Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Neelixx (17.07.2022 11:30): Jo, Stealth opravdu hodně pomůže. I třeba k tomu, kdy chceš ve městech nepozorovaně vykrádat byty :) S penězi jsem na tom byl stejně. Nejdříve frustrace, že obchodníci neodkupují vše, čeho se chci zrovna zbavit, potom absolutní ignorace jakéhokoliv sbírání haraburdí. Protože peněz za questy je nakonec tolik, že to bohatě pokryje potřeby hráče.

Jsem rád, že Depot A proběhl úspěšně, tam jsem se se sniper buildem v té době ještě bez zásadních perků dost natrápil. Jinak jsem taky dělal questy pro oba gangy, ale mám pocit, že od třetího questu pro každý gang už je potřeba se rozhodnout. Já jsem šel s Black Eels, ale ono je to asi celkem fuk :-)

Dívám se, že nehraješ s oddity level systémem. Nacházíš oddities i v klasickém xp systému? A dostáváš za ně alespoň xp?
@Radecker (10.07.2022 14:03): Nakonec jsem se rozhodl nějaké body do stealthu dávat.  A to na úkor traps a mercantile. S penězi problém nemám vůbec, momentálně mám Styg coiny a credity worth přes 100k, taky se pokaždé vracím z mise totálně přeplněný, díky bohu aspoň za ten perk na nosnost. Ten rozdíl v plížení je znát a umožnuje mi to pohodlně otevřít combat. První diff. spike byl hned začátek, constitution 3 je prostě znát, zvlášť když máš k dispozici jen pistoli, ale hned jak jsem si obstaral útočnou pušku, tak to bylo začalo být o nečem jiném.

Depot A byl dalším skokem v obtížnosti, paradoxně nejvíc zabrat mi dala první mapa (ve směru od Eddyho - dělal jsem questy pro oba gangy, abych vytěžil co nejvíc XP), kde se na mě vrhlo asi pět psů a 3 scrappeři. Extrémně nepříjemní mutanti, zvlášť kvůli svým ranged útokům a abilitám. Ve finále jsem zjistil, že na skupinky zabírá nejlépe starý dobrý Molotov, oni se v tom ohni pak doslova rochní. A tady je konec Depotu A.  Level 10.
@Neelixx (09.07.2022 19:11): Dej potom vědět jak projdeš Depot A, to je hlavní test :-) Jinak jsem zvědavý, jak se ti bude hrát bez Stealthu, pro mě to byla absolutně zásadní vlastnost, ale taky proto, že jsme na ni měl navázány klíčové bojové featy.
@Neelixx (09.07.2022 13:24): Jo, myslím si, že tenhle bude v pohodě hratelný. Expedition DLC obsahuje ještě další užitečné featy (a level cap zvýšený na 30), zkus ještě mrknout. Taky se podívej, jaký požadavek na sílu mají nejlepší útočné pušky. Možná je 8 zbytečně moc, ale fakt nevím.
@Charllize (03.07.2022 15:51): Ano, tak v případě her, kde se dají XP libovolně nafarmit na respawnujících se mobech, jako jsou např. různá JRPG, to chápu. :) Ale to není náš případ.

" Co je to za zábavu když nemůžu něco třeba otevřít, resetnu skilly, nastavim co je potřeba, otevru to a pak to zase dalším resetem vrátím zpět. "

No to je zas dovedený do extrému, samozřejmě, že tam musí být určitá penalizace/poplatek za respec, aby člověk systém nezneužíval a neměnil talenty kvůli každé uzamčené bedně/zaheslovanému počítači nebo potencionálnímu skill-checku.
@Tarhiel (03.07.2022 15:31): Reset schopnosti, skillu, statu a tak by neměl být nikde. Je to nerealistické a lidi by se ty hry aspoň naučili hrát a nevratné věci jsou vždy víc napínavé. Co je to za zábavu když nemůžu něco třeba otevřít, resetnu skilly, nastavim co je potřeba, otevru to a pak to zase dalším resetem vrátím zpět. Vzdyt to úplně popírá smysl těch dovednosti. Dneska to je ještě tak ze to je featura kterou hra oznamuje tabulkou. Něco ve stylu. Ničeho se nemusíš bát, reset dovednosti je možný kdykoliv. Podporujeme experimentování. Lol, prý experimentování :)
Na mapu by par lidi namítlo ze mas tužku a papír ale tam už bych nebyl tak přísný :)
@Neelixx (03.07.2022 13:32): Možnost resetovat build tam není no. Řekl bych, že asi po 10h podstoupí každý build test v Depot A. Pokud člověk tuto lokaci zvládne, mělo by to být ok :-) Jasně, 10h je pořád dost, ale pokud člověk alespoň elementárně naplánuje, jak chce hru hrát a nesnaží se investovat body úplně do všeho, tak na obtížnost normal ani úplně geniální build mít nemusí. Já jsem se tam trochu zapotil, ale teď už bych věděl, jak si pomoci i s identickým buildem (používání pastí, "drog", nebo štítu). Do hry navíc bylo od té doby zakomponováno další usnadnění, které jsem zmiňoval níže - možnost převodu až 10 AP do dalšího kola, což velmi pomůže. Vylepšení se také dostalo různému vybavení, takže herní zážitek už zdaleka není tak frustrující, jak popisují lidé v komentářích. To muselo být opravdu peklo :-)
@Neelixx (03.07.2022 13:32): Súdiac podľa tohoto a tohoto, stat reset tam neni, z technických a j gameplay dôvodov.

No pamätým si, keď pridali tú mapu, že to bol celkom poprask, ľudia na to čakali. Plus keď nejaký ten rok dozadu urobili komplet skill pass/upgrade u tých Psychic charakterov, aby neboli tak OP.
@Radecker (03.07.2022 12:58): Super. Možnost resetovat build tam asi stále není, co ? Vzpomínám, že jsem to nakonec odložil k ledu asi po 15.-20. hodinách, ale ta moje postava neměla úplně ideální talenty a pravděpodobně bych měl později stejně problémy. I teď mám trošku strach, abych nemusel ve třetině hry restartovat, ale jinak mám chuť si to zas zahrát a tentokrát to dotáhnout do konce. Buď tohle nebo ATOM RPG.
@Radecker (02.07.2022 12:38): Mne se ta hra vždycky líbila. A i jsem ji kdysi několik hodin vyzkoušel. Odrazovalo mě to, ze jde o garazotvorbu na dlouhou trať a nebylo to dlouhé roky hotové. Takže teď když už to snad hotové je by přicházelo v úvahu to odehrát, ale her je moc, takže se uvidí. O tom ze to je kvalitní pochyby moc nemam. Plno lidi to má v crpg žebříčcích oblíbené.

Trosku mi to připomíná situaci s Grimoire, plno lidi to zajímá ale nikdo to moc nehrál :)
@Tarhiel (02.07.2022 14:17): Na Infusion se těším, ale to asi bude ještě pár let trvat :-/ Ale možná si do té doby ještě jednou projedu jedničku, protože jsem zapomněl zmínit znovuhratelnost. Ať už z hlediska různých rozhodnutí (většinou pro kterou frakci budu pracovat), nebo hlavně z hlediska různorodosti možných buildů. V tom hra nabízí opravdu velkou škálu možností.
@Radecker (02.07.2022 12:38): Ja určite dám, mám ju v hľadáčiku už nejaký čas :)

Ono zasa je dobre, že sa naučili robiť uživateľsky prijemné vylepšenia, využijú to pri nasledujúcej hre - Underail Infusion :)
@Radecker (02.07.2022 12:38): Dík za info. Ja mám hru kúpenú už nejaký čas, ale aj kvôli tomu infu, že človek musí byť s hrou trpezlivejší a že tam boli problémy, som to dával nižšie na mojom zozname herných priorít. :)
Rozehráno 1.5.2021, dohráno 1.7.2022. Přesto, že jsem musel během toho více než roku dělat několikaměsíční pauzy, neustále jsem se k této hře vracel a nakonec v ní strávil dohromady 137 hodin. Fantastický RPG zážitek, který jsem narozdíl od všech komentujících prožil už plně vyladěný a mohl jsem využívat hi-tech vychytávek jako mapa světa, zrychlení hry, brokovnice, převod až 10 nevyužitých AP do dalšího kola, lepší featy, větší UI a dalších :-) Proto už bych se nebál hru ani doporučit RPG fandům. Pořád je to náročnější, ale např. v Deep Caverns jsem neměl nejmenší problém a finální boss padl po jednom výstřelu bez vyřešení náročného mutagen puzzle. Hráno na obtížnost normal, s oddity level systémem a buildem stealth sniper. K tomu brokovnice a crafting. Ale hlavně ten lore, ten svět, ta radost z objevování, to tajemno, ta atmosféra, to hledání odpovědí na otázky, ty nápady... V postapo žánru podle mě vše naprosto bezkonkurenční. Škoda, že trvaly skoro čtyři roky dostat hru do uživatelsky příjemného stavu a další dva roky na finální doladění. Rozhodně si totiž zaslouží více než zdejších 10 hodnocení, z toho jen 4 dohrání. (Podle steamu jsem mezi 1,2% hráčů, kteří hru dohráli). Zdejší RPG fanoušci, dejte tomu šanci :-)
Vyšlo rozšíření, SsethTzeentach udělal videorencezi, takže nejlepší čas se ke hře vrátit. Možnost zrychlení pohybu a mapa jsou vylepšení která hře hodně pomáhají a bude třeba tedy poupravit komentář.
Jestli vás absence in-game mapy odrazuje od hraní, tak dobrá zpráva, bude přidaná v posledním patchi před vydáním DLC :)
@Neanderthal (22.05.2016 02:03): Ve hře žádné koruny nejsou. Jsou tam SGS Credity, Stygian Coiny a United Stations dollary. Peněz se dá vydělat dost, například prodejem zbraní a zbroje z mrtvých nepřátel, kožešin, ingrediencí atd.. Ale pozor, každý obchodník vykupuje něco jiného a taky jen v omezeným množství. Možná to jen není hra pro tebe, zkus něco jednoduššího.
toto fakt nechápem.. akože hrám to 6 hodín a zabijem 5 potkanov za celý ten čas.. Ako si mám kúpiť zbraň alebo lekárničky keď mám 200 korún a zbraň stojí 5000 a nikde sa peniaze nedajú zohnať. Toto je úplný brutal táto hra :D Veď ja vôbec netuším čo tam mám robiť. nie sú tam nejaké cheaty na to?
Po cca 20. hodinách musím konstatovat, že je to fakt dobrá hra. Relativně těžká, ale zábavná. Ale proč proboha Styg (srbský vývojář hry) neimplementoval do hry mapu ? Kdybych si nenašel mapy vytvořené hráči na netu, tak bych pravděpodobně se hrou už dávno seknul. Jednotlivé oblasti Underailu na sebe nenavazují, tak jak by člověk očekával tzn. "klasický čtverečkový papír", ale realita je spíš "pavoučí síť", která nedává žádný smysl. Mapa
Mám nahráno okolo šesti hodin a právě jsem dorazil do Junkyardu, je to dobrá hra, ale mám pár vítek.

1/ Nováček pravděpodobně nastaví špatně atributy a důsledky svého rozhodnutí pocítí až po několika hodinách. Já před hraním strávil pár desítek minut studováním statistik UD, abych pochopil, jak jednotlivé vlastnosti fungují. Min-maxing je téměř nutností na nejtěžší obtížnost (poslední patch z 12. dubna navíc vylepšuje AI u nepřátel).

2/chybí mi in-game mapa, jeden dobrák na rpg codexu si naštěstí dal tu práci a tento problém vyřešil.

3/ Dlouhé nahrávací doby při savingu a při přechodu mezi jednotlivými lokacemi.

4/příliš velké zaměření na crafting (tohle je vážně jen osobní problém, jsou lidi co to naopak baví a užívají si to), minimálně polovina věcí v mém inventáři je bordel na craftění věcí)

Moje postava se soustředí primárně na SMG, pistole, stealth, lockpiking a hacking.

Startovní build:
Strength 7 (jediný důvod proč jsem si dal sílu na 7 je feat FULL AUTO, který umožní smg vystřelit při každém burstu o 2 kulky navíc.
Dexterity 9 (light weapon user = čím víc tím líp)
Agility 6 (stealth perky)
Constitution 3
Perception 9 (možná jsem měl dát deset)
Will 3
Intelligence 3 (7 je ideální hodnota pro maximální využití craftingu, hm)

Body dávám do guns, throwing, stealth, evasion, hacking, lockpicking, mechanics, electronics a tailoring. Psi a social skilly vynechávám. Startovní featy - Expertise a Sprint.



Nějaké rady k Deep Caverns za me:


Při otřesech v Institute of Tchort počítejte s tím, že brzo už nebude cesta zpět.
Zásobte se healing items (pokud si je neumíte vyrobit sami) a AP municí (na industrial boty, na bosse) - obojího je v Deep Caverns poskrovnu.

Co nejdřív najděte Lea v jeskyni západně od velitelství Faceless. Schovává se ve skříni. Splňte pro něj quest a nechte se od něj naučit feat na potlačení vlivu Tchorta -> pohyb po lokacích pod jeho vlivem bude mnohem rychlejší a bezpečnější.

Nelezte do mushroom forestu bez hazmat suitu. Cesta skrz je prý někde na západě a není vidět dokud člověk nepřijde blízko - nenašel jsem ji. Alternativně můžete sundat hazmat suit a zfetovat se spórama (stack asi 50), což vás přenese kam je třeba.

Správná hřídel pro bránu leží daleko na jihu.

Lockpick/hack checky jdou až na tuším 135. V persuation/repair na otevření brány to bude podobné. Nic z toho není nutné pro dokončení hry. V oddity systému jsou v deep caverns obdržitelné asi 3 levely, ale počítal bych s max 2.



btw je tam vubec nejaka ochrana proti PSI?
V posledním updatu slibují víc a víc nového obsahu v nadcházejících měsících a já mám pořád chuť si to projet s buildem zaměřeným na pěsti. Tak velkou chuť, že by mi ani nevadilo to v Deep Caverns zas vypnout (když je teda neupraví).
@valcik (04.03.2016 22:08): doklepal jsem to s utocnou puskou a kudlou, lvl21 na bosse, lvl22 na titulky. Steam hlasi 115 hodin >_>


Opravovani veci me nikda nejak nesralo, nerozbijeji se zas az tak rychle imo. Obchodnici na druhou stranu jsou desny vopruz. Polovinu hry s sebou taham haldu nejakych psionickych soucastek, bo jsou extremne cenne a zaroven skoro nic nevazi, ale taky je skoro nikdo nechce koupit a kdyz uz chce, tak ma prachy v lepsim pripade na dve :D S munici jsem problem nemel nikdy, teda vyjma te specialni.

Ja v podstate hral hlavne s kudlou, pusku jsem vytahoval jen na dalku a kde uz kudla nestacila - ke konci temer vylucne na kropeni davkou obzvlast nebezpecnych nepratel.

Ale teda finalni bossfight jsem opakoval cca 20x nez mi konecne virtualni kostky dopraly nechcipnout driv nez boss. Uz jsem vazne uvazoval ze stahnu nejaky trainer nebo tak neco. Jednou se mi povedlo misto davky nejak omlyem pouzit jen standardni vystrel, diky cemuz nechcipnul on, ale obratem ja. Pak pozdejs mu zbylo podelanych 33hp...
Nutno dodat, ze kdyz jsem se pak vratil do underrail, tak takove ty zbyvajici questy ktery mi prisly ze na ne proste nemam (rathound king, ten vudce banditu od foundry), tak jsem tam proste nakracel, vysypal do zmrda zasobnik spcialni munice, sebral hlavu a zas sel, bo proste po tem pekle v Deep Caverns me nejaky kokot se smeckou rathoundu nemuze rozhodit >_>
@pipboy (04.03.2016 21:51): Doklepal si to až dokonca s útočnou puškou? Ja som rovnaký build vzdal asi na 20. leveli, odradili ma repetitívne mechanizmy ako napríklad poškodzovanie/opravovanie zbraní, alebo obiehanie obchodníkov a syslenie munície. Myslel som, že to skúsim ešte za psionického bojovníka s nožom, ale akosi sa mi nechce. ^^
Mno, tak jsem kousek pred koncem. Mam pred sebou problem a 3 zpusoby jak ho vyresit:
Mechanics skill - 110 nestaci.
Persuasion skill - 105 nestaci.
Pobit asi 10 robotu vcetne tipuju 3 indusrial botu, kterezto kurvy vydrzi asi 4x vic jak plasmabot a jejich utok je presny, silny a afaik kompletne prochazi stitem. Moje primarni zbrane jsou stealth a kudla.

No a posledni lokace jsou oddelene od zbytku hry. Na dalsi level uz se celkem urcite nedostanu a aby toho nebylo malo, tak tu taky neni zadny doktor co by me dal do pucu nebo mi aspon prodal nejaky healing itemy.

// uf, nakonec to nebylo zas tak hrozne. Vymenil jsem stit, nasel nejaky hadry se slusnou odolnosti na vsecko moze vcetne ohne, vzal EMP granaty, elektrickou kudlu, nabil anti-armor munici, polozil par min a slo to skoro samo. Tech robotu bylo tak o tretinu min, nez jsem myslel ze bude. >_>
No, dneska jsem zustal sam proti dvema manikum s kusi. Jenze jim se povede kriticak a instakillnou me i z plneho zdravi a stitu... >_> Jde se nakoupit dalsi medvedi pasti >_>
Jestli si dobře vzpomínám, tak tam jsem "vylákával". Zabil jich pár a pak zdrhnul a čekal, až se mi zase obnoví možnost použít skilly, uzdravovací předměty a pak se vratil do boje. Už si nevzpomínám, jestli je možné opustit celou mapu s nepřátely a pak se uzdravit, obnovit síly na neutrální mapě. Tak jsem dal své první setkání s mutanty v Junkyardu.
Nejake tipy na bitvu v Coretech warehouse? Jedu to za coretech, proste proto ze byli prvni na ktery jsem ve meste narazil a nevedel jsem ze vzit od nich praci vyblokuje ostatni.

No ale jsem lvl 16 nebo 17, stealth + kudly + odlozil jsem kusi a pomalu prechazim na utocne pusky. Uz jsem ten sklad zasypal minama, ale nejdyl jsme vydrzeli do treti vlny a to se jeste musel smilovat rngeesus. Jinde uz neni moc co plnit...

No, proste tenhle quest je difficulty skok jak svina >_>
@HEX (09.01.2016 16:38): Ja prave este nemam uplne jasno a koketujem s konverziou do Assault Rilfles, ale mam problem ze mam STR 5 takze musim upgradovat. Ale co som pozeral AP poziadavky a DMG tak mi to pride ako dobra volba.
Tie featy skor zatial davam uzitkove alebo univerzalne combatove bez striknej specializacie na SMG.

A jo absencia mappingu je hlupost a to tak ze totalna. Nezmyselna chyba.
Navyse som na fore cital post od typka, ktory udajne vypracoval grid-sablonu a kreslil, ale zistil ze to v skutocnosti nesedi a su tam posuny v nadveznostiach map, takze je to asi tak ako tak rozbite.
@mazar1234 (09.01.2016 16:20): Jak pisu, tak s smg jsem hral a v soubojich nebyl problem. Bavilo me, jak byl u tohohle buildu dany duraz na rychlost a pohyb po bojisti. Pekne otevrit granatem, kdyz je vic nepratel, tak druhou skupinu uspat flashbangem, prvni davka do skupiny osetrene granatem, pri druhe davce uz nam umira prvni nepritel, perk mi za zabit dava dalsi strelbu davkou bez spotreby action pointu, pri tehle davce se pocet mrtvol na podlaze rapidne zvysuje, aktivuju sprint a dobehnu ke druhe skupince, ktera bude pristi kolo jeste spinkat a ja do nich budu zase moct vysazet tak tri davky, nez se vubec k necemu vzpamatuji.

edit: Ta nepritomnost mapy je fakt zlo. Nejhorsi je, ze jsem mel v planu se ted nekdy jeste pustit do Serpent in Staglands, ale tam to s mapou a denikem taky neni moc slavny a kdyz me to ted tak vytacelo, tak se bojim, ze na dalsi hru bez poradny mapy si troufnu az tak zas za par let...
@HEX (komentář): Pekný koment, v podstate presne vystihuje môj dojem z hry.
Čo som tak čítal na fóre tak utor absolútne kategoricky odmietol fast-travel, vyjadril sa iba, že zvýši asi trochu počet "trajektov" v hre.

Absencia automapy je absolútne najväčšia chyba v celom gamedizajne. Orientácia je náročná a ničomu to nepomáha iba to opruzuje, žiadne pozitívum.

Ešte by som si dovolil tvrdiť, že to ešte nie je úplne dobre vybalansované, napr. pištole sú vedľa SMG úplne k ničomu.
Deep Caverns mě teda slušně nakopavaj do prdele. Nevim, jestli budu mít vuli to tam dat.
Objavil som fatalny bug, ktory sa da vyriesit iba zavretim zaseknutej hry z windowsu. Sposobuje ho spustenie skriptu NPC po smrti hraca. Savegame, treba len urobit krok dopredu a slapnut na minu.
@Bodkin (02.01.2016 13:54): Čepele sú naozaj silné, ale priprav si aj nejaký záložný útok na diaľku! Sú tam protivníci, ktorí hrdinu prilepia na miesto a oplkávajú ho zo vzdialenosti niekoľkých polí.

edit:
@mazar1234 (02.01.2016 13:22): Nároky na akčné body závisia na ráme použitom pri výrobe zbrane! 7.62 bambitka Hamerrer je pomalá ale silná, 7.62 bambitka Hawker je rýchlejšia ale slabšia. Ja nosím vlastnoručne ukraftenú 7.62 Rapid Muzzed Hornet riflu - 9 AP, +2 burst fire shots. S featom concentrated fire je to kosa Smrťa!