Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hunt: Showdown 1896

Hunt: Showdown

27.08.2019
18.02.2020
kompatibilní
81
31 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V kooperativní akci se stealth prvky se hráči vydávají do temného lesa za obřím monstrem, na nějž byla vypsána odměna. Odměnu získají, podaří-li se jim ulovit obrovského pavouka, cílem může být i řezník, démon nebo jiné kreatury z říše nočních můr. Do hry hráči vstupují jako lovci vybavení primární a sekundární zbraní. Výbavu lze před započetím hry prodat nebo vyměnit.

Na několika mapách louisianských bažin s volitelnou denní či noční dobou se kromě primárního cíle objeví i velké množství sekundárních démonů v několika podobách. Uprostřed močálu se tak můžete setkat se zombíky, přerostlými odpornými střevy nebo monstry, které na vás vyšlou roj včel vybavených jedovatými žihadly. Rovněž potulní psi zachvácení démonickými silami vám mohou způsobit značné problémy. Při zdolávání všech nepřátel hraje roli zvolená taktika a případná spolupráce se spoluhráči.

Existuje několik herních módů. Kromě sóla můžete vstoupit do hry, kterou s vámi či vaším týmem lovců sdílí další týmy sólistů, dvojic nebo i trojic o celkovém počtu až dvanácti hráčů. V srpnu 2024 byla do hry přidána nová mapa rozlehlých coloradských hor. Zavítáte i do místních dolů, kde budete svědky ještě drsnějších přestřelek než v louisianských bažinách. Budou na vás čekat nová hrůzostrašná monstra. Hra dostala nový grafický kabátek a nově i tzv. bullet drop, kdy vaše střely budou po výstřelu ztrácet rychlost a padat k zemi. Vítejte v Coloradu!


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Nemilosrdná multiplayerová řež zahalená do hávu jižanské gotiky.
Zatímco se zpočátku může zdát, že jde primárně PvE akci, opak je pravdou. Zpočátku jsou totiž střety s ohavnými démony a monstry v louisianských mokřadech docela i náročné. Střety s ostatními hráči navíc jsou na nižších levelech aspoň v mé zkušenosti poměrně vzácné a velmi rychlé (rozuměj smrtící). Několikrát se vám stejně jako mně může stát, že dokonce najdete pomocí clues jednoho ze dvou bossů na mapě, sami ho udoláte a mapu opustíte, aniž byste viděli živáčka.

Vše se ale velmi brzy změní a je nad slunce jasné, že Hunt je hlavně o soubojích mezi hráči. Naučíte se lépe poslouchat zvuky okolí, které jsou absolutně zásadní pro přežití a hra je de facto na nich postavená. Vzdálené výstřely, štěkající psi, praskající větve nebo vylekané vrány a kachny jsou tu od toho, abyste aspoň základně dokázali číst situaci kolem vás. Nádherně zpracované louisianské bayous totiž jsou vše, jen ne přehledné a pokud se rozhodnete hrát hru bez sluchátek, je to v podstatě jako byste jiné střílečky hráli s vypnutým monitorem.

A protože jsou zvuky až takhle důležité, Crytek na nich zamakal. A upřímně, lepší zvukovou stránku jsem ve hře snad nezažil. Zvuky zbraní jsou jednoduše excelentní: jsou nejen velmi realistické, ale také velmi, velmi hlasité. Každá zbraň zní jako řádný vraždící nástroj a ne nějaké callofdutyovské plivátko, takže každá zbraň budí respekt. A blízko zaznivší výstřely z pušky na lov slonů dokonce budí i hrůzu. Nemusíte mít dokonce ani zvuk naplno, aby výstřely i z vaší zbraně byly i vám trochu nepříjemné. To vše ale jen podtrhuje další faktor: jak jsou zbraně zvládnuté.

Klasické colty, winchesterovky, mosiny, dvouhlavňové brokovnice, mausery...všechny střílí velmi realisticky, s parádně zvládnutým zpětným rázem i rychlostí nabíjení. Střílet v Huntu je prostě radost a Cryteku se podařilo najít přesnou zlatou střední cestu mezi realismem/autenticitou a zábavou.

Systém permanentní smrti vašich lovců a jejich vybavení vytváří neustálý pocit napětí, protože je také neustále o co hrát. Při smrti ztrácíte i vybavení vašeho lovce a musíte ho pak dalšímu nakoupit (a některé zbraně jsou velmi drahé). S tím se váže i velice dobrý proces postupného odemykání zbraní. Zatímco leveluje váš lovec, za což si může pořídit různé traity (lékarničky léčí dvakrát tolik zdraví atd.) váš celkový level jako hráče odemyká další a další zbraně, nástroje a traity.
Ztráta vymazleného lovce s řádnou výzbrojí a i 14 traity tak jednoduše hodně zamrzí. Ale pozor! Není to tak, že s novým lovcem, úplným zelenáčem, si ani neškrtnete. Přestože například nemá žádné traity a hra za něj je tedy trochu těžší, představuje stále velmi smrtelné nebezpečí. Protože traity sice hodně ulehčují život, ale přestřelky nerozhodují ani omylem. Proto se hráč necítí frustrovaný, když jde s novým lovcem opět na lov. Víte, že vaše šance jsou stále dost vysoké a ti borci s levelem 50 jsou stejně zranitelní jako vy: stačí jim jedna chyba a jsou vaši.

A co rozhoduje přestřelky? Taktika, přesná muška a v případě lovu ve dvou i spolupráce. Hunt není tak rychlý jako třeba Call Of Duty, ale ani pomalý jako třeba Arma. takřka každá přestřelka či přepadení jsou zážitkem, o kterém stojí za to psát domů.
Někdy je dokonce i zajímavé to, že se nic nestane. Jako jednou, kdy jsme s Bodkinem čekali u námi skoleného démona, až se dokončí jeho zaklínání a my budeme moci se vydat na cestu z mapy. Kombinace asi dvou vzdálených výstřelů, podivného chování zombie před stodolou a snad i špatně interpretovaných zvuků kolem nás dostala do velmi paranoidního stavu, že se nějací debilové pohybují kolem nás a chtějí nám naši odměnu sebrat a nás zabít.

Leč po chvíli se ukázalo, že jsme na mapě opravdu sami a nikde nikdo není. Bylo to až znepokojivé, protože jsme byli opravdu přesvědčení, že někdo je kolem nás a pro některé věci a zvuky neměli jiné vysvětlení. Brrr.

Přidejte si do toho ještě velmi hustou atmosféru jižanské gotiky se všemi jejími temnými stránkami (Deliverence meets Supernatural), fantastický smysl pro detail, příslib minimalisticky a enviromentálně vyprávěného lore v hotové verzi a fantastickou herní komunitu a vyjde vám nejlepší multiplayerová střílečka současnosti. Která ale není pro plebejce a sedláky.

Pro: sound design, zbraně, atmosféra, grafika, prostředí, smysl pro detail, komunita, hudba, krystalicky čistá hratelnost

Proti: někdy síťové problémy

+22
  • PC 80
Úvod do deja, ktorý nezastáva v hre veľkú úlohu
V koži lovcov odmien sa vydávate do Louisianským bažín s cieľom uľoviť a vyhnať z tohto sveta konkrétne monštrum, na ktoré bola vypísaná odmena.

Plusi hry
➤lokácie: nádherné prostredie Louisianských bažín, pokiaľ teda môžu byť bažiny nádherné. Divoký západ ako sa patrí, farmárske domy, píly, mlyny, aj obyčajné stodoly, všetko tu doseba zapadá a vytvára veľmi krásnu krajinu, v ktorej sa bohužial pohybuje zlo. Atmosféra na vás dýcha na každom mieste a nikdy neviete kde na vás môže niečo vyskočiť a prekvapiť vás. Veľakrát si tiež myslíte že dané miesto poznáte a že ste na ňom už boli ale nakoniec zistíte že ste niekde úplne inde. Momentálne je v beta testovaní aj druhá mapa ktorú som mal možnosť si zahrať iba raz, takže ešte neviem veľmi posúdiť jej kvalitu.
➤monštrá: v hre sa momentálne nachádza len pár typov nepriateľov ale tý sú vzhľadom a schopnosťami veľmi kreatívny. Od farmárskych zombíkov cez psov a vodného démona ( ktorý je teda pekne nechutný ) až po bossov. A práve bossovia sú hlavným cieľom hry.
➤bossovia: v hre sú momentálne traja bossovia. Pavúk ktorý už nie je taký nebezpečný ako kedysi, butcher ktorý je stále veľmi nepríjemný a najnovší boss je assassin ktorý sa nedá nazvať inak ako sviňa. Rýchla, tažko trafiteľná sviňa. Každopádne pri každom bossfighte trpnete či vám do chrbta nevbehne iný hráč a to je na tejto hre to krásne a hrozné zároveň.
➤zbrane: pušky, brokovnice, revolveri, sekery, kuše, dynamity a veľa iných vecí/vybavenia vám pomôže pri boji s monštrami a inými hráčmi. Zbrane majú realistické prebíjanie a veľmi pekné zvuky takže daľšia časť hry s ktorou sa vývojári pekne pohrali.
➤PVP: vaším hlavným ceľom je uloviť daného bossa a nemusíte popri tom zabiť ani jedného hráča. Ale vyhrať samozrejme môže len jeden tým, takže ked sa vám aj podarí bossa skoliť, tak počítajte s tým že hned pred dverami boss arény vás budú čakať nabité brokovnice. Hra má v sebe veľa z modu battle royal, ale veľakrát hrajú práve rôzne monštrá ten efekt náhody a prekvapenia. Súboje medzi hráčmi tu niekedy trvajú veľmi dlho a sú veľmi taktické, ale vačšinou vyhráva ten kto najlepšie zamiery a vystrelý.
➤zvuky: už pri spustení hry vás hra upozorní že si ju viac užijete so sluchadlami s priestorovým zvukom. A je to naozaj pravda. Zvuky vám vedia v hre veľa pomôcť, hlavne v PVPčku a sú veľmi kvalitne spracované. Skoro každý predmet alebo zviera vydáva nejaký zvuk ktorý vás môže prezradiť a to je hre pridáva daľšiu vec ktorú si musíte všímať a dávať si na ňu pozor.
➤atmosféra: už dlho som nezažil v žiadnej hre takú napatú atmosféru ako v tejto. Ked banishujete bossa a viete že niekde vonku na vás čakajú iný hráči ktorý túžia po vašej smrti je to veľmi zvláštny a stresujúci pocit ale ked sa vám podarí dostať sa z ich obkľúčenia a vyhrať, tak o to vačšiu radosť budete mať. Hra nie je priamo horror ale hranie na nočnej mape vie občas vystrašiť a to nehovorím o veľmi častích, neplánovaných jumpscaroch.

Mínusi hry
➤nemožnosť vytvoriť si vlastného lovca: máte možnosť si vždy vybrať z ponuky lovcov ktorý sa, pokiaľ maté profil na 16 úrovni, po každej smrti permanetne vymažú. Ja osobne by som veľmi prijal možnosť si vytvoriť vlastného lovca, kľudne aj s náhodným vybavením.
➤solo hra: pre mňa to mínus nie je ale pokiaľ nemáte hru s kým hrať, tak sólo cesta bude pre vás veľmi náročná, pretože vás to bude hadzať aj do hier proti týmom, takže si určite aj vy nájdite partnera na lov.


!! Záverečné zhrnutie !!
Hunt: Showdown je za mňa úžasná atmosferická hra, ktorá ale naozaj nemusí baviť každého a skôr zabaví vyberavejších hráčov. Grafika a celkovo prostredie je krásne, nepriatelia nechutný a otravný a ostatný hráči sú proste svine. A toto všetko tvorí výnimočný battle royal v Lousianských bažinách. Na začiatku budete zomierať veľa ale to pravé peklo začne až od levelu 16 ked vám začnú permanentne zomierať lovci. Pokiaľ bola hra v Bete mala veľa problémov ale vývojári na hre neustále pracujú a zdokonalujú ju. Takže dúfam že sa CryTek bude o túto hru starať aj nadalej pretože je v nej ešte stále veľký potenciál a už teraz je v hre minimum záporov. Hunt ale vždy ostane predovšetkým coop hra a tak si nájdite niekoho kto hru vlastný tiež a vydajte sa do bažín uloviť pár monštier z pekiel. Nech lov započne !!!

HODNOTENIE: 80/100%

Pro: lokácie, nepriatelia, zvuky, zbrane, atmosféra

+15
  • PC 70
Jde o střílečku z pohledu první osoby pro více hráčů z prostředí alternativního divokého západu s taktickými prvky. Jakožto lovec odměn se vydáváte do temného lesa ulovit monstrum na které byla vypsaná odměna. Do na první pohled malebné krajiny ale zavítalo hrozivé zlo a na každém kroku číhá smrtelné nebezpečí. Obyvatelé se pod temnými silami změnili v zombie a například z potulných smeček psů se staly velice nebezpečné krvelačné bestie. Vy a případně vaši parťáci se budete muset nejen s tímto cestou ke kořisti vypořádat. V oblasti ale nejste sami, jelikož po mapě pobíhají další hráči, kteří mají stejný cíl, jako vy. Cestou k monstru posbírat až tři stopy, které vám odhalí jeho pozici a poté jej zabít, vypudit ze světa a odejít z mapy s kořistí.

Ve hře je několik absolutně klíčových prvků, které rozhodují o úspěchu a neúspěchu lovu. Nejdůležitější je samozřejmě přesná muška, ale neméně důležité budou i a detailní znalost terénu a zejména rozpoznávání nebezpečí na základě okolních zvuků. Lovci na sebe mohou upozornit například hlasitou chůzí, běháním, broděním se vodou, otevřením dveří nebo oken, prasknutím větve jejím vyšlápnutím a především vyplašením zvěře v lese. To vyústí například v krákorání a odlet vran, odlet kachen z vodní plochy, štěkot psů, kdákání slepic, řehtání koňů nebo bučení krav. O střelbě nebo výbuchu trhavin ani nemluvě - na mapě nebude nikdo, kdo by toto neslyšel. Kvalita ozvučení je na absolutním vrcholu a naprosto stěžejním prvkem hry. Platit bude i pravidlo vidět a nebýt viděn, slyšet a nebýt slyšen a umět si naklonit situaci ve svůj prospěch.

Čekají vás klasické westernové zbraně v podobě pušek, opakovaček, revolverů, brokovnic a do rukou se vám dostanou i dynamity nebo zápalné lahve. Přestřelky budou probíhat na otevřených planinách, v hustých lesích, okolo tekoucích řek lemovaných křovím, na skalách a samozřejmě i v zástavbách nebo podzemních tunelech. Přestřelky mohou být zejména v začátcích hry velmi rychlé, ale i delšího trvání. Poté se stávají mnohem taktičtějšími. Během hry lze provádět i interakce s prostředím a například si vyměnit zbraně za ležící na zemi, sbírat pytlíčky s penězi, vybírat zásoby s municí a podobně. Najmout si lze lovce buď za herní měnu (Hunt Dollars získávané vynesením kořisti) a nebo si koupit prémiové Legendární lovce za prémiovou herní měnu (Blood Bonds). Té je ve hře ale méně než šafránu. Ve hře jsou celkem tři herní režimy. V Soul survival jde každý sám za sebe a poslední přeživší zůstává, v Bounty Clash se během čtvrt hodiny bojuje na omezeném území o již zabitého bosse a ve stěžejním módu Bounty Hunt proti sobě půjdou týmy sólistů, dvojic a trojic. Ve všech herních módech se utká maximálně až 12 hráčů.

Na hře jsem strávil téměř 5000 hodin, zejména při hraní s kamarády. Bohužel, před časem došlo ke kompletnímu překopání odměňování skrz BB. Již je nezískáváte úspěšným hraním, ale primárně je lze koupit za reálné peníze, pokud je velice výjimečně nenajdete na mapě. Ze druhé herní měny se stala položka, o kterou prakticky nelze přijít. Když si k tomu připočteme směřování hry do stylu Call of Duty, Fortnite a podobným způsobem za účelem přilákání mladšího publika, kvalita hry bohužel značně upadla a upadá dál. Už se jedná víc o arkádovou střílečku než o taktickou. V létě roku 2024 dostala hra vylepšený grafický kabátek a novou mapu. Bohužel mapy z původní verze hry byly odstraněny a jsou postupně do hry vraceny po předělání. Dalším úpadkem hry jsou noví Legendární lovci, jejichž vzhled tíhne k Marwelu a woke směrem. Součástí hry jsou například postavy s dýněmi na hlavách, barevnými hlavami a podobné do divokého západu absolutně nevhodné. A další věcí jsou čím dál více nesmyslné zbraně v podobě například výbušných kuší, opakovacích kuší, kuší střílející kotouče cirkulárky, tichá odstřelovací puška s volbou krvácivé munice a podobně. Ze dříve velice chytlavé taktické střílečky se stal paskvil, který je stále prohlubován. A také velmi postrádám absenci detailnějších statistik. Hra nezaznamenává počet zabití zbraní, přesnost, počet výstřelů, hlav, jak dlouho jste danou zbraň měli v ruce, kolik jste hráli celkem her, úspěšnost vynesení bounty v procentech, streaky zabití, smrtí a další. Statistiky jsou ve hře velice skoupé a autoři líní inspirovat se například v Battlefield 3. Veliká škoda, protože takto jde navzdory veliké chytlavosti o pouze nadprůměrnou hru.

Pro: atmosféra, temnota, hororové prvky, lovci, zbraně, doplňky, nekonečný adrenalin, hraní multiplayer, faktor permanentní ztráty lovců a výbavy

Proti: nevyrovnané nalosování sektorů a týmů, hopsálci dávající hlavy od boku z velkých vzdáleností, výbušné kuše, nerealistický střelecký model, infantilní legendární lovci poznamenaní marvelovským směřováním, nedostatečné sledování statistik

+11
  • PC 90
Hunt je krásnej. Teda pohybujete se sice v močálech, kolem chodí zombící, případně mnohem nebezpečnější a ještě odpudivější chamraď a celé je to o hledání velkých monster, ale stejně to vypadá všechno nádherně. Člověk úplně cítí to čvachtání bláta mezi prsty a neútěšnost místních pozůstatků života.

Herně jde o multiplayerovou záležitost, kde se na relativně velkých mapách člověk sám nebo v týmu snaží najít velké monstrum, aby ho mohl zabít a odnést si z něj trofej. Hrajete za lovce, které si můžete vybavovat nakoupenými zbraněmi, nicméně pokud vám lovce zabijí, přijdete o něj i jeho věci a musíte si naverbovat dalšího (ale vždycky je alespoň jeden zadarmo). Na mapě jsou kromě vašeho týmu i další týmy jiných hráčů, které mají stejný cíl jako vy. A tak to často spěje k postřílení jednoho nebo druhého týmu (zatímco se třetí směje v křoví a čeká na výsledek). Kde hra naprosto exceluje, jsou rozhodně zvuky prostředí (vřískot vran, co je slyšet přes půl mapy, mě děsí) a činností, podle kterých je potřeba se vždy orientovat ("Na severu slyším střelbu, nepůjdem radši na západ?"). Přestřelky s ostatními hráči jsou rychlé a většinou smrtící a atmosféra se dá místy krájet. Zároveň ale v některých hrách nemusí s trochou štěstí na jiné hráče člověk vůbec narazit a někdy mi tak hra sloužila jen jako kulisa (výlet na blata) k pokecu s hráči v týmu.

Pro: Krásný prostředí, atmosféra, zvuky

Proti: Nejsem moc dobrej, absence singleplayerové kampaně

+9