Velmi kvalitní pokračování (nyní již série) Metro.
Líbilo se
-----------
* Pocit ze hry obecně. Pěkně vykreslený postapokalyptický svět, zajímavé klábosení vojáků mezi sebou, atd.
* Výborná atmosféra. To napětí, ten pocit, že nebezpečí může být za každým rohem, a dost možná i zrovna teď za mými zády.
* Výborný systém plížení. Nepřátelé reagují velmi přirozeně.
* Dostupné multiplatformně a bez DRM.
Ušlo
------
* Ukládací systém pomocí záchytných bodů. V FPS hrách záchytné body nesnáším. Zejména když už mám doma dítě. Ale v této hře je to kupodivu celkem snesitelné. Záchytné body jsou blízko u sebe a jsou logické (na rozdíl od např. BioShock Infinite). A musím přiznat, že to vylepšilo můj systém hraní. Ale stále je neodpustitelné, že se hra neuloží, když ji ukončujete (takže nemůžete skončit kdykoliv).
* Naprosto lineární, s pár občasnými nepovinnými oblastmi k prozkoumání. Bylo by pěkné mít větší prostor k pohybu, ale na druhou stranu po všech těch nedávných velkých hrách s otevřeným světem jsem si docela užil lineární, naskriptovaný, ale silně příběhový přístup.
Nelíbilo se
--------------
* Šíleně dlouhá nepřeskočitelná videa při každém spuštění hry.
* Rozhraní je velmi konzoloidní, s velkými ikonami, ale žádnými popisky, kontextovou nápovědou, ničím takovým. Zejména ikony zbraní jsou naprosté peklo. Nemáte tušení, jaké přídavky jsou na zbrani aktivní, a z rozhraní se to prostě nedá zjistit.
* Nedostatečný tutoriál. Například vám nikdo neřekne, jak měnit typ střeliva (což je dost problém, když se vám občas automaticky samo vybere vojenské střelivo).
* Falešné odrazy, které simulují nedokonalosti čočky kamery, když s ní míříte do zdroje světla ("lens flare"). Ale ve hře se nedíváte skrz kameru, ale vlastníma očima. Tento efekt dělá plížení mnohem obtížnější, protože nemůžete spolehlivě říci, kde je světlo a kde je stín.
* Pavouci. Obrovští pavouci. Nenávidím pavouky.
Celkové hodnocení: Výborná
(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
Líbilo se
-----------
* Pocit ze hry obecně. Pěkně vykreslený postapokalyptický svět, zajímavé klábosení vojáků mezi sebou, atd.
* Výborná atmosféra. To napětí, ten pocit, že nebezpečí může být za každým rohem, a dost možná i zrovna teď za mými zády.
* Výborný systém plížení. Nepřátelé reagují velmi přirozeně.
* Dostupné multiplatformně a bez DRM.
Ušlo
------
* Ukládací systém pomocí záchytných bodů. V FPS hrách záchytné body nesnáším. Zejména když už mám doma dítě. Ale v této hře je to kupodivu celkem snesitelné. Záchytné body jsou blízko u sebe a jsou logické (na rozdíl od např. BioShock Infinite). A musím přiznat, že to vylepšilo můj systém hraní. Ale stále je neodpustitelné, že se hra neuloží, když ji ukončujete (takže nemůžete skončit kdykoliv).
* Naprosto lineární, s pár občasnými nepovinnými oblastmi k prozkoumání. Bylo by pěkné mít větší prostor k pohybu, ale na druhou stranu po všech těch nedávných velkých hrách s otevřeným světem jsem si docela užil lineární, naskriptovaný, ale silně příběhový přístup.
Nelíbilo se
--------------
* Šíleně dlouhá nepřeskočitelná videa při každém spuštění hry.
* Rozhraní je velmi konzoloidní, s velkými ikonami, ale žádnými popisky, kontextovou nápovědou, ničím takovým. Zejména ikony zbraní jsou naprosté peklo. Nemáte tušení, jaké přídavky jsou na zbrani aktivní, a z rozhraní se to prostě nedá zjistit.
* Nedostatečný tutoriál. Například vám nikdo neřekne, jak měnit typ střeliva (což je dost problém, když se vám občas automaticky samo vybere vojenské střelivo).
* Falešné odrazy, které simulují nedokonalosti čočky kamery, když s ní míříte do zdroje světla ("lens flare"). Ale ve hře se nedíváte skrz kameru, ale vlastníma očima. Tento efekt dělá plížení mnohem obtížnější, protože nemůžete spolehlivě říci, kde je světlo a kde je stín.
* Pavouci. Obrovští pavouci. Nenávidím pavouky.
Celkové hodnocení: Výborná
(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).