Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wrack

30.09.2014
54
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Wrack je arkádová 3D akce vzdávající hold střílečkám ze staré školy typu Doom a Duke Nukem 3D. Integruje navíc prvky plošinovek, jako jsou Castlevania a Mega Man.

V roce 2037 vědci ve společnosti Osteron Research, Inc. zkonstruovali zařízení zvané Hyperion generátor, které umožňuje materializovat energii na jakoukoliv hmotu - pitnou vodu, palivo, stavební materiály. Chudoba a války o nerostné suroviny jsou tak navždy eliminovány a světu je umožněn neomezený rozvoj v klidu a míru, bez starostí o potravu a energetické zdroje. Lidstvo žije bezstarostně v blahobytu, aniž by se staralo o svou bezpečnost. O třináct let později je Země napadena mimozemskou invazí. Jelikož časy míru vedly k totálnímu zanedbání péče o armádu a obranu Země, odpor je nulový. Cílem útoku je Hyperion generátor. Zbývá pouze jediný hrdina - Kain Sager, který se mimozemským vetřelcům může postavit a vyřešit vzniklou krizi.

Wrack nabízí frenetickou akci spočívající v likvidaci všemožných mutantů a robotů v levelech disponujících architekturou ze zlatého věku 3D akcí se secrety, spínači a pastmi. Prvky arkádových her se projevují v zařazení plošinek, výškových převýšení a v nutnosti přeskoků přes lávová jezera a jámy. Rovněž provedení bossů je inspirováno staršími plošinovkami. Za úspěšnou likvidaci mutantů je hráč odměňován komby a zvláštním bodovým ohodnocením.

Příběh je vyprávěn prostřednictvím statických obrázků v kombinaci s komiksovými dialogy. Komiksovou inspiraci nezastírá ani grafika a postavy jsou v cell shadovém provedení. Wrack disponuje kampaní pro jednoho hráče a módy Score Attack a Time Attack, kdy nejlepší výsledky jsou zveřejňovány ve Steam žebříčcích. Součástí hry je i level editor, verze pro Steam disponuje achievementy a Workshopem.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Wrack je ambiciózním projektem, který se v počátcích vývoje jevil velmi nadějně. Bohužel však nedopadl zcela podle představ nejen vývojářů, ale i mnohých hráčů. Příčinou byla bezesporu úskalí nezávislého vývoje v malém týmu.

Hra se mi hřála disku poměrně dlouho. Jako fanoušek klasických 3D akcí jsem totiž neodolal lákavé prezentaci oznámené hry a následné nabídce koupě alfa verze, tehdy myslím na momentálně umrtvené platformě Desura. Nakonec jsem získal i Steam kód a v době předběžného přístupu jsem hru vyzkoušel. Vzhledem k evidentnímu nedokončení jsem ji ale odložil ad acta. Až nyní, více než po 3 letech od koupě, jsem se konečně na Wrack vrhnul.

Wrack je poctou klasickým 3D akcím a zejména Doomu, ale nechybí ani odkazy na legendární plošinovky, zejména v podobě některých skákacích pasáží nebo vzhledu bossů. Není se čemu divit. Hlavním tvůrcem je totiž Brad Carney alias Carnevil, který se v doomovské komunitě proslavil jako tvůrce dnes již nepodporovaného portu Skulltag. Dokonce se mu podařilo pro vývoj angažovat i nesmrtelnou legendu Bobbyho Prince jako autora soundtracku a ozvučení.

Wrack je zástupcem sci-fi žánru ačních her. Přenáší nás do roku 2037, kdy díky vynálezu Hyperion generátoru je eliminován problém s nedostatkem energetických zdrojů i potravin a lidstvo žije bezstarostně v blahobytu, aniž by se staralo o zajištění své bezpečnosti. Není divu, že mimozemská invaze z planety Arcturus postupuje hladce a právě generátor je jejím hlavním cílem. Jedině neohrožený hrdina Kain Sager se spolu se svými spolupracovníky postaví na odpor.

První, co vás upoutá po spuštění hry, je vizuální stylizace, jež se nese v komiksovém duchu. Děj je vyprávěn formou statických komiksových obrázků s dialogy, bohužel bez dabingu, který by konverzacím mezi hrdiny docela slušel. Stejně tak jsou vyvedeny i textury a grafika postav - všechny jsou v cell shadovém provedení a docela jim to sekne. Vizuál je světlý s všudypřítomnými pastelovými barvami, takže v žádném případě se nejedná o temnou, natožpak hororovou atmosféru. Vizuální zpracování má ten správný old schoolový feeling a zejména hráč retro stříleček si užije. Postavy protivníků neoplývají velkým počtem animačních fází, ale je radost je likvidovat zejména díky možnosti je naporcovat až na kousíčky, což je spolu s gejzíry krve velice efektní.

Použitý engine z vlastní produkce se nese v klasickém old schoolovém duchu a připomíná zejména Doom. Samozřejmě v modernějším provedení a se zakomponováním skoku jakožto nezbytného prvku hratelnosti. Musíme tak přeskakovat lávová jezera či překonávat plošinky vedoucí ke vzdálenějším oblastem. Občas se nám dostane možnosti výskoků z antigravitačních políček. Nechybí různé tajné oblasti, které se mi zejména v pozdějších levelech velice špatně dařilo najít.

Vlastní hratelnost se nese zcela v arkádovém duchu. Žádný autoheal, místo toho poctivé léčení pomocí lékárniček. Akce je rychlá a unikátním prvkem je možnost řetězového zabíjení nepřátel, za což získáváme plusové body do skóre a úspěšné vraždění nám pak dá ultimátní útok používané zbraně. Navíc za úspěšné plnění mise (nalezení tajných místností nebo zabití nepřátel) získáváte medaile. Toto masové zabíjení dodává hře šťávu, ale často se stává, že v bojové vřavě zapomenete na ochranu vlastní tělesné schránky a utrpíte fatální poranění s nutností reloadu. Wrack nemá multiplayer, ale po dohrání si své výsledky můžete porovnat v žebříčcích ostatních hráčů. Zde se mi bohužel nedařilo zhlédnout záznamy nejlepších výkonů patrně díky chybě hry.

Design map není zcela přímočarý, potřebujete najít jeden či více klíčů a mapy jsou mnohdy rozděleny až na 3 sektory , které si musíte postupně zpřístupnit. Ale nehrozí žádné velké bloudění a hře dominuje zejména akce. Zbraně jsou typické pro standardní 3D akce, graficky jsou pěkně zpracovány, ale nevybočují ze standardu žánru. Nesete pistole, brokovnici, samopal či raketomet nebo plasmovou pušku. Specialitou je meč, kterým můžete porcovat nepřátelské mimozemské bastardy nebo jej využít k rozbíjení krabic, v nichž se nalézá munice či lékárničky. Kořením akce jsou souboje s bossy v arkádovém duchu, které se zprvu zdají náročné, ale většinou postačí přijít na jejich vzorce chování a boj pak odsýpá hladce.

Atmosféru a retro feeling dodává typická hudba Bobbyho Prince, který používá podobné zvukové palety jako ve svých starších dílech. Svůj styl nezapře a je potěšitelné, že se jej podařilo angažovat jako součást vývojářského týmu. Tím spíše, když se aktuálně léčí s rakovinou. Doufejme, že Wrack nebude jeho poslední angažmá v herním průmyslu.

Zdánlivě akčnímu hráči nic nechybí ke štěstí. Bohužel díky neuskutečnění původních plánů na plnohodnotnou hru je k dispozici pouze jedna epizoda. Což je docela málo a v pozdějších levelech se již objevuje určitá stereotypnost použitého sci-fi prostředí. Myslím, že původní rozsah hry měl být daleko větší a jako finální produkt se nám prezentuje pouze jedna epizoda. Pokud by byla hra rozsáhlejší, jistě by přibylo nové grafiky a prostředí a prodloužila by se adekvátně i herní doba.

I tak je ale Wrack velice solidním počinem pro fanoušky retro akcí. Nabídne zábavnou, akcí vyplněnou hratelnost s oživením v podobě řetězení komb. Doufejme, že následovníkovi Wracku - rogue like tower defense hře Wrack: Exoverse se povede mnohem lépe.

Pro: Grafická a vizuální stylizace. Old school akce. Hudba. Rychlá akce. Řetězení komb.

Proti: Krátkost. Relativně stereotypní prostředí. Nemožnost zobrazení videí v žebříčcích. Absence dabingu.

+22
  • PC 30
Tuhle hru jsem vyhlížel hodně dávno, ještě když se jmenovala Last Bastion a tím jediným důvodem byl fakt, že znamenala návrat starého herního hudebního mohykána Bobbyho Prince, jehož hudba formovala moje dětství a i vlastní hudebně tvůrčí vkus. Soundtracky z her jako jsou první dva Doomy, Duke Nukem 2 a 3D, Wolfenstein 3D a mnoho dalších poslouchám doteď.

Jenže první zprávy o hře proudily už někdy před dobrými pěti lety, možná déle a hra pořád nikde, tak jsem na ni skoro zapomněl. Pak se však zjevil Wrack a já si uvědomil, že to je ten Last Bastion. Pořád ale nebyla dodělaná. Říkal jsem si, jak je to šílené, vždyť je to taková budgetovka, s jednoduchou (až primitivní) komiksovou grafikou, co jim na tom tak trvá! Zahrál jsem si to už jako betu, ale kvůli bugům nedohrál.

Takže až teď když je s velkou slávou dodělaná první epizoda a tvůrci z toho ze zoufalství udělali teda jako celou hru, jsem to ani ne za dvě hoďky čistého času dohrál.

Wrack je prošpikovaný humorem, některý je lepší, některý trapný. Příběh zde potvrzuje slova Johna Carmacka o podobnosti her a porna. To je zoufalství. Dabing citelně chybí. Inspirace Doomem je očividná. Jenže z něj si bere především hordy monster, styl hudby, tupé zabíjení a staré dobré FPS principy, jako jsou lékarničky, secrety a neomezený počet zbraní. Oproti Doomu však velmi zaostává v otázce level designu (každé kolo je jak přes kopírák), pestrosti prostředí (až na poslední level jsou to furt ty samé textury), počtu a zábavnosti zbraní, charismatu nepřátel (převážně nudní tupí barevní panáci) a v celkově nepříjemném pocitu z hraní.

Celek je v druhé půlce již velmi nudný a stereotypní a nedokáže to napravit i jinak výborná hudba Bobbyho Prince (na něj neuvěřitelně komplikovaná a různorodá), která se čas od času ale zbytečně opakuje taky. Wrack absolutně nedokáže zajistit jakékoliv flow, ponoření do světa, jeho uvěření či byť jen udržení zájmu o herní dění. Ještě že je to tak krátké! Jak stojí v jedné z nápověď během hry v loadingu: "Nesnažte se vytvořit střílečku z pohledu první osoby jako nezávislý vývojář"
+6