Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ja sa cudujem, ze stale sa najde dost ludi, co nema ani ponatia co to ten early access je. Vsade o tom pisu, pred kupou su ludia varovani od samotnych tvorcov, ze je to nedokoncene, zabugovane a aj tak maju vsetci klapky na ociach a potom vypustaju na hru hovna.
mě to jede na vysoké detaily - při 30 fps(snímků za sekundu, 1920*1080) - i na několik let starém PC s W Vista ( CPU i7 950 - 8 CPUs, 6 GRAM, 1 rok starou graf. kartu 2 GB ), ArmA 2 je na tom hůře na tomto mém PC prakticky nehratelná i na nejnižší detaily.

Ale tahle hra je hlavně dost zabugovaná a nedodělaná - že se vůbec nestydí tohle vypustit.
To stavění budov - odbyté - mělo by seto automaticky zarovnat se zeminou - aby to bylo kolmé - případně šlo to vyrovnání nastavit ( aby třeba zeď z kůlů šla lehce postavit i na nerovném terénu - aby se automaticky upravila výška jednotlivých kůlu - aby se postě zapustili přiměřeně do země), případně možnost i upravit povrch ostrova - stalo se mi že jsem zkusil postavit dům a on se mi začal stavět asi 1 metr nad zemí, ty pasti naprosto neúčiné - buď se spusti nějak sami / nebo nějaké zvíře / nebo se jim stejně nepřátelé vyhnou, předměty jdou stavět přes sebe, jejich stavba nejde zrušit.

Vyskytl se mi tam bug že mi všichni nepřátele zmizeli nebo vychcípali - takže to pak byla nuda - jen jsem si vždy musel večer postavit nějaký přístřešek a něco sníst - ale alespoň jsem mohl celý ten ostrov projít - našel jsem tak i ten kamp s vtipně zmasakrovanými tenisty - jednomu mu tam i jakoby tenisáky vyrůstali z břícha.
Vím, že je to zatím alpha, ale co se optimalizace týče, mohl by tyhle týpky učit i Ubisoft :D
Tak to mě to prostě napsalo vždy konec hry i když jsem předtím odpočíval v úkrytu - první zabití ať už od domorodců nebo prostě nějak jinak - tak se vzbudím v jeskyni.
Co se pastí týče zkusil jsem jednu postavil ale nějak se mi sama aktivovala - a vůbec netuším jak a jestli je možné ji znovu nastražit. Také jsem si vyzkoušel to nabodávání ryb na klacek jek je vidět v tom traileru. Zásadní chyby - procházení objekty / zdmi... - lze vyskočit klidně střechou toho letadla, v úkrytu jsem skrčenej - domoradci na mě nemůžou ale klidně se můžu postavit a seknout je sekerou - zkrz.
@pajmič (03.06.2014 19:55): jak se dá hra uložit ? v té příručce je napsáno že v úkrytu - postavil jsem si lovecký úkryt ale nevidím tam žádnou možnost uložení - jen Z - spát - ale to mi hru nikam neuložilo - Load - pořád není k dispozici.
Za sebe musím říct, že jsem doposud asi nehrál lepší survival hru. A to i případě alpha verze.
Líbí se mi AI magorů/domorodců, která je dost nepředvídatelná. Má to atmosféru, a dobře zvládnutý základní mechaniky (kraftování je dobrý). Navíc to dobře vypadá. Opravdu to má potenciál. Jsem zvědav na další verze. Uvítal bych více zvěře v lesích. A možná by se ohen dal živit i dřevem než jen listím.
O tom ze niekto "vybere prachy a zdrhne" sme sa bavili uz hned ako tieto modely zacali, a skor som prekvapeny ze je tych pripadov tak malo ked uz by ma malo nieco prekvapovat, vzdy sa najde niekto kto zneuzije moznost.
Otazne ako velmi si to dokazu ustrazit subjekty, ktore to zastresuju ale asi celkom dost ked je tych pripadov tak malo.

BTW a to ze Bethesda uz dlhe roky vydava de facto betaverzie ako plne hry je OK? Early Access aspon uprimne povie co clovek dostane a netvari sa ako supr-cupr ostra verzia.
@InfidelBro (02.06.2014 08:30): Zneužít se dá úplně všechno. Zneužít jde Kickstarter, zneužít jde Early Access a jak demonstrovali tvůrci War-Z, zneužít jde i full-release hra. Je na každém uživateli aby si pořádně prostudoval do čeho vlastně jde.

V UT nebudou microtransakce nastavené tvůrci, ale hráči budou mít možnost nahrát své modifikace hry na nějaký Marketplace a prodávat je (Epic si samozřejmě bude brát nějaký podíl). Jsou moddeři, kteří by se na tomto klidně uživili.
@LIUWIL (01.06.2014 23:46): Vývojářská nátura je nevyspitatelná, já si prostě myslím, že pokud zůstaneme nadále u Early Access modelu, u kterého jsme právě teď, tak bude přibývat mnohem víc případů typu Towns. Týpek "okrade" lidi o prachy a pak zdrhne. Early Access prostě neni a nikdy by neměl být Kickstarterem.

Jinak u nového UTčka doslova řekli, že to nemá být free to play, ale free. Kd oví, co to bude znament :)
@InfidelBro (01.06.2014 22:49): Pokud toto je použitelný model, tak si cestu na svět najde. Postupem času. Early Access je ještě pořád velice horká a velice nová věc. Rozhodně se bude ještě měnit - samotný fakt, že vedeme tuto diskusi, to dokazuje.
Trh se neustále posunuje a mění. V tuto chvíli těch možných modelů existuje neskutečné množství a jsou studia a vydavatelé, kteří se zuby nehty drží "starých modelů." Naproti tomu jsou tu ti, kteří se snaží za každou cenu vjet do těch novějších kolejí a zrovna tak jsou ti, kdo se snaží postavit koleje úplně nové. Zatím ještě není zcela jasné, které modely se z dlouhodobého hlediska ujmou a které půjdou do pozadí. Například chystaný model Unreal Tournamentu může být mnohem zásadnější záležitost, než si mnozí připouští. Je to sice více méně F2P, ale celkový princip je někde jinde. Úplně klidně by to mohla být nová meta kompetitivního multiplayeru (a co si budeme říkat, i co-op multiplayeru) a mohla by se strhnout lavina podobných modelů. Hra, která má obrovskou základnu uživatelů, a navrch i stabilní základnu modderů, jejichž motivace je mimo jiné i finanční... Ten potenciál je obrovský.

V následujících letech se budou dít zajímavé věci. Nebude se měnit to co hrajeme, ale to jak si to obstaráváme.
@Paul (01.06.2014 20:11): Dobře, tím to můžeme uzavřít. Jediné východisko /kompromis/ by byl, že by za rozpracovanou hru, mohli hráči zaplatit, kolik peněz by chtěli.
Jinak jsem zásadně proti tomu.
Není už na co odpovídat. Fundamentálně se neshodneme, já na prodávání rozpracovaných her prostě nevidím problém, dokud je to dobrovolné, člověk je informován a má všechny budoucí updaty včetně plné hry v ceně. K tomu zkrátka není co dodat.
Vývojáři jsou spokojení, a vypadá to že hráči také (jinak by to nekupovali).
@W_Vlezlej (01.06.2014 19:23): no, je dojemné že ti rve srdce když ostatní lidé dělají se svými penězi co uznají za vhodné. Ale dokud je to prostě dobrovolné a lidé jsou informováni o tom co za své peníze dostanou, tak v tom nevidím problém. Ty očividně jo, ale já už nemám motivaci tu o tom OTčkově debatovat.
@Paul (01.06.2014 19:02): Znovu se ptám, které domněnky? Jaká bitva - dobojována?
Já neprosazuji - ZAKAŽTE to všechno. Já jen říkám, že mi postup některých vývojářských studií rve srdce, protože chtějí peníze a aby pro ně ostatní dělali jejich práci, nebo práci, kterou mají pověřit jen některé uživatele a nechtít po nich peníze. Znovu odkazuji na první post, tak už si jej konečně přečti a začni myslet!

Early access dle mého názoru ANO, ale prostřednictvím open bety a ve stavu, kdy je hra jakž takž použitelná a je třeba změnit jen některé aspekty.
Kickstartery - určitě ano, o tom se ale vůbec nebavíme
Preorder - určitě ano, vůbec nechápu, co to sem vytahuješ.

Tvé jednání a argumenty mi přijdou, při nejmenším úsměvné. Třeba tvé neustále zaměňování faktů za domněnky je jedna z věcí, nad kterými se s horkou kávou a doutníkem rád posměji.
@W_Vlezlej (01.06.2014 18:47): Ten kontext je irelevantní, nesmysl to je tak jako tak. 4 lidé z nichž všichni mají nvidii opravdu hru dostatečně neotestují.
Na svůj názor máš samozřejmě právo, nicméně tahle bitva už je dobojována. Early access, kickstartery, preordery, to všechno už tu je a bude.
Považovat své domněnky za fakty můžeš také, já na to jen budu poukazovat.
@Paul (01.06.2014 17:15): Co je dle tvého názoru domněnka? Že rozbité hry, hry které jsou prostě nedokončené, by neměly padnout do ruky koncovým uživatelům? To je pravda. Měly by padnout do rukou "dobrovolným" testerům, zadarmo. Viz předchozí post.
Domněnka, že si hodně lidí tahá hry z TPB? Řekl bych, že je to opět fakt. Neřekl jsem totiž kolik, ale někdo určitě ano.

Jinak nic tak zásadního nekonstatuji, většinu postu se snažím spíše navrhnout způsob, jak by to mohlo, dle mého názoru, vypadat. Nikomu to nevnucuji, jen takto projevuji nesouhlas, vůči těmto způsobům propagace a "prodávaní" nedokončených a neúplných her.

K té větě - jsem rád, že jsi se zasmál. Každopádně je věta absolutně vytržená z kontextu, přečti si ten odstavec do konce. Díky.
To je všechno moc hezké, "podpořit vývojáře" apod.

Indie studia by to dělat mohla, ale nabízet hru v takto rozbité verzi by se ještě pořád nemělo.
Určovat směr vývoje z pohledu hráčů by se mělo, když už je hra z větší části dokončena, relativně bug-free a hratelná. Co jsem viděl záběry, zatím je to prostě rozpracované a chybí tomu další půlrok vývoje... Po tomto potencionálním půlroku by vývojáři měli rozjet open-betu s možností fin. příspěvků. Hrálo by to o hodně více lidí, někdo by i pár éček přihodil. Ale hlavně by to teda hráli ti lidi. Určovali směr, jak právě říkáte.

V této fázi "Early-Acces" si to hromada lidí stáhne z TPB a vůbec je nějací vývojáři nezajímají. Pokud by hra byla na chvíli free na steamu v podobě open-bety, potom se stáhla pryč a řeklo by se o plnou cenu (za plnou, dokončenou hru), myslím, že by nebyl problém.

Že si Indie studia nemohou najmout testery? Tak ať to testují sami. Vývojáři nejlépe vědí, kde může být chyba. Jestli skutečně jde o nějaký bug, nebo je to záměr apod. Nebo prostě rozjedou na chvíli closed betu. Otevřou vrátka tisícovce lidí, co vyplní nějaký formulář a obratem dostanou klíč. Nic míň, nic víc.
@W_Vlezlej (31.05.2014 22:43): Cela leta se snazime protlacit svobodne vyvojare do popredi a zapojit nejakym zpusobem di vyvoje i samotne hrace. No a kdyz moznost a prostredky jsou, lidi na to nadavaji. Takovato "studia" si nemuziu dovolit jen tak najmout skupinu testeru. Ve vetsine pripadu se jedna o 1-20 clenne tymy ktere hru delaji na vlastni triko s podporou hracu.

Ucasnit se pre-release faze hry dava mimo jine hraci moznost urcit smer vyvoje hry. Trend ve skutecnosti je vydet zakladni hru a postupne ji obalovat obsahem. Viz treba Minecraft.
@W_Vlezlej (31.05.2014 22:43): Ono to nie je len betatest. Napríklad pri Wastelande 2 získalo štúdio vďaka Early Access verzii dostatok prostriedkov na pár ďalších mesiacov vývoja a vďaka tomu popridávali do hry viacero featúr a množstvo obsahu, ktorý by si pri tesnej deadline nemohli dovoliť. Pri malých štúdiách bez finančných rezerv je to ako predĺžený Kickstarter. Jediný rozdiel medzi pre-order a Early Access je v tom, že pri E.A. si môže človek ošahať rozpracovanú hru a podiskutovať s vývojármi o tom, čo sa mu nepozdáva. :)
Kto chce si to kupi (ci uz chce podporit tvorcov, hra ho zaujala alebo to chce skusit hned v rannej verzii) a kto nechce tak nekupuje, nechapem to pičovanie, nikto vas do toho predsa nenuti. Chodte si radsej prevetrať hlavu.
@W_Vlezlej (31.05.2014 22:43): Nechápu co v tom furt vidíte za problém. Prostě je to normální preorder kterým může člověk podpořit vývojáře, a pokud má zájem, tak poskytnout feedback aby se hra vyvíjela určitým směrem. Jediný rozdíl oproti preorderu je, že člověk dostane aktuální rozpracovanou verzi, kterou může a nemusí zkoušet.
Pokud je hra jasně jako rozpracovaná označena, tak v tom prostě nevidím problém - člověk (pokud není idiot) ví co kupuje. A lidé jako ty kupovat nemusí, a mohou si počkat na plnou verzi (která bude díky feedbacku pravděpodobně lepší než by jinak byla).
Ten trend, co se v poslední době rozmohl. V podobě kup si hru a otestuj ji vývojářům, mě zcela upřímně dojímá.

Co je sakra za logiku, chtít po hráčích prachy, aby hru otestovali a hlásili bugy? To jsme jako sami sobě sami si? Vývojáři mají nějakou práci, mají si najmout lidi a hru vypustit ve fázi, kdy se dá testovat beta, a to buď prostřednictvím closed bety nebo open bety. Rozhodně ne za prachy!
@InfidelBro (31.05.2014 14:18): Na kickstarteru i na early accessu financuješ produkty/nápady na produkty. Bug testera dělat nemusíš, když nechceš. Já to ani hrát nehodlám dokud to nebude dodělaný, stejně jako nebudu hrát kickstartovaný Wasteland 2 nebo Divinity v betě. Tvoje žvásty o ovcích a hloupých lidech mi přijdou jako nechutně arogantní generalizace.

Nikdo tě nenutí platit za kickstarter/early access, ale nevím kde se v tobě bere to nutkání urážet ty, co v tom vidí hodnotu.
@Paul (31.05.2014 13:58): Na Kickstarteru financuješ produkty/nápady na produkty. Na Early Access děláš bug testera a ještě jim za to platíš. Na Early Access jsou hry které prostě nakonec stejně vyjdou (až na výjimky), takže argumenty typu "bez lidí jako jsem já by ta hra nikdy nevyšla" jsou zcestné. Early Access hry si kupojou ovce, co nevydrží nátlak hypu a honemrychle chtějí hrát zabugované hry.
@InfidelBro (31.05.2014 11:57): Já to tedy za hloupé nepovažuji, protože rád podpořím slibné koncepty ještě než vzniknou či jsou plně dodělané. Ostatně bez lidí jako já by nikdy nevznikl například fantastický Shadowrun Dragonfall či Tex Murphy Tesla Effect. Díky bohu že tvůj mimoňský názor spousta lidí nesdílí.
@Paul (31.05.2014 11:13): Vyhodit 400kč za nedodělaný a zabugovaný produkt. To je hloupé. A neříkej, že ses obával toho, že The Forest náhodou nebude mít dostatek peněz na dokončení vývoje, a když je někdo smířený s tím, že může nastat situace, kdy bude produkt nadosmrti stagnovat tak absolutně nechápu, proč by jakýkoliv racionálně uvažující člověk měl vůbec platit za early access hry. Hloupost.
Vážně to vypadá na skvělou hru - určitě koupím - doufám že to je jen nedopatření - že tam ( na steamu) uvádějí OS jen W 7 - doufám že to pojede i na W Vista.
@InfidelBro (31.05.2014 10:34): co je špatnýho/hloupýho na tom, podpořit vývoj velice slibný hry, pokud člověk ví co čekat a plně si uvědomuje, že se to klidně může nepodařit ? Nic, jen tvůj post.
Nejak nechapu to vydani nehotove verze. Jinak jestli se nepletu, mela by to byt prvni ambicioznejsi hra pro Oculus, right?
Leč mě to zaujalo, podobné projekty mě obvykle vůbec nenadchnou (čest výjimkám).
Zvědavý však jsem. V trailerech to vypadá moc hezky.