Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (01.05.2020 16:39): I kdyby existoval nějaký mód na redukci respawnu a level scalingu, tak tě to bavit nebude. Pokud tě hratelnost soubojů nechytla v prvních hodinách, tak tě to bavit nebude nikdy.
Vždycky mě fascinoval ten lore, známé hlasy dabéru z JA2 brnkali na nostalgickou strunu, ale prostě dung v podání Sirtechu nikdy nebyl pro mě. :)
Taky bych věřil, že muselo jít o různé verze her. Moje první hraní bylo totální katastrofou a nevím, jestli to přočítat přetažením party z Wiz 7 nebo čemu, obtížnost jsem teda nechal vždy na normal. Vždycky si říkám, nechci to mít úplně jako procházku růžovou zahradou ,ale na druhou stranu, proč se úmyslně frustrovat.

První hraní s přetaženou partou probíhalo takto - parta implicitně odstartuje na 5. levelu, zůstalo mnohé z výbavy z Wiz 7. Jenže - najel jsem ve startovní Monastery klasický grind, že nahoním pár levelů, aspoň ze 5 a co se nestalo. Moje parta na 8. Levelu, ale vylevelovaly i potvory. Slizy s původně 7 HP na mě útočili najednou s HP přes 100 a s se silnými kyselinovými plivanci, k tomu se přidali vylevelovaní ještěři s jedovatými plivanci. Když jsem sílou vůle pobil pár takových bestií a chtěl si jít někde odpočinout, tak kdekoliv jsem vykoukl do další chodby, byly tam ve velkém počtu narespawnované další potvory a hra se stala naprosto nehratelnou. Měl jsem Monastery zmapovanou teda celou a říkal jsem si, je na čase úprk. Tak jsem vyběhl z brány monastery do krajiny a tam mě čekal hotový den Triffidů, moře útočících rostlin, kterými se už probít nešlo a tak jsem hru zahodil jako totální odpad.

Po x letech jsem odstartoval druhé hraní, tentokráte bež převodu postav, rychle jsem proběhl monastery. Cesta do Arniky byla opět plná rostlin, ale nebyly ještě vylevelované. Přes to jich bylo tolik, že jsem se musel uchýlit ke zdlouhavé taktice hit and run. Nakonec se zadařilo, vstoupil jsem do Arniky, po jejím projití se hra trochu zlomila a já už začal vyhrávat v soubojích tak nějak s menší námahou. Nevím, v jaké fázi hry mám poslední save, ale po tom, co jsem si oddychl, že už to jde mě překvapil ten ostrov. Ty zástupy krabů mě odradily od dalšího hraní, prostě jsem potřeboval pauzu. Ta už trvá snad více než 10 let.
@Richmond (01.05.2020 16:33): Já bych bez něho asi nepřežil první půlku šestky. V sedmičce na něco zahrál naposledy snad někdy v Ukpyru a pak jsem ho přeučil na alchymistu. V osmičce se přetrénovat nedá, takže jsem se na něho radši vykašlal. A on by paradoxně možná užitečný celou hru.
Hlásím se do skupiny těch, kteří se přes respawn neprokousali (v mém případě ani do Arniky).
@Dorian (01.05.2020 16:06): Tak ja netvrdim ze to tak urcite je. Ale u CZ verze zasadne museli menit scripty hry, kvuli vypisovani pojmu a pocesteni bojove casti a buhvi kvuli cemu jeste. V te dobe zadne profesionalni tymy prekladatelu moc nebyli a cele to byla na bazi partyzanskeho odboje a delalo se to na koleni, nejake know how jak se ma co spravne udelat moc nikdo nemel, takze k chybam a preslapum dojit klidne mohlo. I v pripade ze slo o ofiko cestinu od vydavatele. (vim jak to v devadesatkach a na prelomu milenia v Ceneze vypadalo)
Dokonce si ted vybavuju ze jsem kdysi na nejakem foru neco o tom cetl, ale mam to dost zamlzene.
Kazdopadne s tim mas zkusenost tak to nechci rozporovat, jen snad ze klidne muze byt ze se hra muze chovat jinak, treba diky chybe ve scriptu na kazdou obtiznost jinak, jestli hrajes vzdy na nejlehci obtiznost.
@Dorian (01.05.2020 15:42): Na mě střílí kde co. Nějaký sliz, různé druhy hmyzu, chodící břečťan, létající skřítci, takové ty bílé bestie v bažinách, ještěři, lupiči. Ten seznam je nekonečný.

@Richmond (01.05.2020 15:59): Neříkám že je to bůhvíjak obtížné. Ty souboje jsou prostě oser, ale nepřátelé nejsou nezvládnutelní. Nevím, možná potřebuju barda, nebo kutila a ten by se mi staral o to, aby nepřítel nedělal problémy a v bězvědomí čekal na porážku.
@Dorian (01.05.2020 15:42): Mně přijde, že existují prostě 2 tábory lidí, co hráli W8 a buď to jsou ti, co mají šílení problémy (a já jim to věřím) a pak ti, co to dohráli a vše měli tak nějak OK. Docela bych věřil i tomu, že existují nějaké verze hry, které se odlišně chovají.
@hanak_v_exilu (01.05.2020 15:33): Tak tohle je mi záhadou. Mě se ve venkovních lokacích snad až do cca 1/2 hry objevovali s kouzlících nepřátel jen čarodějky (respektive zpravidla jedna čarodějka plus banda zlodějů). Pak teda přišli i rynjini se svojí psionikou a ty divný plamenný potvory se zobákem, ale o těch asi nemluvíš.

Nebo můžeš myslet různý obří stonožky v bažině, ale ty mi vždycky způsobovaly minimální damage a měli tak málo životů že je zanedlouho zlikvidovala i má slaboučká lukostřelba a útočná kouzla. Jen to byl prostě opruz z hlediska času.
@Dorian (01.05.2020 15:26): +345! Já to sice hrál na větší obtížnost a především na cestě do Arniky jsem trpěl jak zvíře, ale pak se to zlomilo a hrálo se to příjemně. Měl jsem samozřejmě obtížné soubouje (především ten o Cane Corpus) a řadu extrémně dlouhých bitek, ale bylo pořád "v normě".
@Dorian (01.05.2020 15:26): Obtiznost podle me pocet nepratel neovlivnuje, jen sanci na zasah, obranny cislo nepratel a tusim ze i level scaling potvor v urcitych oblastech. Ale i tak to duvod byt muze, na vyssi obtiznosti jsou nepratele proste tezsi a tak to trva dele.
@Dorian (01.05.2020 15:26): Nejde o respawn. Jde o to, že si jdeš jenom tak po krajině a najednou se všechno zastaví a na partu začnou létat třeba kyselinové blesky. Nepřátel je 12, to znamená 12 blesků. Když se k nim chceš vydat, tak je to zabere 2 kola, během nichž se nedá dělat nic jiného, než kráčet. Čili 12+24 blesků. S trochou smůly se pochod v půlce přeruší a to znamená dalších 12 blesků. V tu dobu už je mág mrtvý. Load a znova. Zabít je střelbou nejde, to bych na to musel mít postavenou partu, která by ovšem nezvládla souboje tváří v tvář. Jediná možnost je nalákat je nějak do členitého prostoru, přechytračit je a zabít zblízka. Ale to trvá, nejde to vždycky a většinou se to musí stejně opakovat.
Já tomu prostě nerozumím, já prakticky u žádného souboje neměl větší problém. A to se považuju za lamu.

Hrál jsem to tedy vždy na easy, možná je tam oproti normal, nějaký velký rozdíl v respawnu nebo tak.
@Ringo (01.05.2020 14:30): Přesně tak, zlaté náhodné souboje z Wizardry VII. Klidně bych je mohli dát i sem. Jako Might & Magic má souboják hrozně primitivní, Wizards and Warrior zase nevyvážený, ale tohle ho má s přehledem nejvíc frustrující. A to jsem si myslel, že nic pomalejšího a víc iritujícího než souboj s pětatřiceti spectral raveny a neustálé čtení "blink out" a "blink in" ani neexistuje.
@Dorian (01.05.2020 14:05): To funguje prachbídně, protože tyhle stavy vždycky vydrží maximálně pár kol a za tu dobu je nestihnu oběhat a umlátit. Nechápu proč tam proboha nedali možnost přepnout do realtime. V M&M VI, VII a VIII to fungovalo parádně. Jediné co funguje tady je nechat se spatřit, zapadnout někam za roh a čekat jestli se nepřítel náhodou neuráráčí přijít. Teď jsme mlátil jakési duchy v Marten's Bluff. Strávil jsem s tím cca 30 kol, z toho jsem asi dvacet jenom tak odklikal.
@Charllize (01.05.2020 14:41): Jo, já už 2x rozehráno a taky nedohráno. Ta pauza už je tak dlouá, že přemýšlím, jestli hru považovat vlastně ještě za rozehranou. Musel bych si asi projít nějaký Walktrough a připomenout si, co jsem tam vše udělal a co už prošel :-)
@Ringo (01.05.2020 14:30): To bude zrejme i duvod u mne, protoze jsem hru rozehral uz 4x a nikdy nedohral. Vzdycky dojdu nekam do dolu nebo tak a pak me to zacne k smrti nudit. Problematicke to je v tom ze jsou vzdycky leta pauzy mezi jednotlivymi pokusy, ja zapomenu oc ve hre slo a co jsem uz delal nebo nedelal a hraju od zacatku a po par desitkach hodin vyhorim. Zacarovany kruh :)
@hanak_v_exilu (01.05.2020 11:18): Mně na Wiz 8 asi nejvíce vadí plíživý přísun respawnovaných nepřátel zapojujících se do rozběhnutého souboje, někdy z toho není skoro cesta ven. Jeden z důvodů, proč už mám tu hru v rozehraném stavu asi 14 let a stále se nemám k tomu, abych ji dokončil. Skončil jsem na jakémsi ostrově, kde se ze všech stran hrnou krabi a já se je pokouším umlátit z jedné chatrče, kde se schovávám, aby útočili jen z jedné strany :-) Takže zlaté náhodné souboje z Wiz 7.
@hanak_v_exilu (01.05.2020 11:18): No vidíš, a já ten souboj systém až na to jak je pomalej miluju :-D Ale platí dvě věci:

* kouzlících nepřátel není zas tolik, zvláště ne takových jež mají skutečně ohrožující kouzla, plus v některých případech je možné je přechytračit
* základ je crowd control, kouzlící nepřátele umlčet, uspat, paralyzovat a tak dále.
@hanak_v_exilu (24.04.2020 10:23): V osmicce muj hobit bard strilel kusi a delal tim jednak slusnej damage, ale hlavne mel hromadu nastroju, kterymi "kouzlil" a byl tak v boji hodne uzitecnej, vetsina z nich dela mass effect, takze na vsechny prisery v okoli, pripadne celou partu, coz je super, navic zastal praci zlodeje. Byl uzitecnej az do konce a gadgeteer je skoro to samy, ale je to samozrejme na tobe, da se t dohrat s jakoukoli partou.
@90210 (24.04.2020 09:17): V šestce a sedmičce vždycky bard ve druhé třetině hry přestával stačit. Nakonec jsem ho předělal na alchymistu a to teďka nejde. A dvakrát bojovník může vypadat nudně, ale já s těma bojovýma charakterama stejně nekouzlím. Pokud můžou skvěle bojovat a v nouzi kouzlit, tak proč ne. Ale je lepší aby skvěle bojovali a vůbec nekouzlili, naž aby bojovali jen dobře a každý desátý boj jsem jima hodil slabý acid splash.
@mazar1234 (23.04.2020 23:20): No jo, ale zatímco v šestce a sedmičce mělo smysl točit třeba priesta a mága, pobrat kouzla obou škol a pak ho předělat na biskupa a namaxovat, tady to nejde. Biskup nikdy nebude tak silný a variabilní, jako můj kosič že sedmičky. A než pomalu sbírat levely, tak to radši budu mít schopného mága.
Tak ono je to v zásade ekvivalent Singleclass/Multiclass, sú tam viac menej 2 experience level kategórie povolaní - Single (Fighter, Thief, Mage, Priest..) a Multi Class kombá s náročnejším exp levelovaním (aj keď mám pocit, že sú tam aj medium class ale nechce sa mi to narýchlo gúgliť) Lord/Valkyrie=FifhterPriest, Bishop=ClecirMage, Ninja=Fighter/Thief/Alchemist (áno trojkombo), Samurai= Battlemage (Fighter s KIA ale obmedzeným armorom a mágovskou školou kúziel), Monk (To je megahybrid niečo ako fighter bez armoru s instakillom a psionic kúzlami)... atď, je to v zásade rýchlejšie levelovanie single povolaní bez kúziell VS pomalšie levelovanie Multiclass povolaní, ktoré sú zo začiatku slabšie ale potom silnejšie a naopak.

Ale dá sa to dohrať určite aj klasicky aj vychcanejšie, záleží ktorú fázu hry chce mať kto ako, to len dokazuje aká je tá Cosmic Forge trilógia vymakaná.
Ztratil jsem nervy a překopal to na bojovník, ninja, bojovník, valkyrie, alchymista, mág. Vitalia trucuje v hospodě a levely skáčou jedna radost. Už jsem na devítce a to furt bloudím v té nekonečné divočině. Potvory se tam snad líhnou z řídkého vzduchu, nebo co.
@Charllize (23.04.2020 17:05): Si pamatuji na ty Wizards and Warriors tam se mi v té době strašně líbila ta krabice (vím že to nebylo žádné extra veledílo ale stejně :)

No pokud se jí někdy budu chtít zbavit tak si myslím, že pro sběratele je furt pěkný kousek, což je dneska u těch starých Big Boxů znát na tom trhu jak některé šli do nevídaných výšin s cenou.
@Jack_Dark (23.04.2020 16:58): Jestli si to dobre pamatuju tak pri vydani u nas hra stala 999kc, coz byla prizniva cena. Treba Wizards and Warriors kteri vysli taky tak nejak v te dobe staly 1799 a byly komplet anglicky. A prodeje nejspis byli ok. Co si pamatuju od nas z obchodu nejaky cas po vydani hra nebyla vubec k sehnani a tak to zustalo doted. Ta ceska verze ma docela vysokou hodnotu mezi sberateli u nas, mnohem vyssi nez ta anglicka :)

Pro plno lidi v dnensi dobe ale je nevyhoda ze myslim neumoznuje prepnout hru do anglictiny, ten preklad je tak atypicky, diky tomu ze se tam nektere veci musi vypisovat ze to asi ani nebylo mozne, aniz by do krabice pridali dalsi tri CD s anglickou verzi.
@Richmond (23.04.2020 16:45): Já mám právě tu českou krabicovku a o to více mě překvapilo, že tam právě je takový obsáhlý manuál což byl spíše vidět u těch zahraničních krabicovek než u těch našich.
@Jack_Dark (23.04.2020 16:40): A překvapivě i ten český tištěný manuál je stejne macek. Tohle je speialita Wizardry od 6.dílu, pod 100 nejdou. Šestka má tuším taky přes 130 stran (a ověřovat se mi to nechce, svou skoro funglovku nechávák ležet ve skříni) :)
@Jack_Dark (23.04.2020 16:18): Tak jednou na to zase dojde. Znamy si si ze mne dela obcas srandu jestli nechci pujcit manual ke hre, pac mam jen samotna CD a pak jeste verzi ze SCORE, jakoze jsem neschopny to bez manualu dohrat :)
ja kdyz jsem to hral poprve udelal jsem dva bojovniky a dva kouzelniky, priesta a alchymistu. A slo to dobre. Trosku jednotvarne, ale velmi ucinne :)

problem je ze jsem to nikdy nedohral do konce, vzdycky me to prestalo bavit nekde v 75% hry. jakoze jsem si dal pauzu a uz na to nesahl a po letech zase rozehral znovu. A to nejmin tak 4x :)
Já to tedy ještě nějak překopu. Funguje tam i jiné točení povolání, než že ten původní člen zmizí a místo něho vytovřím nového? Páč jinak to točení nemá až tak smysl. Prakticky vůbec.
@Dorian (23.04.2020 12:12): Pravda, ten pernamentni scouting je predevsim na zacatku vic nez fajn a ta nosnost je alepson pro muj styl hrani, protoze sbiram uplne vsechno, klicova vec a vzdy, kdyz mi pocet postav klesl na puvodnich 6, tak jsem mel problemy s nosnosti u magu. Hrat to v min jak 6-ti IMHO nema moc velkej smysl, nic pozitivniho na tom nevidim.
Ještě k počtu postav, plná počáteční družina má jednu nepopiratelnou výhodu - větší nosnost. Při menším počtu postav může být problém utáhnout všechny věci.

A ranger je sice nic extra, ale jeho automatický prohledávání je příjemné ulehčení. Pokud si správně pamatuju tak ti bez něj můžou uniknout i některé unikátní předměty.
@hanak_v_exilu (23.04.2020 09:59): Cesta do Arniky je prubířskej kámen řekl bych. Pak se to zvolní. Já byl třeba maximálně spokojený se svou trpasličí kněžkou. Faerie/ninju jsem měl kvůli Corpus Cane. Bard byl držák cca do třetiny/půlky hry, pak už byl outsider. Gadgeteera jsem až tolik nevyužil. Ale sakra je to dávno...Já bych se moc na ty kombinace ras a povolání neptal být Tebou, nejlepší je stejně si ozkoušet to svoje. A držím palce ať vydrží tprvělivost v dlouhých soubojích :)

Mimochodem teď zpětně vidím, že povolání Lord/Ninja/Samuraj/Bishop už jsou dostupné už pod počátku. Vzpomínám na první díly, kdy to byly kromě Bishopa a Samuraje nedosažitelné povolání (příliš vysoké minimální hodnoty několika statistik). A navíc Lord byl jen pro good postavy a Ninja pouze pro evil. Nakonec jsem díky jednomu předmětu mohl postavu na Lorda povýšit :)
@Dorian (23.04.2020 09:09): Bard je variabilnější než zloděj, a i Gadgeteer je lepší na otvírání zámků. Ale zloděj se svým backstabem je naprosto brutální damage dealer.

Co se týče Lorda, nejlepší je mu hodit první level Priesta, a až na druhém ho přepnout na Lorda, ať může hned od začátku léčit.
@hanak_v_exilu (23.04.2020 09:46): Ja bych to hral v sesti, na Wiz 8 je super, ze tam postavy neustale neco komentujou a je skoda se o to ochudit. Proto jsem hral i s temi extra postavami, ktere mi navic hrani casto ulehcily, hlavne Vi. Kdokoli kdo je schopen udelat poradnou damage a tim i urychlit souboje je myslim v teto serii vitan, levely jsou dulezity, ale na vysoky levely se dostanes i v 8mi lidech.

Dal bych jedinou radu a to urcite nedavat u zadne postavy intelligenci nad 95, to je asi nejdulezitejsi rada vubec.