Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ebb (komentář): Inac cudujem sa ze ti nejako moc nevadili tie hlupucko spravene world-eventy, kde sa stale dokola kazdy mesiac opakoval presne rovnaky pocet presne rovnakych eventov.... Ufo-Terror city - atd.... hlupucko naskriptovane bezo zmeny a tak hrac po chvili presne vedel co ho caka stale dokola.

Pre mna toto prakticky uplne zabili akukolvek moznost replayu, jedina sanca by bol nejaky Total conversion MOD.
Na Steamu je free víkend, bohužel nebudu mít čas na vyzkoušení. Má cenu si to koupit?
Na Amazonu je to ještě za lepší cenu.
Dohráno na iron man módu. Teda musím říct, že ta poslední mise byla dost neepická. Po každém souboji vyhraném během jediného kola jsem si říkala "Tak teď už to musí začít být těžký!" No a nakonec to dopadlo tak, že na mě během celé mise vystřelili tak 3x a nikoho mi nezranili. Uber Ethereala na konci odprásknul sniper s double tapem během prvního kola. Ostatní si ani nezastříleli :).
pro ty, co jim mrzne hra při objevování se mutonů (2.mise DLC Slingshot):
"...here is the permanent solution to 'muton freeze' bug -
delete (or rename) file SN2473546944_SF_LOC_INT from the game folder XCOM Enemy UnknownXComGameCookedPCConsole. The bug will disappear..."

neuvěřitelné, funguje !
Nemal som dnes chodit do Tesca..... podarilo sa mi neplanovane kupit XCOM, za 20E aj s tym Soldier packom DLC.

Teraz aby som zabil pol dna hladanim MODov, ktore z toho urobia poriadne hratelnu hru sakra.

edit: Diky Bodkine, Warspace extension je stiahnute, konecne mozem zacat s hranim. Na vanillu nemam ani najmensie pomyslenie. Takze ked nahodim hodnotenie tak treba odpocitat minimalne 15-20% :-0

Edit 2 - Parada, MOD na Cenegacku verziu hry nefunguje..... Fucking bastards. No co teraz s tym.... Torrent a US/UK verzia hry? No to bude asi naozaj to uplne najrozumnejsie riesenie.

XCOM sa stal definitivne prvou a zaroven aj poslednou hrou z edicie Cenega ktoru som si kupil. No este mam Vietcong compilation DVD, ale to nepocitam.
@Strejdinek (27.01.2013 06:28):
Hráli jsme stejnou hru?...
" I česká Ufo trilogie tenhle polotovar strčí do kapsy...bohužel :/"
...aha, takže ne. :D
česká trilogie nemá s ufem společného naprosto nic :( (to byl vazne prusvih :()
(když si vzpomenu na létající talíře v podobě brambory - otvírá se mi nůž v kapse)
Jsem velký fanda původního UFa, ale zase takhle schazovat tuhle hru mi přijde trochu mimo. Na dnešní poměry je to hodně slušný kousek. Taktické možnosti nejsou o nic jiný než v původní sérii a o bugách ani nemluvim. V původní sérii jsem teda měl mnohem, mnohem více problémů. Tady mě zatím nejvíc trápí různý glitche kamery. Je pravda, že to má pár nedostatků nebo spíš by to mohlo bejt dotaženější, ale ruku na srdce, máme tendenci si věci trochu idealizovat a původné série jich měla kvanta. Ale tady jde přeci o hratelnost, ne? Ta mi tady příjde nadprůměrná a hlavně to prostě baví.
Bugy, Téměř nulové taktické možnosti, naprosto šílená kamera dělající si co chce, směšné množství zbraní a vybavení vůbec a co je nejhorší je to, že se tahle hra odvolává na původní sérii což já osobně beru jako urážku skvělého prvního i druhého dílu. Corejec má pravdu je to odfláknutý a navíc dělaný pro mainstream. To je nejhorší možná kombinace. I česká Ufo trilogie tenhle polotovar strčí do kapsy...bohužel :/
@Corejec (08.01.2013 23:12): neni to odflaknuty, rozhodne spis naopak. jedna se predevsim o hru ne o realnou simulaci. od toho jsou odvozeny herni mechanismy ktery jsou jednoduchy a velmi prehledny. vicemene jakekoliv postavani mimo kryt si koleduje o smrt. proc? protoze nemusis doufat/premyslet jesli na dane policko ten ufon vidi/dostreli. hned a na prvni pohled vidis - sem v krytu/nejsem v krytu.

Mimojine i na tohle tema jsem slysel nekolik rozhovoru s lidma z firaxis tymu a vzdy to meli dobre oduvodneny nejen teoreticky ale podlozeny testovanim ruznych verzi prototypu. puvodni byl vicemene uplne stejnej jako stary ufo a pak proste zacali optimalizovat a zjednodusovat.

myslel sem si ze mi to bude vadit, ale hra diky tomuhle a navazanym mechanismum mnohem rychleji odsejpa a tahovy souboje jsou i ke konci snesitelne kratky. jediny co mi tak realne vadi je ze potkavas ufony jen po stejnych skupinkach.
@Kostěj (08.01.2013 07:37): Přesně tak, to je právě to nejhloupější na celé hře. Že pokud nechceš být zasažen, musíš hledat "kryt". Programátoři neměli buď schopnosti nebo vůli, aby zohlednili např. to, že pokud stojím na vrcholu kopce, dole přede mnou pod kopcem stojí nepřítel a já udělám to, že ustoupím pět kroků dozadu, nepřítel mě prostě nemůže trefit, protože vrchol/hrana kopce je mezi námi!

Ve starým UFO by měl Muton "No Line Of Fire!"
V téhle hře se jen zjistí, jestli mám přidělenej kryt. A protože nemám, jsem mrtvej, i když reálně by to byl nesmysl :-(

Stejně tak pokud jsem v hustým lese, kde je na každým druhým políčku strom, ale já stojím mezi políčky mimo kryt a přitom třicet metrů tohohle hustýho lesa ode mě stojí ufon, jakou asi tak šanci by měl mít, že trefí mě a jakou šanci by měl mít, že trefí jeden z těch dvaceti stromů mezi námi?

Ve starým ufu by skoro určitě sejmul jeden z těch stromů.
V téhle hře bude mít stejnou šanci jako kdybychom stáli ve stejné vzdálenosti na otevřené louce (třeba 90 %).

Prostě odfláknuto :(
Šance na zásah se samozřejmě se vzdáleností mění.
Co se týče průstřelů kopců a zdí, funguje to velice spolehlivě, jenom je třeba se odpoutat od myšlení "vidím támhle zeď, tak se za ní schovám" a místo toho myslet "vidím támhle místo, který mi dá plný krytí z tý a tý strany", přičemž i v takovým případě tě pořád můžou zasáhnout. Kryt jen redukuje šanci na zásah (a nejspíš i nějak ovlivňuje šanci na crit).
Mám za sebou teprve nějakých 8 misí, ale jelikož jako fanoušek původních X-comů jsem ze hry zatím nadšen, jsem o to víc mrzutý z kritických komentářů zde. Asi mám už aplikován patch, protože jsem se zatím s žádným divným chováním a průstřely kopců nebo zdí nesetkal. A jak tu někdo zmiňoval, že se procenta nemění, když přesunu vojáka blíž k emzákovi - podle mě, pokud není při detalním pohledu na procenta penalizovaná vzdálenost, nemá cenu se přibližovat. Je to tak nebo se pletu?
Paul: na první zahrání doporučuju kombinaci Normal+IM, u mě to bylo úplně přesný. Dohrál jsem to na první zátah, ale v půlce hry jsem si vlastní blbostí nechal zmasakrovat skoro celej squad a i poté, co jsem se z toho vyhrabal jsem se občasným (a hodně bolestným) ztrátám nevyhnul.
Dám si i classic s ironmanem, ale na první zahrání bych to nechtěl.
Každopádně toho IM považuju za nutnost, bez něj ta hra bude o ničem na jakoukoliv obtížnost.
Hraju classic, není to tak těžký, člověk si může ještě – sem tam – nějakou chybku dovolit.

Ironman mě taky láká, nechám na druhý rozehrání.
Bojím se jenom ukliknutí, bugů a občasný jankovitosti strategický části.
Občas mám pocit, že engine hraje proti mně. Viz průstřel přes kopec, krytí atd. Ale není to tak častý.

Ale dovedu si Ironmana představit, prostě nebudu hrát stabilní partu, ale budu neustále nabírat nový vojáky, průběžně vytvářet zálohu. Vypiplaní veteráni budou mít větší cenu.
hral jsem na normal bez ironmana. Nekdy si to s nim dam, ale zas tak jednoduchy to neni.
Na jakou obtížnost tohle hrajete ? Ironman předpokládám nutnost, ale jinak když jsem z tahových strategií hrál akorát kdysi dávno Incubation/Gorky 17/JA2, tak asi normal co. Classic bych asi nedal.
Pro zájemce: na GMG s 50% slevou do zítřejších 13:00 a 30% voucherem za 17,5USD - Steam klíč.
Je to slabší než původní UFO, ale jinak je to docela dobrá hra ...na dnešní dobu...
z komentů mě nějak těší, že nebudu muset upgradovat kompa (notebooka) :D
@Corejec (08.11.2012 10:12): jop, s tím "acid cloudem" to je taky hezký příklad. Naštěstí to pak řeší lepší brnění, které je acid-imunní.

Důkazem chytlavosti hry je v mém případě fakt, že jsem ji rozjel znovu a na těžší obtížnost. Ale je taky fakt, že jsem si potahal pár modifikací z Nexus fóra a tak mám teď mnohem více peněz, energie, vojáci mají děsný štěstí a ufouni hroznou smůlu, vojáčci mi doběhnou mnohem (MNOHEM) dále apod. Jo, cheratuju, ale hru už znám a navíc takhle můžu zvesela kašlat na některé bugy (ne všechny, některé), protože se nemusím trápit tím, co mi ufouni udělají, když stojí za rohem a já už nemám možnost panďuláky hýbat. Prostě k nim doběhnu a většinou uspím :) Nevýhodou je, že energie a peněz mám jak želez, ale ostatní zdroje jsou stále nedostatkové (alloy, elerium, inženýři...). Ale zase tak zvládnu hrát mnohem dýl (musím sakra čekat) s mnohem více vynalezenými serepetičkami a hlavně stavbami. Zatím jsem objevil dvě mapy, které jsem v předchozí hře vůbec neviděl, což jsem tedy zíral (a nebo jsem je viděl, ale z naprosto jiného úhlu a místa - např. velký hřbitov, kde jsem nyní zneškodňoval bombu).

Rozhodně si to takhle užívám nyní víc. prostě přijdu z práce, chci si odpočinou a nijak zvlášť už nezatěžovat mozek, tak si dám jednu dvě mapy a jdu na kutě. S případným datadiskem a hlavně patchi to pak zase časem možná zkusím na ostro :)
Na ten bug s nepruchozim mistem jsem narazil taky. Musel jsem loadnout stary save, ztratil jsem tim hodinu a pul.

Na jeden pokus se mi podarilo nejak zahadne projit, ale nekoho mi pak zabili, takze jsem loadil zpatky a uz to neslo..
@MartinezZ (03.11.2012 19:04): Jak píšeš o tom s tím "silovým polem", o tom jsem psal v komentáři, googlil jsem ten bug a mně to podle všeho způsobil psychicky ovládnutej ufon co tam vlezl jako první (ale nevylučuju, že se to může stát i v jiným případě).

jindy zase zjistíte, že v naskriptovaných misích nikdo nedomyslel, že aktivovat další část levelu by mělo jít i pokud k ní doběhne psychicky kontrolovanej ufoun, ne jenom váš voják. Hra vás potom nepustí už nikdy dál, protože další část levelu se už nikdy neaktivuje a jde to řešit jen loadem

A stává se to docela často, je překvapující, že si toho autoři nevšimli. Stejně jako ty chaoticky se zprůhledňující zdi (já bych ještě přidal to, že nejde naplánovat trasa vojáka, takže suverénně probíhá tím acid cloudem co zůstane, když zabiješ toho ufona v obleku - i když o políčko vedle by se neotrávil. achjo). Ta hra vypadá, že ji vůbec nikdo netestoval. :-)
Hraje tu někdo na Iron Mana? To jsou pane nervy, plus to vyřešilo moje nutkání při každé příležitosti nahrávat hru a taky nemusím pamatovat na ukládání :)
Pôvodné UFO bolo popri Jagged Alliance 1 a Civ 1 moja najobľúbenejšia hra v tej dobe, a napriek tomu nevidím žiaden zásadný problém s novým XCOM-om. Určite je to lepšie než XCOM:TftD, čo bol len bohapustý re-skin pôvodného UFO alebo XCom Apocalypse, ktoré bolo totálne mimo.
@MickTheMage (03.11.2012 21:08): Původní UFA jsem nehrál, přiznávám tedy, že můžu kritizovat to, co mají ostatní zkušenější hráči už zažité. Zkoušel jsem kdysi jen jedno z "UF" od Altaru a nechytlo mě. Tohle mě zase chytlo, ale chtělo by to, alespoň za mě, pořádně doladit. Minimálně ten path-finding při plánování trasy vojcla a potíže s kamerou ve více úrovňových levelech, spolu s chaotickou průhledností objektů, stropů, zdí apod. Nejčastěji stisknutá klávesa je QuickSave.
@Marty McFly (03.11.2012 18:28):
Pred-generovaný je rad náhodných čísiel. T.j., predpokladám, že na začiatku mapy sa vygeneruje niekoľko stoviek čísiel od 1-100 v rade za sebou, a proste sa berú po rade. Čiže ak je na rade povedzme pred-generované číslo 67, pričom voják A má chance to hit 60%, a vojak B 70%, tak vojak A netrafí, ale ak loadneš a vystrelíš s vojakom B tak trafíš.
OMG, já to dneska vzdávám. SPOILER! ~ Jsem v mateřské lodi, sejmul jsem na začátku oba Cyberdisky i s dronama, sejmul jsem u dlouhého mostu všechny Levity, přešel jsem přes dlouhý most k průchodu se silovým polem (tomu uprostřed, dva po bocích o "patro níže" jsem nezkoušel), ale nemohu tím průchodem s žádným vojclem ani SHIVem projít, ani s tím Dobrovolníkem - co to dopr...kvančic má zase znamenat. Kdyby mi nebylo líto majetku, tak už tou klávesnicí řežu o radiátor smyslů zbavený. KONEC SPOILERU!

PS: Zmínil jsem se o té (doslova) killer-feature, kdy mi při konci tahu s vojákem hra automaticky aktivuje dalšího? Jiného, někde v prd*** o kus dál a ne toho, se kterým CHCI zrovna dál táhnout? Kdo má furt tu kameru na mapě vracet tam, kde JÁ ji chci mít? Chjo!