tomto roce, přesto tvrdíš, o jak zastaralé - a tedy i nehratelné - koncepty jde :).

Očividně jde, i po sedmnácti letech v případě CCS, o skvělé hry, které se hrají o několik generací později, a to i odpůrci klasických adventur. Lepší důkaz o ověřené kvalitě nelze hledat.
Zvláštní. V poslední době vyšlo několik staromódních adventur, ale ani staromilci je už nehrají. Místo toho dávají pod zástupnými důvody přednost novodobému kultu TWD. Lepšího důkazu o drtivém dopadu TWD na herní scénu být nemůže.
@mazar1234 (28.08.2014 11:33): Teraz neviem, či fakt naivne čakáš, že sa ti to zrazu začne páčiť viac, alebo len sofistikovane vtipkuješ. Je to rovnaký shit, ako prvá séria, čo by si zistil aj po prečítaní komentárov a diskusných príspevkov, ver mi :)

Ale pokiaľ ťa to zaujíma z dejového hľadiska, potom si to pochopiteľne zahraj ;)
@M.a.t.t. (28.08.2014 09:09): Pokial si to realne nezahram tak nemam istotu ako to je.
Jednotku som tiez hral z demoverzie a dokupil som ju az ked bola v mega-uber zlave za 2-3E, vacsiu hodnotu to totiz pre mna nema. S dvojkou to urobim rovnako.