Několik let po návratu Lorda Britishe na trůn byl Avatar chycen a připoután k obětnímu oltáři, aby byl obětován červenými démonickými bytostmi, gargoyly. Staří známí Iolo, Shamino a Dupre se objevili právě včas, zachránili Avatara a sebrali svaté písmo, které držel kněz gargoylů. V hradu Lorda Britishe Avatar zjistil, že svatyně ctností (shrines of virtue) byly dobyty gargoyly a vydává se na záchranu Britannie od jejích dobyvatelů.
Tato hra ukončila použití více škál; v předchozích dílech se město, hrad či kobka označovaly na mapě symbolem, který se po vstupu změnil na plnou podmapu. Ultima VI využívá jednu škálu, kde jsou místa ucelena do hlavní mapy. Kobky jsou také viděny z izometrické perspektivy namísto pohledu z první osoby jako v Ultimě I-V. Dlaždicový systém zůstává (naposledy v sérii), ale aby se plně využily nově vydané VGA karty pro PC, změnil se pohled na barevnější, pseudo-izometrický s animovanou grafikou.
Ultima VI: The False Prophet je závěrečným dílem trilogie "Age of Enlightenment". Série pokračuje hrou Ultima VII: The Black Gate. K šestému dílu vyšly také na stejném enginu postavené spin-offy Savage Empire a Martian Dreams.
The end is near! I've been working on this project off an on for longer than I'd like to admit but finally it's pretty much ready to get out the door. Over the past few years I've worked from home so when things have been slow I've been able to do a lot of work on it.
Tak snad se dočkáme :)).
Tak snad se dočkáme :)).
Pro: Zjednodušování téměř všeho, engine, ovládání, herní svět, zajímavá zápletka, dialogový systém, unikátní NPC, částečná nelinearita
Proti: Zjednodušování téměř všeho, plot-holes, obtížnost soubojů je příliš nízká, teleportační orb je nedotažený, mizerný horkovzdušný balon, Lord British mi opět za tu dřinu ani nepoděkoval