Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já se k tomu dostanu doufám co nejpozději (věřím, že mi Elden Ring vydrží dlouho), ale láká mě nově Kislev. Jak jsem to chvíli zkoušel, ta Cathay bylo jako hrát Three Kingdoms, ale ne tak dobré. Ale Kislev byl zase fajn, jen jdou jednotky blbě vidět ve sněhu a můj stroj nezvládal Katarininy čáry. Tak někdy v létě snížím detaily na high a budu šířit mír za Rusáky.

Pár patchů, které do léta vyjdou, tomu taky určitě neuškodí.
Dneska jsem dokoncil kampan za Vyhnance Khorna a jsem z toho naprosto nadsenej. Asi jediny minus jsou pro me bitvy o sidla (nebo to proste neumim). Ale ty 'survival' ukolovy jsou fakt super. Celkove je ta kampan uplne jinde nez vortex ve dvojce.
Ted jen vyresit dilema, za koho si to dat odznova
Heh, v kampani za demon prince jsem byl několikrát zdevastován, zvyklej hrát jako ve WHII zde nejde, AIčko je skutečně chytřejší, takže když rozséváte se svým obřím démonem smrt na bojišti... AIčko ho sestřelí několika salvami. :-D Tah 50 a mám jen jedno město.
Steam brečí, že jim to prej nejede dobře, uvidím, jak to půjde na mém high endu.
@SilentWolf (02.02.2022 13:09): Fay je fajn. :-D ale zrovna prohrála proti skavenům, použily atomovku na jednu jednotku rytířů... začal jsem s Louím a na to že bretonie má být země plebsů, tak ten tech tree je OP, protože ti umožňuje konfederovat všechny království v pár tazích. Rozhodně má bretonie lepší start než říše.

Jsem zvědav, jak pojmou světovou mapu, podle mě se bude točit okolo pólu, to by bylo vcelku elegantní, protože si mapu můžeš rotovat a přecejen, ta trojková mapa už je dost zakřivená.

Jinak ty outposty ti umožní najímat omezený počet spojeneckých jednotek, takže můžeš mít v armádě i jiné, než je tvá frakce a kromě toho, cizí outposty ve tvých městech ti dají do posádky jejich jednotky.

Taky jsem zvědav, jestli nechají ty zkomolené zmenšeniny mapy západu, jako ve dvojce. Mě se moc nelíbí, byl bych raději, kdyby vzali terén z vortexu, kde je víc měst a landmarků.
@SilentWolf (02.02.2022 12:23): Taky bych zkousl více realistický vzhled bojových map. Alespoň tedy u Kitaje. :-)
Oni hlavně udělali spíš takový základ pro budoucí DLCčka, v nich je hodně potenciálu, třeba přidaj opičí válečníky, možná.

Co jsem pochytil, tak diplomacie je dost vylepšená oproti dvojce. Můžeš obchodovat sídla, pohrozit válkou, u spojenců postavit základnu a celkově by koordinace ve válce měla být funkčnější.

Já se tedy těším dost, jsem ve dvojce zatím rozehrál bretonii abych zjistil, jak strašně OP je. :-D
Už se začínám drobek těšit. Dal bych si nějakou strategii. Akorát na to, jak moc jsem se těšil na Cathay, tak mě nakonec moc nezaujali. Trochu to přehánějí s těmi over the top vizuály. Ale třeba to rozjedu za Kislev. Uvidíme. Gamepass to jistí.

Nicméně mi asi bude chybět diplomacie z 3K.
Jsem zvědavý, jak se bude hra chovat, až implementují Immortal Empires. Ve dvojce kampaň jde vždy tím směrem, že se Říše, Ulthuan, Bretonci a temní elfové stanou neskutečně silní a Chaos prakticky nepředstavuje žádnou hrozbu, vždy, když hraju za jižní frakci, tak zvedám obtížnost invaze na maximum, abych jim aspoň trochu ublížil. Takže lategame to vypadá tak, že mapě vždy dominuje Ordertide Říše a elfů, občas se drží i Bretonci. Trpaslíci buď jsou osinou v prdeli, nebo je naopak už na začátku kampaně rozdrtí orkové, které pak doarazí říše. Tyhle frakce pak drtí i temné elfy, pokud dominují nad vznešenými. Ve výsledku se tak kampaň vždy schyluje k tomu, že pokud hráč neovladá alespoň kontinent, tak nemá šanci, neboť se tyhle mega frakce pak soutředí plně jen na vás a posílají několik armád každý tah.

V nové spojené kampani by to ale mohlo být o dost vyrovnanější, neboť pustiny chaosu jsou (tedy alespoň doufám) neobyvatelné pro order frakce. Navíc ze Streamu LegenOfTotalWar bylo patrné, že se chaos frakce vždy vrátí. Takže by se nemělo v dlouhé kampani stát to, že nakonec dvě/tři frakce pozřou celý svět a hráč bude muset pořád bojovat s jednou frakcí.

Mimochodem taky jsem zaznamenal, že bitevní AI je trochu lepší. Už například nejde vyplýtvat munici nepříteli tím, že tam pošlu kličkovat šlchtice na koni.
@SilentWolf (20.01.2022 09:59): Daemons of Chaos je samostatná frakce, kde máš tohoto démona, v průběhu hry získaváš přízeň bohů a podle toho si toho démona upravuješ, výhodou je, že můžeš mít démony všech 4 bohů místo soustředění se jen na jednoho. Buď se soustředíš na jednoho/dva bohy, a máš dost specializované hraní, nebo jedeš chaos undivided a máš všehochuť. ale nejsi tak silný díky specializaci, fakt dobrý je, že z něj můžeš udělat spellcastera nebo tanka. Za mě opravdu zajímavé a rozhodně by mě to zahrát si za chaos přimělo. :-D
Cathay trailer spíš zklamal. I když.. ve výsledku hra stejně vypadá vždycky v pohybu líp než z trailerů. Působí to hodně junky. Ale Gelt v sukni FTW! :D
@Gordon (14.05.2021 13:09): to kde říkali, že to zjednodušili? Já to pochopil tak, že říkali, že některé jednotky mají 1/4 HP ale tak to bude normálně, protože chtějí docílit toho, ať jsou v tom konkrétním typu bitvy ty hordy nepřátel. Jinak by to totiž nešlo.
@SilentWolf (14.05.2021 07:26): Neumí, :) Pusť si video od Legendoftotalwar, tuhle ukázkovou bitvu zjednodušily na absurdní baby mode. Jinak pokud ti vadí délka bitev, tak zkus Grimhammer mod do dvojky. Ten je prý krapet prodlužuje, mimo jiné.

Já jsem naopak zvědav, jak by ta bitva vypadala na normální obtížnost, protože těch jednotek démonů tam musí být nad 60, což jsou tři armády.

Na druhou stranu je to zjednodušení pochopitelné, hrajou to přeci herní žurnalisti, ti potřebují speciální zacházení.
Konečně bitvy, které nejsou 10 minutové. Paráda! A Vašek umí, snad ho na gamesech platí zlatem. :D Novinář, co umí hrát.
Btw taky doufám, že nějak zakomponují obranný periemetry na hranicích s pustinami chaosu pro temné elfy, kteří (pokud za ně hraje AI) jsou naprosto šikanovaní invazí chaosu a když za ně hraje hráč, tak Naggaroth je doslova dva,tři tahy od jejich spawn pointu. Pochybuji, že by Kitajská zeď (čínská zeď) neměla ve hře žádnou funkci.
@Bursoft (06.05.2021 13:23): já si třeba nemyslím, že by complete edice byla nějaká výhra. Toho obsahu je tam tolik, že se v tom nováček ztratí, nebude vědět za koho hrát apod.. případě odehraje ty své tři oblíbence z loru a toď vše.

Zatímco ti co hráli ty DLC tak jak vycházely, z nich vytřískali maximum.

@Gordon (06.05.2021 13:38): Hmm.. Neferatu bych si zahrál. A tady to jde přesně vidět. Zahrál bych si ji, když(pokud) teď vyjde do dvojky. Dostat se mi do rukou úplně kompletní edice, až bude po všem, tak nevím. Když mě na trojce zajímá především Cathay.
@Bursoft (06.05.2021 13:23): Ano, propojí,

Ve dvojce máš klasickou Vortex kampaň, která se soustředí na frakce dvojky. (skaveni, ještěři, elfové...) a pak máš kampaň Mortal Empires, což se v podstatě vzatá mapa z jedničky a k tomu jsou dodělané kontinenty z Vortex kampaně, je to ovšem trochu namačkané. Ale stojí to za to. Zároveň, jak vycházejí updaty, tak se ta mapa na východě rozšiřuje o nové území, které mají být ve trojce. Trojka ale bude mít dvě separátní mapy, klasickou mapu světa (východ) a dimezi chaosu, což má být naprostý fantasmagoria. Jak tohle nasoukají do kompletní mapy aby se naše PC neposrali, nevím. :-D Taky by do dvojky mělo vyjít ještě jedno placené DLC, tipuji remake Bestií (a nový legendary lord pro ně) a Neferatu. (královnu upírek) To tipuji vzhledem k tomu že Bestie jsou nejvíc fušeřina rasa a V mapě přibyla trpasličí tvrz, kterou v loru obývá Neferata.

Dobré na těch DLC je právě to, že se do dalších dílů přesouvají. :-)
Tvl, jsem zvědavej na nějakou kompletní edici, až vyjde dalších 50 DLC do třetího dílu. Ta bude stát tak 5 tisíc :D Ale jsem hodně zvědavý, jestli doopravdy propojí všechny tři díly do jedné mega mapy a mega kampaně, dvojka se tuším spojila takto s jedničkou.
@Fritol (05.02.2021 16:35): Ono je to tak trochu aj škoda, lebo prekladať názvy, pôvodne vychádzalo z toho, aby ľudia pochopili výslovnosť alebo aby pochopili nejaký význam za názvom (preto chápem preklady mien v Discworlde), ale veľa tých menných prekladov je vyslovene zbytočných až kontraproduktívnych alebo vycucaných z prsta. Ešte by som pochopil fonetický prepis, ako to napr. býva pri názvoch miest v Japonsku. Takto ale nehrozí, že sa situácia zlepší. No a čo sa týka prekladu, imho to bude relevantné vtedy, keď ten obsah bude do češtiny preložený, nie kým tam ten preklad nie je a je dokonca možné, že názov ostane v pôvodnom jazyku.
@Tulareanus (05.02.2021 16:19): No o ta jména postav právě jde, ty bývají v češtině překládány poměrně často a překladatelé se toho drží dle původního překladu. Pokud Hogwarts Legacy vyjde v češtině, tak je téměř jisté, že ten překlad bude vycházet z knih a všimni si, že Zoltan popisek na DH také počeštil, což je naprosto v pořádku. Nevidím důvod, proč by tomu tak nemělo být u Warhammeru když knihy u nás vychází už víc jak 20 let.

Co se té znalosti angličtiny týče, tak ano, není pochyb, že Slováci umí anglicky lépe hlavně díky menší míře překladů. V Evropě jsou na tom celkově s angličtinou nejlépe země, u kterých především není běžný dabing filmů. A vzhledem k tomu, že Češi mají dabing prakticky na všechno a má tu dlouhou tradici, ač poslední roky už je to na ústupu, tak to tu potom taky tak vypadá.

@Gordon (05.02.2021 16:24): To je škoda. Ony jsou asi ve výsledku lepší ty fandovské češtiny kolikrát, neb pro to ti lidi mají určitý zápal.
@Fritol (05.02.2021 16:08): Total Wary, i Warhammerské mají češtinu v základu, je to ovšem pochybná kvalita, očekavám, že trojka ji taky bude mít, no, jsem zvědaj, jestli tam bude Cathai nebo Kataj/Kitaj. Třeba v knížkách je Skavenblight přeložen jako Skavenmor, ve hře je ale anglický název ponechán.

@SilentWolf (05.02.2021 16:18): No sakra, tak to nevím, jak by se tohle mělo zpracovat do funkční mapy. :-D

@Tulareanus (05.02.2021 16:19): ak si chceš vyhľadať taktiky, bugfix, informácie ohľadom niečoho,

Tak ještě že tu tyto informace nejsou.
@Gordon (05.02.2021 15:47): Opäť si ukázal, v čom je tvoja sila.

@Fritol (05.02.2021 16:08): Myslené tak, že ak si chceš vyhľadať taktiky, bugfix, informácie ohľadom niečoho, tak samozrejme oveľa jednoduchšie a jasnejšie nájdeš s obsahom originálnym vlastným názvom.

U Zaklínača to chápem a je to trochu rozdiel z viacerých dôvodov. Nejde o pôvodne anglické dielo a český preklad existoval pravdepodobne i skôr než ten anglický a vychádza od slovanského autora a týka sa slovanskej mytológie pre čo je oveľa viac prirodzených výrazov i v češtine alebo slovenčine (polednice, pulnočnice, vodník atď...).
No lenže ja tu nehovorím o prekladoch celých hier alebo kníh, ale len o zachovanie vlastného názvu postáv a objektov. To je rozdiel. No možno i "rozmazlenost" prekladmi spôsobila aj to, že podľa viacerých výskumov češi rozumejú anglicky menej ako slováci. Ku komunizmu to prirovnávam pre homogénnosť spoločnosti, kde nie je potreba alebo motivácia vnímať veci v inom ako vlastnom jazyku. Nie je to môj výmysel, ale je to i dôsledok toho prečo sa v našich končinách vie horšie anglicky alebo ľudia k tomu nemajú vzťah napriek tomu, že sa jedná o svetový jazyk, ktorý sa používa v bežnej internetovej komunikácii. Opakujem, že mi nejde o celkové preklady diel a slabosti znalosti anglického jazyka u českého publika som si vedomý.
@Tulareanus (05.02.2021 15:01): "Navyše pre vyhľadávanie a seo je to tiež lepšie. Či už z hľadiska vyhľadávania priamo na dh alebo na googli."

Myslím, že si ohledně vyhledávání trochu mimo realitu. Pokud je to dle knih, jak říká @Gordon, tak je lepší to psát v českém překladu. Věř tomu nebo ne, ale nové překlady filmů dle knih či komiksů apod., ať už jde o titulky nebo dabing, se většinou drží české verze předlohy a používají české výrazy. Podobné diskuze hlasité menšiny, jaké je to peklo, vidím na fb furt a i když ani já sám to nemám rád, tak nelze ignorovat fakt, že masám je to jedno a co víc, nejspíš to i upřednostňují, protože jsou na to zvyklí. Tudíž je taky dost velká šance, že to budou vyhledávat česky.

Na Slovensku na to možná nejste zvyklí, protože tam nemáte tolik překladů co my, ale u nás je tohle zcela běžné a jsem si jistý, že kdyby ta hra dostala oficiální češtinu, tak se budou překladatelé držet českých výrazů z knih. Například i čeština v Zaklínači je dle knih dělaná a vůbec bych se nedivil, kdyby to zohledňovaly i fandovské češtiny na Warhammer hry.

Přirovnávat tohle ke komunismu je trochu úsměvné. Většina mainstream casualů nezvládá herní příběhy bez češtiny a ještě míň jich čte knihy v angličtině. Češi na tom celkově zas tak dobře s angličtinou nejsou, jak si nejspíš myslíš.
@Gordon (05.02.2021 14:52): Či ti to znie lepšie, je subjektívne samozrejme. Mne nejak nejde do hlavy na základe čoho na to prekladateľ prišiel alebo si len tak z brucha vytvoril novotvar. Prekladanie vlastných mien a názvov by malo patriť minulosti, do dôb komunizmu a postkomunizmu, keď sme nevedeli žiadne cudzé jazyky okrem ruštiny a netušili sme ani, čo sa v západnej kultúre deje. Navyše pre vyhľadávanie a seo je to tiež lepšie. Či už z hľadiska vyhľadávania priamo na dh alebo na googli.
@Tulareanus (05.02.2021 14:44): Kitaj jsem vybral čistě z toho důvodu, protože mi to zní lépe a v češtině se s tím mnohem lépe pracuje, protože češtinu se snažim v popiskách primárně udržovat, pokud to nejde jinak. Pokud bych pak chtěl skloňovat Cathay, tak to bude působit kouzelně retardovaně. Kromě toho to tak je v mnoha knížkách, kde je o ní zmínka.
Jinak jsem se dozvěděl, že kromě samotné mapy, by hra měla mít ještě jakousi sub-mapu, která bude znázorňovat říši chaosu, jakože mimo normální svět. To jsem zvědav.

Jinak pro weeb fans - nepočítal bych, že Nipon (japonsko) bude hratelnou frakcí, počítám, že to bude minor faction, podobně jako u říše máme Tileu, pohraniční knížata, atd.