Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (20.07.2015 16:52): S analogy to nehraj, hraj to na d-padu. Pokud bys mel ovladac s plovoucim d-padem, bylo by to lepsi, ale klasicky xboxovy funguje take. Vzdyt v MK to mas take, ne? Udery, ktere se provadi stiskem postupne dolu, dolu dopredu a dopredu + uder. (Jisty si nejsem, MK jsem nehral od ctyrky a tu si uz moc nepamatuji.) V SF je to tak take jen je to v kombo listu znazorneno kruhy. :-)

A ze te s Goukenem zarazil? Hra je take vyvazena. Hrat za agilni postavou neznamena, ze budes proti Zangief-like postavam neustale vyhravat. Zrovna treba Zangief je poradna kurva. :-D A Gouken zase tak pomaly neni. Pomalejsi nez Ryu nebo Ken ale zato silnejsi.
@7c (19.07.2015 23:59): @marwel (19.07.2015 19:03): @Isair (19.07.2015 18:58): @FildasCZ (19.07.2015 18:38): Tak zjišťuju, že na klávesnici lze hrát hru jako Mortal Kombat (který tedy považuju za jediný mlátičkový svět zase já! :D ). Vcelku mi tu chybí volba, kde bych si nastavil, že prostě nechci používat analogy na půlkruhová, čtvrtkruhová anebo prostě jakkoli-kruhová komba.
Nicméně nic mi tu nepřijde instinktivní, což přikládám na vrub především dvěma dalším úderovým klávesám oproti moderním mutacím Mortal Kombat (+ Injustice). Nikdy jsem si tedy nemyslel, že bych se měl při hraní na gamepadu cítit jako chobotnice sužovaná problémy s křečemi v končetinách.
...posledním krůčkem k infarktovému krevnímu tlaku mi potom pomohl udělat kamarád, který si prostě vezme dědka Goukena a moje agilní postavy zarazí do země s ladností bouracího kladiva. Na náhodu. A tuto variantu snad nikdy nepřenesu přes srdce :( Těchhle deset euro jsem mohl využít lépe.
@Red (20.07.2015 10:18): Jj, 2 styly, což na druhou stranu sebou nese i určitou výhodu, anžto má daleko větší počet komb a základních útoků než většina postav, které může mezi sebou kombinovat. Je to jedna z mála postav, která může třebas nakombinovat super kombo s ultra kombem, to je pak teprve dmg:).
Ale zpočátku je to docela zmatečné a často se mi styly pletly. Pak to dopadalo tak, že jsem se snažil použít kombo jednoho stylu, přičemž jsem měl aktivní ten druhý a dostával tak zbytečně na držku:).

Yop, Zangief byl také hodně silný, na druhou stranu v multiplayerových zápasech jsem málokdy narazil na někoho, kdo by mě štval tolik jako PC s touhle postavou :p.
@Isair (20.07.2015 00:34): Si vzpomínám že ten chlapík má dva odlišné styly mezi kterými musíš přepínat, což byla i moje stopka ve výzvě kdy jsem měl dát jednou pěstí jedním stylem a potom hned pěstí druhým stylem. Tak rychle jsem prostě nepřešel.

A můj úspěch proti AI je dohrát turnaj na medium s postavou jako je Ryu. Už na tom videu je vidět že jseš jiný level, já se třeba dokážu naučít focus attack a udělám na to nějakou kombinaci ale rozhodně nedokážu ty komba takhle běžně navazovat.

Overpowered mi přišel v základní hře Zangief...především jako protivník:S
@Red (20.07.2015 00:20): Všechno je to o cviku mno. Když jsem poprvé viděl, jak se s těmihle postavami používají komba, tak jsem si říkal, že si snad autoři ze mě dělají prdel a také se na ně vykašlal:).
No začínal jsem na Sagatovi, který je v původním SF 4 možná až trochu overpowered (v SSF 4 byl notně oslaben) a ovládá se jednoduše. Prokládal jsem jej klasikou Ryu, Ken. No poté jsem tak nějak na zkoušku vzal Bisona a celkem to s ním po čase šlo, se zkušeností s "charging" postavami jsem později přesedlal na Vegu, u kterého jsem zůstal dodnes. Vítám u něj, že to dokáže být pro protivníka solidně nepředvídatelná postava při všech těch jeho skocích:). Dokonce v těch hodnocených zápasech na netu s ním občas vyhraji, na druhou stranu tam se dá setkat se slušnými profíky, proti kterým si mnohdy samozřejmě ani neškrtnu:).

Tady jsem kdysi nahrál svůj zápas s Genem (proti hardest PC), což mi původně přišla jako nejdebilnější postava, přičemž jsem mu věnoval pár hodin a dá se s ním hrát vcelku obstojně, byť ten souboj není tedy žádný zázrak a nadto už je to natočené hodně dávno:). Mj. je tam ale alespoň hezky vidět, jak se třeba dají použít ty chargovací útoky (takové ty skoky o stěnu) a i důkaz, že i s klávesnicí to jde docela dobře.
Ale každopádně chce to trénink, trénink, trénink, tohle není zrovna ten typ casual bojovky, ve které by se hráč vymasteroval za jedno odpoledne. Také si to vyžádalo z mé strany spousty nadávek, zvlášť při sesílání těch debilních chargovacích ultra/super komb:).
@Red (20.07.2015 00:11): Vega je asi moje nejoblíbenější a nejhranější postava, pár desítek hodin cviku to chce. Na klávesnici u ultra/super komba pak používám "taktiku" držet šipku dolu a dozadu a pak rychle postupně stisknout šipku dolu, dozadu a nahoru + F. Je to asi jedno z nejsložitějších komb, ale naučil jsem se jej používat v boji celkem běžně (někdy k tomu můžeš stisknout ještě šipku dopředu, čímž jej použiješ na opačnou stranu).

Horší je to s ultra grabovacími, tam se mi povede tak jeden z deseti pokusů, což je vopruz. Používám je ze skoku (rychle vyskočit + 2x šipka dolu, dozadu, dopředu, nahoru). Nezjistil jsem, jak by se to na klávesnici dalo použít bez výskoku.
No v podstatě zjednodušeně jsou jen 3 typy ovládání, zmiňované "grabovací" (většina komb se používá stisknutím šipky dolu, dozadu a pak naráz dopředu a nahoru), "nabíjecí" (držení šipky dozadu + zmáčknutí šipky dopředu či nahoru + punch/kick, nejlépe se používají při skrčení) a pak ostatní, takže jakmile zvládne třebas Ryua, bude umět ovládat cca 1/3 postav (spíše i více, ovládání tohohle typu má zdaleka nejvíce postav).

Pár postav má teda i nějaká speciální komba (viz. ultra/super Akumy), ale těch není tak mnoho, ostatní mají vesměs stejná.
K těm podobným postavám jsem zapoměl Goukena, učitele Ryua. Prostě 7 v 1, na tom začít:)
@Sinister (19.07.2015 18:06): "všechno ÚPLNĚ jinak než ve zbytku mlátičkového světa"
Je jen jeden svět - svět Street Fighter .-)

Jinak jak bylo řečeno výše - stačí projet pár desítek stránek popisů mechanismů, prosvištět nějaké ty základní praktiky (footsies, frames), přihodit pár set hodin procvičování a taky ti to půjde od ruky .-)
@Isair (19.07.2015 18:58): Mám stejné nastavení kláves, jsem si myslel že jsem výjimečný:) Jinak i Super Street Fighter 4: Arcade Edition už je zastaralý, žel Ultra Street Fighter zde ještě profil nemá..někdo ho přidejte:p

@marwel (19.07.2015 19:03): Podobné ovládání Ryua má Ken, Sakura, Dan, Oni, Evil Ryu. Takže po zvládnutí základu Ryua umíš hned několik dalších postav:) Některý jiný postavy jsou taky celkem klávesnicově lehký, začátečnický. Většinou mladé štíhlé dívky nebo kluci:)

A ano, pokud hrajete na klávesnici nebo obyč gamepadu tak prostě některý komba u mnohých postav neuděláte. Hlavně u grabbovacích či "nabíjecích" postav.
@Sinister (19.07.2015 18:06): Zalezi, jakou postavu jsi si vybral. Zacni to hrat za Kena nebo Ryua, ti jsou nejjednodussi na ovladani (to ale neznamena, ze jsou nejjednodussi takticky). Ti se ovladaji standardne - ctvrt kruh vpred nebo vzad + uder. Tutorial tam neni ale jsou tam Challenge, kde te special udery a standardni komba nauci. Vyber charakter a projdi si jeho vyzvy. Komba jsou ve hre hodne tezke na casovani, takze pokud bys to chtel hrat skutecne dobre, pocitej se stovkami hodin treninku. I kdyz zalezi na umu. Ja bych se to nikdy nenaucil ani za tisice hodin, jini to zvladaji takrka hned.

btw. Co se tyce online. Mam ve hre celkove nahrano nejakych 120 hodin (online i offline). Online jsem hral asi 100 zapasu a vyhral jeden jediny. :-p Pravda je, ze jsem se nikdy moc nesnazil. Jsem vicemene "casual" hrac.
@Sinister (19.07.2015 18:06): Hraji to na klávesnici bez větších problémů. Ovládání jsem si nastavil small, medium, hard punch na (A,S,D), s, m, h kick na (Y,X,C) na klávesu F a V pak kombinaci všech tří kláves (nutné pro ultra/super komba). A pak už se to ovládá jako každá jiná SF like hra, kterých je mj. i na PC mraky nejen ve freeware sféře. Pro začátečníky jsou asi nejjednodušší postavy jako Ryu, Ken, Sagat, většina komb se pak sesílá postupným zmáčknutím šipky dolu, dopředu + punch či kick nebo dolu, dozadu + punch či kick. Zmáčknutí klávesy pro small punch, kick (v mém případě A,Y) udělá rychlejší ale slabší kombo, naopak hard kick, punch silnější ale pomalejší (hráč je zranitelnější, pokud jej nepřítel vykryje).
Super, ultra komba se většinou sesílají stejným způsobem, akorát musíš zmáčknout všechny 3 punch/kick klávesy naráz, či onu jednu zmiňovanou výše, která udělá to samé (v mém případě klávesa F a V).

Avšak v dnešní době doporučuji hrát spíše Super Street Fighter 4: Arcade Edition, nežli původní verzi (kterou hraje mj. i mnohem více hráčů, pokud vůbec tedy původní SF 4 multiplayer ještě nabízí po zrušení GFWL).
@Sinister (19.07.2015 18:06): Jo pěkně mě to nasralo. Ty super comb vůbec nejdou. Hraju to na ovladačaci jedine, co umim mlatit kopat..A taky nez nejades hru trva to rok... strasnrj pruser tahle hra.. Jsem se snazil kombinovat tlacitka a vubec..
Prosím vás, JAK SE TO KU*VA FIX OVLÁDÁ?!!! Otevřel jsem si move-list, podíval se na něj, vyzkoušel dva zápasy, hru vypnul a teď dvacet minut chladnu, abych se tu vyvaroval sprchy vulgarismů (a banu v reakci na ní).
Proč tu není tutorial, když je očividně všechno ÚPLNĚ jinak než ve zbytku mlátičkového světa?! Do hajzlu s Capcomem!
[přesunuto z komentářů]

S přehledem jedna z nejvyváženějších a nejhratelnějších bojovek, která kdy na PC vyšla. Konkurenci ve svém žánru hledá jen stěží.
[neexistující komentář]: Bodejť by, když na PC prakticky konkurence, se kterou by se dalo srovnávat, vůbec není. Ale to se změní v následujících měsících, kdy by měl na Steamu vyjít poslední díl Mortal Kombat, který byl prozatím jen na konzolích. To bude paráda!
@Fg (02.12.2012 23:22): Pravda je na konzolích je docela dost her, ale už zase ne tolik jako v předchozí generaci, aby se bez nich nedalo v pohodě vyžít, pokud skutečně nechceš něco konkrétního.

Kdyby platilo to o "výmluvách", cos říkal, tak by vydavateli stačilo vydat hru na jednu platformu ze čtyř podporovaných, a dosáhl by stejných prodejů, jako kdyby ji vydal na všechny, jenže realita se má tak, že spousta lidí na vykrmování konzole a PC najednou prostě nemá peníze, nebo si zkrátka chtějí hru užít na "své" platformě, no a to musí vydavatel prostě respektovat, pokud na nich chce vydělat peníze...
@Fg (02.12.2012 23:22): Tebe Sony za tu propagaci snad platí:).

Ale něco málo se tam jistě najde... ale to už je koneckonců jeho věc, jen jsem z komentu nevyčetl tu kolosální potřebu si MK zahrát.
@Fg (02.12.2012 23:00): Z jeho komentáře usuzuji, že hledal (a našel) novodobou bojovku pro svou platformu, na níž je podle něj MK série již příliš zastaralá a ohraná.

Pochybuji, že by se někomu chtěla kupovat konzole kvůli jedné jediné hře (a ještě k tomu bojovce, ehm:p).
probehlo to uz vsude mozne ze na Xboxovem ovladaci se to hrat moc neda a taky ze PS3jkovy je mnohem lepsi, ovsem taky vydali specialni herni ovladac, ktery je kopii klasickych starych hernich automatu u kterych sme stali u prvnich 2 streetfighteru :) ale za 2k bych do toho nesel + hra takze.....
ta skotská whisky palírna je pěkná aréna :) .. je vidět mezi videi (Intro + ukázka z hraní). Jako milovník dobré skotské Single Malt whisky už vím kde budu bojovat :). Ty předzápasové filmečky mi přijdou trochu nižší kvality ale souboje vypadají fakt bombasticky. Dokonalost (mrkněte na video).
Za 1) Hry hraji většinou na xbox360 ovladači, protože mám silikonovou klávesnici a ta není pro hraní uzpůsobena.
Za 2) Hra vyšla i na ten božský xbox360 a měla by být pro TEN ovladač plně uzpůsobena, ale není!
Za 3) Nebudu si kvůli jedné, pro mě pitomé, hře kupovat nějaké "blbé" a dle mě "nevkusné" ovladače.
za 4) Tečka.
něco jsem si o ovládání SF4 přečetl, a xBox ovladač je skoro nepoužitelný (jeden hráč se zmiňuje, že na klávesnici má 99% úspěšnost dokončení Special Moves, ale na xBox ovladači 40-80% a páčka mu způsobuje že pořád skáče i když nechce)- pokud hrát přes ovladač tak přes Mad Catz Pad, ale pozor funguje asi každý druhý (poruchovost 50%) - to ale nebrání tomu aby si jich lidi nekoupili víc v naději že jeden budou mít bezporuchový, protože je prej prostě nejlepší. Taky záleží na tom jakou postavu hrajete - třeba na M.Bisona je výborný ovladač Mad Catz Fightstick ale na některé jiné postavy se nehodí (pomocí páčky nejdou dělat čtvrt otočky). Oba zmíněné ovladače pohromadě (stejný uživatel tam má i videa s oběma ovladači v akci ale zjevně to moc neumí)

Na klávesnici je prý vhodné (nutné) přizpůsobit si ovládání, např. Levá ruka (pokud je třeba, je možné zmáčknout jedním prstem obě klávesy uvedené v závorce) - Prsteníček (Q, A), Prostředníček (W,S), Ukazováček (E,D)+(R,F). Pravá ruka - Ukazováček (šipka Vlevo), Prostředníček (šipky Nahoru a Dolů), Prsteníček (šipka Vpravo). Samozřejmě nejde o jediný možný (správný) setup.

Takže jak vidíš pooky, na posouzení ovládání SF4 jsi si vybral špatný ovladač a na posouzení ovládání přes klávesnici jsi asi použil nevhodný iniciální setup (teď teda nevím jaký je tam inicálně použit). PEACE BRO :D
Já mluvím o hře na pc, ale nikde není danné, že budu hru na pc ovládat na klávesnici. Nikde!
hele já to nedělám naschvál, jen pokaždé když vidím to srovnání jak se SF4 blbě ovládá, tak si vybavím kroucení tou páčkou a řeknu si, že nemluvíš o hře na PC (klávesnice) :)
misadlouhy: To není zas až tak pravda. Myslím, že větší polovina lidí hraje na kompu bojovky a porty z konzolí právě gamepadem. Alespoň takto usuzuji podle svého okolí, takže podle mě tento srovnávací komentář není od věci a čtenáře si určitě najde:-)
Učit? Já bych se ho rád naučil. Hele, od doby co mám SFIV jsem nahrál asi 5-6 hodin a ovládání je tak úplně na "hovno", že jsem se ještě žádná komba nenaučil/ respektive mi nejdou.

Tekken má skvělé filmečky, ať se jedná o jakýkoli díl. Plynulé a hlavně mi vždycky aj slza ukápla :)
"tohle je pouze osobní nechuť - zlatý Tekken ;)" - no nevím, Tekken film není, ehm, z nejlepších XD

PC nebo konzole neřeším, ale z tvého komentáře jsem spíš nabyl dojmu, že se ti nechce učit ovládání a radši zůstaneš u Tekkena, kterého už znáš. Čili hodně subjektivní záležitost - na kterou máš sice právo, ale nerozumím tomu obhajování plnému vulgarismů :)

Osobně mám rád SF i Tekken, takže tyhle problémy osobních preferencí mi hodnocení až tak výrazně neovlivňují.
Pooky: Co máš na mysli nevyváženou obtížností? Mluvím teď o hře hráčů proti sobě, ne o hráč vs počítač - a ve srovnání s Tekkenem?

A co myslíš tím negativem "japonské" animačky?
7C: Nespletl sis diskuzi s komentáři? Ale teď k tvé otázce - Já mluvím ale o Player vs. CPU a obtížnost je velmi brutáln když ke všemu ovládání je na tak mizerné úrovni (alespoň pro mě). Neoznačuji se za pako, ale je mi to vcelku jedno - oslovujte mě jak chcete. Kroužit páčkama jak čůrák (mačkat šipky jak debil) mě tedy rozhodně nebaví, když přihlédnu na fakt, že CPU udělá ultra kombo v milisekundovém okamžiku hned po jiné jeho akci (a to i na nejlehčí obtížnost). A jelikož je ovládání úplně na hovno, tak si člověk ani nevychutná hru dvou "živých" hráčů. Srovnání s Tekkenem je na místě, byť Tekken je pouze konzolová hra - nejlépe mi padnulo vyjádření kolegy Maquise "Já v tom komentáři vidím srovnání Street Fightera IV s nejákou známější bojovkou a vše pěkně popsáno a ne jen že něco je lepší než druhé." - jakoby mi to z huby vyrval ;) A japonské animačky? Nesnáším japonské animáky - slepované obrázky do jednoho filmečku - brr (tohle je pouze osobní nechuť - zlatý Tekken ;)
Já Pookiho komentář považuju nejen za kvalitní, ale i s ním souhlasím, i když v některých bodech méně.