Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radek Svoboda • 38 let • Velké Meziříčí (ČR - kraj Vysočina)

Komentáře

Populous: The Beginning

  • PC 85
Ano, hru jsem hrál (bohužel nedohrál) a kromě v článku napsaného mne doslova uchválit způsob, jakým se vývojáři vypořádali s herní mapu. Je to KOULE, planeta, kterou můžete doslova dokola obejít. Naprosto parádní, je to vysoce realistické (v reálu na konec světna nenarazíte) a dost inovativní (obejít celou planetu a uštědřit protivníkovi ráno do nechráněných zad). Navíc mi imponovaly již zmíněné efekty kouzel a taky legračné animace vojáčků i šamanek :-)

Pro: Grafika, mapa coby koule, hratelnost

Proti: Už to není hra na boha, ale taková zajímavější RTS

+1 +4 −3

Transport Tycoon

  • PC 95
Se Zephyrovým komentářem nemůžu než souhlasit. TT je vyjímečná hra a rovně se mi už dlouho drží na HDD. Nástupce vyšel - Locomotion, ale podle mne na Transporta nemá. TT je fakt výjímečná, dosud jepřekonaná hra, jíž bychom si v dnešní době komerčních rychlokvašek a patosů měli vážit. Co na tom, že je jí už 13 let. Za tu dobu ze své úžasné formy neztratila vůbec nic...

Pro: Naprosto vyjímečná hra, která i po 13 letech vládne dopravně-tycoonovskému žánru

Proti: Nic. Jen nechápu, že nevyšel Transport Tycoon 2. Vyšlý "nástupce " Locomotion tuto hru nepřekonal

+4 +6 −2

Transport Tycoon Deluxe

  • PC 100
Transport Tycoon Deluxe je podle mého výjímečná hra. Hrál jsem ji kdysi na dřevní 486tce a hraji ji i teď na svém dvoujádru, pochopitelně s TTDPatchem, který hru rozběhá pod XP a dá do ní mnoho zajímavých featurek. Podle mne se dodneska dokonce nenašla žádná dopravně-tycoonovská hra, která by TTDX překonala. Dodneška ji hraju a občas jsem hrál i multiplayer se známými, to zápolení o straategický průmysl nemělo chybu :-) Jo, starat se o vláčky, autobusy, lodě i letadal je módní i po těch strašlivých 13 letech a baví to. Fakt parádní, vyjímečná hra, která je navíc díky komunitě a TTDPatchi perfektně vylepšitelná - třeba se objevují mapy založené na DRM modelu, tedy jsou velice realistické.

Pro: Prakticky vše od grafiky přes hratelnost až po uklidňující hudbu, myslím, že to nemá cenu rozepisovat :-)

Proti: Prakticky nic, alespoň nic výraznějšího. Tedy až na absenci Transport Tycoon 2

+19

Command & Conquer: Tiberian Sun

  • PC 95
Do příchodu Tiberium Wars určitě nejlepší díl C&C ságy. Sice jsem ji nedohrál (nedostatek času a ztráta média při stěhování udělaly svoje), ale náramně jsem si TS užíval. Perfektně vybalancované strany - strašně jsem si oblíbil NODy a jejich záškodnické jednotky, především ty krtkovací (jo, GDI hráči by měli uctívat dlažbu a MRAV :D). Příběh poutavý, velkou roli tam hráli mutanti, především krásná Umagon. Pro mne nejlepší (zatím) Command & Conquer.

Pro: NA tehdejší dobu grafika, hudba, video sekvence, příběh, NODi!!

Proti: Nevím, nic mne nenapadá... možná někdy až moc vleklá hratelnost

+2 +6 −4

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 85
Není to dávno, co jsem si C&C3: Tiberium Wars koupil a hned jsem si ji docela oblíbil. Hra si mne "omotala kolem prstu" parádní výpravou typickou pro C&C sérii a sice klasickou, ale zato chytlavou hratelností. Nejvíce se mi ve hře líbí NODi a jejich záškodničení (i když se mi nezdají tak dobří jako v Tiberian Sun, v Tiberium Wars mi chybí "krtkovací" jednotky NODu z Tiberian Sunu), zatímco GDI je vyloženě klasika. Za Scriny jsem zatím odehrál jediný zápas (to bylo online), ale moc se mi zatím nepáčí (uvidím, až se prokoušu k jejich kampani). Dokonce si myslím, že do C&C univerze nepatří...vážně nechápu, proč tůvrci kazí hry alieny (viz Crysis).

Grafika parádní, hudba výborná, HD filmečky jako obvykle kvalitní (kvůli nim musela hra na dvouvrstvé DVD, byla tuším první hrou na tomto médiu - tedy DL DVD). Hratelnost klasická, ale nevadí mi to. Kampaň poutavá a multiplayer perfektní, dokonce s vychytávkami typu BattleCast ("přímé přenosy" ze zápasů s komentáři a analýzami).

Pro: Osvědčená hratelnost, výprava & filmečky, NODi, grafika a technické zpracování vůbec

Proti: Scrini, nic nového a převratného

+5 +7 −2

S.W.I.N.E.

  • PC 80
S.W.I.N.E. považuji za takové oživení zatuchlého RTS rybníčku. Už dlouho tu nebyla taková parádní a zábavná RTS hra, natož parodie na nějaký reálný konflikt (zde je to druhá světová válka). Obě strany si mne získaly svými hláškami (hlavně těmi českými), jakož jsem musel hrát až po odeznění šíleného záchvatu smíchu. Filmečky také nepostrádají humorného ducha a třeba video, kde Prasečí pěšák vykonával potřebu, přičemž Králíci zaútočili, nemá chybu. To samé klípek, v němž Prasata nahánějí králičího scouta, zničí ho a z jeho vozidla plápolající oheň využívají k opékání špekáčků a fotografování...

Velice mne také potěšilo taktičtější zaměření hry (omezené palivo a munice) a rovněž získávání zkušeností. Při nákupu jednotek mne příjemně překvapila přítomnost zakoupitelných upgradů (dalekohled pro větší dohled, mrkvový džus/prasečí pivo pro rychlejší palbu, atd.). Jediné, co mne na hře vyloženě štvalo, byla AI především vlastních jednotek (AI protivníka celkem ušla) - ty tančiky byly doslova hloupé a když jsem jim rozkázal přiblížet se k zásobovacímu přívěsu, doslova se strkaly jak prasat u koryta. To jsem raději přisunul přívěs k tankům (samozřejmě za pomocí tahače).

Mimochodem - je obrovská škoda, že ona zdarma uvolněná verze je anglická. Ta česká má totiž naprosto úžasné hlášky...

Pro: Grafika, humor, rozmanitost jednotek, filmečky, celková hratelnost

Proti: Umělá inteligence (spíše demence) vlastních jednotek

+17

Descent

  • PC 90
Perfektní 3D akční hra, o které si myslím, že byla revolučnější než takový DooM. Na tehdejší dobu naprosto neuvěřitelné možnosti pohybu (jednalo se snad o první hru s možností plně 3D pohybu - omezení bylo jen ve zdech důlních komplexů), perfektní a živelná hratelnost a pro mne jen velmi těžko překonatelný coop multiplayer, kdy jsme s bráchou strávili šílených hodin u dvou 486tek propojených sériovým kabelem. Společně jsme hru dokonce dohráli, já sám rovněž došel až na konec. Proto hodnocení 90 %

Pro: Grafika, fyzika (na tehdejší dobu), živelná akce, neuvěřitelné možnosti pohybu

Proti: Snad jen složitost levelů, nebyl problém se tam ztratit

+11 +13 −2