Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@RNDr. Gunár Pavel (30.12.2013 12:37): Nechytlo, akorát jsem teď neměl co dělat a baví mě se procházet po otevřeném světě (i když není moc zajímavý), hraju to ve stylu GTA.

Tím, že je pro dospělé, mám na mysli, že má vyzrálý příběh a nezaměřuje se jenom na nějaké sbírání předmětů a plnění questů jak z pohádek pro děti.

Já nemám problém s tím, že ve Skyrimu je hodně dungeonů, ale s tím, že se kolem nich točí prakticky každý úkol. A jsou prostě všechny skoro stejné, to mi nikdo nevyvrátí. Nebo si to snad nemyslíš? A lineární mi připadají taky, nevšiml jsem si, že by tam vedlo nějaké velké množství cest k cíli. Ale bavíme se tu hlavně o úkolech, a ty prostě byly v Zaklínači lepší. Mě osobně nenudil žádný, i když chápu, že někoho nudit mohly, nedokážu si ale představit, jak by se někdo mohl bavit u úkolů ve Skyrimu.
@prasezlesa (30.12.2013 12:23): 60 hodin? No vidíš jak tě to chytlo, těch 50% je jen na truc směrodatnému diskurzu, protože takhle dlouho se čistý průměr obvykle nehraje. ;)

Tak a teď k věci. Witcher rated M for manly? V USA to má Mko Skyrim také. Obojí by tedy měly být "hry pro dospělé". Vezmeme-li Evropu 18+ tak tam má Witcher jen kvůli nahotě a ta z něčeho "dospěláckou" hru nedělá. Můžeš nějak definovat "hru pro dospělé" a "magory"? Jen abychom tady měli možnost více pochopit tvůj svět.

A za druhé, tady vůbec nejde o hustotu dungeonů, jak to vůbec můžeš srovnávat, když jedna hra je free roam openworld (TES) a druhá ne (Witcher). Jde o to, co je v těch dungeonech a jak jsou strukturovaný. Tam se Zaklínač opravdu nechytá, proto ani není zábavné je procházet, zatímco v TES minimálně od Morrowindu ano. Dungeony ve Witcherovi to není ani na úrovni Eye of the Beholder, takřka výhradně lineárně průchodné prostory s minimálními výškovými rozdíly, kde je naházíno pár monster, aby se neřeklo.
@Drolin (30.12.2013 12:20): Zrovna hlavní questy považuju u obou za průměrné, ten v Oblivionu jsem ani nedokončil a ve Skyrimu mám teď přinést nějaký roh vládce větru či co - odloženo na neurčito :) Daleko zajímavější mi přijde linie Stormcloaks vs. Imperial.
@RNDr. Gunár Pavel (30.12.2013 12:20): Jenomže ve Skyrimu jsou to prakticky samé dungeony.. A než se začneš navážet do Zaklínače, tak si uvědom, že je to hra pro dospělé, ne hra pro nějaké magory, takže dungeony tam opravdu holt nejsou každých pět metrů, no.. Navíc ve Skyrimu jsou ty dungeony všechny prakticky stejné.
A k tomu tvému kdo chce psa bít, blablabla - myslím, že těch šedesát hodin je důkazem mojí dobré vůle a toho, že jsem Skyrimu opravdu chtěl dát šanci.

Jinak ano, abychom byli spravedliví, tak v Zaklínači byly některé vedlejší úkoly nudné. Ale většinou k něčemu byly, člověk na nich nabral zkušenosti, získal peníze, někdy souvisely s hlavním příběhem.. No a hlavně, když se člověku nelíbily, mohl je úplně klidně přeskočit a věnovat se hlavnímu příběhu.
Ve Skyrimu je i hlavní příběh jenom neustálé "jdi do dungu a přines".
@prasezlesa (30.12.2013 12:11): Kdo chce psa bít, hůl si najde, totéž bych mohl říct i o prvním Zaklínačovi, kdyby se mě hra z nějaké příčiny/příčin nelíbila. Probíjení se dungeony patří k integrální složce hratelnosti Skyrimu, v Zaklínačovi holt ne, protože tam stojí dungy za starou bačkoru, každá z her staví prostě na něčem jiném a buď se to líbí, nebo nelíbí.
Já to teda hrál nějakých 60 hodin a ještě jsem nenarazil na žádný vyložene zajímavý quest.. Vždyť vždycky po mně akorát někdo chce jít do nějakého dungeonu a něco tam najít nebo tam někoho zabít.. Je to pořád dokola..
@Bodkin (30.12.2013 08:42): Tak špatné questy jako v Oblivionu tu opravdu nejsou (po 70 hodinách hraní). Je fajn že se z tohoto v Bethesdě poučili. Např. questy pro daedry patří mezi mé oblíbené.
Peklo zamrzlo, Skyrim mě docela dost baví. Tedy pokud zrovna nepadá při savování po půlhodině drsného levelování (tak ale bylo to poprvé)

Ještě tak dva další díly TESu a konečně to bude ultimátní openworld zážitek (pokud mu to nevyfoukne W3).

A Sheogorath klasicky skvělý.
Aniž bych se o vývoj "Kingdom Come" nějak hluboce zajímal, vzhledem k posledním událostem (zveřejnění videa, oznámení názvu, příslib dalšího začátkem roku) bych řekl, že financování již mají zajištěné. Obdobně mi nepřijde pravděpodobné, že by zveřejnili svůj poslední blogový příspěvek v situaci, kdy investora stále shánějí; byla by to vskutku špatná reklama na sebe sama.
@Adieu (26.12.2013 16:02): Je sice pravda, že prasezlesa jsem ještě nezačal brát vážně a bavím se trollingem, ale 'udělej si vlastní' vidím jako jisté řešení herního problému, dnes je to snazší než kdy jindy.

Ale snažil jsem se z něj jen vytáhnout nějaké bližší specifikace 'RPG pro fajnšmejkry'
@Bodkin (26.12.2013 15:50): Za tvé vtípky půjdeš ve válce o budoucnost pc her ke zdi!... :D Nicméně nechápu tvou již několikrát opakovanou argumentaci ve smyslu "udělej si vlastní hru, když se ti ty současné nelíbí". Vyznívá to jako trolling či nezájem o diskuzi.
@Matthew.J (26.12.2013 15:34): No, aktivní jednání probíhá s nejmenším ze všech oslovených publisherů, který hru podle všeho chce rozdělit (případně logicky předpokládám, že očeše, že ano, tolik k mému věšteckému nadání), tudíž by kickstarter nemusel být až tak zcestnou volbou.

Otázkou je, nakolik je "normální problém" najít publishera v době, kdy už ho měli mít jistého a kdy od projektu odchází lidi.

Ale jistě že byla má slova emocionálně zbarvená - zaprvé proto, že mě to vážně nasralo, zadruhé pro vyvolání reakce. Sám doufám, že ty problémy Warhorse přežije.
@Adieu (26.12.2013 15:24): Blbost. On chce dělat AAA hru, proto je kickstarter až poslední možnost. 10M $ na KS nepadá každý deň ani každý rok.

"Vávrovi to stejnak nikdo nevydá, a pokud ano, tak v okleštěný formě" tvoje luboké znalosti problematiky doplněné prorockým darem sů opravdu oslňující.
"zatím mají velký problémy najít publishera" taky čtu warhrse blogy a viděl jsem poslední FC. Podle toho co tam říká/píše majů normální problémy najít pulishera, ale jednání pořád probíhajů.
@RNDr. Gunár Pavel (26.12.2013 10:29): Neříkám kupovat něco, co neexistuje, nýbrž nekupovat, co existuje. Ten Hellion vypadal zajímavě, to mě minulo. No a TES Online hrát nebudu, to je jistý. :D

Možná měl Vávra zkusit od začátku kickstarter, dokud nebylo studium v takovým pressu.

@Bodkin (26.12.2013 12:30): Drž hubu, světský kejklíři, nebo tě zabijeme a sníme tvé neexistující děti.
Tak si tak pročítám diskuzi u Zaklínače a najednou zjistím, že jsem na diskuzi Skyrimu!
Iorweth rozhodně není cool, je to hnusná držka s charismatem Rimmera.
V takovém světě prostě neměli televizi a neměli počítače a nedívali se na americké seriály a lidi v tom světě po sobě nemrskali rádoby cool hlášky, zvlášť ne elfové, kterým má být několik set let. Přečtěte si ty knížky už taky někdo, pak možná pochopíte, co mi na té dvojce tak vadí.
On existuje nejaky oficialny kodex fajnsmekrov, ktory tvrdi ze hra nesmie obsahovat postavu ktora by sa niekomu pacila? O_o

(Vid "jak se Iorweth i doopravdy líbí některým holkám")
@Bodkin (26.12.2013 12:30): Určitým způsobem ano, ale to je jedno, rozhodně byl lepší než ten ve dvojce, byl komornější a na nic si nehrál a nesnažil se působit tak drsně epicky.

Spíš menšina než většina. Ten soubojový systém opravdu není nic složitého, je akční a pro debily. Já ani nepoužíval petardy a znamení taky moc ne.

Udělat vlastní hru mám v plánu, nejdřív ale musím vydělat dost peněz, abych to mohl udělat.
@prasezlesa (26.12.2013 11:51): A příběh jedničky byl sofistikovaný?

To že si při hraní strkáš prsty do zadku je tvá věc a je to nehygienické, ale většina těch tvých 'mainstream' lidí měla potíže prosekat se tutoriálem. Část těch opičáků boje nikdy uspokojivě neovládla.

Nu, ale podívej se na sebe. Velký frajer, profík a fajnšmejkr, který zvládá taková slova jako orientovaná a meinstream a sofistikovaný... nemáš v plánu udělat nebo alespoň navrhnout hru, která by splňovala tvé nejvyšší nároky?
@Bodkin (26.12.2013 11:48): Ano, to, že je ta hra orientovaná na neslovanské lidi, je taky o tom samém.
Stejně jako to, jak se chovají některé postavy, typu Roche nebo Iorweth, jak mají být cool a podobné hovadiny, jak se Iorweth i doopravdy líbí některým holkám.. To jsou prostě další znaky mainstream sračky, v jedničce nic takového nebylo, ta byla čistě pro PC fajnšmekry.
A že je příběh dvojky nějak komplikovaný? No, komplikovaný ano, ale sofistikovaný opravdu ne.. A náročnější boje? Aha. Já to udělal na temnou s prstem v zadku.
@prasezlesa (26.12.2013 11:41): A já bych řekl, že Witcher 2 je méně mainstream než jednička, která měla nablblý příběh pro davy a jednoduché klikací boje. U W2 je pozadí světa komplikovanější (znalost knihy je v podstatě nutná) a boje mnohem náročnější.

Za zmainstreamování většina lidí považuje 'vypuštění slovanských prvků', což je také docela nablblé.
@prasezlesa (26.12.2013 11:13): Mainstream byl i v 90. letech, jen byla menší konkurence v nabídce titulů a v cenách, což umožňovalo lépe vegetit menším hrám, které nepovažuješ za "lejna". Masová úspěšnost neznamená nutně nekvalitu, jen některým hrám se zkrátka dostane z různých důvodů více pozornosti, než jiným, což je rozřadí do mainstreamu, sidestreamu a dalších alternativních streamů.
"slaví úspěch akorát mainstream lejna typu Skyrim nebo Zaklínač 2."

A za to může především prasezlesa, doufám, že půjde do EA s benzínem, doprovázet mistra Adieu.
@Adieu (26.12.2013 04:33): Těžko můžeme kupovat něco, co ani nedostane šanci, přesto, že by se to pravděpodobně slušně prodávalo, ale normální zisk dnes vydavatelům nestačí. TES Online je ostatně produktem stejné nenasytnosti (za hru nestačí zaplatit jednou, hráči budou platit každý měsíc + dlc), která brání spoustě menších vývojářů najít vydavatele, to není jen nějaké Vávrovo RPG, to byl i nesrovnatelně lépe propagovaný polský Hellion, milý Adieu. Po jeho krachu už mě může případný debakl Kingdom Come stěží zklamat, protože se to stává v jednom kuse a zrovna u zajímavých her od menších studií.

Lidé z Bethesdy mají štěstí, že dokázali zaujmout masy a že si jejich sérii ZeniMax vybral jako hlavní cash-cow, čemuž ovšem odpovídaly jeho výdaje na inzerci na vývoj, protože kdyby ne, už by dávno pracovali jinde, nebo vůbec.
Docela mě zajímá jestli budes další díl :) .Me ani tak nevadi, ze by to melo stejnou grafiku, ze by to museli spravovat zas fanousci :).Skyrim ma sve kouzlo a clovek to nesmí moc resit.

Kazdopadne, kdyz jsem videl Svitky online tak jsme docela zvedav

Kdyz uz se bavíte o Vavrovy.Tak mate pravda.Kazdopadne, kdyby nahodou se mu to vse podarilo bylo by to huste..
@Say (24.12.2013 13:04): Vávrovi to stejnak nikdo nevydá, a pokud ano, tak v okleštěný formě - zatím mají velký problémy najít publishera. Njn, Gutenberg taky umřel v bídě. Ale hlavně že všichni kupujete a hrajete tyhle sračky. Styďte se! Já se půjdu jako první mučedník nad-her odpálit do Electronic Arts.
Docela na mne udělalo dojem, když jsem si omylem trochu ukřiknul v chrámu v Solitude a vylezu ven, dostanu dopis od 'přítele', který reaguje na trapas v kostele a dává mi quest.

Pěkné