Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
UGH! To je povzdech pravěkého mužíčka se šlapacím „letadýlkem“. které slouží všem jako výtah. Pravda je, že jsem se s ním zapotila i já. Nejdříve to vypadalo na velkou pohodičku, protože převážení stařečků, slečinek a dalšího pravěkého lidu od jedné jeskyně do druhé nebylo až tak náročné. Vše bylo na čas, ale ten šel občas prodloužit tak, že jsem sebrala kámen a hodila ho na strom, ze kterého vypadlo ovoce. To však nešlo do nekonečna, takže to někdy byl dost kvapík.

Velmi brzy však hra přitvrdila a musela jsem s výtahem létat tak, aby se mě nedotknul letící Pterodaktyl nebo rozzuřený Triceratops. Když s mým strojem ještě mlátil vítr se sněhem, opakovala jsem jedno kolo hned několikrát. Opravdové zoufalství přišlo v poslední desítce kol. Ta mi trvala asi stejně dlouho, jako těch 60 předchozích.

Někdy se mi podařilo nějakého zákazníka shodit do vody a občas jsem ho ještě zachránila, ale někdy se mi utopil. Konec příběhu ukázal, že už v pravěku na tom byli muži stejně jako dnes ;o)

Pro: jednoduché ovládání, velmi chytlavé

Proti: poslední kola velmi obtížná

+26
  • PC 65
Tuto hru znám již hodně dlouho, hlavně díky tomu, že byla nahraná snad na každém školním počítači v počítačové učebně. Ale vždy jsem si zahrál jen jednu nebo dvě úrovně a následně jsem se znuděně připojil ke spolužákům k hraní druhého Dooma po síti. Teď jsem si na hru v rámci herní výzvy vzpomněl a rozhodl jsem se ji dokončit.

Nadšeně jsem se tedy pustil do prvních úrovní a ihned jsem začal slušně narážet na to, že jejich dokončování vyžaduje vypěstování jistého citu na to, jak se s vrtulníčkem mezi skálami pohybovat a přitom nebourat. Citlivost na náraz mi tak přišla až přehnaně vysoká. A než se mi to pořádně dostalo pod kůži, došlo na ztrátu slušného kvanta mých životů. Docela pitomé ale je, že při ztrátě 3 životů dojde ke konci hry a je potřeba si projít nepřeskočitelné úvodní obrazovky, zadat kód (ten naposled zadaný si hra naštěstí pamatuje) a teprve poté získám další tři pokusy.

Pak mi ještě chvíli trvalo, než jsem pochopil, že ta ubývající hodnota síly se dá doplňovat jezením jídla, které získám po spuštění balvanu na strom. Další puzzly v podobě létajících ptáků a dalších dinosaurů už byly celkem v pohodě. Později jsem si vypracoval celkem dobrou taktiku v tom, že jsem třeba místo omračování dinosaura jednoduše shodil zákazníka do vody a nechal ho k sobě doplavat nebo i v tom, že často není potřeba odbavit všechny, ale třeba jen jednoho konkrétního zákazníka. Létat s ostatními je pak zcela zbytečné.

Ve výsledku se mi při hraní často stávalo to samé co tenkrát ve škole. Vždy jsem si zahrál jen pár úrovní a pak jsem se začal nudit, takže jsem ji nakonec hrál vždy jen tak půl hodinku před hraním jiné hry. V tomto módu jsem se při hraní nenudil a za pár dní jsem dolétal až k úplnému konci hry.
+23
  • PC 70
Většinou hry ženě doporučuji já, ale Ugh! je jednou z mála výjimek, kde tomu bylo naopak. Pravěký létající taxikář, který díky svému neobvyklému vynálezu vydělává peníze, aby se zavděčil své milované, to už stojí za vyzkoušení.

Ovládání je zvládnuto dobře a létající stroj optimálně reaguje na stisknuté klávesy. Škoda, že hratelnost ovlivňují ještě další faktory. Že se stroj při nárazu poškodí je logické, vyhýbat se běžícím triceratopsům či letícím pterodaktylům při troše cviku také není až takovým problémem, ale stoupající voda je příšernost. Úseky ve hrách, které používají podobné principy k tomu, aby je hráč proběhl co možná nejrychleji, přímo nesnáším.

Možná se k Ugh! ještě vrátím a třeba se mi i podaří dopravit všechny pasažéry tam, kam chtějí. Pokud tomu ale tak někdy bude, tak jedině v tom případě, že mi s tím v režimu dvou hráčů někdo pomůže.

Pro: prostředí, taxikaření, ovládání, režim dvou hráčů

Proti: stoupající voda, některé zbytečně obtížné levely

+21
  • PC 85
"Taxikářem rychle a levně"
Abych pravdu řekl, tak jsem se ke hře dostal až osm let po jejím vydání a i přes to, že mě od ní dělilo osm let, tak mě její originální nápad naprosto vcucl do sebe. Jenže, jak už to tak bývá, tak originální nápad není vše, co drží hru nad vodou...

Hra obsahovala 69 úrovní, ale v nadšení a v chuti k hrán mě dokázalo udržet nanejvýš 40, protože hra se vlastně držela neustálého stereotypu (nalož - vylož - uhni pterodaktilovy). Pterodaktilové, potopa a podobné věcičky hru občas trochu okořenily a proto to nebyl pouhý boj o čas a díky tomu si možná hra dokázala pozornost udržet tak dlouho. Bohužel, jak už jsem psal, nadšení upadalo...

To ovšem dokázala zase zdvihnout hra pro dva hráče, která byla podobná singleplayeru. Hrát to se svým kamarádem byla mnohem větší zábava a člověk se opravdu pobavil a zasmál.

K pohodlnosti hry přispívalo ovládání, které bylo už klasicky jednoduché a praktické. Všechno tohle podtrhávala grafika která byla příjemně nakreslená a na svou dobu opravdu dokonalá.
A tak, když to vezmu z pohledu kdy byla hra vydaná a kdy jsem ji hrál já, tak ji můžu ohodnotit jedině kladně, protože hra, která osm let po vydání dokáže udržet svoji pozornost až do konce musí být opravdu dobrá - 85%.

Pro: Originální nápad, multiplayer, ovládání, grafika

Proti: Po čase stereotyp

+20
  • PC 85
Jeden pračlověk si chtěl získat srce jedné ženské. Ta když zjistila, že je švorc tak ho pohrdavě odmítla. A on přišel na nápad sestrojil šlapací helikoptéru, kterou bude převážet lidi. To je v stručnosti příběh ugh. Máte helikopteru a převážíte 3 typy pasažerů chlapa, ženskou a dědka. Rozíl je v tom jak dlouho vydrží ve vodě když se shodíte. Dědek se hned utopí, ženská vydrží nejdéle a chlap je tak mezi tim. A taky v tom kolik vám za odvoz dají dědek vám dá nejvíc, chlap nejmíň a ženská je tak mezi tím. Proto pokud chcete mít hodně velký skore tak je dobrý si promyslet jak je budete převážet a nepřevážet je podle toho jak vylezou.

Podstatou hry je, že musíte převést lidi co nejrychleji nesmíte do stěny ani o zem moc narazit nebo se nehat sestřelit pterodaktylem. Pokud vám docházejí síly tak můžete ze stromu vymlátit ovoce za které se najíte a dostanete dostatek energie na šlapání.
Hra je poměrně velmi jednoduchá. Zpestřují jí zvířata, která vám znesnadní odvoz pterodaktyl, triceratops, dinosaurus nebo zvedající se voda a vánice. Nejzábavnější je tohrát ve dvou,protože to si užijete dobrou zábavu.

Pro: jednoduchost,zábavnost v multiplayru

+13
  • PC --
Samotná hra má jednoduchý princip, který postupným zdoláním úrovní nabývá na obtížnosti. Na obrazovce máte několik jeskyní, které jsou umístěné v různých výškách. U těchto jeskyní bývá cedule s římskými číslicemi a každý obyvatel, který z ní vyjde se u ní zastaví. Násleně v komiksové bublině oznámí na jaké patro se chce dostat. A dostáváme se do role samotného hráče. Budete ovládat prehistorický šlapací vrtulník, který převáži z mezipater místní jeskyní obyvatele. Hra má sedmdesát úrovní, což je dost velká porce zábavy. Samotné převážení pasažerů není těžké. Překážkami jsou například stoupající hladina vody, kdy budete muset co nejdříve odvozit pralidi z prvních pater, nebo létající pterodaktyl a další. Navíc má vrtulník pouze určitou odolnost, takže se musíte kontrolovat, zbytečně nenarážet a přistávat opatrně. V patrech můžete také naložit kámen, který potom z vrtulníku spustíte na strom a z něj vypadne ovoce, které dobíjí energii. Vcelku zábavná a chytlavá hra s vzrůstající obtížností.

Hra se ovládá směrovými šipkami. Ve Windows xp jsem nemusel použít dosbox, hra se spustila ale bez zvuku. V DosBoxu jde vše, tak jak má i se zvuky. Navíc lze hru hrát i s gamepadem.

článek s obrázky

Pro: originální nápad, ovládání, milá gfrafika

Proti: ovládání

+11
  • PC 75
Paradoxně mě tahle hra v minulosti celkem minula, ale nejčastěji jí rozehrávám na školních počítačích, kde je zakázáno cokoliv instalovat. :)

Pro: námět, jednoduchost

Proti: poslední úrovně jsou o nervy

-3