Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
NkD

NkD

Michal Nikodím • 46 let • Písek (ČR - kraj Jihočeský)

Komentáře

Horizon Zero Dawn

  • PC 100
Fantastická hra.

Čekal jsem, že spojení "pravěku" a robotů je jen urputný pokus o rádoby originalitu ve stylu: hele jak jsme odvážný, že jsem to dali k sobě. Mýlil jsem se. Ve hře to má hluboký smysl. A je to i velice zábavně udělané. Každý robot se chová jinak. Strategie pro jeho zničení/ovládnutí je vypiplaná do krajnosti. Funguje tu fyzika úžasným způsobem. Radost sledovat a hrát. Takhle má vypadat soubojový systém. Veliká poklona. Podle mě nejlepší zpracovaní co kdy kde bylo. Ze začátku vás kdejaký robot vystraší a v hrůze a s posledním zbytkem zdraví utíkáte. Později je kydlíte jak polobůh a to je pak pocit k nezaplacení.

Příběh je velice dobrej. Jako číst kvalitní sci-fi knížku a zaroveň ji hrát. Hltal jsem každý dějový posun a zvrat.

Zpracování na jedničku s hvězdičkou. Dnes už jsme zvyklý na ledasco, ale tady mi často spadla brada. To co vykouzlí na obrazovce je F A N T A S T I C K Ý! Beze srandy.

Zvuky jsou taky perfektní. Jen podle nich se dá orientovat v mechanice robotů. Odhadnout časování útoků apod. Prostě vymakaný až za roh.

Hudba epická. Moc se mi líbil její styl.

Tohle si fakt dejte. Když se dostanete přes začátek (dětství), tak nebudete litovat. I to dětství bylo super a na mě ty emoce fungovali, což se povedlo fakt málo hrám.

Pro: Fantastická atmosféra

Proti: škoda respawnu robotů. Bohužel gameplay je na tom dost postavenej.

+27 +30 −3

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 90
Prvni DeusEx me minul a s odstupem casu uz jsem neprekousnul grafiku a animace. Nikdy jsem taky moc nevyznaval stealth prvky ve hre a na druhou stranu vyslovene nesnasim rubacky jako call of duty, kde jde hrac koridorem a strili naskriptovane objevujici se panaky.

Na tuto hru jsem se ale moc tesil a uz mam dohrano a bavilo... moc. Casto jsem se plizil a z kazdeho povedeno ticheho omraceni nepritele mel radost. Nekdy ale bylo o nervy spravne okoukat pohyby nepratel a vychytat koho prvniho omracit abych to dal cele potichu. Takze nekdy jsem se uchylil k Rambo stylu a tam uz se nepekne odhalila nedostatecna AI. Ale to vem cert. Nebylo to zas tak spatne.

Zapory:
- tupost nepratel v alarm modu. Nevlezou za vami do vetraci sachty. Jen tupe pobihaji a pak to po chvili vzdaji.
- zebrik dva metry nad zemi a nelze na nej vyskocit a vylezt.
- hacknete se do mistnosti/kancelare kde sedi majitel a vubec zadna reakce.
- takhle si nepredstavuju dva ruzne konce. To uz je fakt vysmech. Obvzlaste chybejici animace zatopeni komplexu nepotesila

Klady
- paradni mechanismy hry. Hackovani, prenaseni predmetu, stealth, RPG (praxis). Super. U tretiho bosse jsem mel upravu z Limb a tak jsem byl tlacitkem vypnut ;-) a souboj se pro me stal takrka neresitelny (hral jsem na max obtiznost). Asi 20x jsem opakoval a pak me napadlo vyjet nejdrive vytahem zpet a donest si kulometnou vez, ktera byla v levelu a par set metru zpet a kterou jsem hacknul aby utocila na nepritele. Svezl jsem ji vytahem a soupnul ji tak pet metru pred nej. Pak jsem pri souboji jen vychytal, aby si souper sundal maskovani pred vezi a uz jsem si jen pres stredove sklo vychutnal, jak mu to vez pekne vytmavila. To byl pocit jako vino.
- pribeh. Nuti to k zamysleni. I kdyz zase takova extra trida to nebyla.
+12 +15 −3

Mass Effect 2

  • PC 80
Po jednicce, ktera me uchvatila, jsem si dal tohle. Oproti jednicce docela zklamani. Krome grafiky (trosku lepsi jak v jednicce) a pribehu (hlavne povedeny zacatek) me to zklamalo na vsech frontach. RPG to teda fakt uz neni. Orezany to je az na kost. Od uplne koridorovosti prostredi az po Citadelu, ktera se smrskla na bytecek 3+1. Taky ten konec byl oproti zacatku pribehu hloupej az hamba. Ten meganeco na konci jak kdyby vypadl z dvojrozmernych automatovek z devadesatych let ala Metal Slug. Jestli tohle individuum melo ohrozovat galaxii, tak to potes koste. Z cele hry je citit na sto honu ten trend zjednodusovani veci. Uz nemam rad prekombinovane techno/rpg/buhvico slozitosti, ale tohle bylo jednoduche presprilis.

Pro: Udrzi to cloveka v napeti, diky pribehu. Grafika. Hudba.

Proti: Nepovedeny zaver. Brutalni orezani RPG a level designu.

Venetica

  • PC 50
Pockal jsem si na cestinu od Mrazika a dal se do hrani. Prvni "kapitola" se nehraje spatne. Hra vas vede za rucicku. Dostanete ukol, v deniku u nej lze aktivovat oznaceni na mape a jeste mate pro jistotu kouzlo havrana, ktery by mel letet pred vama a dovest vas na misto, abyste snad nezabloudili. Pricemz jdete treba lesem, ale ve kterem jsou dve pesinky a zabloudit tedy neni kam (s pesinky nelze odejit). Prislo mi to zvlastni, ale pohodlne a dokonce me to ani jako stareho harcovnika RPG neurazelo. Proste jsem si chodil, kydlil, leveloval. Pohoda. A pak to prislo.....

Dostanete se do Benatek. Herni cas zacina byt natahovan stylem: dojdi rict klukovi, kluk vzkaze zpet a vy zas zpet ke klukovi. To cele je pul kilometrova nezazivna prochazka. Prvni velike minus. Pak zacne design urovni rust vertikalne. Kdy sice mate na mape vyznacen bod ukolu, ale netusite na jakem "podlazi" to opravdu je. Kouzlo "havrane doved na misto" zafunguje naprosto uzasne. Vykouzlite a Havran se suse vyda po primce na misto urceni skrz barak, zed, strom apod... Poprve me tahle chyba fakt sejmula a smal jsem se jako blazen. Kdyz ale pak Benatky pritvrdi a design urovni se zvrhne ve vertikalni dusevni poruchu, humor prejde.

Pribeh, ktery ma petencial se za chvili ztrati v imbecilnim: Odemkne se nova ctvrt mesta, jse v nem nula. Musite ziskat reputaci lidi. Ty pak zadaj ukoly, ktere posunou v deji a tak furt dokola.

Vrchol vseho jsou imbecility typu: Kdyz mate/najdete brneni, tak vam jakoze nesedi a musite rict kovari aby vam to za poplatek (mastnej jak prase) upravil na vasi velikost (potud v poho). Jeden takovej kovar je v rodny vesnici a touzi po tom mit kovarnu primo v Benatkach. V urcite fazi hry mu ji sezenete a date za ni 2000 zlataku, aby ji mohl mit.
V te dobe disponujete priblizne ~3900 zlataky, takze dobra pulka padne za kovarnu. Splneno, parada. Jdete za nastehovanym kovarem a ten vede uzasnej proslov, jak je vam vdecnej, jak vam do smrti nezapomene atd atd... pak date u nej volbu upravit brneni na vasi velikost a frajer si rekne 2000 gold bez jakehokoli komentare. Sem myslel ze ho v tu chvili zabiju. V tomto duchu je tam spousta veci. Kazdej je vdecnej, ale prachy chtej porad stejny...

Zabil jsem dva prisluhovace hlavniho zaporaka (dva bosse) a dostal se do prostred Bentek, kde designer urovni asi zesilel. Na oko pekne, ale najit v tom vertikalnim bordelu plnem ochozu a mostu nejakej barak je silenstvi. Ono to nakonec jde, ale je strasna pruda, kdyz potrebujete do dveri, ktere jsou dvacet metru vzdusnou carou a musite kvuli tomu obihat tri mosty. Souboje v ulicich mesta se zacinaji mnozit a stavaji se ultra nudnymi. Kazda mrtvola ma u sebe max 30 zlataku... a motivace se vytraci.

To same predmety ve hre. Truhly jsou vetsinou zamcene a je v nich prd. Obvykle dva predmety: svicen a 20 zlatych. Odemykani pres pametovy test, kdy vam dva duchove ukazou poradi pohybu paklicu a vy to mate zopakovat... po desatem zamku na pest.

Takze to shrnu. Prvni den jsem to hral s radosti a chrochtal si blahem. Mel jsem radost, ze me to vede za rucicku a ze u hry fakt prijemne relaxuju. Jakmile jsem se dostal do Benatek, tak nastalo bloudici peklo a po treti ctvrti v Benatkach uz bych musel bejt masochista abych v tom pokracoval.

Pro: Grafika libiva, Nez se dostanete do Benatek, tak hodne zabavne

Proti: Grafika narocna, V benatkach se designer urovni zblaznil.

+9 +12 −3

Risen

  • PC 65
bod1: Hral jsem za valecnika (Don Esteban) a okazale ignoroval magii a to me privedlo az k nemoznosti dohrat hru. Proste chybely svitky pro levitaci. Nikdo je neprodava, nikde uz nebyly k nalezeni a ve ctvrte kapitole se bez nich nelze obejit. (musel jsem si par svitku nacheatovat)

bod2: Lockpicking je straaasna nuda, ale strasna. Kdy uz konecne tvurci pochopi, ze by mohla jit truhla nejenom odemknout, ale i rozmlatit.

bod3: Tolik zbytecnych sehnuti pro kytku, jsem jeste nikdy nikde nevykonal. Tohle byla vazne sila. Ze zacatku proto, ze bojujete o kazdej zlatak, v prostred hry ze setrvacnosti a ke konci hry je vam z kazde kytky uz skoro na bliti.

bod4: Souboje fakt ujdou. Problem je, ze fungujou fakt jen jeden na jednoho a to hlavne u Jesterciho elitniho vojaka nebo Nemrtveho bojovnika. To je pak vychutnavka a taktika.
Pokud je nepratel vice (skoro vzdycky), jde taktika do kopru. Treba 2 elitni valecnici (EV) na volnem prostoru jsou takrka neporazitelni. Kdyz si ale privolate kostlivce a nechate ho delat tem EV fackovaciho panaka, tak je sejmete behem pikosekundy. Proste k na.rani :-(

bod5: pribeh stal za starou belu. Zakonceni se zvrhlo malem do Guitar hero nebo podobne kraviny. Vubec se mi to nelibilo.

Celkove Risen hodnotim docela nizko. Posledni 4. kapitolu jsem dohraval uz jen abych to dohral.

P.S. Uplne jsem zapomel. Souhlasim, ze hra ma totalne zmrsenej zacatek. Zvlast ta premoudrela pipina co se zachrani s vama. Tu jsem mel za kazdou jeji vetu chut nakopat do kouli ;-)

Pro: Poctive naprogramovane

Proti: Pribeh

-12 +6 −18

Dragon Age: Origins

  • PC 70
Tak Vam nevim, tesil jsem se na to a tak jsem porade zklaman. Filmy/atmosfera paradni, hudba paradni, grafika velmi dobra, tak sakra co mi na tom vadi ?
Dlouhe premysleni...... souboje. Ano jsou to souboje co mi vadi. Neni to ani realtime, ani tahovka ani nic mezi. Souboje jsou pro me neskutecne nudne, neprehledne, stejné.
Souboje vzpadaji takto: Zacatek boje, zapauzovani, rozdeleni utoku - zde to stejne nakonec dopada na "oznac vsechny moje" a utocte na nejsilnejsiho nepritele, odpauzovani, zoufala snaha vyznat se v tom, kdo tluce efektivne, kdo ne, kdo lelkuje, divne... po chvili zapauzovani, kontrola pajdulaku, popiti lahvicek apod.. repete az do konce souboje. Strategie planovani utoku ala tahovy system nelze, protoze nelze v tom boji odlisit jednotlive tahy a tak caste pauzovani spise vede k neefektivite. Teda mozna, asi, nevim.. nejdo to fakt ohlidat. Litaj tam cisilka, ale pri bitce >10 pajdulaku to nejde stihat, vsechny ty "missed","critical" apod. Proste se nedostavuje ten efekt "ted jsem mu to tim mecem napalil az cumel", kterej byva u tohoto typu her cukratkem pro hrace.

Pak prijde postup na dalsi level a rozdeleni dovednostnich bodu a ja najednou zjistil, ze nevim do ceho to vrazit. Je tady snaha o "vyvazeni" a to az tak velka, ze skoro vsechny vlastnosti vypadaj, ze jsou k nicemu.

Skoda, moc jsem se na tu hru tesil. Odehral jsem dva dny (cca 10% hry) a rekl jsem si dost. Postrkoval me pribeh, ale s kazdym dalsim soubojem jsem trpel vic a vic az jsem to odinstaloval.

Mozna je chyba jen ve me. Uplne citim, jak tuhle hru delal nekdo s nadsenim a zapalem. Mozna tam mel i tahove souboje, ktere by tam IMHO sedli jak p.del na hrnec. A pak prisel nekdo a rekl: ty souboje nemuzou byt na tahy, to dnesni hraci odsoudi a tak vzniklo to co vzniklo. Pro me skoda.

Pro: Pribeh, grafika, atmosfera, ingame filmecky, hudba

Proti: Souboje meli byt podle me tahove, lepe/jednoduseji podane vlastnosti pro pridelovani bodu

+13 +17 −4

Two Worlds

  • PC 90
Nechapu, ze jsem tuhle hru minul v dobe vydani. Dojel jsem ji pred par minutami a musim rict, ze jsem si posmaknul.

Grafika je nadherna. Hratelnost uzasna. Hudba,zvuky paradni. Vylepsovani postavy super. Skladani predmetu super napad. Kouzla vymazleny. Inventar na jednicku s hvezdickou. System teleportu paradni. Napad s teleportacnimi kameny super. Snad poprve co me bavila zlodejina, parada. Pribeh usel, tam mi hlavne nesedl ten vztah bratr - sestra, kde ale sestru cpou jako sex bombu a je to takove nepatricne.

Zapor tehle hry je jediny. Je to strasne lehke. Po prvni desitce zabitych vlku a medvedu se to zvrhne v supermana, ktereho hned tak neco nerozhazi. Sem tam se sice najde potvora typu "jedna rana spis jak vrana", ale to jsou vyjimky. Take svatyne doplnujici manu a zivot jsou tak nahustene po cele mape, ze jsem po chvili byl skoro znechucen.

Nejtezsi souboj co jsem ve hre zazil, bylo vymlaceni hrbitova asi na moji 10 urovni. Ale za pomoci teleportacnich kamenu jsem to zvladnul. To mi pripomona abych zminil super zpracovani nakazy ve hre. Takhle dobre jsem to jeste nikde nevidel. Tezko se to vysvetluje, ale snad staci rict, ze z kazde nakazy se da vylecit jen doplnovanim zdravi.

Kazdopadne hra to byla paradni. Pocit, ze jsem superman, se mi neomrzel po celopu dobu hrani. A tak me jen trochu neprijemne prekvapil rychly konec hry.

Doporucuju.

Dohrano na urovni 61 a zaverecny boss lehnul na tri rany ;-)
+18

Wolfenstein

  • PC 50
Boha jeho, to byla ale kravina. Ale poctive remeslne provedena kravina. Kdo k tomuhle delal scenar, ten musel byt ale dusevne postizenej. Davam sice jen 50% (a jeste se mi to zda moc), ale presto jsem to dohral a asi hlavne proto, ze je to typ hry strilej a zapomen a tak neni problem denne odehrat svych dvacet minut a na konci tydne to dokoncit.
Blby je, ze se nedostavil pocit "huraaa dostal jsem toho zaverecnyho hajzla", ale pocit "no to je dost, ze uz to skoncilo, melo to koncit uz po tom velkym broukovi, tohle uz fakt byla nuda"

Pro: Z technickeho hlediska nelze skoro nic vytknout. Vse slape na jednicku.

Proti: Melo tohle vubec scenaristu ? Nebo to kluci patlali v hospode u piva ?

+18 +24 −6