Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Grand Theft Auto V

  • PC 95
Všichni fanoušci hru chválí. Když odečteme DRM a nutnost mít připojení k internetu, tak 60 Gb na disku je dobře využitý prostor.

V příběhu tří mužů, za které hrajete, si najdete své oblíbené činnosti. Jízdu auty, střílení do zlodějů a narkomanů a samozřejmě střílení a boj s policií a korupcí.

Nechci opakovat všechno, co už dávno, ti kteří hráli GTA V pro konzole, víte. Spíše píšu, že optimalizace hry se velmi podařila. Hru si zahrají i ti, kteří mají kancelářský počítač s grafikou do 1 000 Kč. Zahrají si ji i ti, kteří mají nabušený stroj o ceně nového auta.  Každý si může nastavit svoji konfiguraci od minima, do maxima a rozlišení 4K, které si pustí jenom velcí  a bohatí fanoušci her.

Požitek v minimálních konfigurací je také vynikající. Od hlavních postav, po zbraně i po jízdu auty. Tím, že se na hře pro PC pracovalo tak dlouho, tak se ztratily klasické mínusy konzolových her. Hru lze bez problému hrát v kombinaci klávesnice a myš, kde lze si lze na standardní ovládání bez problému zvyknout. Ovládání pomoci klávesnice a myši je namapamováno logicky a pokud někdo rád hraje podobné hry (3D střílečky), tak lze bez problému ovládat vše stejně, jak si hráči zvykli.

Pro hráče jsou dostupné i manuály ovládání, pokud se setkávají poprvé s autem, vrtulníkem, letadlem a dalšími novými věcmi, a tak ovládání hry lze skoro bez přemýšlení zvládnout. Klidně si můžete hru zahrát i s klasickým ovladačem, ale k počítači vždy patřila klávesnice a myš a ten kdo chce hrát hru s ovladači, tak ať si koupí konzoli.

Pro mě je PC hry GTA V to nejlepší, co si můžu na svém PC zahrát. Oproti konzolím má o dost lepší kvalitu. Ovládání klávesnici a myší je bez problémů. Příběh je dostatečně dlouhý a rozmanitý, aby se s ním člověk bavil dlouho. Všímal si každého detailu a jen tak chodil po městě. Far Cry 3-4 byli o ostrovu a přírodě. GTA V je o městě. Simulátor městského mafiánského žití, kde můžete sledovat, jak lidé žijí svůj normální život.
+2 +8 −6

AreaZ

  • PC --
Je to opravdu těžká hra, prozatím jsem dvakrát hru začal a nepodařilo se mi přežít do dalšího dne. Hlavní postavu tvůrci posadili na malý ostrov (je jedno, jestli muže nebo ženu) a nechali hráče, aby si našli způsob jak přežít další den.

Ostrov je to velký a v postupu Vám pomáhají úkoly, které Vám napoví, jak přežít každou minutu. Jak si vytvořit ohniště, jak si vytvořit zbraně a postupně (tedy, já k tomu zatím nedošel) jak si vyrobit pasti na zvířata.

Při respawnu na ostrově máte energii, kterou můžete nabít jídlem, vodou... Ale utrácíte energii pomocí jakékoliv činnosti, kterou můžete na ostrově dělat. Hlavní způsobem utrácet energii je tvoření věcí z nasbíraných věci a postupné běhání po ostrově. Opravdu si musíte rozmyslet, za co se svojí energii uděláte. Najít jídlo, pití je těžké, a tak přežití vaší oblíbené postavy není snadné.

Grafika hry je velmi jednoduchá, a tak hru rozběhnete plynule na většině normálních počítačích. Je vidět, že se na hodně věcech v rámci předběžného přístupu neustále pracuje. Každou chvíli něco tvůrci vylepší. Denní cykly, mlhu, nové možnosti, jak energii svého avatara nabít, a tak hra, až bude kompletní, tak bude ještě lepší a bude mít všechno, co by si fanoušci hry přáli.

Hlavní bodem tohoto článku je to, že určitě podpořte československé tvůrce, aby je bavilo tvořit hry. Hra AreaZ je v předběžném přístupu, a tak každá stovka se hodí.
+5

Pilgrims

  • PC --
Za dávných časů, kdesi v království, žil jeden tulák, který prohrál karty. Král je s čertem, lupičem a dalšími osobami. Aby se mohl dostat z království ven musí najít ptáčka pro převozníka.

To je jednoduchý příběh hry od jedinečných českých tvůrců Amanita Design. Amanita Design stojí za slavnými hrami českými hrami. Jejich neslavnější je Machinarium, dále Chuchel a samozřejmě trojdílná série Samorost.

Jako jedni z mála českých tvůrců tvoří velmi úspěšné hry, na které je mnoha chvály od recenzentů. Překvapivé vydání hry Pilgrims ukázalo, že tvůrci dokážou překvapit čím dál více.

Je to jednoduchá hra, ale je velmi zábavná a po dohrání až do konce si ji určitě budete chtít zahrát znova. Doba prvního dohrání je něco přes hodinu, ale tím, že cesta k ptáčkovi převozníka má mnoho variant, tak si hru velmi snadno spustíte znova od začátku a hledáte nové a ještě zábavnější řešení.

Princip je velmi jednoduchý, objevíte se na mapě a máte za úkol navštívit několik lokací. Pomocí dialogu a akce s věcmi z inventáře musíte přesvědčit své protivníky, aby jste od nich získali další věci do své sbírky.

Tím, že postupně na svou stranu dostáváte nové kamarády, tak nejste v „boji“ s protivníky sám, ale můžete svého poutníka vyměnit za babku, loupežníka a dokonce i čerta. Se svými kamarády si užijete ještě více zábavy, než jenom s hraním za poutníka.

Pilgrims těží hlavně z unikátního humoru a hlavně grafiky, kterou mají tvůrci po několika úspěšných hrách, v malíčku.
+5 +6 −1

Fallout 4

  • PC 70
Co nás čeká? Boston v roce 2077, po světové atomové Válce a jeden z mála přeživší, který měl štěstí, se potuluje krajinou a snaží se přežít.

Proti němu stojí mutanti z říše lidské, z říše zvířecí a samozřejmě normální lidi přežívají,  jak mohou. Samozřejmostí jsou i lidé, kteří pomáhají hlavnímu hrdinovi k přežití.

To, že je hlavní postavou normální člověk a je apokalypsa, člověk stěží přežije, tak i zbraně nejsou výrobky firem. Hlavní postava si musí své zbraně na ochranu a zabití protivníků vyrobit sám. Postupně sbírat každou součástku k vylepšení zbraní.

Postupně vylepšovat lze nejenom zbraně, ale brnění a své vlastní vlastnosti, jako je síla, mrštnost a další věcí, které jsou potřebné k přežití.

Hlavní postava jde ke svému cíli, potkává mnoho postav, jak zlých tak dobrých a snaží se přežít pomocí masa, nezničit si zdraví radioaktivitou a pomáhá mu vlčák.

Je to po GTA další velmi úspěšná hra. Ale naproti GTA V, která překvapila přelomovou grafikou, tak Fallout 4 nemá až tak moderní grafiku, je vidět, že použitý engine je už starší. Nezvládá načítat online přechody mezi venkem a vnitřkem budov. A tak si užijete občasné načítání z harddisku.

Tím, že hraji Fallout 4 na PC, tak jej mám na rychlém disku, a tak veškerá data se načítají dostatečně rychle a tak nemusím čekat delší dobu, ale lituji fanoušky konzolí, protože si musí počkat, až se jim patřičná data načtou.

Mně osobně, se mi hra až tak nelíbí, je trocha těžší, než se zdá. Smrt čeká na Vás za každým rokem, od nepřátelských sekcí, od mutantů a supermutantů a člověk si musí pořád něco vyrábět a hlavně sbírat náboje a brnění aby přežil.

Jednu část hry jsem musel odehrát i jako „nesmrtelný“, abych vůbec přežil. Neměl jsem ani náboje, ani zdraví, a tak pro mě nezbylo jediné východisko, než si průchod části, kde jsem nejvíce natrápil a pořád umíral, usnadnit cheatem.

Nezahraji si hru Fallout 3, abych mohl porovnávat herním mechanizmy, ale poslední díl ohodnotím. V celku dám postapokalyptické hře trochu špatné hodnocení. Celých 70 % za je zastaralou grafiku a už zavedený koncept.
-4 +6 −10

Bus Simulator 18

  • PC --
Máme simulátor evropských tiráků, máme simulátor amerických a na co se zapomíná? Na dálkovou, případně městskou, dopravu. Autoři dvou TIR simulátorů plánují vydat simulátor dálkové autobusové dopravy. A co městská? Tu udělali tento rok autoři ze Stillalive studios.

Plánovaný datum vydání je 13. července, a tak mají recenzenti dost času na to, aby mohli vychválit nebo zkritizovat simulátor autobusové městské dopravy.

Co nás čeká? No město. Není to město ledajaké, je to Seaside Valley, které je dostatečně velké na to, abychom si mohli cestu užít. Dopravy a křižovatek je dost a pro fanoušky je připraveno několik kruhových objezdů a mimoúrovňových křižovatek. Město je dostatečné velké na jízdu a zastávek je také dostatečný počet.

Nebylo by simulátoru bez správných autobusů. Na výběr jsou opravdu dost známé značky Mercedes-Benz, Setra, MAN a IVECO BUS. Díky těmto autobusům vyrážíte na cesty po městě.

Je pro vás připraveno několik důležitých úkolů, při kterých se naučíte správné ovládání, cestovaní a řízení a samozřejmě i placení cestujících.  Po několika snadných úkolech už máte vyděláno na první vlastní autobus a řidiče a začínáte svoje linky postupně rozšiřovat a obsazovat město svojí firmou, až se stanete monopolním dopravcem celého města.

Na rozdíl od TIR simulátorů nesedíte jenom za volantem, ale můžete vystoupit, zkontrolovat své cestující, přistavit plošinu pro invalidu a samozřejmě se trochu projít kolem svého vozidla.

Za jednoduché úkony, jako je správné odbočování, parkování, stíhání správného časového rozpisu, dostáváte kladné body a za špatné řízení záporné. Odměna je v penězích, a tak při správném dodržování všech správných pouček vyděláváte na své další řidiče a autobusy.

První hodiny hry jsou velmi zábavné, ale postupně svého řidiče umíte tak správně ovládat, až se dostavuje nuda. Město už znáte a plníte pořád ty samé a samé úkoly. Oproti simulátoru v Evropě nebo v Americe přichází dost brzká nuda, která se líbí pouze simulátorovým nadšencům.

Grafika hry je na úrovni, všechna auta a autobusy ve městě jsou dobře vykreslené, ale ti cestující… Jenom pár šablon nic nevyřeší. Přeci nechodí v jednom městě pořád x-terčata, že. A ani nejsou moc dobře vyobrazení.

Je také vidět, že tvůrci použili už existující Unreal Engine 4, a tak lze říci, že grafika je už pár let stará. Pěkné město to samozřejmě je, ale oproti „konkurenčním“ TIR simulátorům je grafické zpracovaní o dost slabší.

Ti, co nehrají simulátory, si samozřejmě hru nekoupí, ale pro ty, co si rádi hrají na řidiče, je připravená dost kvalitní cena.

Cena je přijatelná, a tak hru doporučuji všem fanouškům simulátorů dopravy. Ten, kdo nemá řidičák a líbí se mu jezdit autobusem, tak ať si hru koupí. Konkurence není a tak je to tento rok ta nejlepší koupě, co může udělat.

Pro: Super simulátor MHD

Proti: Málo tratí a autobusů

+6

V-Rally 4

  • PC 60
V pokračování hry, jejíž předchůdce vyšel před dlouhými 16 lety, moc  neočekáváme, jenom licence a tratě a hromady času za volantem.

Ihned na začátku hry si můžete rovnou vybrat dobré rally speciály a začít jezdit tratě. Na výběr máte hodně, na to, že začínáte svojí kariéru. Postupně vylepšujete své auto a kupujete si nové a ještě lepší. V kariéře zažijete opravdu různé tratě na různá auta, klasické Rally, závody do vrchů a pár dalších. Doporučoval bych ale aby si hráči zvolili pouze jeden druh závodů, protože se jiné druhé závodů  s jinými autory řídí jinak,  člověku to trochu trvá než se s jiným autem dostane správně do zatáčky.

Grafikou hra moc nepotěší, auta (licencovaná) jsou to nejlepší co můžete vidět. Horší je to s fyzickým modelem aut, nikdy jsem nechápal, co se vlastně zničilo a hlavně poškození vzhledově není až tak vidět. Prostředí kolem aut je ještě horší. Grafické orgie by to byly před několika let, teď je to prostě zastaralé.

Jediné, co se tak dá vyzdvihnout jsou možnosti multiplayeru, kdy lze hrát i split screen , co má málo která hra.

Možná, že bych mohl i hru vynachválit, ale to byly nesměla být za plnou cenu velké „A „hry.  Kdyby se cena snížila na polovinu, tak určitě bych dal hře 80 %, protože by se to vyplatilo. Ale jinak 60 %, což je na hru s cenou přes 1 000 Kč dost málo.
+3 +4 −1

A Plague Tale: Innocence

  • PC 90
Kdo si chce vyzkoušet dobu během moru, kdy svět je zanesen nakaženými krysami, všemožnými nástrahami a jediný způsob, jak přežít je to, že vás nesmí nikdo vidět? Pro ty je adventura A Plague Tale: Innocence.

Je to hra pro hráče, kteří si neplánují jenom občas zahrát, ale najdou si pro svoji hru dost volného času, aby našli to nejoptimálnější řešení, které s hlavními postavami přežijí bez ztráty života a bez zranění!

Hlavní postavy, tj. Amicie a její malý bratřík Hugo, se mimoděk dostanou k tomu, že musí utíkat před inkvizicí a před zlými lidmi. Oba dva nesmí bít vidět, ani nesmí být slyšet. Každý špatný pohyb je nemilosrdně potrestán, hlavní postava je ihned zabita a hráč se tedy musí vrátit zpět, a najít nějaké jiné a hlavně logičtější řešení.

Postup hrou je v celku jednoduchý, prostě musíte postupovat tak aby vás nikdo neviděl, pokud náhodou uvidí, tak si můžete pomoci postupně vylepšovanými perky, které vám umožní omráčit nepřátele, později i dokonce i zabít. Občas se i objeví bossové, na které musíte prostě přijít, jak je porazit, případně i obejít.

Grafické zpracovaní hry nezaostává před konkurencí, samozřejmě nemá na ty hry, které stojí miliardy a od nich se očekává grafický průlom, ale v rámci konkurence (s podobným rozpočtem) je hra dobře zvládnutá. Běhá na optimálních strojích a člověk si může herní prostředí dobře vychutnat.

Pro české fanoušky je hlavní plus, že se hra vydala s českými titulky.

Pokud chcete 3D adventuru a příběh hlavní dvojice ve Francii v době Morové epidiemie dobře prožít a hlavnězačít, hra je přesně pro vás!

Pro: České titulky

+4 +8 −4

Someday You'll Return

  • PC 95
Je to kvalitní hra, na které není vidět, že jej nedělalo velké studio. Prostředí je velmi dobré, úkoly v příběhu jsou dost zajímavé, a hlavně už od začátku mne to bavilo. Na slibovaných 15 – 20 hodin se s dokončením hry určitě dostanu, ale pouze v případě, pokud bych si chtěl hru odehrát a ne vychutnat.

Prostředí hry je umístěno do tajemného lesíka, kde hlavní postava, tedy otec Stely, potkává hodně tajemných věcí. Nejen z reálného světa, ale i z nereálného, spíše snového (velmi temného a strašidelného snu). Postupně odhaluje vodítka k cíli příběhu a cestou řeší rébusy, které mu umožní cestu.

Hra je udělaná na stejném herní engine jako Kingdom Come: Deliverance. V porovnání s hrou v okolí Sázavy je Someday You’ll Return minihra, kde je engine využit lépe. V malém prostoru má své uplatnění a člověk se v temném lese lépe ztratí.

Určitě to není na hraní pro milující otce, kteří hledají v noci své dcerky, protože pro noční hraní je hra velmi temný zážitek. Je pravda, že můžete občas přemýšlet a odpočinout si, ale hledání postupu k cíli je velmi intenzivní.

A to nesmíme zapomenout na to, že je to česká hra, která má české titulky, českou grafiku a hlavně české prostředí, které v českém lese samozřejmě už známe. Od turistických směrovek, po přesnou podobu mapy, jaká se obvykle vyskytuje na reálných lesních cestách.

Autoři také mají dobrý smysl pro humor a znají i fenomény, jako je sem tam nějaký sci-fi film. Samozřejmostí jsou proto odkazy na různé filmy (jako i třeba na Star Wars  )

Závěrem lze říct, že v Česku vznikají zajímavé hry, které opravdu stojí za hraní. Česká hra s anglickým názvem Someday You’ll Return patří mezi velmi povedené, které by si mohl zahrát i cizinci. Tvůrci nepotřebuji velký rozpočet a to, že je hra tvořena pouze dvěma lidmi, tak vznikla na poměry tvorby fenomenální hra.

Pro: Česká hra

Proti: Nemám výtky.

+9 +11 −2

Mafia III

  • PC --
Co když se zeptáme všemožných fanoušků, která česká hra je nejslavnější? Je to Mafia. První díl byl nejzábavnější a nejlepší. Druhý díl byl skoro taky tak dobrý. Pracovali na něm taky Češi. A co nám po dlouhých letech přináší díl třetí? No ani se radši neptejte. Jakmile to dostali do rukou Američani, tak to prostě šlo, kam by nemělo.

Do malého města New Bordeaux se vrátil americký veterán z Vietnamu, do svého rodného města, které je po smrti jeho přátel, musí znovu dobít a získat svoji nadvládu. Pomáhají mu členové klanů a mafie, jejíž hlavy si musí nejdříve získat. Po převzetí moci má od nich různé pomoci, dovezené auto, úschovnu peněz, vlastní tým pro přestřelky a další. Prostě není na to vůbec sám a hodně věcí mu život v městě přátelé usnadňují.

Prošel jsem už deseti hodinami hraní, tak snad mám dostatek informací k tomu, abych celou Mafii 3 dokázal prostě správně zhodnotit. Tím, že tento díl dostali do rukou Američani, tak se prostě rozhodli, že udělají jenom to, na co mají. Nejsou to tvůrci GTA a dalších megalomanských her, které lze hrát pořád a člověk v každém hraní objeví nový způsob hraní. Jsou to prostě ostatní tvůrci, kteří mají svůj rozpočet a s ním udělají jenom, na co mají.

Mafia 3 nám bohužel přináší příběh, který sice v prvotních hodinách přináší různorodost misí, ale v dalších hodinách přináší neustálé opakování misí, kdy se bohužel musíte několikrát vrátit na místo, aby jste 3x pobili ty samé nepřítele. V některých chvílích jsem si bohužel říkal, jestli se mi hra vůbec uložila, protože jsem prostě našel protivníky úplně na tom samém místě, jak posledně.

Snad po 20 hodinách (podle internetu) dojdu na konec se záživnějšími misemi, než bylo neustále opakování v tom samém místě.

Teď jsme probrali příběh, ale to ještě může hráče ještě bavit více, než samotný příběh, jsou drobnosti, které v městě dělat. V prvním díle jsme měli tramvaje, metro a taxíky. V druhém díle zůstali jenom taxíky, ale stále to bylo zábavné. V tom třetím jezdíte jenom auty, které si můžete ukrást jenom násilným způsobem, prostě jenom vysklít okno. Naštěstí zas máte nové lodě, které také můžete řídit.

Bohužel je ale vidět, že hra je vlastně jenom konzolový port. V den vydání byl počítač velmi omezen. GTA V hraji v přijatelném počtu snímků, Mafii 3 hrají něco kolem 30 fps. A to ještě do vydání prvního patche, byl počet snímků omezen max 30. Grafika nevypadá až tak dokonale, aby se mohl vymluvit na to, že je hra na grafickém vrcholu, aby byl počet snímků tak nízko. Je to prostě minimální optimalizace, aby si mohli hráči na PC zahrát hru v lepší kvalitě něž na nových konzolích. A ještě jsem si pořádně prohlídl youtube, abych viděl, jak vypadá hra v lepší kvalitě, než mám já. Bohužel rozdíl mezi minimální a maximální konfigurací je pouze v počtu snímků. Žádný rozdíl v grafice, který by se dal rozpoznat.

Nesmíme zapomenout i na bugy a chyby, kterým se vlastně tvůrci nevěnovali. Začnu je vyjmenovávat: vystoupení v plné rychlosti, kdy hlavní postava rovnou stojí, nerozbitná auta, bez minimálního poškození, slepá umělá inteligence, která si nevšimne mrtvoly vedle a sama vejde do střely a i počká na to, až ji zastřelíte a další. Nejslavnější chybou je prostě nefunkčnost zrcadel, kdy se je vlastním obrazu hlavní postavy snad jenom alternativní realita, která se náhodně generuje. Prostě tam Lincoln není, nebo se zasekne v pozici na velmi dlouho řadu sekundu. A to nepočítáme drobnosti, které byli už i v první mafii, například odlétávající puklice kol a další drobnosti. Například to nejlepší na to, abyste utekli od policajtů, je najet na koleje, kde nic nejezdí. Ani Vás policie nemůže po kolejích následovat (spíše to neumí). Po kolejích nejel ani vagónek, který mi Vám překážel.

Otázka, je to opravdu velké zklamání od dob první i druhé Mafie? Ano bohužel je. Příběh se dá jak tak přežít, ale opakují se mise, jenom s malými obměnami. Chybí další obsah, kdy lze jezdit jenom autem nebo lodí. Na drobnosti, které udělají život ve městě reálnější, se úplně zapomnělo. A bohužel grafická kvalita hry v souvislosti na plynulosti hraní a hodnotě fps není vůbec v přímé úměrnosti.

Proto musím Mafii 3 ohodnotit nízkým ohodnocením, které prostě výš dát nejde. 50 % je prostě málo a studio, které tuto hru stvořilo, by se mělo zamyslet na tím, jestli má být nějaké placené DLC, nebo zdarma. Asi bude placené, ale kvůli kvalitě zpracování celé hry, bych si přál, aby přídavné balíčky byly zdarma, aby vše, co tvůrci zapomněli a do hry nedali, bylo zdarma. Updaty, příběhové DLC i nová auta.

Pro: Pokračovatel Mafie I a Mafie II

Proti: Nejhorší příběh z trilogie Mafie

+2 +4 −2

The Sims 4

  • PC 50
V rámci celé série, všech předcházejících dílů, jsem očekával krok dál, než v předchozích dílech. Bohužel nastalo to, co mne na tom mrzí. Nastal krok zpět. Všichni známe ve třetím díle celé město, které můžeme bez problémů projít, bez načítání. Od hřbitovů po universitu a stadión. V nové simicí simulaci máme na výběr pouze malé město, které spojuje sousedství a jednotlivé domy. Dá se hrát vždy pouze v jednotlivé budově a jejím okolí, sousední budovy, jak bydlení sousedů, tak funkční budovy, posilovna, knihovna, muzeum… jsou dostupné pouze, když si hráč počká na načtení dat.

Bohužel na výběr, kam svého símíka poslat je omezené. Schází mi hodně několik budov, stadión, škola, kde se dali doučovat některé vlastnosti a vědomosti. Schází mi i bazén a několik dalších budov, které prostě zmizely.

Když jsem si v předcházejících Sims hrách chtěl udělat manžele, po ukončení vytváření simíku nebyl problém vytvořit jejich vzájemné vztahy. To mi v Sims 4 chybí. Vytvořil jsem si sice svoji malou dvoučlennou rodinu, ale až v rámci hraní jsem jejich svazek spojil.

Když se hra vezme, to co hráčům slibovali, lepší pocity simíků, tak to se podařilo lépe, než předchozí zápory. Je opravdu dobře vidět, jak se simík cítí, co všechno prožívá s ohledem na naplněnost jeho ukazatelů a splněných tužeb. Je to zábavné sledovat, jakou má hrací postavička náladu, jestli depresi, jestli je šťastná.

Velmi si cením i toho, že programátoři hry velice optimalizovali veškeré načítaní obrazovek. Veškerá doba k načtení jednotlivých hracích prostorů je velmi rychlá, v porovnání s načítáním Sims 3 je to opravdu mžik.

Možná, že jsem asi moc velký kritik, ale bohužel kolik jsem dal za tu hru, skoro tisícovku, tak to mé peníze lehce oškubalo. Poslední hra simulace života bohužel trpí tím, že je stejné ořezaná jako nejnovější SimCity. Hodně slibů a zklamání a výsledek utekl. Možná počkám na několik dalších balíčků, jestli se hra doplní o ostatní věci, které mi prostě chybí. Od bazénu po hřbitov. Skoro lituji, že jsem si nekoupil krabicovou verzi, kterou bych mohl prodat. Bohužel vlastním digitální verzi, kterou prodat nemůžu.

Pro: Není toho moc.. skoro nic

Proti: Méně zábavná než Sims 3

+3

Mafia: Definitive Edition

  • PC --
Je tomu už více než 18 let, když vyšla první Mafia. Opravdu pamatuji na několik CD, co jsem instaloval, abych si mohl na svém PC zahrát hru, která se stala naprosto kultem.  V té době nebyl internet a už ani nevím, kde se daly hry koupit, a tak jsem měl samozřejmě warez hru. A tím i velmi těžký závod, než vyšel patch.

V roce 2020 s vracím k Mafii v definitivní verzi. Nový pokračovatel vývoje, tedy studio Hangar 13, se rozhodlo, že navrátí Mafii, tam kde je, znovu ke kultovnímu mafiánskému příběhu.



Před pár lety vyšla Mafia 3, a  to  samé studio (autor Mafia III) se rozhodlo, že předělá Mafii I do moderní doby. Od původních tvůrců převzalo příběh a udělalo k tomu moderní kabát. A teď je otázkou, zdali se to vůbec povedlo.

Ano, tentokrát nová verze, která vyšla teď v září, se povedla. Příběh zůstal z 90 % stejný, minimálně se vylepšil, to hlavní zůstalo. A vše v novém kabátě.

Slavné město Lost Heaven je naprosto dokonalé, je vidět, že si s tím dali tvůrci velmi záležet. Město je živé a vynikne nejenom ve dne, ale i v noci a samozřejmě i za deště . Grafika je už moderní a opravdu si město v 1. polovině 19. století naprosto vychutnáte.

Hlavní hybatelská postava, taxikář Tom Angelo, se znovu zaplétá do italské mafie a postupuje postupně výš a výš, aby jej ve stáří mohla zabít postava z druhého dílu (Vittorio Antonio Scaletta).


Příběh se tolik nezměnil, spíše trochu rozšířil a během 20 kapitol zažijete postupný vývoj, jak to má být.

Na rozdíl od první verze, před cca 20 lety, v hlavním příběhu si neužijete tolik vedlejších misí. Příběh se totiž věnuje pouze hlavní lince. Od dalšího hraní pro hráče připraven další režim nazvaný „Volná jízda“, kde si užijete kombinaci volné jízdy a Extrémní Jízdy, kdy se vylepšujete svého Tonnyho a doplňujete svůj vozový a i „zbraňový“ park v „extrémních“ úkolech.


Hra Mafia I v definitivní verzi je opravdu povedený remake. Očekával jsem pouze moderní převedení původní hry, ale hra mě potěšila ještě více. Člověk se může kochat městem, zažije příběh hlavní postavy s potěšením, že ho to prostě baví.

Mafia I roku 2020 je sice trocha kratší, než bychom mohli čekat, ale to vůbec nevadí, volná jízda, která se objeví po první kapitole, dostatečně hru rozšíří a po odehrání příběhu si můžete v klidu hrát a rozšiřovat svůj seznam automobilů, zbraní a oblečení.

Ti co původní hru z roku 2002 znají si rádi zahrají verzi pro nové počítače a ti fanoušci, kteří už mají nové počítače s Mafií 2 a 3, si rádi zahrají příběh, který celý fenomén začal. Mé hodnocení. 95 %.

Pro: Skvělý příběh v minulosti.

Proti: Krátká hra, příběh je postaven pouze na původní hře bez minima úprav.

+3 +4 −1

Cyberpunk 2077

  • PC --
V zaklínači jsem hlavní příběh dohrál a pro můj PC byl jako dělaný. Nová hra od téhož studia bohužel už moc můj PC nezvládá. Otázka je, zdali je to kvůli zastaralosti mého kompu nebo je to kvůli tomu, že je hra „nedodělaná“ – neoptimalizovaná. Osobně se přikláním k druhé variantě, protože mé problémy s grafikou, její framerate, se týkají také konzolí. V interiérech lze hru docela dobře hrát, framerate běhá docela optimálně, ale bohužel v exteriérech si moc hry neužijete, sem tam velký sek, který prostě nečekáte.

Grafické orgie všemožných nádherných scenérií si tedy neužiji, když bohužel musím hrát na nejhorší nastavení. Oproti westernové Red Dead Redemption 2, se kterou si její tvůrci dali práci, aby šla na různých sestavení PC, tak nejnovější hit internetových obchodů je celkem odfláklý. Asi je opravdu zdůvodněné, že tvůrci oddálili prodej hry o půl roku. Přesto ale hráči nejsou spokojeni kvalitou hry. Asi bude hodně optimalizačních oprav.


 
A to ani nemluvě, že si češtinu musíte nastavit v menu a při novém startu hry vám tam znova naskočí Angličtina.


Co tom tak říct, Je to prostě futuristická akce v nádherném městě, kde místo telefonem hackujete očima a rukama. Příběh hlavní postavy nemusíte už tolik znát. Spíše si můžete vybrat mezi třemi druhy postav, Nomádem, „Dítětem“ ulice nebo Korporátem. Každá z těchto postav může být jakéhokoliv pohlaví, jakékoliv barvy pleti a jakkoliv upravená. Máte totiž, jako málo her, možnost si svého avatara ve hře upravit dle svého přání.


 
Zatím jsem odehrál dvě hodiny a dostal jsem se prozatím opravu na začátek příběhu. Další části hry budu postupně odkrývat, během následujících dnů, abych pochopil a objevil celé principy hry, co nás čeká a čím si budeme moci svoji postavu vylepšovat. Dle velikosti města nás čeká opravdu hlavních a vedlejších úkolů.

Dle „zabuganovosti“ hry nás také čeká mnoho updatů, aby byly uspokojeni remcalové jako já.

A moje hodnocení?

Pro prvních hodinách nebudu přeci hodnotit celkovou hru, ale po technické stránce a z pohledu optimalizace musím hru hodnotit velmi slabě. 40 %.

Pro: Skvělý příběh v budoucnosti

Proti: Hra není pořád správně optimalizována.

-9 +4 −13