Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
31 let • Pravá ruka Ferdy mravence • Zahraničí

Komentáře

Dorfromantik

  • PC 90
Oběvila jsem to náhodou při plavání na Jůtůb kde to vysvětloval jeden človík od nás ze severu.
Jednoduchá hesex .. hektose ... hemen ... šestiuhelníková puzzle skládačka kde není cíl složit puclíky aby se složil koník nebo loď na moři ale kde se vytváří "svět". Placky jsou různý, les, voda, tráva, domek, koleje .... pak kombinace všech těch věcí + občas dostanete jako odměnu třeba loďku, mlýn, domky u pole, jakousi strážnou věž (nebo co to je) a úkolem je to k sobě skládat stylem, koleje ke kolejím, vodu k vodě, domek k domku + pokud se zadaří, tak k sobě dostat všechno v kombinaci se vším. Jsou tu 2 základní verze - volná hra (dělej si co chceš) a úkolová hra (jede se na body a na počet "puclíků") Výhodou je velká variabilita a možnost nechat si v případě kdy si nevíte rady, vygenerovat dokolý puclík do místa které nejste se základním balíčkem schopní zaplnit. Výhodou je i "krok zpět" který určitě použijete, protože se to dost zvláštně ovládá - pravým myšítkem potahujete mapu a pravým myšítkem ukládáte puclíky na místo, ukliknutí je zaručeno. Je to chytlavé a v přípdě hardcore hry i fest na palici, což mi plně vyhovuje. S manželkou se u toho bavíme a vytváříme si hezký velký svět na který se dobře dívá, protože to má roztomilou grafickou stránku. Mám v tom už pár hodin a pořád mě to drží. Velká problémová frustrace se dostaví v momentě kdy vám dojdou puclíky a vy nemáte žádnou možnost to ještě upravit, rozšířit a nebo prostě pokračovat. Příští hru už tak velmi rozmýšlíte kam co dáte a jak, protože když třeba umístíte vedle sebe v nepřerušené řadě třeba 300 stromů, dostanete jako odměnu dalších pár puclíků. Úkoly jsou sice pořád stejné, jen se liší čísla kolik čeho k sobě máte umístit ale pořád je to zábavné a zápřah na mozek kdy se roztahujete 8 - 55 směry aby bylo případně vedle místo na umístění stejných stran puclíků. Může se tak stát že vedete koleje přes 20 dílků a nebo uděláte obrpolíčka o 30 dílkách atd. Po nějaké době se otevře i možnost barevných kombinací puclíků, takže k sobě můžete klást i barvy a předlohy. Mnoho lidí to přirovnává k nějakému Carcasone, kterou já neznám, takže nemůžu posoudit. Každopádně je to určitě menší hra o které asi moc lidí neví a která pokud nemá za titulem "AAA" tak ji lidi ignorují, což je škoda.

Pro: ještě jeden dílek a jdu spát .... grafika, jednoduché na pochopení, úkoly, styl "pucle",

Proti: umí to hodně potrápit, omezený počet dílků i u volné hry,

+13

Heroes of Might and Magic IV

  • PC 90
Když jsem to tenkrát kupovala ještě jako dítě, kupovala jsem to proto že to bylo barevný, byly tam koníci na obalu draci a v krabici bylo asi 300 věcí (fakt - plakát přes půl zdi, 3 figurky, bibliotéke o 200 stranách vysvětlující co to je HoMaM, kartičky, řetízek, malinký mečík , ten koul na řetězu, halapartna ...... prostě hromada věcí kterou nemáte jak prodat tak to dáte do krabice a prodáte jich 100 000 protože je to sběratelka. Nelituju, mám to pořád, kromě plakátu kterej bůhvíkam zmizel) Všichni se rozplývaly nad "III" ale já jsem bohužel už z jiné generace a neumím ocenit "majnkrafto/pixelový" vzhled + i celkově mi 1, 2, 3 přišli prostě málo hezké. Miluju 4 a je mi jedno komu se nelíbí a komu tím působím stavy omdlení. Je to moje vidění a nikomu jej necpu. Nelíbí se ti, tak to nekupuj, to že ty jsi starej a máš vzpomínky na 3, je trvoje plus. Co říct ke hře o které se v podstatě "nemluví". Je příjemně vizuálně udělaná, krásně barevná, hrady vypadají jako hrady a ne jako chlívky a nebo jeskyně, po celé mapě je tuna pokladů, dá se bojovat i s jedním halapartníkem, můžu si obrnit město prostě tím že si sestavím 170 skupinek vojáčků bez hrdiny (prostě nepřítele unavit a vyčerpat množstvím) můžu si naposílat všelijaké potvory z mapy na obranu dolů, protože hrdina má schopnost "ukecat kohokoliv ať se přidá na jeho stranu" Hrdina může rozhodnout boj, má tunu kouzel a fičur, prsteny, naušnice, řetízky, zbraně, oblek ....... a když chcete můžete mít těch hrdinů třeba armádu, Nejraději jsem hrála za elfy / přírodu, protože mi přišly nejlépe udělaní kvůli elementálům (armáda ohniváků byla na bojišti v podstatě neporazitelná a sundávala i anděly s prstem v nosu)
Samostatnou kapitolou je editor. Trvalo mi snad měsíc než jsem si vyhrála s každým kamínkem a trsem trávy, než jsem si vytvořila tu největší mapu (na jedné stránce - už si nepamatuju na které - jsem s ní sklidila velkou chválu a hodnocení 80% když si ji stáhlo asi 50 lidí z těch cca 400 lidí kteří kdy IV hrály)

Pokud bych hře měla něco vytknout, tak "jen" 2 dodatky (mám tu komplet edici takže jsem měla hned oba datadisky) Bohužel pak v těch pokračováních už s tím 3D šli moc daleko. Nemám ty "realistické" vizuály moc ráda takže IV pro mě znamenalo i stopku v serii (mimochodem I, II a III mám taky) což mě dost mrzí.
Jelikož je tento díl brán jako chromý bratříček, malinko mám tendenci mu naddržovat, takže dávám 90% ale jinak by to bylo 89,9%. Ráda se k ní vracím, mám ji v PC a stačí jen zapnout ale nemám na to čas, protože jak už zaznělo v jiném komentu "ještě jeden tah ...." a jsou 2 ráno. Už si to nemůžu dovolit :)

Pro: Pokud nejste starej medvěd 50+ budete spokojení, cena, grafika, hrdina, možnosti, jednotky, hrady, okolí, hory, doly, věže, lodě, moře ......

Proti: nevím

+21

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • Switch 100
Podepisuju se pod všechny uvedené komentáře a až na drobné detaily, souhlasím i s mínusy a plusy.
Tahle Zelda je pro mě to co vyjadřuje slovo DOKONALOST.
Miluju animaci, miluju Linka, miluju Zeldu, miluju ten svět, Chtěla jsem k tomu napsat i komentář ale po hodině a asi 80 000 slovech mi to tu bliklo, cvaklo, ťuklo a stránka se mi načetla znovu (netuším proč) a co jsem napsala zmizelo. Psát to znovu nebudu, možná někdy později to pořeším.
Jediné mínus co mě napadá je Switch, ve smyslu jediné platformy (wiiu snad nikdo proboha na tohle nepoužívá) kdy může vadit malá obrazovka (v autobuse a letadle přece jen nemůžete vychutnávat tu dokonalost okolí a světa) ale i to jde řešit přes TV, takže to sice dávám do "proti" ale vlastně to vůbec nevadí.
Nedokážu si představit kam by to ještě někdo dokázal posunout kdyby to hodily na PC které má stokrát větší možnosti než ten Switch.
100% a chci hned další díl. Hnééééd.

Pro: Otevřený svět, animace, prostředí, příběh, úkoly, mise, koník, se vším se dá hýbat, + milion dalších věcí

Proti: Switch (není to úplně "proti" ale ....)

+10

Flotsam

  • PC 20
08.09.2019 (dala bych cca 60-70%)
 Určitě zajímavá hra, která je jen pro lidi co mají dost času a nikam nespěchají. Občas se vyskytne pár zádrhelů - jako třeba že mi panáčci odmítají lovit ryby i když mám označené 3 naleziště a mám 3 rybářské loďky, nebo se mi už několikrát stalo že mi panáček vyloví jen 1 mokré dřevo / 1 plast a bojka zmizí, i když je v dosahu bojky ještě třeba 30 kusů materiálu na výlov, ale je to ještě ve vývoji, tak snad tyhle (ani ne tak otravné, jako spíše únavné na postřeh) chybičky opraví.
Taky jsem momentálně v nějakém divném "koridoru" kdy mi došel olej a musím jet jen na plachtu, protože na 4 místech jsem ještě další olej nenašla.
Každopádně pro lidi s klidným stylem hraní určitě doporučuju.

"plusy"
+ grafika
+ zajímavý svět
+ výzkum (tady doufám že ještě něco přibude)
+ cena

"mínusy"
- trochu se hra seká (má to záseky kdy mám obavy aby mi hra nespadla a netuším čím to je)
- dost nereálná spotřeba jídla a pití, kdy na jednom místě nebylo žádné rybářské místo a asi za 15 minut mi 5 panáčků snědlo 50 ryb a vypilo 45 vody a jen tak tak jsem na dalším místě stihla vylovit další ryby aby mi neumřely hlady
- nedá se vracet na vedlejší ostrůvky. Tady bych si přála abych mohla ty ostrůvky projet všechny a ne jet jen jedním směrem, protože zrovna nemám olej (na dalších místech jsem žádný nenašla) a tak musím plout jen jedním směrem a nemůžu se vracet.
- prozatím (snad dočasně) slabší obsah staveb a míst.

Dodatek - (patch 0.2.0) problém s umíráním Flotsíků neustále trvá. Mám 50 jídla, 40 vody a 8 velkých obydlí, a stejně mi umírají lidičkové na hlad, žízeň a nedostatek spánku.


DODATEK (26.02.2023)(dala bych cca 40-50% zhoršilo se hraní)
Čím více se hra vyvíjí, tím méně je hratelná. Neustále mi dochází jídlo, voda a Flotsíci nepochopitelně čekají až mi vyschne dřevo, místo toho aby šli sbírat chaluhy, vodu na ostrůvek, nebo plast. Výzkum se vymkl kontrole a šel úplně jiným směrem než jsem čekala a třeba loďku nemám jak vyzkoumat protože netuším kde a jak bych měla sebrat body výzkumu (neumím anglicky, ale tato hra byla v začátku tak jednoduchá že překlad nebyl třeba, čím více se updatuje, tím více je tu textu a tím méně je srozumitelné co mám dělat) je potřeba mít odemčené výzkumy aby se dalo sbírat i na těch "troskách" což se zase vracím k tomu že výzkumu přestávám rozumět.
Na jednu stranu je dobře že se hra posouvá a updaty jsou v pořádku ale na druhou stranu je z toho po těch pár letech úplně jiná hra.

DODATEK II (8.8.2023)(snižuju na cca 20-30% je to v podstatě nehratelné)
Pořád tomu dávám šanci ale už to pomalu vzdávám. Výzkum je pořád otázkou a záhadou, kdy netuším kdy a jak získávám - nebo za co - výzkumné body abych mohla teda zkoumat. Problém je hlavně v tom že hra úplně rezignovala na "hratelnost a zábavu" a působí spíše nervy, stres a deprese. Než vyzkoumáte cokoliv ohledně jídla (asi 40 bodů výzkumu dohromady) musíte spoléhat na to že jídlo někde prostě najdete, jinak vám budou umírat flotsíci hladem nebo na nemoce, protože z vody lovíte škodlivé ryby, které sice můžete "odplastovat a umýt" ale stejně z nich lidičky onemocní a je jedno jestli je uvaříte, usmažíte a nebo cokoliv jiného. Momentálně jsem třeba ve fázi vzteku, kdy jedu den 75 a už mi umřely 3 lidi na nemoc protože máte možnost buď vyzkoumat "nemocnici" ale zároveň nemáte šanci vyzkoumat nic okolo úpravy jídla, takže umřou lidi hlady, nebo vyzkoumáte linii "jídla" ale protože jsou ryby špatné, budou umírat lidi na nemoce. Obojí nejde. Jídlo už jsem nenašla tak 7 dní, takže jedu ty ryby a když už se mi podařilo vyzkoumat pár výzkumů u jídla (a jejich úpravu) zjistila jsem že na zdravé nezávadné jídlo potřebuju ryby které jsem ještě nenašla a netuším kde a jak je vzít (je tam možnost asi 4 druhů úpravy ryb ale nemáte tu správnou rybu - asi 5 názvů ryb - takže to jídlo nemáte jak upravit) Taky nechápu jakousi "zátěž" voru a lodi, kdy jsem na začátku urazila vzdálenost jakoby třeba 1 km a teď kdy už jsem trochu rozrostla má vor zátěž kdy urazím sotva 100 metrů a zase musím čekat než "nabiju" na další plutí. Je to otravný a nesnesitelně nervující a kazí to hru. Čím déle se vám podaří hrát ((v herním světě ve dnech) , tím méně je to logické, hratelné, zábavné a zajímavé. Z celkem dobrého konceptu hry o přežití se stala hloupá hra která vás po pár chvilkách přestane bavit, protože je nastavená na nesmyslnou obtížnost kterou nemáte jak ovlivnit. Škoda, potenciál tu byl. Kdyby existovala možnost vrácení peněz, využila bych ji, protože ta hra se změnila tak moc že je to úplně něco jiného než to bylo na začátku. Snižuju známku o další %. Ta hra se vývojem bohužel zhoršila natolik že se stává nehratelnou.

Pro: Cena (když to někde seženete levněji než za těch cca 22 €. Když jsem to tenkrát kupovala stálo to snad ani ne půlku, mám pocit že jsem to brala za 9 €), grafika, chytlavá snaha něco vytvořit

Proti: složitost, absence překladu, náročnost na pochopení, (do určité míry vývoj) Čím více se hra vyvýjí, tím méně je hratelná.

+9

Cities: Skylines

  • PC 100
Cities, bude pro mě ve světě her tím, čím je ve světě filmu Pán prstenů. Zatím jsem nenašla hru u které bych strávila více času a která by mi ukázala víc než jen tupé stavění a tupé klikání (možná Transport fever 2 i když u něj bych dokázala najít spoustu neduhů) Hru jsem hrála ještě se svým bratrem a jednoho dne už byla jen moje a já si ji náležitě užívám. Spolu s moderskou komunitou, která dokáže zázraky, je tato hra až neuvěřitelně realistická a v podstatě neexistuje nic co by v té hře bylo nějak omezené. Je libo dubajský Palm Jumeriah ? není problém, chcete si vyzkoušet australské pobřeží ? woalá máte ho tam, je libo ruské zasněžené konce světa ? je jich tu nepřeberně. Jsem dokonalý příklad toho typu hráče kterému Cities nabídlo to co chce. Všechno. A bez omezení. Dokážu si hrát s 5 bloky domů 3 hodiny a nebo se jen tak dívat jak se to celé hýbe a funguje, bez jakýchkoliv mých zásahů, protože jsem se půl roku pachtila s dokonalým vyvážením všeho co se ve hře dá dělat. Velkou pomoc a taky vlastně i jakousi jedinečnost, nabízí editor. Když se vám něco nezdá, potřebujete vytvořit specifickou budovu, cestu, park, stačí vlést do editoru a prostě si to sami vytvořit jak přesně potřebujete. Kdykoliv se mně někdo zeptá jakou hru mám nejraději, bez jakého koliv zaváhání řeknu tuhle. marně hledám nějaké proti a jediné které mně dokáže momentálně napadnout je DLC. Jenže ani to není nic "proti" protože pokud se rozhodnete že si jej nekoupíte vlastně o nic moc nepřijdete protože 99,9% věcí z DLC máte i v modech. Už jen nepřeberné množství unikátních staveb (ať už přímo v základu hry nebo s mody) je něco co snad žádná jiná hra nenabízí. Bez jakéhokoliv přemýšlení dávám 100%. Mohla bych tady psát celé hodiny o tom v čem je ta hra prostě dokonalá ale nemyslím si že je to zapotřebí. Přečtěte si další komentáře kde je řečeno vše podstatné. Doporučuju všemi 20 prsty a ještě si klidně nějaké půjdu půjčit někam jinam.

Pro: milion a jeden způsob jak se zabavit stavěním

Proti: Možná až přehnaně drahé DLC.

+28

Planetbase

  • PC 50
Malá nenápadná hra, která toho sice nemá moc co nabídnout ale je zajímavá, a už podle konceptu je jasné co budete dělat. Začnete s tím že přistanete na jedné z vybraných planet - k dispozici jsou 4 z nichž každá další v "pořadí" je obtížnější na přežití - v malém modulu a máte za úkol vybudovat fungující kolonii / základnu. Ze začátku máte sebou pár meteriálu, na stavbu prvních staveb, a taky trochu nějakých těch zásob, které ale velmi rychle začnou ubývat. Tolik k začátku. A teď jak přesně pojmout všechno to kolem. Hra po čase začne být stereotypní protože k dispozici je jen velmi málo staveb a i když se dají stavět v různých velikostech, tak nenabízí nic jiného, než jen tu velikost. Chybí tu zaujetí něčím jiným než stavět pořád dokola asi 5 staveb, ty další moc potřebovat nebudete, protože stačí postavit jedno velmi velké skladiště a to vám na nějakou dobu vystačí bohatě, stejně jako velmi velký skleník. Je toho zoufale málo a s takovým počtem možností se budete hodně brzy snažit stavět ty co nejmenší aby bylo vůbec vidět nějaký rozvoj, takže najednou - aby bylo vidět že máte trochu větší základnu než jenom 20 staveb - máte 10 skladišť které jsou prázdné, 8 skleníků kde v každém máte 3 stromky (stromy dodávají dodatečný kyslík) 5 laboratoří, 5 "hospod" atd. což ve výsledku ani nevypadá dobře. Když pak máte udělat "milník" který spočívá v dosažení 300 obyvatel (už u 50 máte pocit že se nudíte a začínáte stavět pořád dokola stejné stavby) považujete to za naprosto nemožné, protože tak obrovská základna bude vypadat hrozně. Jako ano, je tu spousta možností a určitě se vyplatí stavět i ty budovy které v podstatě ani potřebovat nebudete (myslím více jak jednou) ale opravdu tato hra nemá vlastně co nabídnout.
Chybí více staveb - dokážu si představit obchůdky, garáže, malé domky pro rodiny, všelijaké vozidla (vy bohužel žádný průzkum neděláte) více surovin, větší výběr barev .........


Koncept je dobrý a vypadá to docela slušně, ale opravdu to po pár hodinách nemá co nabídnout.

Pro: ani nevím, vypadá to celkem hezky

Proti: spousta věcí chybí, nuda po pár hodinách, je toho docela dost.

+13

Farming Simulator 19

  • PC 95
Farming simulátor ..... ve světě her tak ikonická hra že i mě nakonec zlákala ačkoliv o světě hnojení a sázení vím jen to že hruška je ovoce a roste na stromě a ječmen je "cosi" co roste na poli. No tak teda fajn, pustím se do farmaření. Jsem sice z malého města na konci světa kde jediné spojení a zásobování zajišťovala převážně malá letadla, ale o zemědělství nevím absolutně nic.

Prvotní seznámení s hrou ve mě vyvolalo pocit beznaděje, protože hra až moc spoléhá na to že znáte předchozí díly a moc se neobtěžuje aby vám něco vysvětlovala. Jsou tady sice tooltipy ale řekněme si narovinu že kdo před tím nehrál nic podobného z nich moudrý nebude. Po 2 dnech googlení co je vůbec pluh a na co je, popřípadě na co mi bude vozík na mrvu, jsem se pustila do farmaření. Traktory a jejich kategorie mi dala jasně najevo že jsem si asi měla googlit i ty, protože ta obrovská stodola co se jmenuje Case, vypadá jak kosmický rower a má asi milion všech možných knoflíků (tady jsem měla možnost v tohle traktoru sedět i v reálu a je to fakt šílená věc) obrovské pásy a na délku měří 2x víc než moje auto. Páni svatí jak s tímhle mám něco dělat ? Po pokřižování a vybrání prvního pole jsem usedla za virtuální traktor a sklidila svoji první úrodu. Wááááu, super, zdá se že to nebude až tak náročné jak se zdálo. V současné době mám nahráno kolem 1 000 hodin (ne není to překlep, opravdu tisíc hodin) a pořád mě to baví. Vyzkoušela jsem spoustu modových map, stejně jako spoustu dalších užitečných modů, které dělají hru ještě zajímavější než by se mohlo zdát.

Problémy bych moc ani nehledala ale jsou tu. Fyzika je dost bídná, UI je na úrovni 30 let starých her. Osobní auto (UI) nejde normálně odtlačit a ještě je schopné vás převrátit, plouží se po mapě tak pomalu že i můj elektročopr je oproti nim střela a když už na ně narazíte je vám jasné že je buď musíte trpělivě následovat (hlavně v uších místech) nebo složitě objíždět přes krpály a výmoly vedle cesty. Ovládání je snadné a je na všechny stroje stejné, takže po pár chvilkách jej máte pevně v ruce a můžete to celé ovládat i s páskou na očích. Stroje a traktory vypadají hezky a mají spoustu detailů u kterých ani nebudete vědět k čemu jsou (zmíněná stodola Case má v zadní připojovací části více čudlíků, drátů, kabelů a věcí než je funkcí na ministerstvu) a celé to vypadá moc hezky když se to pohupuje a kodrcá po poli zatím co vy si lámete hlavu s tím jestli vám nepohnije zelí na vedlejším poli protože se blíží bouřka.

Je tu spousta misí a určitě je dobré si je všechny hezky vyzkoušet protože třeba takové sázení cukrové třtiny je pekelná směna na 5 hodin i na malém poli + to pak slízet je doslova očistec, protože to sami v podstatě nemáte jak udělat a musíte kooperovat s najmutým pracovníkem (ÚI , neboli Úplný Idiot) který ale inteligence moc nepobral a bude vám co 20 metrů zastavovat protože se k němu moc přiblížíte nebo naopak mu poodjedete od jeho nějakého tajemného "prostoru" ve kterém je schopný vás registrovat.

Při troše snažení se naučíte všechno co je potřeba a vzhledem k tomu že mě hra hodně chytla se mi zdá že jsem dnes daleko lepší zemědělec než kdy dříve a jsem schopná dokonce házet užitečné rady lidem kteří ve farmingu něco neumí, nebo nezvládají.

MP je dost zajímavá možnost si zahrát na těch megašílených obřích mapách od hráčů kdy 5 lidí orá jedno pole 3 hodiny a má to asi půl milonu hektarů - prej nějaký ten australský políčkový standart - a dá se u toho dobře zabavit. Je hezké vidět jak jeden hráč seče (nebo kosí) trávu, další ji za ním řádkuje, další pak balí do balíků a další nakládá. je to taková zajímavá oddechovka která vám paradoxně oddechu moc nedopřeje.

Spolu s moderskou komunitou je tadle hra prostě něco neuvěřitelně skvělého.

Pro: chytlavá snaha vypěstovat tunu zrní do virtuálního sila

Proti: dost bídná snaha vývojářů hru nějak vylepšovat. DLC jsou spíše divné a nejsou ani zpracované tak dobře jako mody od komunity. Bez modů, velmi malý výběr stavení, budov, dekorací atd.

+24

Cliff Empire

  • PC 100
Krásně vizuálně udělaná stavitelská strategie, která vám nedá nic zadarmo. Uděláte na začátku chybu a dostáváte se z problémů několik hodin. Za tu cenu a při její velikosti kterou zabírá na disku, je až neuvěřitelné co dokáže nabídnout.
Pokud si na začátku vyberete šikovné umístění sloupů, čeká vás několik desítek hodin hraní si s vyvážeností a vším co je s tím spojené. Spousta možností stavění, spousta možností jak si to celé postavit a nebo přestavovat.
Pokud máte rádi budovatelské strategie, určitě se na to vyplatí podívat a případně i zakoupit na nějaké pozdější hraní. Cena je tak nízká že se určitě vyplatí i kdyby vás to extra moc nechytlo. Postup v levlech je pozvolnější a bude chvilku trvat než se dostanete k něčemu co má opravdu smysl postavit na 100% a už s tím nehýbat, ale o to zajímavější je si s tím vším jednoduše vyhrát. Pochopení některých mechanismů - hlavně u výzkumu - je sice trochu náročnější (popisky jsou kratší ale hra má českou lokalizaci. Často musíte chvilku přemýšlet k čemu ten výzkum vlastně je) ale určitě se jakýkoliv výzkum hodí ať už hned a nebo později, takže je vlastně jedno jaký začnete dělat. Dost výzkumu je naprosto jasných a bude se spíše rozhodovat který potřebujete momentálně více, ale stejně nakonec budete potřebovat vše, takže když se zrovna nemůžete rozhodnout, je jedno jaký začnete (hodit se budou všechny)
Pokud si rádi stavíte a nikam nepotřebujete spěchat, čeká vás několik zajímavých překvapení a určitě doporučuju si o hře nezjišťovat nějak moc informací. S rostoucím městem a s přibývajícími lidmy se hra stává náročnější na pozornost a pokud někde něco přehlédnete a nebo nezačnete řešit, hra vám to dá slušně sežrat. Kdybych to měla k něčemu přirovnat, tak možná se to hodně blíží takovému Cities Skylines v budoucnosti. Vyzuál je nádherný a s levlem budov se mnění, což je taky bonus u kterého se budete třeba pár hodin je dívat na to jak ty všechny budovy vypadají. Možností jak své město postavit a postupně upgradovat je tolik že snad ani ten Cities jich nemá tolik.
Pokud bych musela nutně hře něco vytknout, tak je to asi náročnost celého stavění, kdy se dá docela rychle zbankrotovat, přijít o suroviny a nebo prostě skončit, protože drony a nebo stavitelské mechanismy někdy jednají nelogicky. Stavění budov se dá dát do "fronty" ale najednou zjistíte že drony dodávají materiál do 5 rozestavěných věcí a musíte řešit prioryty a bourání aby se postavily budovy postupně. je to trochu náročnější na pochopení celého stylu stavění ale to je spíše o nepozornosti hráče než chyba hry. Co se týká místa na stavění, může se zdát že ho není dost, přece jen stavíte na 2 - 3 - 4 sloupech ale nedejte se oklamat, než zaplníte jeden sloup, tak uběhne tolik času že tomu sami nebudte věřit a jak už jsem psala kousek zpět, tak vás čeká ještě překvapení a místa budete mít tolik že nebudte vědět jak ho vůbec zaplnit. Za mě osobně bych tomu s klidem dala 100% ale s poznámkou že je to jen pro lidi kteří nikam nespěchají a nevadí jim koukat xy hodin na hemžení a čekat na další levl / postup který zabere mhohdy i několik hodin. Taky se určitě nebojte experimentovat a zkoušet možnosti, já osobně jsem si o hře moc nezjišťovala a různýmy pokusy a omyly jsem začínala asi 4x než jsem se chytla natolik abych mohla postavit města na všech místech které máte k dispozici.

Pro: cena, vizuál, možnosti hry, velikost

Proti: trochu komlikovanější na pochopení výzkumu a mechanismů stavění

+17

SnowRunner

  • PC 60
Předem komentáře bych chtěla upozornit na to, že jsem ani Spintires ani Mudrunner nehrála, protože mě nezaujaly tím že se tam tahá jen dřevo. Snowrunner mě zaujal hned právě tím že je tam možnost plnit různé úkoly a že jich je opravdu hodně. Jak přesně začít ..... grafika je super, prostředí je super, úkoly jsou rozmanité a je jich dost na několik desítek hodin, mapy vypadají zajímavě a že je jich tolik je určitě plus. Je fajn začínat a oběvovat svět a získávat zkušenosti s terénem a pomalu si předělávat auta na lepší a silnější a nevím co všechno. Potud je hra v hodnocení na krásných 90% jenže ..... a tady narážím bohužel na to co dělá Snowrunner zajímavým, a to je bahno. Je všude, je ho plno a je silně přepáleně nastavené. Po prvotním zkoumání mi přišlo docela fajn probrodit se prvními úseky a určitě má své "kouzlo" že sami dokážete vyprostit xy tunový kamion a náklad z bahna, ale tady to začne hodně skřípat a to tak že opravdu hodně. Dokážete postavit asi 20 mostů, opravit vrtné plošiny, odstranit závaly a vytvářet tunely na jiné mapy, ale nedokážete spravit 10 metrový úsek silnice který je tak zabahněný, že na něm strávíte 20 minut. Pokud tuhle trasu jedete poprvé, podruhé, potřetí, je to v pohodě, ale když už stejným úsekem jedete po sedmé - a objet se to nedá, protože to znamená objet celou mapu a dostat se v podstatě do toho samého bahna jen z druhé strany - začínáte si říkat že ten úkol vám může být ukradený. Bahno je nesmyslně přehnané, do určitých skladišť se bez zapadnutí a 20 minut tahání navijákem nedostanete a co se týká dalších map, tak třeba Alijaška je v podstatě jen bahno a nic jiného. Moje trpělivost se dá rozdávat a nejsem žádná vynervovaná magorka která mlátí do stolu a nebo háže ovladačem, ale tohle je prostě moc. Hru jsem v podstatě vzdala a nestydím se za to, protože tohle není nějaký normální simulátor bláta ale nesmyslný simulátor zapadání do bahna. Po cca 25 hodinách hraní mi došla trpělivost právě na Alijašce, kdy jsem se do jedné lokace dostávala na 5x (použila jsem 4x možnost "vrátit auto do garáže") a při 5 pokusu se mi sekla vlečka o sloup a nejde s ní hnout ani dozadu ani dopředu a po bocích mám jen kameny takže se tam s kamionem nedostanu, takže mi zavazí v cestě a ještě jsem převrátila kamion. Pokud bych měla hodnotit, tak za všechno možné, kromě bahna, bych dala krásných 90% ale pokud připočítám bahno a fyziku - která je taktéž přehnaná a bylo by potřeba ji dost snížit - tak se dostanu v hodnocení na nějakých 40 - 50%. To co tuhle hru dělá zajímavou je zároveň to co ji dělá v podstatě nehratelnou. I s výkoným kamionem 6x6 zapadnete v malé kaluži a dostáváte se ven půl hodiny a to je podle mě špatně. Na hru jsem se těšila ale to zklamání je prostě moc velké na to abych ji nějak doporučovala. Auta jsou hezké a je velký výběr, ale toho bláta je prostě moc. Přehnaně moc.
+21