Převratný objev! Astronomové mají konečně k dispozici důkaz o tom, že na vzdálených planetách skutečně šplouchá tekoucí voda. I přes vědomí nebezpečí vyplývajícího z neprobádaných končin dostává kolonizační výprava zelenou. Vesmírný modul, s omezenými zásobami a posádkou čítající méně než deset osob, se vydává vstříc jasné obloze, opouští zemské brány. Malí hrdinové různých profesí úspěšně vzlétají, dokonce i přistávají bez újmy na zdraví. Oddychují si, jakmile vylézají průzorem z minikapsle. Ovšem vrásky na čele jim záhy přidělává okolní terén, jenž je jaksi bezútěšný a těžkopádný. Kosmonautíci se musejí tedy vzdát původního plánu a přehodnotit své rozhodnutí vzhledem k nastalým podmínkám. Úkol je prostý. Na nově získaném "pozemku" vybudovat soběstačnou základnu s vlastním zemědělstvím, vývojovými a výrobními podniky, energetickou infrastrukturou či technickou inteligencí. Plus uspokojovat vrtochy stále nespokojených kolonistů. Toho docílíme za použití dostupných surovin v nejbližším okolí.
Kyslík a management v Planetbase hraje jednu z nejdůležitějších rolí, bez něj se vaše osada brzy promění v masový hrob. Přednostně se tudíž sluší zbudovat přechodovou komoru a kyslíkové konvertory. Následně položit základy pro budoucí dostatek světla - což znamená obstarat solární panely nebo větrné turbíny, případně uchovávací sila. Dále vodní extraktor, farmu (bio-dóm), jelikož fyzicky i duševně vyčerpaní dělníci zakrátko pochopitelně přepadne hlad a žízeň. Poté jim zajistit kantýnu/jídelnu; klidný a ničím nerušený spánek v ubikacích, centra rekreace a zábavy, to vše i s nábytkem; zdravotní péči, bezpečnost a tak podobně. Zkrátka, aby prostory plně vyhovovaly potřebám a požadavkům obyvatel. Pro dlouhodobě udržitelné rozvojové cíle je samozřejmě nezbytné vztyčit další budovy, jmenovitě např. továrny/závody zpracovatelského (ruda, ocel, plasty aj.), robotického (pomocní droidi), informačního (antény, satelity, teleskopy, anti-asteroidí děla) sektoru; výzkumnou laboratoř, skladiště či heliporty, které lákají obchodníky, turisty, ba i nové přírůstky do "rodiny", díky nimž stoupá prestiž. Rovněž je třeba mít na paměti, že zastřešené stavby musí být navzájem propojeny.
Navyšování osadníků a stoupající hodnota kolonie zvyšuje zranitelnost vůči variabilitě "atmosféry", jež je na každé planetě unikátně nevyzpytatelná. Meteoritický déšť, prachová bouře, nesnesitelný žár nebo rovnou nevyskytující se dílčí komodita dá leckomu zabrat. Mezi zajímavé prvky patří taktéž nahodilé události (zachycení SOS signálu nebo invaze vetřelců).
Tak cestina je na Steam Workshopu
Pro: ani nevím, vypadá to celkem hezky
Proti: spousta věcí chybí, nuda po pár hodinách, je toho docela dost.