Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (02.10.2013 10:00): Painkiller mi právě narozdíl od skutečných oldschool FPS (Doom a spol.) nikdy příliš oldschool nepřišel. Hráč je při lineárním postupu vždy zavřen do arény, ve které zůstane, dokud v ní nevystřílí všechny nepřátele, následně jej hra pustí do další arény. U Painkillera jsem to ještě bral díky výborné atmosféře, velké variabilitě nepřátel, dobře vymyšleným zbraním a v neposlední řadě principu tarokových karet. Ovšem v (IMHO strašně přehodnocovaném) Hard Resetu už mě podobný přístup nebral. Protože Doom byl všechno možné jen ne lineární FPS s nutností vystřílet všechny nepřátele. Takže mě trochu děsí, že arénovka s lineárním leveldesignem je brána jako návrat ke kořenům a restart série. Jako návrat ke kořenům bych bral buď "typ Doom" (mazelike leveldesign) nebo "typ No One Lives Forever" (lineárnější levely, menší počty nepřátel s velmi dobrou / uvěřitelnou UI, používání spousty předmětů, drobný vývoj postavy, rozhovory a sem tam nutnost plížení / pomalého postupu, více možných řešení úkolů).

Další dobrý postřeh měl na Metacritics orctown-troll: "And Steam discounts have reset our standards for game pricing. The question is no longer how good a game is, but how long you should wait to buy it."

EDIT: Ještě mě trochu děsí, že většina recenzentů vyzdvihuje v recenzích "restartu" u původního Shadow Warriora zejména brutalitu, hlášky a králíky. Shadow Warrior stál zejména na výborném leveldesignu, kde pro pokračování dále bylo nutné hledat spoustu tlačítek, cestu pod vodou nebo si občas pomoci nějakou technikou. A v takovém GamesRadaru mluví o "without a need ... puzzles that surpassed color-coded doorways". Vždyť je to právě naopak, v dnešních FPS (ani v těch rádoby oldschool) nejsou ani ty color-coded doorways, zatímco v Shadow Warriorovi se hned v prvním levelu nedostal hráč přes zamčené dveře bez dovezení si klíče pomocí autíčka na dálkové ovládání. V původním Shadow Warriorovi byly přestřelky pouze polovina gameplay, druhá polovina spočívala v hledání cesty dál a to je to, co mi v dnešních FPS tak zoufale chybí.
@leebigh (02.10.2013 06:45): Nemyslím, že ti to pôjde plynulo.

@Najlvin (02.10.2013 00:38): Odschool FPS už vymreli a pankillerovky nie sú oldschool, sú zastaralé :) To skôr Rise of the Triad. ktorý spomínal leebigh. Vtedy hry hráča nútili aj premýšľať nad ďalším postupom, toto je len bezmyšlienkovitá frenetická akcia, s nie úplne koridorovým leveljdizajnom, lekárničkami a quicksavom. Lenže - leveldizajn hráča neustále navádza cez svetielkujúce objekty, nechýba ani autosave a postava sa môže kedykoľvek v boji liečiť, vďaka čomu je až problém zomrieť. Vlastne aj bez toho nie je problém hru prechádzať primárnou zbraňou, katanou. Nadšenie ti neberiem, ale tvoj nekritický komentár je pre bežného hráča mierne klamlivý. Za takmer každými dverami sa po vykonaní istej činnosti alebo dosiahnutí istého bodu objavujú noví a noví nepriatelia v únavných množstvách a kým ich hráč nevystrieľa, dvere do ďalšej oblasti sa proste neotvoria. Občas sa pritom objavuju aj vo viacerých vlnách a to aj na miestach, ktoré už hráč vyčistil. A pomerne často sa opakuje aj a ničenie pečatí potrebné pre ďalší postup, ktoré ešte viac zvýrazňuje arénový štýl a je len zámienkou pre boj s ďalšími nepriateľmi a naťahovanie hracej doby. Ktorá je na taký brainkiller vážne prehnaná. Akokoľvek su niektoré prvky podarené, po čase je to už len to isté dookola, akurát sa sem tam mení prostredie. (výraznejšie len pár krát)
@Najlvin (komentář): Pěkný a výstižný komentář !
Měl bych dotaz, jak dalece je hra hardwarově náročná, resp. odladěná ? Mám šunku asi na úrovni minimální konfigurace, a třeba srovnatelný Rise of the Triad 2013 sice běží, dá se hrát, ale pro hry tohoto stylu je třeba maximální plynulost a hladkost běhu, což v případě ROTT splněno nebylo. Z trailerů je SW asi graficky ještě náročnější, tak jestli nemám spíše čekat na slevu.
@M.a.t.t. (02.10.2013 00:30): A co jiného byly půvdní Shadow Warrior a podobné hry ze stejného období než právě ty bezmyšlenkovité rubačky? Podle mě je tahle hra nejvíc oldschool za poslední roky, co jsem hrál :D
Nedá mi nepridať trochu menej pozitívny názor.

Nie je to ani náhodou odschool (kto tvrdí, že áno, tak nevie čo ten výraz znamená), je to len prezlečený Hard Reset. O niečo prepracovanejší a 3x-4x dlhší, čo je však v tomto prípade negatívum. Po prvej tretine si autori vystrieľajú takmer všetky nápady a už len bezmyšlienkovito hádžu hráča do arén s hordami nepriateľov, levely sú zdĺhavé s neustále sa opakujúcou náplňou v boji, či mimo neho a prostredia menej nápadité, ako by sa patrilo. Ale ak má niekto rád bezmyšlienkovité rúbačky otupujúce zmysly, prosím :)
@7c (29.09.2013 20:26): Důraz na melee je dost velký, pokud si správně investuješ bodíky do skillů, můžeš projít drtivou většinou soubojů jen s katanou. Taky je tam ale několik potvor a bossů, kde střílet musíš.
Jaký je tam poměr zbraní na dálku a "melee"? V původním SW mi přišla katana jako zábavná, ale ne zrovna efektivní zbraň (moc velké riziko ve hře, kde je možné zemřít prakticky okamžitě). Jinak to zatím zní (z těch vašich poznámek) skoro jako hra roku :)
Dojmy zatím pouze pozitivní. Až to dohraju, hodím sem komentář. Ale jsem teprve někde v polovině :-)
@Say (29.09.2013 13:24): V tý hře jde jenom o násilí (do té míry, že i míra získaného xp při každé bitvě se odvíjí od toho, jak efektivně kidlíš). Takže to by tě asi nebavilo ani bez toho gore.
Jde nějak vypnout gore? Rád bych si to prošel kvůli prostředí, ale ta řezničina mě fakt neláká.
Obtížnost se asi změnit dá. Vlez do Options a tam do Game a Hud. Je tam položka s obtížností, která se dá změnit. A podle mě i na těžší. Jinak já to hraju na normal a někdy dostávám zabrat :D
@HolyMeatball (29.09.2013 03:57): pokud funguje system z HR, tak obtížnost měnit lze, ale pouze níže. Takže bych tipoval, ze už ji nezvysis (teď jsem na telefonu tak to nemůžu vyzkoušet). HR to hodne vychytali, protože při změně na lehčí obtížnost už pak hra nesla přepnout zpátky na tu těžší ale mohl ses vrátit do levelu, kde sis tu obtížnost přepnul a tam to zkusit znovu. V souboji s Atlasem jsem toho vyuzil. Jinými slovy ti hra nic nedarovala. pravda, ze je SW mnohem jednodušší než HR. To je pro mě trochu zklamani - rozehral jsem na hard a prakticky se nezapotim.

edit: tak jo, dá se. jen achievementy budou odemykané na nejnižší obtížnosti
Teď takhle z hlavy ani nevím, ale dá se tam v rozehrané hře změnit obtížnost? Totiž, z respektu a vzpomínek na Hard Reset jsem rozehrál pouze na Normal a zatím je to podezřele lehký. Umřel jsem zatím jen jednou, a sice při pokusu o plavání. Je fakt, že jsem se sotva doklusal do 4té kapitoly, ale i tak... u HR jsem se při prvním hraní na Normal potil během prvních dvou hodin. >_>
@HolyMeatball (28.09.2013 01:21): Teď na to taky koukám. Jedna kapitola mi dá vždy tak tu hodinku hraní, i s hledáním secretů. A kapitol je tam rovných 17... No to jsem fakt zvědavej, jestli budou všechny stejně dlouhý. Zatím jsem se dostal na začátek 5. kapitoly :D
Za předpokladu, že by každá kapitola byla přibližně stejně dlouhá, v tom patrně strávím přes 16 hodin. Good stuff.
A hlavně - konečně zase jednou hra, kde je quicksave a lékarničky! :D

Jinak těch odkazů na původní hru je tam fakt spousta. Hned v Prologu tam je v jedné místnosti automat s původním Shadow Warrior a když jsem z něj slyšel hlas hlavního hrdiny, zaplesla jsem radostí. Stejně tak když jsem v první kapitole našel za vodopádem koupající se dívku taky z původní hry :D A ty hlášky jsou fakt povedený.
První hodinka za mnou, stále v první kapitole, a zatím pecka. Akce libová, hlášky výborné, hřejivé velikonoční vejce, odkazy na všechno možné (včetně jistého novšího filmu - konkrétně u toho jsem nemístně zajásal blahem). Secrety zatím nejsou schované zrovna důmyslně, ale to třeba ještě příjde. A ty upgrady mě skoro až děsí, je jich nějak moc. :)
Zatím jsem to zkoušel jen chvíli - testoval jsem, jak to pojede. Ale hned v prvním levelu na začátku potěšilo, jakým způsobem autoři vtipně uzavřeli silnici na konci mapy - s odkazem na jejich předchozí hru Hard Reset :D
@Aba (22.09.2013 14:33): Ty jsi jeste vetsi idiot nez jsem si myslel. Ja bych te zas uz jen z principu nakopal do kouli. Mel bys radost?

btw. Fanousky shadowruna muze byt nejakych Shadow Warrior u rite.
@Najlvin (22.09.2013 11:35): Mno tak to ti říkám rovnou, že na old school zapomeň. Bude tu sračka a pak zde budou všichni kňourat(myslím tím tedy, skutečný fanoušky shadowruna) co to je za humus. Každopádně já tomu napálím 10% už jen z principu, páč po trailerech co jsem viděl se mi chtělo brečet co z toho udělali za hnůj.
I když to bude lineární, tak mi to vůbec nevadí. Pořád to vypadá na solidní řezničinu v old-school stylu, což se už samo o sobě musí v dnešní době ocenit. A třeba Hard Reset vůbec nebyla špatná hra, ať si na to nadávo kdo chce jak chce. Ostatně na lineárnosti leveldesignu není nic špatného. Mně to tak třeba vyhovuje víc než bůhví jak překomplikované levely :-)

Já nevím, ale mně ani nepřijde, že by ty starší hry byly nějak míň lineární než dnes. Ano, bylo nutné třeba sbírat různé klíče a s jejich pomocí si otevírat další cestu. Ale ve výsledku vždycky stejně byla jen jedna jediná cesta dopředu. Takže jestli tady žádné klíče nejsou, tak mi to nijak nevadí. Hlavně aby hratelnost byla dostatečně zábavná a prostředí trochu různorodější.
@marwel (21.09.2013 17:06): Jo, level design mě osobně také mrzí nejvíce. Plus ještě ten polovičatý "autoheal", resp. schopnost na doplnění hp cca na 65% (raději bych zůstal čistě jen u lékárničkového systému) a celková frenetičnost taktéž kdovíjak nepotěšila (zvláště ono "bojuj se stovkami nepřátel a teprve po jejich vyvraždění se ti otevře cesta dál"). Na druhou stranu se alespoň nejedná o další CoD/MoH klon a jako jo, ve slevě do toho asi půjdu.
Hmm. Jsem rad, ze novy SW neni remake 1:1. Ostatne original se da v pohode hrat, zvlaste ten v upravene verzi, ktery je ke koupi na Steamu, tak proc delat remake. Na druhou stranu me ale zklamala informace ohledne level designu. Doufal jsem, ze alespon toto zustane pri starem a hrac tak bude mit moznost prostredi prozkoumavat, hledat klice k postupu a vubec celkove mit level o X x Y polich a ne cesticku od bodu A do bodu B. Graficky to vypada pekne, ale v tom videjku WTF is... se to cele odehrava v takovou podivnou denni dobu, cele je to do cervena vubec to nepusobi prilis dobre. Podobny pripad jako hrani Clive Barker's Jericho. Magie mi nevadi, RPG prvky potesi. Proste pokud to bude povedena kombinace SW a Hard Reset, muze to byt paradni zabava.
Bože můj to jsou dementi....fakt mam chuť brečet, jsem snad jedinej kterýmu je z toho traileru na blití??