Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem to po několika (ani nechtějte vědět po kolika) letech rozehrání pokořil právě dnes a musím říci, jedno z nej RPG na PC, jeden z nej dungeonů na PC, jeden z nejlepších soubojáků v RPG na PC, jeden z nej vývoje charakterů u RPG na PC a taky jedno z nej lore (hned vedle Ultim), kterým na mě nějaké RPG na PC zapůsobilo. A abych nepřechválil, občas je hra nevyvážena ve smyslu - potvory levelují se mnou a taky potvory se respawnují kdykoliv, kdekoli a klidně do rozběhnutého souboje. Ale s trochou cviku, poctivého neodflinknutého gameplaye a vysledování několika zákonitostí se na to dalo zvyknout a přizpůsobit se tomu. Celé je to dost o taktice ve všech ohledech.

Jo, a ještě bych mohl dodat, jeden z nejpůsobivějších měsíců na obloze, grafika se mi překvapivě na to, že je to už v 3Dčku, hodně líbila.
@90210 (20.05.2020 11:49): Můj faerie bishop byla neskutečný zabiják. Dost přes 4000 mrtvých nepřátel, zdaleka nejvíc z celé party. Ninju faerie bych ale nechtěl. Kór když se ta zbraň dá očividně získat až dost pozdě po začátku hry.
@hanak_v_exilu (18.05.2020 16:28): Mozna proto taky byla ta zbran v sedmicce tak OP, defakto to byl skoro az easter egg. Fearie ninja je totiz bizarni kombinace, ale ja bych s faerie nehral ani tak, souhlasim tady s Karlem, ze me do druziny muzou jen klasicke fantasy rasy trpaslik, clovek, elf, pulelf, hobit nebo gnom, zadni prasopsi nebo sloni muzi.

@Richmond (18.05.2020 15:54): Ja mam zrovna pocit, pokud tedy mluvis o osmicce, ze jsem Dona Barloneho ze srandy kuchnul (pote to loadnul zpet) a tu zbran zrovna nemel.
@hanak_v_exilu (18.05.2020 16:28): kdysi jsem to dohral ve dvojici faery ninja a bishop podle jakéhosi návodu a po úvodní tortuře a levelovani magie na tom prvním mišákovi - obchodníkovi (myslím ze charm a pak magic missile), to pak nabralo rychlost a druhá půlka hry byla pohoda... větší než následně dohrání s 6 respektive 8 postavami.
@90210 (18.05.2020 15:11): Přesně tak. Mě její získání stálo fůru času, protože její vklastník byl skoro nepřemožitelný, navíc (prý) není ani jistota, že po smrti u něj bude (což nevím, jestl byl/je bug nebo důsledek událostí, že prostě předměty mění majitele). V každém případě po jejím získání se rozhodně nestalo, že bych zbytek hry měl zadarmíko :)
V osmicce se kvuli Cane of Corpus uz ani nema smysl namahat, neni tak OP jako v sedmicce.
@Jab (14.05.2020 19:18): Já získal Cane of Corpus pro svou faerie-ninja po exterémně tuhém boji, ale ten kýžený výsledek rozhodně nebyl tak flagrantní. V sedmičce to byl skoro game-break prvek.
@Jab (14.05.2020 17:19): Netuším, žádnou hru na Infinity Enginu jsem pořádně nehrál. Baldur's Gate kdysi dávno a nedostal jsem se moc daleko.

Po cestě do Arniky je zlom. Nakoupil jsem lepší vybavení, získal fireball a pak to šlo nějakou dobu hladce. Respektive souboje se daly zvládnout. Je ale pravda, že úvodní chrám je asi nejlepší část celé hry. Pak možná pevnost T'Rangů a Arnika. Bažiny jsou za trest, Mt. Gigas je o ničem, ten ostrov kde jsou všichni krabi světa je na jedno brdo, Trynton je fajn. Hrad Rapax ujde.
@hanak_v_exilu (14.05.2020 16:41): Ono když se to přežene... Infinity Engine taky měl imho celkem dobrý souboják. Ale Icewind Dale to celé chtěl postavit na něm. A na to stavěn nebyl.

U Wizardry 8 jsem dost možná déle sestavoval partu než reálně hrál. Celý ten úvodní chrám byl v pohodě a bavil mě. Ale ta cesta do Arniky... To se fakt nedalo. Škoda. To sestavování party fakt vypadalo, že půjde o promyšlenou hru (byť nějaké "exploity" prý má - ta faerie ninja).
@Jab (14.05.2020 16:28): To se nedá. Souboják je v podstatě geniální. Kdyby to byl krokovací dungeon, tak by neměl chybu, podobně jako ji neměl v VII. A video je super. Nechtěl jsem ho vidět dokud to nedohraju.
@hanak_v_exilu (14.05.2020 16:05): Větší radost bys mi udělal, kdybys napsal prosté ano. :)

Ten soubojový systém si pamatuji. Zkoušel jsem to rozehrát dvakrát. Ale, jak i vyplývá z mých hodnocení, na většinu dungeonů nemám toleranci. Výjimky jsem měl u Skeldalu, BaK a případně MaM 6-8. Nic tedy proti žánru dungeonů obecně. ;) Koukni na to video postované níže. Autor má hru rád. Byť si, jako u všech svých videií, z ní dělá i legraci. Mně tím třebas objasnil, kde byla dobrá. A i proč se na ni dívá tak "romanticky". Imho před tvým vlastním komentem to může být dobrá odbočka, jak si vzpomenout na ty lepší části hraní. ;)

P. S. Samozřejmě dungeony musí být zničeny! :)
@90210 (14.05.2020 15:22): Myslím 21. level. Ale chyběly mi důležitá kouzla, takže jsem všechno musel umlátit a nebo ustřílet a to šlo proti kouzelníkům dost blbě.

@Jab (14.05.2020 15:31): Souboje jsou strašně zdlouhavé. A kdy je protivníků třeba patnáct a každý si chce zakouzlit a před zakouzlením přemýšlí, tak je to oser. Neodsýpá to a nemá to takový drajv jako souboje v VI a VII. Často se mi stalo, že jsem potřeboval jenom někam dojít a zmáčknout tam tlačítko, a už se ke mě hnala skupinka nýmandů. Měli třeba poloviční level, ale stejně prahli zemřít v souboji a stejně trvalo třeba deset kol se jich zbavit. A za rohem byli další, stejně ubozí.
@Richmond (13.05.2020 20:06): Nakonec to bylo drama, ale dal jsem to jenom tak tak. Té mrše zbývalo 5 HP a z posledních sil mi zabila tři členy party. Po pěti infarktových kolech jsem je oživil a dorazil ji i s princem a troskama jeho družiny. Opakování už bych asi psychicky nezvládl.
Hotovo. Ta bitva s armádou Rapaxů byl porod. Šedesát pět kol hrůzy. Tuším že jsem tam přišel s partou která na to neměla, ale díky štěstí, defenzivní taktice a využití nedokonalostí ve hře jsem to dotáhl. Konec je ale takový rozpačitý.
@Richmond (12.05.2020 20:49): Je to strašně iritující. Dneska jsem absoloval souboj co trval 50 minut. V jednu dobu proti mě bojovalo 28 protivníků a když jsem jich deset zabil, tak se zhmotnili další. Už toho mám plné zuby. Nechce se mě to vzdávat tak blízko před koncem (asi), ale ty souboje jsou extrémně ubíjející, nudné a nezajímavé.
Neexistuje nějaký postup jak se vyhnout tomu souboji s princem a jeho skupinou? To je takový oser, že bych se na to nejradši vykašlal a vůbec hru nedohrával. Kolo trvá dvě minuty, pak vystřelím tři šípy a zase dvě minuty čumím jak na mě prší útoky.
Dostal jsem za úkol zničit transportér T'rangů. Vymlátil jsem celou tu jejich základnu asi třikrát, dokonce jsem zabil i jejich císaře, ale furt si nevím rady. Teoreticky to k dohrání hry asi nepotřebuju, ale stejně mě to štve. Neví někdo co přesně mám udělat?

Tak už to mám.
@mazar1234 (08.05.2020 20:55): Ani nevím. Prostě jsem nějak šel a dostal jsem se až k ní. Ta hra je docela lineární a reálně jsou na výběr jenom dvě možnosti. Buď půjdeš na sever k Umpani, nebo na jih k T'rangům. Já jsem šel na sever, ti mě poslali na jih a pak pod vodu.
@Richmond (08.05.2020 22:07): Připouštím, že jde o herezi, ale také o úlitbu mé paměti. Pokud si v nějakém RPGčku vytvořím partu s cizími jmény, sžiji se s nimi asi tak hodinu poté, co hru dohraji. Z toho důvodu v podobných případech postavám dávám jména z BG či dalších známých her, abych v tom měl jasno. I ty musíš uznat, že mít v Icewind Dale Minsca a Sulika má leccos do sebe :-)
@hanak_v_exilu (08.05.2020 19:53): Koukám, že zde poslední dobou jede diskuse o Wizardry 8. Jakmile jsem si toho všiml, hned mne napadlo se připojit a hodit v plén zdejším příspěvkům nějaká svá moudra a hluboké postřehy, které by nenápadně poukázaly na můj herní um a encyklopedické znalosti. Leč nebylo mi to dopřáno. Ke svému zděšení jsem shledal, že si z této hry, kterou jsem zhruba před dvanácti lety dohrál, nic nepamatuji. Prostě nic. Příběh, kouzla, ani jaké jsem měl postavy. Mám v hlavě jen pár hodně mlhavých vzpomínek. Ale věz, že kdybych si z toho něco pamatoval, určitě bych ti úžasně poradil a hodně věcí ti objasnil, to je bez debaty :-). Tvá zmínka o podvodní ochechuli mi ovšem připomněla jeden můj screenshot. Nemluvíš náhodou o lochnesce ( http://cebrk.hys.cz/files/pchry/wizardry8/wizardry8screenshot11b.html )? Kdybych u obrázku neměl ten popisek, ani bych si už nepamatoval, že jsem s ní měl problémy.
Mám dotaz. Tu podvodní ludru musím zlikvidovat, nebo se kolem ní stačí proplížit? Mám level 13 a ona 26, takže proti ní vydržím tak pět kol maximálně. Zkoušel jsem ji zabít pětkrát. Při tom nejlepším pokusu jsem jí sebral 40 HP z 866.
@Ringo (05.05.2020 14:06): To ti nepovím. Během spánku mě potvory otravovaly. Nebylo to tak tragické jako v šestce, kde jsem musel spát třeba pětkrát za sebou, čili boj během těch pěti spánků spíš přišel než ne. Tady to bylo tak tři spánky bez boje, jeden s bojem.
@hanak_v_exilu (05.05.2020 13:57): Já asi chci hrát originál i za cenu chyb, samozřejmě pokud to není něco znemožňujícího dohrání. Pokud je hra dobrá, bude to fajn i tak a rád si pak dám opakování v lepší podobě. S oficiálními remaky nebo vylepšenými edicemi je to tak napůl. Dost záleží na původní hře a na míře změn. System Shock EE x Final Fantasy VII Remake.

@Ringo (05.05.2020 14:06): Zrovna ty adventury od Sierry mi víc vyhovují v původní verzi. Navíc ty remaky mění ovládání na horší. Return to Chaos bych dnes na DM volil také, ale jen proto, že původní verzi mám dojetou.

@Richmond (05.05.2020 14:14): Že zrovna ty budeš vylepšovat grafiku bych nečekal. Já si první Ultimu užil hezky v originále :-)

Každopádně je lepší použít patch, mod nebo remake než hru nehrát vůbec.
@hanak_v_exilu (05.05.2020 13:57): No je pravda, že na Ultimu 1 jsem taky použil nějakej ten VGA kabátek. Teď se chystám na Ultimu 3 a tam je taky k dispozici, ale spíš ho vynechám a užiju si hru v originále :) ale jako rozumím tvým důvodům.
@hanak_v_exilu (05.05.2020 13:57): To už bych nenazýval modem jako spíše patchem, to opravování chyb. Faktem je, že Ultimu 4 jsem taky hrál v nějaké vylepšené grafické verzi, ale to je spíše takový remaster, ty mi až tak asi nevadí u her s velmi slabou či skoro žádnou grafikou (třeba VGA remaky Kings questu 2 a 3). Ale třeba u dungeon Mastera ten Return To chaos mi už vadil, vždycky jsem si říkal, co když tam naskládali jiné hodnoty než původně autoři hry.

U té rychlosti spaní ve Wiz 7 - nesnížilo to pak četnost možných přepadení během spánku?
Já moduju chyby v ovládání, nebo zpříjemnění hry. Konkrétně ve Wizardry VII to byla rychlost spaní a ve Wizardry 8 rychlost boje. Nesníží to obtížnost, nezmění to hru na nějakou jinou, ale udělá ji zábavnější. Plus většinou hraju tak staré hry, že na ně mody ani nejsou. Dungeon Mastera II jsem hrál ve verzi Return to Chaos, což je konverze do enginu prvního dílu. Ultimu I jsem hrál v nějaké vyleštěném a optimalizovaném remaku. System Shock 1 má verzi s lepším ovládáním a snad i rozlišením. Což je podle mě cesta. Kdyby někdo předělal Gothica 1 do grafiky a ovládání Risenu 1, tak by to hře jenom pomohlo.
@jvempire (05.05.2020 10:46): Tak s tou trávou a oblohou a tak, to už byla taková mánie, kdy jsem zkoušel jak to bude vypadat, ale hru prakticky nehrál.

EoB 1 v Grimrock provedení mě teda nikdy nelákal. EoB mám právě taky rád takový, jaký je a cokoliv jiného už by byla jiná hra. Když mám občas chuť si jej zahrát znova, tak ta chuť j vždycky podmíněna tím, že to musí vypadat, jak to vypadalo, jinak si raději zahraji úplně jinou hru. A jinak celkově, já se moc nehnípů v nějakých bonusech, DLC, datadiscích a podobně. Spíše to mám tak, že jak uvidím závěrečné titulky, tak je to prostě The end a jdu hrát jinou hru a když po čase zjistím, že bych zase hrál tu před tím, tak je to vždycky proto, že mě baví v základu a ten základ si zahraji znovu a DLC a datadisky opět pak pominu. Musel bych se do nich nutit. Ještě se mi nestalo, že bych dohrál nějakou hru, dal si od ní pauzu a najednou jsem si řekl, jé, já bych si zase na chvíli zahrál tohle a rozehrál nějakou bonusovou část. Třeba New Game + nebo tak něco. To vůbec. Ale tohle má asi každý jinak.
@Ringo (05.05.2020 10:40): Tomu jsem právě nikdy nepropadl - tráva, obloha nevím proč bych to dělal. Ale přidat si nové levely do Dooma nebo ozkoušet Eye of Beholder v enginu Grimmrocku mě baví. Přece jen oblíbené hry si člověk rád užívá déle a hrát stále dokola to samé taky nejde.
Pro mě modování her vždy bylo, jako bych četl Tolkiena a přišel nějaký Franta Lopata s novým výtiskem, který sám dopsal s tím, že v některých pasážích to upravil, aby to bylo napínavější, nebo to dávalo více logiku a tak že si mám raději přečíst to, že to je lepší. Prostě i hra je pro mě jedinečné dílo autora a chci jej konzumovat jako takto stvořené dílo a ne něco doděláváno dalšími lidmi, kteří autoři nejsou. Jakoby ta hra ztrácela na velikosti, kterou by byla hodna mého zájmu. Když mě třeba štvalo na Oblivionu levelování nepřátel a donahrál jsem si tam pak ten OOOmód, nebo jak se to jmenovalo, tak sice nepřátelé přestali levelovat a dávalo to více smysl, ale najednou jsem měl pocit, jako bych už nehrál to dílo, nebo jako bych to nacheatoval jiným systémem a bylo to už dílo někoho jiného, nikoliv Bethesty, jako čtvrtý díl The Elder Scrolls. O následné modovací mánii, kdy jsem si donahrával lepší oblohu, lepší trávu atd....škoda mluvit.
@90210 (05.05.2020 10:23): Tak já rozumím, že to může dost pomoct. Ale chci hru na první průchod vidět tak, jak ji autoři udělali a to včetně chyb. Pokud je dostatečně zábavná, tak nemám problém si dále experimentovat.
@jvempire (04.05.2020 12:39): Treba tady u Wizardry 8 jsem zrychlil pohyb nepratel na max, coz bylo nutny, ale vic IMHO nebylo potreba.

@Jab (04.05.2020 13:07): Respawn je tam myslim docela v pohode, oblasti se daji kompletne vymlatit a pokud hrac oblast neopusti nebo nezacne restovat, tak by se nic moc objevit nemelo a expy jsou hlavne za boje, takze by to bylo spis na skodu.
Každého věc. Imho to ale není většinou ode zdi ke zdi. Žádné "omodovat co se dá" či naopak "nemodovat vůbec". Člověk většinou upravuje primárně to, co se mu nezdá. A řešení nabízené modem mu vyhovuje více. Najdu hned několik RPG i mimo Bethesda hry, kde mod s radostí použiji. Na odstranění miniher v Mass Effect 2, přidání družníků do Icewind Dale, vrácení zapomenutého obsahu a opravy v KotOR 2 a VtM: Bloodlines... U Wizardry 8 si nejsem jist, zda má mod na nižší respawn smysl. Zkušenosti jsou i za souboje, ne?
@90210 (04.05.2020 11:00): S těma modama je to zajímavé. Mě nikdy nenapadlo nějaké používat dříve než po dohrání hry. Ale je fakt, že mě spíš vždy zajímal přidaný obsah nebo nějaké zásadnější změny než jen jiný balanc nebo grafika.
@Ringo (01.05.2020 18:25): @Richmond (01.05.2020 18:21): Souhlas, modovani je cestou "do pekel". Jak jsem nejakou hru zacal modovat, tak jsem nasledne vzdy prestal hrat.

@hanak_v_exilu (03.05.2020 22:33): Cesta do Arniky muze byt hodne komplikovana, kdyz se tam vygeneruje nejaka silnejsi kombinace pokud se hrac v chramu rozhodnul vyspavat a grindovat, coz je celkem slozity, protoze je tam hodne pomalej respawn a prave pokud ma hrac 4 lidi z druziny zatim vicemene nepouzitelny a damage dela jen fighter a mage. Ja jsem tam nikdy nemel velky problemy, ale je to celkem frustrujici lokace, kterou se bude prochazet celkem casto a v do urcity faze vicemene podel skal, ale casem se tam level scalling zastavi a vsechny smetes v 1. kole.

Po prichodu do Arniky podle me nastava trochu zlom, protoze partu posili Myles a hlavni Vi a na bojich je to znat, plus s tim prokletym swordem z banky zacne davat fighter instakilly, takze obtiznost jde dolu opravdu razantne.

@Richmond (01.05.2020 15:59): To se mi nezda. Cesta do Arniky neni lehka, ale pokud tam hrac nechrape po kazdym boji, idealne nerestuje skoro vubec, coz je muj styl hrani, tak by nemel byt problem ji vycistit i na zacatku hry. Respawn tam je, ale neni az tak prehanej, ze by se potvory objevovaly za zady. Tam fakt rozhoduje slozeni party, pokud ma nekdy vepredu ninju, samuraje, monka a vzadu priesta, bishopa a treba gadgeteera, se kterymi se patle s kazdym banditou, tak to pak chapu.
Začal jsem znova a snad lépe. Dva bojovníci, lučištník, kutil, kněz a mág. Chrámem jsem prošel jako nůž máslem. Cesta do Arniky nebyla přímo procházka, ale ani nic složitého. Město jsem prošmejdil za slabou hodinku a všechny silnější potvory jsem dal na první pokus, kromě golema v bance. A to je kutil zatím skoro k ničemu. Za tři hodiny jsem se dostal tam, kam dřív za patnáct. Ta hra přímo vyžaduje, aby byla parta co nejefektivnější. Když není, dá to hráčovi sežrat. Sranda je, že se dopředu nedá zjistit co bude fungovat. A přetrénovat postavy jako v minulých dílech nejde.
Tak to asi zvládnul vše :-) Ono těch lokací moc není a v každém opravdu uděláš maximálně tak jednu či dvě základní věci. Takže teď hurá pod vodu a na rapaxy.
Něco málo asi jo:

* falešný Astral Dominae z náhodného setkání s Dark Savantem v Bažinách, jež je nutný pro další postup
* a přidal jsem se Trangům (případně i k Umpani) ? je to sice teoreticky nepovinná linka ale je obsáhlá
He? To jsem fakt za projití celých těch bažin, podzemní základny a stromového města získal jenom helmu a vágní indici? Nevynechal jsem někde něco?
@Ringo (01.05.2020 18:17): Jo to mam stejne. Ja driv dost modoval TES. Ale uz me to dlouhy leta nezajima. Protoze jsem zjistil ze je pro zajimavejsi videt hru tak jak ji udelali, i kdyz jsou tam treba veci ktery jsou blby a vadi mi. A vzasade me nejak uplne prestalo zajimat co vymyslel do hry nejakej John z Ohia nebo Oleg z Moskvy.

vyjimka jsou veci technickyho razu, kdy hra treba bezi mizerne a nekdo upravi kod a bezi to lip. Ale nekdy neudelam ani to :) Treba prvni DS na PC jsme hral tak jak bylo, zadnyho Duranteho vylepseni sem tam nemel.
@Longin (01.05.2020 17:47): Mody na to samo jsou, a ne jeden. Ale treba pro me osobne to moc neni zajimave, uprednostnuju hrat hru v originale. O nejakou upravu hry modem se zacnu zajimat az ve chvili kdy ma treba nejaky bug ktery neopravily a nejde to hrat dal. Takze to nejpis nikdy nedohraju :)
@Longin (01.05.2020 17:47): Souboják byl imho dobrý. Ale pokud jedeš hodiny přes mob a pohneš se čtvereček za několik minut, tak tě bavit nebude. Právě proto, že stejně děláš dokolečka to samé. Imho ta míra respawnu by zabila sebelepší souboják.