Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vzhľadom na to, že 90210 avizoval, že ho nechytá za estetické srdiečko gothicpunk setting, čo je (ako bolo nespočetnekrát zmienené) jadrom sily Bloodlines (a dôvodom mojich 95%), tak mi tých 80% príde veľmi slušných a zodpovedajúcich.
Bloodlines jak už pár lidí podotklo je hlavně o gothic settingu, což pro obdobně postižené entity je splněný vlhký sen. Nebýt toho a soundtracku, který mě například přivedl k Tiamatu a obdobným kapelám, je tato hra totální bugfest zasluhující odpadové hodnocení.
@Drolin (23.10.2018 18:08): Jak říkám - Thiefa neposoudím, to je hra, kterou jsou dojela v záchvatu zuřivosti a já to na toho Mastera dám, kdybych měla chcípnout - jestli tam byl nějaký design, tak jsem si ho přes ten zpíčený stealth a rudo před očima vůbec nevšimla. A Zeldu jsem nehrála ani jedinou.
Co se týče hodnocení, tak velmi vysoko jsou často hodnoceny věci, o které bych si neopřela ani tu debilní zelenou koloběžku, pro mě to není moc ukazatel čehokoli. Bulířovu recenzi si fakt nepamatuju a to jsem ji asi in ilo tempore četla.

Hm, Arcanum, to je zajímavé - já se tam nepotkala s moc technickými problémy (rozhodně s mnohem méně než u Bloodlines), v našich luzích a hájích mám nadto dojem, že velkou část z nich tvořila čeština, kterou jsem spatřila jednou a pak se jí důsledně vyhýbala. Ale ta hra mě nikdy neudržela moc dlouho a to mám steampunk ráda, ale trochu jiný - víc gothic, grimdark, penny dreadful, říkat by se tomu dalo asi různě. Arcanum má zajímavý příběh, docela hezky (i teď) vypadá, bojový systém ujde, ale nějak mě zatím nikdy moc nevtáhlo. Bloodlines mě sežraly, neb je to v jistém smyslu skvělá destilace toho, co mám na World of Darkness dost ráda.

A co se týče Troiky jako takové - tuším sedmibestie před lety trefně podotkl, že o Troice se tak moc říká, že věci vydávala pod tlakem, že ta firma pravděpodobně strávila celou svoji existenci pod parním bucharem. Co měli v mých očích neoddiskutovatelně výtečné byli scénaristé a obecně nápady. Všechno ostatní (včetně faktické implementace výše zmíněného) je v různé míře diskutabilní.
@Sadako (23.10.2018 17:52): Pokud by se to stalo, jednou, šlo by o náhodu. Ale podobně to je i Arcanum. Ty hry mají kupu chyb, ale žádnou natolik zásadní aby to hráče odradilo (od kultovního statusu, skoro všude pozitivního ohlasu po v časopisech nejvyšší hodnocení - Bulířovo 9,7 Vampire hned při vydání a tedy s tunou chyb, atd.). To podle mě hra bez inteligentního designu prostě nedokáže (a věřím, že v Troika byli natolik schopní tvůrci, pouze jen ale měli na své ambiciozní projekty málo osob a málo času). A říká, ale právě i ty chyby (She's a bitch) tu hru tvoří a proto je tak oblíbená. Nicméně je to určitě zajímavá hra na podrobnější rozbor, diskuzi, vzhledem k bližšímu prozkoumání proč zrovna Vampire mají to co nazýváš ("WTF, zázrak") nebo já perlou herního designu (a abych uvedl příklad, co si pod tímto pojmem představím mimo Vampire, tak především konceptt Thiefa a Majora's Mask) a na druhou stranu se najde spoustu výtek.

A díky za podnětnou reakci :).
@Drolin (23.10.2018 15:51): Ehm. Ty mícháš subjektivní kategorii v mnoha ohledech stojí Bloodlines technicky za vyliž, ale ta hra mě prostě něčím chytila, která je naprosto v pořádku a já s ním plně souzním se zoufalou snahou její kvality radikálně objektivizovat. To už nefunguje. U komplexního díla jako je hra je tohle problematické obecně, Bloodlines je navíc záležitost, která dokáže chytit paradoxně, sama sobě navzdory - to není perla herního designu, to je WTF. Ano, zázrak - ale úplně jinak, než jsi to myslel. Tebou postovaný kus diskuse říká v podstatě She's a bitch, but I love her. Jakákoli snaha o zpětnou racionalizaci a vytváření teorií o inteligentním designu je v nejlepším případě směšná.
@MCZ (23.10.2018 14:42): To já si naopak počkám na rozuzlení (nepochybuji, že o něm budeme informovaní) a komentář 90210 :). A "vyjmenovávají jednu chybu za druhou" je docela úsměvné, pokud v kontextu celkového vjemu hry tito hráči udělí i tak hodnocení 90 a více. A o to jde, rozdíl chybek a fatálních chyb ovlivňujících celkový zážitek.

Pěkně to vystihuje např. post z diskuze co jsem sem dával:

From a technical standpoint, it's a disaster. One of the most broken game's i've ever played (remember it was literally unbeatable right out of the box due to the Society of Leopold glitch). Poor Physics, broken animations, graphical glitches, very crash prone, prone to stall and freeze during quests, you name it.

Melee combat is poorly implemented. It's just spamming left and right. No strategy involved.

Disciplines are horribly unbalanced. Once you get obfuscate or celerity past lvl 3 the game becomes insultingly easy.

Story is linear as hell and all 7 endings are accessible during the final cab ride regardless of how you've been playing the game so far..

...... and it's still one of the best game's i've ever played.

Why this glitchy 8+ year old indie game has remained unmatched even to this day is beyond me...


Zázrak prostě Vampire: The Masquerade - Bloodlines je. Pro mě učebnicový příklad, jak udělat moderní RPG.
@Drolin (23.10.2018 00:19): "V tomto bereš Vampire příliš kriticky, jelikož z pohledu docela zkušeného hráče je tam chyb prostě minimum - na rozdíl od jiných her. Osobně bych i řekl, že zde není ani jedna chyba :)."

Uff, je na čase přestat číst tuto diskuzi. Několik lidí tady vyjmenovavá jednu chybu za druhou a pak přijde takováhle pecka. To už snad ani není trolling, byť to opření o "z pohledu docela zkušeného hráče je tam chyb prostě minimum" by tomu napovídalo (jakože zkušenější hráč je větší ignorant nebo co? A taky že všichni ostatní diskutující zde jsou tím pádem méně zkušení hráči než Drolin), ale čirý souboj s realitou.
@Isair (23.10.2018 07:19): No Vampire je právě nejčastěji srovnáván s Deus Ex (jak novým, tak starým), ač samozřejmě jde o docela rozdílné přístupy, ale také bych asi konceptuálně podobnější hru nenašel. Navíc všichni známe toto pravěké a pravdivé sdělení (okopírované z Deus Ex :)).
@90210 (22.10.2018 20:27): " Od zacatku jsem zkousel skakat na ruzna mista a vyhledavat secrety a skryte predmety, ale v ty hre v tomto smeru neni nic"

Tohle mě taky celkem zklamalo, v tomhle ohledu jsem čekal něco podobně komplexního jako první Deus Ex, čili spousta secretů, spousta cest k cíli a třebas i zajímavých detailů obohacující svět/příběhový background jako takový (třebas novinové články, knihy apod.), ale Bloodlines je v tomhle ohledu fakt na čtýru.

Na druhou stranu naproti Deus Ex exceluje v rozhovorech jako takových, hodně jsem si oblíbil většinu postav (byť je škoda, že některé z nich nedostaly ve hře ještě více prostoru), intrikaření mezi klany, skvělé ( i vedlejší) questy, které v pohodě snesou srovnání s takovým BG 2 (naproti směšným jednorázovkám najdi/přines z jiných RPG) a pak samozřejmě již zmiňovanou atmosféru.

Taky nejsem kdovíjaký fanoušek goth vampire, na druhou stranu zase tak moc (kvalitních) goth vampire her není, pročež jsem to bral jako příjemné osvěžení. A třebaže má Bloodlines spoustu chyb a nedodělků, rozhodně se jedná o poměrně výjimečnou hru (Drolinovo srovnání s Deus Exem, Thiefem, System Shockem 2 není úplně mimo, byť Bloodlines dominuje trochu jinými prvky- převážně tedy postavami, questy a rozhovory... souboje třebas za moc nestojí).
Každopádně to chce tomu věnovat více času, taktéž jsem z toho měl zpočátku trochu rozporuplné dojmy, chvíli trvá, než si hra hráče získá a než se hráč do herního světa pořádně ponoří.
@90210 (23.10.2018 00:08): Tip jsem ti dal před začátkem hry - hraj za Malkaviany. Víc vědět nepotřebuješ. Nebo také když koukáš na film tak stále pauzuješ a ptáš se a diskutuješ? Není to lepší až po dohrání? Nevím na co by ti jakékoliv jiné tipy byly, nebo si rovnou otevři tvé oblíbené návody nebo irenin zákysník a tam najdeš tipů až až. Já se snažím RPG hry, od slova role play, hrát na blind :).

Diskuzi při rozehrání si bohužel otevřel dost neštastně,

"vampyri skill vyuzivam jen na paceni a jinak upirinu vesele ignoruju" - jasně, tak pak nemůžeš mluvit o funkčnosti game designu
"Pribeh bych zatim nevahal oznacit jako "ubohy"" - po pár hodinách víš jaký je příběh? :))
"Je to takovej KOTOR z upiriho prostredi" - achjo...
"Muj Toreador mel myslim jednu dementni odpoved v rozhovoru navic, ktera navic stejne k nicemu nevedla, tudiz vyber klanu nic moc" - LOL (tohle jde do zlaté kroniky DH)

Takže, cituji "Ja si sem chodim podiskutovat o hrach" je prostě trolling té největší saze :D

@Sadako (23.10.2018 00:16): Mě, a spoustu jiných, také nebere goth vampire setting, a stejně si to spousta hráčů užila :)). V tomto bereš Vampire příliš kriticky, jelikož z pohledu docela zkušeného hráču je tam chyb prostě minimum - na rozdíl od jiných her. Osobně bych i řekl, že zde není ani jedna chyba :). Jedna z mála her, kvůli kterým jsem hrál jak jen to šlo (podobné to bylo více méně už jen u Outcastu, FF VII a System Shocku 2). Gradaci třeba zcela nepovažuji za problematickou.
@Drolin (22.10.2018 13:01): Deus Ex a spol. bych sem vůbec netahala (konkrétně Deus Ex je pro mě naprostá mrdka), nicméně co se týče game designu, tak Bloodlines dost selhává např. v gradaci main storyline a celkovém 'držení pohromadě'. Má výbornou expozici, dokáže táhnout napětí a zájem v dílčích questech a oblastech, ale metaplot je trochu rozpačitý - se znalostí prostředí WoD, pravda, zas tolik ne, ale hodnotím-li Bloodlines jako něco, co by mělo fungovat samo o sobě, tak v tomhle směru rozhodně žádná perla není.

@90210 (22.10.2018 20:27): Inu... o existenci pudingu se také přesvědčíte až tím, že ho sníte, ergo se nedivím, že to hraješ, spíš začínám být zvědavá, kdy to zahodíš. Bloodlines exceluje zejména v tom stylu a settingu, všechno ostatní je místy i velmi dobré, místy pouze dobré, místy akceptovatelné, místy rozpačité a místy na přesdržku. Pokud tě nebere goth vampire setting, bude to pro tebe časem pravděpodobně jenom horší.
@Drolin (22.10.2018 22:09): Zodpovednejsi pristup k hrani videoher je co, otevrenej navod v druhym okne a nedohravani jakekoli hry, ktera je trochu delsi a obtiznejsi, cimz jsi zde uz proslulej? ;0)

Ja si sem chodim podiskutovat o hrach, ktery jsem hral, nebo je hraju, coz je myslim duvod, proc tady vznikly diskuze, proc bych se mel snazit obratit pozornost od meho pruchodu hrou? Naopak, jsem v Grout Mansion a hraju verzi z GOGu. Mas snad nejake tipy a triky do hry, pane Drole?
@90210 (22.10.2018 21:53): Moc ne, pokud to jsou prázdné fráze o tom, jaký je role play (po vyzkoušení jednoho klanu a odehrání tří hodin :)) a jaké jsou možnosti hry. A bohužel, tohle je zase tvá klasická troll písnička pokud nemáš argumenty (viš tedy ten rozdíl mezi game/level designem?) a snažíš se obrátit pozornost od svého "průchodu" hrou. cRPG má blog, a necpe takovéto názory na veřejný web. Osobně z průchodů hrou nepíšu, pokud nemám více nahráno - snažím se o trochu zodpovědnější přístup vnímání videoher než očividně ty .). Také hraji Pillars a mám tam 14h (tedy více jak ty u Vampire) nebo Devil Summoner 2, ale nemám potřebu sdílet názory po každém nešváru. To, koneckonců, zhodnotím až po dokončení a zatím by šlo z mé strany o zbytečné plky.

No a hraješ tedy Steam verzi s patchem 10.0?
@Drolin (22.10.2018 21:17): A co teprve Crpg Addict, kterej hraje Wizardry 7, stezuje si na kde co od ukecanosti po pribeh a hru taky nedohral. Je to podle tvy ancient trollovsky logiky taky troll?

Mel bys mi byt vdecen, ze si tady chci podebatovat o aktualne hrany hre, coz ty skoro nedelas, protoze vsechno hrajes s navodem v ruce a nic si ze hry nepamatujes. Bloodlines je cestna vyjimka, pravda. Tady dokonce i vis jakou jsi mel postavu.;)
@90210 (22.10.2018 20:27): Koukám, že si také pleteš pojmy game design a level design. Spíš jde o trolling ze tvé strany (žádná novinka), neb si jsem jist že těmto pojmům jistě rozumíš (na rozdíl od jiných). Hra ti nesedla, ale místo hraní a dohrání tu po odehrání pár hodin píšeš vtipné a hloupé závěry ("Muj Toreador mel myslim jednu dementni odpoved v rozhovoru navic, ktera navic stejne k nicemu nevedla, tudiz vyber klanu nic moc") a ještě se chlubíš jak nepoužíváš upírské schopnosti :)). Tomu říkám zodpovědné hraní. No a secrety a skákání na místa někdy někdo v souvislosti s Vampire zmínil? :D

Pokud někdo zahraje hru a snaží se ji dohrát, a posléze napíše komentář co se mu nezdálo je to zcela ok. Ale po pár odehraných hodinách psát nesmysly, jen z toho důvodu že upírské hry nemáš rád a věděl si že ani tato ti nesedne, je prostě slabší :). Proto tvé hodnocení beru jen a pouze jako troll hodnocení. Ale sám dobře víš, že si tu hru zde chtěl jen "sundat".
@Jab (22.10.2018 11:50): @MCZ (22.10.2018 10:32): Hudba je presne takova, jakou bych u podobny hry a settingu ocekaval. Je v pohode.

@Sadako (22.10.2018 12:17): Souhlasim, ja jsem zminoval, ze tento styl a setting moc rad nemam. Poslouchani The Cure od 10-ti let ve me bohuzel v tomto smeru zadny stopy nezanechalo.

Nevim jestli to nekdo zminoval, ale hra je neuveritelne prazdna a prostory jsou stale stejny a genericky. Od zacatku jsem zkousel skakat na ruzna mista a vyhledavat secrety a skryte predmety, ale v ty hre v tomto smeru neni nic, coz mi neprijde zrovna jako lahudka herniho designu, jak zminuje mistni troll a Don Quijote v jednom. Dialogy mi prijdou normalni, ale atmosferu to ma opravdu dobrou, wtz. Kdo ma zubáče rád, ten si prijde na svy, ja bych se nejradsi pridal na stranu vampire hunteru.
Ještě jsou ty themes většinou doprovázeny střelbou, výkřiky nebohých -snad jen okrádaných- žen, alarmy aut, bzučením lamp apod.. audio stránku má ta hra boží. Myslím že v Downtownu se dějí ty největší zvěrstva.
Hudba je samozřejmě naprosto senzační. Hned po dohrání putovala do mého seznamu nejoblíbenějších herních OSTů of all time. Nejlepší je stejně jít vožralej jak dobytek (případně krapet trávou poznamenán) nočním městem kolem druhé ráno a ve sluchátkách poslouchat buď Hollywood theme nebo Downtown. Boží.

Jinak stoky byly hrozný, ovšem mě asi nejvíc lezlo na nervy to muzeum.
Bloodlines vládne co se atmosféry týče. Prakticky mě nenapadá atmosféričtější, distinktivnější RPG. Že má taky perfektně napsaný questy a dialogy a geniální soundtrack jim pro mě dohazuje to hodnocení na 100.
Ale dokonalá hra to samozřejmě není a ani být vzhledem k uspěchanému vydání nemohla. Gunplay není úplně ono a design některých levelů je dost pofidérní. Jenže jakýkoliv breky nad nedokonalostí okamžitě jdou pryč z hlavy jakmile si pustím Chinatown theme nebo si vzpomenu na explodování nepřátel vařením jejich krve, nebo pokec se STOP značkou, nebo na Terezu s Žanetkou a tancování na Chiasm v Asylu :)
@Sadako (22.10.2018 12:48): Nemluvím o level designu, ale o game designu (který právě do jisté míry těží z podobné hratelnosti jako Deus Ex, SS a Thief). Nicméně i ten level design není vůbec špatný (třeba katakomby mně nevadí). Ale osobně jsem ho také neuváděl jako výrazný klad. Takže smiřovat se s ničím myslím nemusím :)).

Osobně to mám (čeho si nejvíce cením na Vampire),

1. dialogy
2. atmosféra
3. hudba
4. RP možnosti (to beru jako game design)
5. questy a potažmo příběh
@Sadako (22.10.2018 12:17): Asi tak.

Bloodlines je hlavně přehlídka dobrých nápadů, velkého potenciálu a skvělého budování atmosféry. Co se týče questů, atmosféry a NPC, vše je zpracováno dobře, jen radost.
Všechno ostatní je dotáhlé jen na půl prdele. Co se týče game designu, je to celé skvělé na papíře, ve výsledku je to ale zbastlené, až je to člověku líto.

Bloodlines má ale tolik dobrých nápadů a takovou atmosféru, že to prostě hodně lidí dokázalo té hře odpustit (včetně mě).
@Drolin (22.10.2018 12:26): Píču a šišky.
Bloodlines vyniká v něčem úplně jiném než je level design a propagovat ji jako designový skvost nutně povede ke zklamání hráčů. Ta hra žije ze svého kultovního postavení, založeného právě na atmosféře a RP zážitku v roli WoD upíra, ne z toho, že by měla nějaký ultra geniální design - nemá, je nevyrovnaný, místy vyloženě špatný, se stim smiř.
Na mě pravděpodobně zapůsobilo nejvíc to, že jsem to hrál v docela nízkém věku. Dodnes pamatuji na Q se snuff kazetou, jejíž obsah byl sice meh, ale to pátrání po ní (kdy mizeli lidé, co s ní měli něco společného) to na mě zapůsobilo parádně. Ty paranoidní pocity jsou nezapomenutelné a rád bych si je někdy zopáknul. Pořád dumám nad tím, jestli to bylo věkem, nebo kvalitami hry. A jestli je tohle očekávání splnitelné.

A nejlepší na tom je, že takový Q je tam dobrá polovina (chirurg, nemoc, lovkyně). U všech jsem měl prostě takové ty uneasy pocity, že jsem na každém kroku sledován. Achjo.. já chci něco podobného! :(

Design úrovní, zejména stok, je hrozný. Moje nejoblíbenější postava je ten pitomý Nosferatu (joke, ve skutečnosti Beckett ), protože značí, že mám ty stoky za sebou!
@Sadako (22.10.2018 12:17): Právě vyniká, proto je Vampire řazeno do "královského" způsobu game designu ala Deus Ex, Thief a System Shock (z části i viděného v BioShocku, UU nebo Dishonored). Že je tam pár věcí nedotaženo? To je skoro v každé (ambiciozní) hře. Takže určitě platí, že jde o lahůdku, ale to ti co nehráli základní videohry historie (jako právě Thief a SS) už tolik neocení.
@90210 (18.10.2018 20:39): Na řeči lahůdkách herního designu se vykvákni - tím Bloodlines fakt nevyniká, naopak level design stojí často za vyliž - viz předřečníci zmiňující stealth v místech pro stealth extrémně nevhodných nebo katakomby, které díky své zdlouhavosti postupně přišly o horror feeling, protože jsem byla čím dál tím víc naštvanější, že pořád ještě není konec.

Bloodlines chytá na atmosféru World of Darkness, na feeling starých horrorů, na tajemně a místy rozervaně působící hudbu; ta hra je gothic as fuck (v tom nejlepším slova smyslu). Já třeba strávila spoustu času jen procházením po LA, protože se mi prostě líbilo běhat po nočním městě jako upír. Přísně technicky vzato V:tMB nabízí velmi dobře zpracované některé questy, NPC a lokace - a některé z těchto věcí (snad až na ta NPC, nevybavím si, že bych tu potkala někoho, kdo by na mě působil WTF) má zpracováno naprosto příšerně, main storyline je poněkud diskutabilní.

TL;DR je to především hra pro lidi, kteří se občas rádi (alespoň v duchu) vyfiknou do latexových hadrů a síťovaných punčoch a hrají si na upíry. Pokud mezi ně nepatříš, asi tě to prostě nechytí, neb ta přidaná hodnota v atmosféře tě dalece mine.
@Drolin (22.10.2018 11:02): Mám to sice přímo v komentáři, ale tak pro tebe :-)

"K tomu se stealth mise obvykle odehrávají v těch nejhůře navržených lokacích, které hra nabízí; viz hromada prázdných místností v Elizabeth Dane anebo naopak dlouhé chodby bez místností v muzeu (to je asi úplně nejhorší lokací ve hře, tedy společně s kanalizací pod Hollywoodem - to bloudění si autoři fakt mohli odpustit)."
@MCZ (22.10.2018 10:32): Příšerný level design? Zkouším si vzpomenout, které lokace by tam šlo zařadit - možná nějaké části Hollywoodu a Chinatownu? Santa Monica a Downtown jsou myslím zcela super. No a bohužel byl konec uspěchán aby se stihlo vydání ve stejný den jako HL2. Nějaké tři roky (?) je prostě na tak komplexní hru (a to ještě probíhala tvorba Greyhawku) strašně málo.
@90210 (22.10.2018 09:47): Ale jdi ty (1, 2). Nemáš náhodou hudbu ztlumenou?

Ta hra není v mnoha ohledech dokonalá, jak ji tu někteří pasují (příšerný level design, nefunkční stealth, neférový RPG systém, rychlou jehlou šitá poslední část), ale zrovna kvůli hudbě, která výrazně dopomáhá atmosféře, bych si ji klidně dal znovu.
@Red (22.10.2018 00:22): Celerity a Presence pouzivam na nektery bossfighty, kterych ale moc nebylo, Auspex je uplne na hovno a Bloodbuff pri paceni zamku. Toreadora jsem si vybral podle otazek a vyhovoval mi s ohledem na RP, protoze mel podle popisku vic vykecavat s lidmi, chtel jsem to hrat bez zabijeni, respektive bez zabijeni lidi a stealth, ale bohuzel to moc nejde a Toreador je v zasade uplne k nicemu a nic nenabizi. Hra zdanlive dava moznosti v dialozich, ale vysledek je vzdy prakticky stejnej, obcas jde pouzit persuasion, ktery mam uz pomerne vysoky, ale zdaleka ne vzdy to ma nejakej efekt. Jo, jeste je tam intimidation a seduction, ale asi jsem si mel vzit toho upira s domination. Je to takovej KOTOR z upiriho prostredi, ktery na me moc nefunguje.

@Drolin (21.10.2018 23:32): Az na vypujcenej Angel od MA v menu si z hudby nic nevybavuju a to tu hru zrovna hraju.

@Bellerofontes (22.10.2018 02:23): IMHO je to presne naopak, jak pise Red. A zacatek Bloodlines bohuzel nebyl nic moc.
@90210 (18.10.2018 20:39): No že ignoruješ upíří schopnosti je tvoje volba, ne? Plusem hry je že s tím počítá:) Toreador je spolu s Brujah určitě nejslabší/nejnudnější class vůbec, určitě bych zkusil si zahrát za jinou rasu.

Máš v lecčems pravdu, ty upíří schopnosti jsou meh. Hlavně proto, že akční stránka věci je meh. S přivřením očí funguje, ale vypadá směšně. Podobně jako v Deus Ex, tak nějak jsem nikde neviděl akční rpg z vlastní osoby kde by to úplně fungovalo.

Co se týče tvých dojmů, měl jsem je po druhém dohrání a pár nedohrání velmi podobné. Teď tam opravdu tu nadčasovou kvalitu vidím, ale hodnocení nezvýším dokud si nezahraju znovu a neposoudím jestli se nejedná jen o to že si pamatujeme dobré a vytěsňujeme špatné:)

Nejsilnější (jako skoro v každém rpg) jsou začátky, jestli z toho nejseš teď odvařenej tak pochybuju že budeš - akorát přibude víc akce.
@90210 (21.10.2018 20:50): V tom, že jde o nejlépe nadesignovanou RPG hru století?

Některé věci netřeba vysvětlovat, ale musí si k nim hráč najít cestu sám. Osobně mám pocit, že čím více hráč udělí Vampires, tím lepší vkus má, a tato hypotéza se mi potvrzuje (aneb 100 a 95 od Zoltana, Ebba nebo Matta nebo Bulířova recenze v Levelu s 9,7).

Nicméně. Tady jiné než 10/10 hodnocení ani nepřichází v úvahu. Dialogy (nejlepší v RPG?), atmosféra, možnosti, vizuální stránka (ok, hraješ v roce 2018), úkoly, hudba (!!!), mimika, role play (asi nejsilnější od dob Falloutu 2), humor (!!), akční části, výrazně dospělé RPG (těch prostě moc není)... geniální, prostě geniální hra. Viz můj komentář.

Tvé hodnocení 75 (stejně jako, ehm, Eye of the Beholder) beru zatím jako trolling. Nicméně asi si nezažil dobu když to vyšlo, a objektivně se nemůžu vyjádřit jaké je hrát Vampire bez dobového kontextu (a spalující lásce k Troice).
@Jab (21.10.2018 21:32): Mne to vždy koncepciou pripomínalo System Shock 2... RPG v 1st person pohľade, kde FPS zložka bola sekundárna (hitboxy/headshoty neexistujú).

Napr. dodnes si pamätám (objektívne) totálne dementnú scénu, kde som nejakému strážcovi behal v stealthe pod nohami so Steyrom a drbal som mu headshoty do hlavy a padali mi čísla, že ma nedetekoval a proste som ho zabil.. reálne kokotina na entú, ale zábavná počas hrania.
@Drolin (18.10.2018 21:03): V cem je to lahudka herniho designu, nechces mi to trochu osvetlit?

Nerikam, ze je to spatna hra, je to takovy klasicky RPG biowarovskyho typu z upirskyho prostredi s pribehem, kterej je castecna parafraze Stokerova Drakuly, kteryho jsi necetl, coz je skoda. Fajn knizka. Nejsem jeste u konce, zatim jsem v Holywoodu, ale nemala ocekavani tato hra zatim nenaplnila.