Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Seeker (31.08.2019 23:00): To mi povídej. Nejhorší je, když chci končit, protože musím, tak se kolem podezřelých lidí a úkolů plížím velkým obloukem k budce a doufám, že to stihnu uložit, než něco zase přijde.
@raisen (31.08.2019 21:55): Ty substories jsou fajn. Jenom mě štve, jak se hned spustí, když jdu kolem a úplně pak zapomenu, co jsem předtím chtěl. A odmítnout jdou až někdy v půlce a to už je tak dlouho, že už ten úkol radši dodělám :)
Tři hodiny hraní a hlavní mise žádná. Zato přes hodinu kulečník, hodinu kasino a zbytek vyplněn substories, které mě do sebe vtáhly při prosté chůzi po ulici. To bude ještě na dlouho :) Ale ty minihry jsou jako magnet, jdu po ulici a najednou jsem na karaoke.
@S4TW (28.08.2019 10:46): K těm minihrám, co zmiňuješ, jsem se ještě ani nedostal, takže určitě vyzkouším. Ono i ten kulečník vypadá celkem promakaně, určitě víc, než třeba v GTA. Jenom jsem teď tak zabranej do toho skvělýho příběhu, že se mi nechce teď těma minihrama ztrácet čas. Ale evidentě nemůžu ignorovat všechno kolem mě, protože CPčka a money se hodí :)
@Seeker (28.08.2019 09:13): hele, ale ty minihry bych fakt nepodceǹoval... věci jako catfights, karaoke, tanyny tanyny, autíčka, staré SEGA hry, správa kabaretu.... fakt se ma tom dá hodiny vyřádit a je to zábava... chápu, že kulečník, šipky nebo bowling už nebude úplně nej, ale určitě si i ty najdeš nějakou minihru, která tě chytne :-)
@S4TW (28.08.2019 08:09): Není to ani výtka tý hře. Chápu, že ty asijský města většinou takhle vypadají, obzvlášť v Japonsku. Absence nějakýho náměstí, soch, parků a dalších viditelných orientačních bodů. Navíc na to si určitě zvyknu, hrál jsem to teprv pár hodin, takže než to dohraju, určitě budu mít prošmějděnou každou uličku. Jenom to prostě trvá dýl no.
@Seeker (28.08.2019 07:56): no, něco málo tam je v hlavním příběhu (na začátku tě Nishiki zatáhne na karaoke), ale to bude asi úplně minimálně... ale v rámci vedlejších aktivit jsou tam i minihry (třeba při řízení kabaretu, když chceš naskilovat holky nebo v soubojích s bosi v rámci Real Estate)... tak super na tom je, že ty ty minihry můžeš a nemusíš dělat, to je ta paráda, každýho věc... A že je ulice jako ulice? No, tak to prostě ve městech je :-) a navíc s tebou v tomhle úplně nesouhlasím, ty distrikty mají trochu svojí tvář, ale jasný, že takový ten core look mají podobný... ,

Mě osobně ta hra baví víc a víc, úplně si mě zaháčkovala, pořád bych měl pár výtek, ale celkově se jedná o parádní zážitek...

PS: Zajdi si na cafight a pak si povíme, jak jsou minihry zbytečné :D
@S4TW (10.08.2019 17:21): Minihry já nevím. Dřív jsem se jim ve hrách věnoval celkem poctivě. Dnes mi to už přijde i celkem zbytečný. Říkám si, proč tím ztrácet čas, když je dnes na trhu tolik skvělých her, že nevím kam dřív a kdybych si chtěl zahrát šipky nebo pool, tak si ji můžu stejně zahrát někde na webu ve flashi. Nejsou třeba aspoň nějak integrovaný do příběhu? Že si musím s někým občas zahrát, abych se někam posunul, něco se dozvěděl nebo tak? Hodně se mi v tomhle ohledu líbil Witcher, kde si hráč kupoval kartičky po světě a skládal si postupně herní balíček v průběhu celý hry. To mi přišlo super.
Rozehrál jsem taky. Zpočátku jsem k tomu byl trochu nedůvěřivý, ale po první kapitole už v tom lítám :). Příběh zatím super, i když chvíli mi trvalo, než jsem se do toho dostal a seznámil se se všema postavama. Město mi teda přijde zatím sice detailní a pěkný, ale jedna ulice mi přijde stejná jako druhá. Mám za sebou teda teprv první kapitolu, ale jestli si příběh udrží tempo i po zbytek hry, tak se budu myslím královsky bavit.
tak 7. kapitola a mám za sebou nějakých 25 hodin... ty minihry jsou zabiják času a krevní tlak dokáží také značně zvýšit... ta hra je super, hlavně v tom, jak je 'živá'.

Jinak jsem si včera potvrdil, jak jsem na tom s hazardem bídně... byl jsem na catfight (to je klasická japonská zvrácenost v celé své kráse :D) a z 60 mega jsem klesl na 30... říkám, kašlu na to, je čas to vosolit, tak jsem vsadil 20 a vyhrál nějakých 105... no hlavně jsem šel díky tomu asi o hodinu později spát :D
@Starletka (07.08.2019 08:27): oh, zatím nejsem ve fázi, kdy stojí každý na jedné straně, takže jsem takhle nad tím nepřemýšlel... ale zatím mi je sympatičtější Majima, páč je prostě správně trhlej :D
tak 12-15 hodin za mnou (PS prý trackuje i čas v menu PS4 jako čas ve hře, když je hra zaplá) a chytlo mě to dost... město, postavy, humor, souboje... jen teda, tak 60% jsou dialogy a videa (jako fakt, bez přehánění), 20% trávím v minihrách a takových 20% bude samotný herní postup hrou :D... tohle jsem vážně u akční hry nečekal, vlastně je to hodně chill hra...
@Starletka (31.07.2019 14:21): No veď to je presne o tom, čo som napísal, že niektorým hráčom sa anglický dabing nehodí do toho konkrétneho prostredia. No potom sú ľudia (hráči, aj diváci), ktorí toto vôbec neriešia a uprednostňujú verziu, ktorá je im jazykovo bližšia, aj keby to mal byť inak (pod)priemerný český, či slovenský dabing.
@S4TW (31.07.2019 10:23): No veď samozrejme. Keď už spomínam Judgement, práve tam sa vývojári vyjadrili jasne - cieľom anglického dabingu bolo spraviť ich hru prístupnejšou pre ľudí ako napríklad ty :)

Inak k tým anglickým dabingom využívajúcim akcent daného prostredia... Assassin's Creed II ho mal veľmi dobrý, ale inak túto voľbu nepovažujem z princípu za žiadnu výhru a niekedy som naopak radšej, ak ostanú pri klasickom anglickom dabingu.
@M.a.t.t. (31.07.2019 10:18): tak mě asi vadí spíš to, že těm jazykům vůbec nerozumím, což mi spíš snižuje zážitek, ačkoliv dokresluje pěkně prostředí, je to takové sporné... hodně se mi líbí, jak to dělá Ubi u AC, anglický dabing s daným přízvukem prostředí, kde se odehrává (aspoň u Ezio Collection to bylo super, další jsem nehrál a AC 1 to myslím takhle neměla...).
@S4TW (31.07.2019 10:09): Chápem, ak sa niekedy dostanem k Judgement, kacírsky si zvolím anglický dabing, ktorý je vraj slušný, nakoľko si na ňom dali ďaleko viac záležať. :) Obecne mám pocit, že viacero hráčov kritizuje pri neamerických hrách anglický dabing z princípu, pretože sa im nehodí do prostredia a chcú to hrať v originálnom znení. Je pritom diskutabilné, či je možné považovať materský jazyk vývojárov za jediný správny. Spomínam si na dokument o vývoji The Witcher 3: Wild Hunt, kde sa vývojári nechali počuť, že každá jazyková mutácia vznikala nezávisle od poľskej a do každej boli zakomponované špecifiká daných národov, aby daný dabing fungoval sám o sebe.
@M.a.t.t. (31.07.2019 10:04): Jo, já taky nemám problém s kvalitou dabingu v Yakuze, který bude na hodně vysoké úrovni, ani to 'přehrávání' mi nevadí, jen prostě na ten jazyk nejsem zvyklý, navíc často celou dlouhou větu řekne jedním slovem, takže někdy se text blbě stíhá a je to prostě takový nevyzvyk, ale do prostředí to samozřejmě pasuje (zároveň nejsem hráč, který by šílel, kdyby se v japonské hře v japonském prostředí mluvilo anglicky)...
@S4TW (31.07.2019 09:59): Má a kupodivu i celkom dobré hlasové obsadenie (Mark Hamill, Michael Madsen, Eliza Dushku, Rachael Leigh Cook...), akurát že kompetentní museli niekde spraviť chybu, keď to dokázali prekaučovať. :) Ale zahrať by som si to pre tú zábavu zahral :D Tiež mám v tejto sérii s japončinou občasné problémy. Nie v zmysle, že by bol origiálny dabing nekvalitný, práve naopak, ale takisto mám miestami problém sústrediť sa na texty.
@Starletka (31.07.2019 08:59): nemáme v práci (prozíravě!!!!) zvuk, ale předpokládám, že to je nějaký fan fun dabing... ale profi anglický si dovedu představit, mě zase žíly netrhá, když se v japonské/polské/české hře mluví anglicky... ale ani mi nevadí ta japonština, jen je hrozně přehnaná :D ... buď přehrávají o stošest nebo je to jen nezvyk, každopádně titulky v kombinaci s dabingem jsou pohodlnější na porozumění, takhle když je obojí jiný jazyk, je to náročnější, kor když jeden z nich ani zbla neumím... a ještě k tomu tam je fakt tuna dialogů/textu

nicméně včera jsem zabíjel čas side aktivitama a bylo to mega super, tohle bude jeden z taháků hry... jen na blbé diskotéce jsem protančil asi půl hodinu (a to bych tam reálně nepáchnul)... nepočítám lovení plyšáků, hraní SEGA old-school her a baseballu

dost hutné jsou i výše zmiňované dialogy/texty, kterých je na akční hru opravdu hoooodně a vždycky mě to ukolébá a pak přijde nějaká velká řež, zvlaštní horská dráha co se týče dynamiky hry....

hra je to super, chytla mě dost, jen si na nějaké věci musí hráč trochu zvyknout, ale jak dokázali na malém prostoru (mapě) vytvořit takhle živé, uvěřitelné a zábavné město, to je prostě super.
tak zahájeno, zatím slušný nájezd, vypadá to, že mě to chytne, ale na něco si zvykat budu muset... především ja japonština mi zatím trhá uši a docela blbě se pak soustředím na anglické texty.... z toho plyne i to, že mám zatím slušný guláš v postavách a vztazích, ale to jsem nějak čekal... velkou zradou je, že nemám pocit, že by mi hra říkala, jak se ukládá, naštěstí, než jsem hru vypínal mě napadlo se podívat na net, to bych byl jinak velmi hořký....
Zatím jsem jen v úvodu, prvních devadesát minut odehráno a zatím jen tutoriál s úvodem do příběhu, vypadá to hezky, město působí suprově, postavy dobré, souboj zatím baví, snad bude časem trochu komplexnější...
@Seeker (29.07.2019 15:21): Autentický vývoj série s Kiwami tak jako tak nepoznáš, protože to prostě není stejná hra jako jednička z PS2. Vykašli se na to a začni 0.

Edit: Navíc začínat s Kiwami a nechat si 0 na později má ještě nevýhodu, že kdybys pak navázal Kiwami 2, bude ti znalost nuly dost citelně scházet. Je tam poměrně hodně nového obsahu, který na 0 přímo navazuje a bez ní by neměl skoro žádný efekt.
@Seeker (29.07.2019 15:21): Ako tu už viac-menej zaznelo, Yakuza 0 je lepšia ako remake Kiwami, a to aj vďaka prepracovanejšiemu príbehu, či aktivitám. Je skrátka cítiť istý rozdiel medzi úplnými začiatkami série (hoci v modernejšej úprave) a prequelovou hrou, ktorá vznikla podstatne neskôr, keď už boli vývojári vyzretejší. Ale ten rozdiel nie je tak priepastný.
@M.a.t.t. (29.07.2019 15:14): Taky si chci zahrát sérii Yakuzy, ale bojím se, že po 0 bude Kiwami bude drsný pád, když už budu rozmazlený z jedničky a nerad bych pak neoprávněně na jedničku zanevřel. Navíc přijdu o autentický vývoj série tak, jak ho měli tu čest poznat fanoušci, kteří sérii hráli postupně tak, jak vycházela.
Co jsem slyšel od kolegy, který je velký fanoušek této série, tak s každým díle se i vyvíjí samotné město, takže můžeš sledovat, co se zavřelo, otevřelo, zůstalo, změnilo... na to se hodně těším :-) a já určitě začnu 0. než dojedu 2 kiwami, tak snad u nás vyjdou i ty další díly...
@JohnCZ (29.07.2019 14:56): Začni nulou, Kiwami je upravená tak, aby působila jako její sequel, zvlášť co se týče vedlejšího obsahu. A za sebe můžu říct, že bez znalosti postav z 0 by na mě příběh Kiwami moc nefungoval.
@Seeker (29.07.2019 15:06): Myslím, že to je poměrně chytrý tah. Ta trojka bude stát za prd nejspíš, ale ta série je tak legendární, že dostává a ještě dostane spoustu prostoru v médiích a prodávat se to bude už jen ze zvědavosti. Popřípadě se z toho vyklube dobrá kultovka časem.

Navíc 6 mega dolarů je na japonskou hru solidní start, takže to prodělečné nejspíš nebude. A podobných "na koho tím míří" a "kdo o to dnes stojí" her už po letech vzniklo a uspěly...
@Fritol (29.07.2019 14:58): Je to zajímavý no. Spousta z nich už hry nejspíš nehraje, případně jsou už rovnou mrtví :-). Ale samozřejmě i tak je to lepší, než nechat sérii neuzavřenou, o tom žádná.