Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ebb (03.11.2012 15:18): Já to myslel tak, že když mám jednoho vojáka a stojím třeba 20 polí od ufona - mám šanci 30%. Save - vystřelím a netrefím se. Je tedy předgenerované jestli se trefím a nebo ne ? A nebo je nějaké číslo (třeba 55%) předgenerované a musím mít větší, abych se trefil ?

Takže kdybych si popošel a byl od něj 10 polí (a měl 70%, tedy víc jak těch 55%) - trefil bych se ?


Těžko se to vysvětluje.
SPOILER! ~ Mě z té hry jebne! Nemůžu si prolejzat hru, pomáhat eliminovat emzáky po městech a sbírat tak zkušenosti, hra mi natvrdo furt cpe, kolik jakých misí za ten měsíc můžu nebo nemůžu mít. Vzhledem k nedostatku časui a peněz na výzkum a nákup serepetiček tak jsem (asi) u konce hry a zdaleka jsem si všechno neohmatal (pokud o donucení znovuhratelnosti?!). Do teď jsem nepochopil, co jsou % u červených ikon značících emzáky, když jsou zcela nelogické a po nakliknutí mám vypsány naprosto jiné hodnoty. Sere mě, že veškerý výcvik a piplání vojáčků nemá vlastně žádný smysl vzhledem k tomu, že ta hovada, klidně všech šest ve stejném kole, netrefí emzáka, co jim div ne čumí do očí - a to mají všichni minimálně 60% šanci na zásah. Proč na ty % hra nesere a vůbec mi je raději neukazuje, když je to stejně všechno 50/50, heršvec? Pohyb ve více podlažních mapách (a nemusí to být zrovna patro, stačí vyvýšenina, je zrůdnost! Buď čumím na vojáka a hra se mi neustále snaží naplánovat cestu o patro níž (a ne nastejném patře, blbých pár kroků k překážce ke krytí), nebo mi sice dovolí plánovat trasu na stejném patře, co mám vojáka, ale nedovolí mi na něj koukat, protože mi kameru hodí zase o patro výš, takže čumím na střechu a siluetu vojáka "kdesi v prostoru". O drobnosti, že ufouni střílejí do vojáků z míst, odkud nemohou, za to já nemám "žádné dostupné cíle" i ve chvíli, kdy ufouna všichni vojclové vidí, ba by naň i dočůrali, psát nebudu, je to jen drobnost. Stejně jako ta sranda, kdy sestřelím ufouna a ten se kácí mrtev k zemi. Propadá podlahou, propadá zemí a padá mimo mapu, přičemž kamera ho sleduje a bere mě, coby sledujícího hráče s sebou do modrých hlubin (není to černá, je to světle modré nic), přičemž sleduju siluety a healthbary svých vojclů, jak se vzdalují a zmenšují se. Buďto musím načíst poslední save nebo emzák během pádu vybuchne a já se zase s kamerou pomalu postupně vracím zpět na povrch (OMG, ty woe, já na to poprvé čuměl s otevřenou hubou, že je to vůbec možné - naštěstí se mi to stalo "jen" třikrát). Právě jsem v mateřské lodi ufounů, nevím, jestli je to i konec hry, ale už začátk mise mě zprudil. Moji volové zase nedokáží nic trefit (na co tedy mají snipeři přesnost 105+10, když trefí ho* jako vojcl 75+10?), hra mi zase plánuje trasu úplně debilně a navíc mě doslova s**e ten ufounský proslov (zbytečné kecy, jenom ruší a dyky byl jen text,který bl posunout, bylo by to lepší) a nemožnost nahrát poslední save ještě během tahu nepřítele, když vím, že jsem něco podělal - musím čekat, až všichni ufouni táhnou a zmasakrují moje elitní blby bez mušky. Normálně začínám uvažovat, že tu hru ke konci vůbec nedohraju a počkám si na další patche, protože tahle "Beta" mě vytáčí. MOC!
@Marty McFly (31.10.2012 21:15): Pred-generované je náhodné čislo od 1 do 100, nie to či hitneš alebo missneš. Môže sa stať že netrafíš pri 50%, loadneš, klikneš iného vojaka a s jeho 60% hitneš - v takom prípade bolo to pred-generované číslo niekde 51 a 60.
Zajímavé ... a ještě jedna related otázka - Když vezmu vojáka a budu v modrém poli pobíhat a získávat různé % na zásah, bude se lišit to jestli zasáhnu a nebo je to dané bez ohledu na to kolik procent mám ?
Dá sa to odrbať len tým, že prehodíš poradie. Ak vieš že prvý trafí druhý nie pri približne rovnakom chance to hit, tak loadneš a necháš trafiť tým čo dáva väčší damage.
Vyzkoušel jsem jednu věc. Přesunul jsem vojáka do krytu tak, aby viděl na ufona. Uložil jsem si hru. Dal střílet s pravděpodobností zásahu 54% a zkoušel zasáhnout (nevyšlo to). Potom jsem to loadnul a znova. A znova. Nezasáhnul ani jednou.

To je to nějak předem dané jestli zasáhne a nebo ne ?
@Corejec (28.10.2012 19:38): Myslím, že väčšina má defense medzi 10 a 20, možno aj 30 už neviem.

Záleží ako striktne sa držíš toho čo vidíš. Ten Defense môže u robota predstavovať rôzne tech triky. V tomto nevidím problém, práveže mám dojem, že mám často až príliš vysoký chance to hit. Osobne ma štvú iné veci na tej taktickej časti (malý zoom napr).
@Ebb (28.10.2012 19:30): Ok, tak jsme to určili, že od určité fáze hry mají ufoni vysoké bonusy na defense (třeba ten Sectopod má vzpomínaných 30, nebo jiné číslo?), což je to, o čem jsem psal v komenáři:

Stejně tak zamrzí, když má voják s brokovnicí z jednoho metru na dva krát dva metry velkýho robota - Sectopoda jenom 60% šanci na zásah, protože autoři nevěděli jak udělat hru těžší, tak jim všem prostě naskládali 30 % bonus na to že uhne.

Všimni, že tam nikde nebylo napsáno, že by nešlo mít víc než 60 % šanci na zásah. Šlo tam o to, že není vhodné dávat velké potvoře-robotovi větší šanci na uhnutí. Možná jsem se tam v tom komentu nevyjádřil dost dobře, takže to tedy doplním: Proč raděj místo bonusu na uhnutí nemá Sectopod třeba vlastnost -3 dmg z každého útoku, který ho trefí? Naopak na vykompenzování by mohl mít spíš bonus pro nepřátele na zásah, protože je to velký a neobratný robot, něco jako tank.
@MartinezZ (28.10.2012 18:54): No jo, mně se taky zdálo, že je ten berseker trochu zmatenej, asi jako taková ta lítající květinka-mozek (nepamatuju si přesný jméno) z X-COM: TFTD, nebo Chryssalid z UFO: EU, vždycky přišli a pak jakoby si to v půlce rozmysleli, nebo spočítali, že nemají dost časových jednotek na útok.

Je fakt, že u těch Berserkerů jsem si taky všiml, že někdy přiběhnou a doufají, že jim vyjde čas na útok, ale když nevyjde, tak neutíkají zpátky, ale přiběhnou ještě blíž a doufají, že přežijou kolo aby mohli zaútočit. No, většinou se jim to nepovedlo, i když myslím, že jednou mi vojáka jednou ranou zabil. Jinak jsou ale dost nepoužitelní, zkoušel jsem jednoho psychicky ovládnout a zaútočit s ním na Sectopoda, ale nedoběhl k němu.. Na melee jednotku má fakt hrozně malej "doběh" :-)
Chance to hit je vždy znižené o DEFENSE cieľa, to je zrejme to červené čo myslíš v popise? "Defense Penalty?" To je niečo iné ako to Armored čo si spomínal.

Ano každý alien má defense penalty, + iné postihy cez aktívne/pasívne ability, ale to sa kompenzuje s Aimom a bonusmi, čiže môžeš mať 100% chance to hit, a so sniperom to aj máš relatívne často.
Btw: já jsem to už odinstaloval, ale mohl by tu někdo, kdo to ještě má nainstalované, prosím vlízt do mise, potkat Sectopoda, zamířit na něj, dát INFO a klepnout printscreen? Jen tak, abychom se mohli s Ebbem podívat, o kolik (a jestli) Sectopod snižuje šanci na zásah :-)
@Corejec (28.10.2012 18:51): Ách, ... ten postih na chance to hit -20%, môže byť vykompenzovaný bonusom do Aimu, napríklad cez Scope, alebo niektorými abilitami, ktoré získavaš pri level-upe vojaka.

Čiže môžeš mať 100% chance to hit aj voči Muton Elite, a keď to budeš ďalej hrotiť, tak si dám tú námahu, znovu to nainštalujem a spravím Screenshot.
@MartinezZ (28.10.2012 18:54): "Mimochodem, nepřijde vám divný, že planetu napadli mimozemšťané a všechny státy se zmůžou jen na jednu jedinou jednotku, navíc zelenáčů, kteří se musí vypracovat?"

Myslím, že to je cena za zjednodušenie pôvodného konceptu, kde si skutočne mal niekoľko základien po celom svete. A to, že vojaci sú slabí dáva zmysel - bojujú proti nepriateľovi, s ktorým doteraz nemali žiadnu skúsenosť a všetko sa o ňom musia učiť skúmaním - teda sú v nevýhode.
@MickTheMage (28.10.2012 17:10): Aha, tak tahle malinkatá drobnost mi jaksi unikla :D Díky. Mimochodem, hraju na tu defaultní obtížnost (teď si nevybavuji, jak se jmenuje). Jeden mi teď v isi dal po hubě, ale nějak jsem si nevšiml, že direktem.

@Corejec (28.10.2012 13:37): Tak před chvílí: Muton a Berserker. Muton zůstal a po chvíli se odporoučel do ufounského nebe, Berserker odběhl, přesto ho můj voják stále "viděl". Kliknutím na rudou ikonku hra zazoomovala, ale střílet nešlo, byl mimo moje palební pole. Další tah zase přiběhl (a dal mi direkt).

Mimochodem, nepřijde vám divný, že planetu napadli mimozemšťané a všechny státy se zmůžou jen na jednu jedinou jednotku, navíc zelenáčů, kteří se musí vypracovat? Leteckých základen mám všehovšudy (asi) šest, ale celý svět závisí na pěti manících a jednom polním robotu (SHIV) - škoda, že si SHIV taky nemohu přebarvit :)
@Ebb (28.10.2012 17:59): Keď si ju prešiel, tak som rád že uznáváš, že mám pravdu s tím, že někteří ufoni snižují šanci na zásah. Takže zároveň uznáváš, že těžko na ně můžeš mít 95 %, jak jsi psal, že?
Sorry, jestli si nepamatuju jestli tomu říkají hardened armored nebo co (oboje je nesmyslnej název pro snížení šqance na zásah, asi proto se mi to plete), princip jak jsem ho napsal v komentáři je jasný a ty ho ani nijak nevyvracíš, jen mě opravuješ ohledně správných názvů.

Beru to tak, že tím uznáváš, že mám pravdu, děkuji. :-)
@Corejec (28.10.2012 13:37): Ja som hru už prešiel nemusíš ma poučovať aký je rozdiel medzi LoS a Chance to Hit.

Očividne ale ty nevieš aký je rozdiel medzi Chance to Hit a Critical Chance.
Kedže si spomenul Sectopoda a jeho abilitu ARMORED, -- ten určite neznižuje Chance to Hit - ale má HARDENED (zrejme toto si myslel pod názvom ARMORED? Keďže ARMORED tam nie je) - čo znižuje -60% critical chance, a nie hit chance.

Jediné dva typy alienov, ktoré znižujú CHANCE TO HIT, sú Muton Elite a Heavy Floater (o 20%). A Heavy Floater len keď je vo vzduchu.

-30% Chance to hit neznižuje nič, okrem ability SUPPRESSION (ktorú musi najprv použiť na tvojho vojaka).

Je, ale pravda ako písal Martinezz, že občas chybne ukazuje Chance to Hit na červenej ikonke vpravo dole (často ukazuje 1%), pritom je CtH v kľude aj 90% pri detailnom pozretí.
@Corejec (28.10.2012 13:20): Aha, tak to se mi zatím naštěstí nestalo. Co naopak jo, tak že červený Muton (už jsem na ně narazil) přiběhne až ke mě, tam se zastaví a čumí. Buď ho zabiju ihned v následujícím kole, nebo značně načnu, načet se Muton obrátí a utíká pryč. Ale protože nemá velký "doběh", tak se zastaví a já ho dodělám. Tohle se mi zatím povedlo 2x a to aniž by ten rudoch byť jen vystřelil. Takovéhle kamikaze nedává smysl. Prozatím tak zeleným Mutonům říkám Brut a červeným Dement. Ta označení si prozatím vysloužili ufouni po právu.
@Ebb (27.10.2012 18:38): Za prvé, "Line of sight" a "šance na zásah" je něco jiného. Šanci na zásah můžeš mít jen v případě, že máš Line of sight (ufona vidíš). Pokud stojíš dva metry od ufona, a vidíš ho nakreslenýho kousek od sebe, ale hra vyhodnotí, že nemáš line of sight, napíše ti to "no target" a do toho střeleckého módu se to vůbec nepřepne. Jen jsem upozorňoval na to, že to ta hra někdy spočítá úplně stupidně. Např. pokud jste někdy měli tu mapu, kde tým začíná nad schody, po jejich seběhnutí je napříč chodník, za ním o úroveň níž ulice s auty a na druhé straně zase chodník, na stejné úrovni jako ten první, přičemž jsou spojený mostem nad tou ulicí - tam jsou hned na tom prvním chodníku květináče nebo nějaké kamenné kvádry či co, za které se rádi ufoni schovávají. Je zajímavé, že když voják stojí přímo na druhé straně tohohle krytu, tak ufona vidí. Pokud si stoupne o políčko vedle, tak ho nevidí. Přitom úhel by měl být pořád stejnej (v oboou případech tam zavazí ten kvádr/květináč).
Takových míst je spousta (např. na benzince byly některé kryty, které stínily line of sight taky v divných úhlech, co si tak vzpomínám).

Druhá věc je šance na zásah - nevím jak jsi daleko ve hře a nechci Ti to dopředu spoilovat, ale pokud jsi se dostal zatím k Sectoidům, Floaterům, Mutonům a Chryssalidům, tak skutečně když nepřítele obejdeš ("flanking") a máš na něj žlutý štít místo půlky nebo celého červeného, můžeší mít klidně i 100 % šanci na zásah. Poměrně snadno se můžeš podívat co ti ovlivňuje šanci na zásah když dáš ve střeleckém módu to "MORE INFO" nebo co tam je napsáno. Napíše ti to kolik má ten tvůj voják obecně šanci a pak všechny postihy (za vzdálenost, za kryt apod.).

Až ale dojdeš k nepřátelům jako Sectopod, Heavy Floater, Heavy Muton, a zapneš si to "MORE INFO" uvidíš, že všichni tihle nepřátelé mají nějakou vlastnost "Armored" nebo jak se to jmenuje, která jim dává - 30 % to hit. Pak uvidíš, že tvůj dobře vycvičenej voják má třeba 100 % základ, - 5 % za vzdálenost, - 30 % za Armored, výsledek 65 %. Pokud budeš střílet do krytu částečného (low cover - 20 %), nebo plného (high cover - 40 %) pak tvoje šance na zásah bude samozřejmě 45 % nebo 25 %. Věř mi.
Nebo mi nevěř a vyzkoušej si to ;-)
@MartinezZ (28.10.2012 09:33): Ne, nemyslím Floatery, ti mají zvláštní vlastnost skočit na jiné poličko na mapě. Většinou tu schopnost používají úplně stupidně a skočí někde kousek od tvýho vojáka, takže ve svým kole stačí popojít a sejmout ho. Měl jsem na mysli Mutony (jak ty říkaš "Bruty") ti chodí výhradně po svých.

Bug proběhl asi takhle:
Stalo se to na misi se sestřeleným Medium talířem. Chlápci chodí po misi, z krytu do krytu, prostě pohoda, pořád zálohujou střelbu...
Jeden z nich ale pořád svítí, že vidí ufona, když ukážu na tu červenou hlavu, kamera najede na místo, který je prázdný (nikdo tam nestojí). Není ve tmě, je na místě, kam v pohodě dohlídnu, jen je prázdný. Když klepnu střelbu, napíše to, že "out of range" (to mi nikdy před ani po tom ta hra nenapsala, asi proto, že v té hře vojáci nikdy nevidí dál, než mají dostřel zbraně).

Nic, kašlu na to a pokračuju dál. V následujícím kole se objeví dvacetiživotovej Muton (ten červenej, nevím, jestli jsi k nim už došel) hned vedle mých vojáků. Je ale totálně zmatenej, tak jen přiběhne k nim a nic nedělá. Ve svým kole ho teda všema najednou rozstřílím a řikám si jak to, že jsem ho neviděl přibíhat, se ke mně teleportoval nebo co...?

No nic hraju dál. Postupuju postupuju a když sedím svýma dvěma chlápkama za dvoupolíčkovým krytem a na všechny strany od nich je jen volné prostranství, žádné jiné kryty, kam by se mohli ufoni schovat, z ničehonic v jejich kole se vedle těch vojáků objeví Muton se zbraní, jen tak, žádný přibíhání, nic takovýho. Moji chlápci reagujou, tak ho trochu načnou, on ale rozstřílí na sračky mýho vojáka metr od něj.
Jejich kolo pokračuje, najede "akční" kamera a vedle toho prvního se objeví další Muton. Zase jen tak, vůbec nepřiběhl, prostě tam najednou je. Další můj voják metr od něj mrtvej.

Sakra, tak si řikám, buď jim ta hra začala dávat neviditelný zbroje, což je teda ovšem masakr, a snipery můžu tím pádem vyhodit, nebo jde o nějakou chybu. Chvilku jsem hledal "invisible mutons" a našel jsem podobnou story jako mám já, od člověka, co to hraje na Ironmana (jediná save pozice, která se ukládá automaticky) :-DD No, psal tam, že chtěl komp vyhodit ze sedmýho patra, pak si to rozmyslel a rozhodl se, že raděj navštíví Firaxis a všechny zmlátí, nakonec o tom jen napsal na fóra... ;-)
Zatím souhlasím s komentářem Corejece. Čím dál ve hře postupuji, tím víc to je jen šoupání postaviček a ignorace nějaké rozvětvenější ekonomiky. Navíc line-of-sight je skutečně v mnoha případech úplně mimo: (rozstřílený autobus, v podstatě jen kostra, u jednoho boku můj vojcl, u druhého boku ufoun. Já ho zatřelit nemohu, protože "v blízkosti nejsou žádné cíle", přitom na sebe čumíme, div mu nezapaluju cigáro. Samozřejmě na konci tahu mě ufoun vojcla sejme, protože on ho vidí bez potíží. Stejně tak míjení cíle. 6 vojclů, minimální šance na zásah je 49%, ale klidně i 80% a všichni minou postavu, která je od nich kousek, nikoliv někde na okraji fog-ow-war. Stejně tak zajímání pomocí ArcThroweru. Stojím u dostatečně zraněného šediváka, dýchám mu na krk a mám dva pokusy ho omráčit, oba dva pokusy mám 72% šanci a vždycky omráčení selže. Potom zase stojím u té těžké gorily (já jim říkám podle Unrealu Brut, ale jmenuje se to nějak jinak - hází to granáty a má pach krve), je velmi lehce zraněná, ale uspím ho i jen se 39% šancí. Ta hra dělá věci neuvěřitelně náhodně a kašle na nějaké zobrazované % možnosti.

Stejně tak ukazování % šance na zásah u těch červených/žlutých ikonek ufounů vpravo dole. Najedu nad to myší a ukáže mi to 1%, kliknu, kamera najede na ufouna a hle, najednou mi to vypisuje 51% a 30% critical. A samozřejmě mám opatchováno. Neustálé ukládání a načítání pozic je nutností a dohrát i jednu blbou misi tak dá časově zabrat. Takže jestli takhle se natahuje herní doba...

Ale ještě ke Corejcovi: Píše(š) o zjevování se ufoounů. Pokud máš na mysli ty poletující ufouny ála Quake 4, tak ty snad mají možnost vynechat kolo a potom se přemístit na velkou vzdálenost. Je tedy možné, že se najednou objeví ve výhodné pozici, ačkoliv si je předtím neviděl a kdyby šli po svých, musel bys je zaznamenat dřív. Zatím jsem se se "zjevením" ufouna u frňáku nebo za zády setkal jenom s těmihle poletuchami.

Result: Ta hra potřebuje ještě pěknou řádku patchů. Nejen na hratelnost, ale i grafiku - od Unreal Engine 3 bych čekal něco trochu... jiného. Grafika (na mé ATI 7870) mi přijde jak z UT2004 na medium.
Nie je pravda že neexistuje nad 60% chance to hit.
Z blízky 1-2 polia ide šanca v kľude na 95% až 100%, pričom snipers majú tiež často šancu medzi 70 a 95%. Šanca klesá pokiaľ je cieľ v kryte - čo je vidno pomocou takých štítkov.

Tento nový XCOM je skôr ako stolová hra, kde line of sight nie je vždy presne určený takým tým optickým výhľadom, ale skôr terénnymi pravidlami. To je možné vidieť dopredu pomocou tých štítkov. Má to svoju vnútornú logiku, ktorá nie vždy korešponduje s tým čo sa deje na obrazovke. T.j., ako stolové hry. Čo pre mňa nie je problém, ale chápem že to niekoho môže štvať.
S posledním komentářem nelze nesouhlasit, ale i tak mě to prostě baví.
Konečně notebook zpět z reklamace, hraju. Obrovská spokojenost, vše je jak má být (včetně obtížnosti).
@konvice (25.10.2012 09:43): overwatch reaktivni strelba ma nevyhody - nevyberes si na co strilet ( strilis na prvni pohyb ), mas postih k sanci na zasah a vystrelis jen jednou ( krome special abilit )

takze kdyz ai nesedi na zadku a neceka jen na overwatch je jenom dobre. staci kdyz kempuje hrac, kempujici ai by byla fakt tezce nudna :-D

navic jak lidi tak ufoni maji postupy jak se s overwatch strelbou vyporadat. hura :)
chci se zeptat, to si vážně AI nenechává žádný čas na defensivní střelbu? Podle gameplaye to vypadá jako tahovka a právě proto se ptám jestli tam vůbec tahle možnost je. Případně jak často toho ai využívá.
- Absence quickloadu je dosti otravná
- Automatické ukládání je rozhodně plus a v kombinaci s vlastním ukládáním takřka bezchybné
- Vypnutí akční kamery deaktivuje jen animaci/video "běhu vojáka v bitevním poli" , otravné animace detekovaných nepřátel (jak se vždycky rozhlížejí) bohužel ne
- Vypnutí akční kamery má také za následek, že ačkoliv mám zazoomováno na největší přiblížení k bitevnímu poli, během akcí a střelby nepřátel je vždycky kamera odzoomována na nejvyšší vzdálenost, asi aby byl přehled na celé bojiště, což mi přijde trochu zbytečně vysoko
- Pohyb s panďuláčkama v uzavřené několikapatrové lodi není vychytaný, při každém automatickém přepnutí na dalšího vojáka čumím o patro výš a musím se o patro níž ručně přepnout, jinak nic nevidím (krom health barů). Za to silová pole ve fog-of-war a některé pevné stěny jsou někdy průhledné a někdy ne, podle toho, jak si hra myslí, že bych měl/neměl vidět skrz. Bohužel občas jsou ty stěny zničené a nejsou jen zneviditelněné, což lze poznat až při přiblížení a rotování kamerou. Takže dávejte bacha, jestli se schováváte skutečně za zeď nebo si jen zakrýváte oči ála "když nic nevidím já, tak nikdo nevidí mě".

Přesto jsem si dnes dal pár hezkých přiměřeně těžkých misí (hraju na defaultní obtížnost) a užil jsem si to. Některé věci mě sice ještě štvou, ale to se holt promítne na hodnocení :D
Díky. V týdnu se k tomu moc nedostanu, tak uvidím, jak si uklidním nervy na víkend :) A ty tipy zkusím.
@Kostěj (22.10.2012 13:20): sami vyvojari v rozhovorech tvrdili ze cokoliv vojak udela nema zadnej vliv na jeho specializaci. az pri povyseni to resi pseudonahodnej trpaslik co hazi kostkou.



@MartinezZ (22.10.2012 07:55): strategickou cast ulozi pri spusteni mise, v misi uklada kazdy kolo do jednoho ( dvou? ) slotu na zacatku tveho kola. cili je to proti tomu kdyz by se ti hra sekla abys nemusel od zacatku mise.
@MartinezZ (21.10.2012 21:30): Co se těch náhodných tříd týče, podle wiki to není až taková náhoda, prý se to dá ovlivnit tím, k čemu vojáka využiješ. Údajně to je celkem logický: kill granátem = heavy, užití medkitu bez killu = support atd. Zatím jsem to ale netestoval.

Co se ovšem rozhodně dá udělat, je koupit si ten upgrade na vojáky v nějakým tom taktickým centru, kterej ti generuje nováčky automaticky na 2. levelu, takže roztříděný. Pak už stačí jenom nakupovat a vyhazovat, dokud nemáš přesně to, cos chtěl. Nový vojáci stojí 10 kreditů, takže no problem.
@MartinezZ (22.10.2012 07:55): Tá killcam je samozrejme k****na, ako každá kill camera vo všetkých hrách čo to zatiaľ mali, tu sa aspoň dá vypnúť, čo nie vždy platí.
Do budúcna by pre PC verzie mohli dať hneď do options voľbu "Turn off console features", čo by zrušilo všetky cutscény, in-game videá, dementné kill a action kamery, mouse a screen smoothing..., aby si to každý všimol a mohol to vypnúť jedným klikom.
@Rattus (21.10.2012 23:00): Jop, při psaní jsem to bral jako vlastnost hry. Večer mě napadlo, že jsem to vlastně možná viděl v nastavení. Takže akční zpomalovačky i akční 3rd person pohled už jsou v pánu.

PS: Než si tím zase poeám hru, kdy konkrétně se hra ukládá při povolení autosave?
@MartinezZ (21.10.2012 21:30): animace i kameru si vypni. zvladnes to za kratsi cas nez napsat ten prispevek :)

@mazar1234 (21.10.2012 19:43): playtesty jsou od toho aby se hra overila. vsechny ty omezeni strategicke casti, pouze jeden item na osobu, nemoznost si sam zvolit povolani jsou vysledkem testovani designu aby byl co nejvic kompaktni a vsechny volby aby mely velkou vahu. proto je tak omezeny zdroj financi ( nez clovek muze prodavat vsecko ) a kazda volba kterou hrac udela je dost zasadni. Pri umozneni uplne svobodne volby ve vsem bude hrac optimalizovat ( coz je spravne ) ale zmizne z toho ten prvek kdy se musis vyporadat se situaci pomoci neoptimalnich voleb. Mam oba assaulty na marodce? kurna kdo bude delat vepredu scouta atd.

Ja sem s tim velmi spokojenej, opravdu mam pocit ze to co zvolim ( at uz co zrovna vyrobim, ktera postava dostane jakou zbran atd ) ma velkej vyznam a dopad na taktiku kterou potom musim hrat v misi.

samozrejme me taky spousta veci stve, nejvic to ze mam pocit ze je to banda heroesu vs zly ufaci misto zeme vs alieni a silenej boj s inventarem pred misi kdyz prezbrojuju :)
Tak nějak. Nedaří se mi vycvičit žádného Assaulta. Vezmu nováčka a buď se z něj vyklube HEavy nebo Sniper. Mám už celou rotu Sniperů a Heavyů, ale normálního střelce jen jednoho (mimochodem mi nějak nejde na mysl smysl brokovnice, když než se dostanu dost blízko, tak vojcl 10x stačí zdechnout).

Skvostný jsou i ty akční animace jak voják běží z bodu A do bodu B. Za prvé je vidět, jak jsou textury neostré, za druhé při nějakém složitějším artistickém úkonu (třeba přelezení překážky) se animace přeruší a jsem zase v izometru. Blbé je, že hra tohle dopředu asi neví, takže kulervoucí dvou tří vteřinové akční animace jsou spíš k pláči. Podobně jako akční animace přiblížení ke střelci ve chvíli míření a střelby. Proč kamera míří do ksichtu střelce nebo ještě líp, pokud stojí u stromu, čumím skrz větev napravo od střelcova ramene kamsi do pr**le, což má asi stejný smysl, jako kdyby kamera mířila do země nebo do zdi. Tohle by chtělo sakra fixnout, nejlépe odstraněním.

Taky bych čekal trochu vyšší příjem od národů planety. Sice vyvinu a vynaleznu hromadu věcí, ale v podstatě nic si nemůžu dovolit, takže tím hra trochu ztrácí na atraktivitě, ale hlavně tím (záměrně?) prodlužuje hratelnost, protože než se k něčemu dostanu, umřu sešlostí stářím.

Chtělo by to pořádné patche a nebo pořádné modifikace. Někde už byl nějaký článek o webu se vznikajícími modifikacemi, jen teď nevím, jestli na Games.cz nebo na Eurogameru.

V každém případě bych asi uvítal spíše možnost řízení celého projektu a případnou volbu jít také do akce.

PS: Už jsem se zmínil o otáčení kamery v izometrickém pohledu po čtvrtinách, kdy si nemůžu sám zvolit nejvhodnější pohled na bitevní pole? Občas se tak stává, že čumím buď moc zprava nebo moc zleva a nebo holt musím odzoomovat na maximální výšku.

PPS: Jediné, co se mi zatím líbí, je hudba, mj. také od Michaela McCanna (Deus Ex : Human Revolution) - to je ta při výběrů vojáků a videa s odletem na misi.
@mazar1234 (21.10.2012 16:17): vybrani povolani je v pohode. zaprvy maj playtestem overeny ze kdyz lidi mohli vybirat bylo to hrozne jednotvarny ( brali si jeden typ ) a druhak to neni uplne random ale snazi se to dodavat tak aby pocet jednotlivych class byl stejnej na zakladne. hrac pak po zraneni sve drsne postavy ma vyber ruznych povolani a ne jen to jedno ktery ma nejradsi.
No z toho co som sa o hre dozvedel, mi to vychadza tak ze ju davam k ladu a pockam si na poriadny Mod-patch. Zatial to vidim na takych 70-80%... s inteligentnym modom to moze hravo dotiahnut na 90-100% takze uvidim.

Co treba zmenit - pre-generated seed sracku, volbu povolani na lubovolny edit podla hracovej vole, utocne letky na zostrelovanie ufa, kamera, prekopat prestrelovanie stien a materialov.... no je toho celkom dost.
Ta hra mě začíná pomalinku srát. Úvodní loga nejdou přeskočit, kecání postav na základně akorát ruší (stačily by textové informace), každou chvíli nějaké "příběhové" video (stačil by text), navíc v hnusné grafice (Unreal Engine s vypnutou grafikou, nebo co?), lehce nepřehledné ovládání v akci (občas pošlu někam jiného vojcla, než jsem chtěl, ačkoliv jsem si jist, že jsem toho potřebného vybral - asi zase nějaká klávesová zkratka), hra má sice QuickSave, ale nemá QucikLoad a během tahu nepřítele nelze vyvolat hlavní menu. Takže když něco podělám nebo se nevyvede, nemůžu nahrát uloženou pozici, ale musím vyčkat, až všechny postavičky nepřítele táhnou, takže si odcházím dělat kafe a mezitím se provedou zbytečné tahy).

A to nemluvím o tom, že si hra specializuje vojcly jak chce a nemůžu do toho kecat. Taky by bylo minimálně uživatelsky přívětivé, kdyby se hra sama uložila před započetím mise a výběrem vojáků k akci. Vždycky se něco vyskytne a do započetí akce v podstatě nemám možnost hru uložit, ačkoliv bych si chtěl mise vyzkoušet různými způsoby. A rozhodně zatím nemám nutkání kvůli tomu rozehrávat celou hru znovu. Navíc ani nevím, kam jdu a jak to tam bude vypadat. Vždyť by bylo skvělé mít přes vystoupením z transportu možnost k nahlédnutí mapky, jak ta daná část světa/města vypadá před útokem alienů, z toho poznat, kam asi tak jdu a poté navíc ve hře sledovat, jak se to útokem pozměnilo. Takhle to vypadá, jak když bojuji na cizí nezmapované planetě.

A drobnosti typu, že vyvíjím něco, co pak nevím, jak se bude používat/nosit a potom, co to i nakoupím a vyrobím jen čumím? Nějaká ochranná vesta pod brnění není součástí brnění a musím si tím vyplácávat slot?

No, nevím ,nevím, ale prozatím to skoro vždycky vypínám vzteky a potom zase vždycky po uklidnění časem zapnu :) Jak dlouho mi to ale vydrží, nevím.

PS: Doprčic, Země je napadena a všechny národy dají dohromady jednu jedinou útočnou jednotku o cca. pěti manících bez bojových zkušeností a musím si je pěstovat? Začínám mí chutě se s ufounama dohodnout a nechat ji klidně celou vyvraždit, diletanty jedny :)
Hm, clovek by cekal, ze si lidi touhle dobou vsimnou, ze drbu v podstate skoro vsecko, tim spis kdyz je to vseobene popularni. XCOM je jedna z nejlepsich a nejspis nejchytlavejsi hra co jsem letos hral, nekde v pulce jsem to videl na 90. Kdyby tomu vydrzela nova napln az do konce, tak bych je tam i nechal, kdyby to melo poradny pribeh, dovedu si predstavit i vic. (A pokud ma nekdo pocit ze 85 je u me malo, nechte se podiva na hodnocene hry razene podle data. Ze cisla pod 50 prakticky neopuzivam nepopiram, ale na hrani sracek holt jaksi nemam cas.)