Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Hard West

  • PC 70
Neokoukaná tématika Hard Westu v sobě ukrývala velký potenciál, který ale nakonec zůstal naplněný jen z části - pravděpodobně kvůli nezkušenosti vývojářského týmu. Ale popořadě.

Atmosféra a setting jsou rozhodně na jedničku. Pořádně temný a drsný divoký západ, kde je skoro každý včetně vás pořádný hajzl, satanista, blázen nebo všechno dohromady. Typických kladných hrdinů je málo a všichni nakonec skončí špatně. To funguje skvěle, je akorát škoda, že příběh nakonec tak nějak vyšumí do prázdna. Jednotlivé scénáře jsou zajímavé, pestré a dobře napsané, ale dohromady netvoří uspokojivý celek a většina příběhových linek prostě skončí bez velké fanfáry. Rozhodně to není něco, kvůli čemu se Hard West vyplatí hrát.

Kladně hodnotím taky nápad rozdělit hru na scénáře, které mají každý radikálně odlišnou strategickou mapu - v jednom scénáři těžíte zlato, v jednom scénáři velíte výpravě do neprozkoumané džungle, v jednom scénáři jste vynálezce, hledáte plány na různé vychytávky a postupně přicházíte o rozum... každá z osmi misí má vlastní gimmick, které sice nejsou všechny úplně domyšlené, ale rozhodně nedojde k stereotypu.

Co se týče taktického gameplaye, po pohledu na první screenshot je hned jasné, kde se nachází inspirace autorů. Je to XCOM a Hard West má všechno, co k takovému XCOM klonu patří - pohybový systém založený na dvou akčních bodech, systém krytí full/half cover, dva aktivní předměty v inventáři a speciální schopnosti. Hráči znalí XCOMu budou hned jako doma.

Hard West oproti XCOMu přichází s několika zajímavými změnami. Tou nejzásadnější změnou je ukazatel štěstí, který odbourává RNG, co se týče šancí na trefu - pokud máte menší než 100% šanci, tak se ta šance odečte od štěstí vašeho cíle. Pokud se po odečtení ocitne nepřítel v mínusu, tak ho váš výstřel trefí a štěstí se mu trochu regeneruje. Je to takové příjemné rozšíření, díky kterému můžete strategicky využívat i výstřely s malou šancí na zásah a nemusíte se rozčilovat, protože vaše postava minula výstřel s 95% šancí - za to si vždycky můžete sami, protože jste si to špatně spočítali. Hard West taky klade daleko větší důraz na manévrování - zvýšený důraz na cover a absence alternativy overwatch dělá souboje dynamičtější a zajímavější.

Což jsou všechno změny, které ve vakuu zní dobře, ale je tam jedno velké ale. AI je docela blbá a neumí s těmihle úpravami XCOM šablony dost dobře pracovat. Nevybírá si cíle podle zbylého štěstí, je víc než ochotná střílet na cíle v plném coveru bez snahy o manévrování a nechá se velmi snadno vyprovokovat k přesunu do pro vás výhodnější pozice. K tomu přidejte speciální schopnosti v podobě pokerových karet, což je sice zajímavý systém, ale máte je až na výjimky k dispozici jen vy (což v rámci příběhu někdy dává smysl, někdy ne) a panáci řízení AI se vám nemají jak vyrovnat. Drtivá většina encounterů se dá skoro okamžitě vyhrát (nebo minimálně získat obří výhodu) pomocí kombinace schopností Equality a Shriek a až vám přejdou do krve, ani na těžkou obtížnost nejsou souboje velká výzva. To nemusí být nutně nevýhoda a i mě souboje pořád bavily, ale přijde mi, že spíš než záměr autorů za to může nezvládnutá AI.

Chtělo to ještě trochu doladit a domyslet a mohlo z toho být něco skvělého. Takhle je to jen slušná jednohubka, kterou za patnáct hodin dohrajte, řekněte si, že to je fajn a za rok si na ni nevzpomenete. Pokud vás láká tématika, směle do toho, pro milovníky tahových strategií se najdou lepší alternativy.
+17