Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Age of Decadence

  • PC 50
Ambiciózní titul pro úzkou skupinu hráčů, který staví nadevše logiku paperbackových gamebooků. Znovuhratelnost a důraz na role play pojetí byly hlavním odrazovým můstkem při začátku vývoje The Age of Decadence, u kterého jsem před lety ani nedoufal, že někdy přeci jen vyjde. Ovšem vyšel. Asi o pět let později, než bych chtěl. A to byl také důvod, proč jsem jinak docela očekávanou videohru v době vydání pouze lehce vyzkoušel a nechal si na příhodnější časy. A ty přišly nyní, ač ani nevím proč. Nicméně jsem zahlédl intenzivnější diskuzi zde v profilu hry, a tak byl už nejvyšší čas zkusit The Age of Decadence znovu, tentokrát dokončit a následně také i patřičně ocenit.

Trochu jsem se však minul, a výsledný dojem, jak vidíte dle uděleného hodnocení, nebyl zrovna z těch nejlepších. Možná za to může i nedávno dohraný Torment, který o poznání pohodlnějším zážitkem. Zpátky ovšem k dílu Iron Tower, které udělalo správný tah se stylizací titulu a formou izometrického pohledu, který má stále řadu fanoušků. Na rozdíl třeba od podobně niche titulu Grimoire. Ten se naproti Dekadenci nestane kultovní klasikou, ale lehce obskurní připomínkou hutného dungeonu 90. let.

Celá řada možností jak řešit problémy (jako typické „úkoly“ z cRPG bych zdejší překážky neoznačoval), zkoušení různých a úzce profilovaných postav a naštěstí i zajímavý svět. The Age of Decadence mi trochu připomenul The Temple of Elemental Evil, minimalistické a poměrně nepřehledné cRPG odehrávající se na malé ploše. Oproti němu je ale vše daleko více spartánské. Podobně jako v novém Tormentu, bojovat prakticky nemusíte a většinu situací lze řešit řadou postupů omezených znalostí některé z dovedností. Problém je, že vše působí příliš ztuhle, jako vhozená bariéra. Máme zde fragmenty událostí, ne fluidní zážitek, který si cením třeba u Fallouta 2 nebo Arcanum. Jako by někdo vzal základ některých interaktivních filmů 90. let (mnoho cest, strom událostí) a v této logice vystavěl cRPG. Pro některé to je jistě velký plus, je to poměrně originální a zajímavý přístup (v rámci PC her). Osobně jsem ale čekal trochu jiné pojetí. Obsahově také nejsem nadšen. Samozřejmě, obsah bude dle přečtených recenzí a komentářů bobtnat s každým dalším rozehráním – a cokoliv jiné by bylo u technicky zastaralé hry vyvíjené deset let špatně – ovšem jde o to, jak Vás zaujme. Zasazení do určité dystopie a objevování starší vrstvy civilizace jsem si, znovu ho musím zmínit, užil více v novém Tormentu. Některé lokace byly ale až překvapivě pěkné, jiné naopak hrozné. Vizuální hody nelze čekat, ani hudba nezaujme. Záchranou tak jsou docela kvalitní texty.

Snažil jsem se z počátku moc nekoukat na doporučení, a rozehrál jsem hru za loremastera s vidinou lepších dialogů, nicméně ten zrovna pro první průchod jak jsem se později dozvěděl, doporučen nebyl. Po slibném zážitku (Teron) jsem se začínal trochu ztrácet a zábava opadala. Druhé zahrání se znalostí a profilací na určité skillchchecky ovšem vhodné bude, a vzhledem k menšímu rozsahu je i vcelku dostupné. Nyní ovšem hodnotím titul po prvním průchodu. Nedoporučuji (pokud nehledáte něco prudce jiné v cRPG žánru).

Pro: role play, psaný text

Proti: vše ostatní

+26