Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Witcher

Wiedźmin

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

První pokus o videoherní adaptaci knižní série Zaklínač od Andrzeje Sapkowského, na kterém se pracovalo v letech 1997 až 1999. Na hře pracovalo patnáctičlenné studio Metropolis Software pod vedením Adriana Chmielarze, dnes ředitele studia The Astronauts.

Na rozdíl od série The Witcher od CD Projekt RED se mělo jednat o lineární akční adventuru, odehrávající se v uzavřených lokacích. I verze od Metropolis Software se však měla pyšnit propracovaným, dospělým příběhem s množstvím morálních voleb, podle kterých by se příběh mírně větvil. Soubojový systém byl v dobových preview přirovnán k bojové hře Bushido Blade a počítalo se i s lehkými RPG prvky. Není jasné, zda mělo jít o přímou adaptaci knižní série, ale hlavním hrdinou měl zcela určitě být známý zaklínač Geralt. Po technické stránce bylo v plánu celé prostředí renderovat v reálném čase, namísto použití předrenderovaných 3D pozadí, jako tomu bylo například v prvním díle Resident Evil.

Vývoj hry se z mnoha důvodů, jako byly obavy vydavatelství TopWare Interactive o nedostatečný zájem o hry vycházející ze slovanské mytologie v zahraničí a vytíženost studia Metropolis Software, které ve stejnou dobu pracovalo na třech dalších hrách (jednou z nichž byla strategie Gorky 17), nedostal příliš daleko a vznikla pouze hratelná verze první kapitoly. Na Witcher se tak postupně zapomnělo a další snahy o adaptaci Sapkowského ságy začal v roce 2002 vyvíjet zmíněný CD Projekt RED, který v roce 2007 nakonec vydal RPG The Witcher.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.