Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tiny & Big: Grandpa’s Leftovers

19.06.2012
67
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Zlý, hloupý a velký ničema ukradne spoďáry. Právoplatným vlastníkem těchto spoďár je dědeček hodného, chytrého a malého hrdiny, který se rozhodne ničemu chytit a spoďáry dědovi vrátit. To ovšem rozhodně není snadný úkol, neboť ničemovi v úniku pomáhá kouzelná síla ukradených spoďár. Hrdina ovšem též není bezbranný, na své výpravě si pomáhá mnoha různými vynálezy, kterými může přizpůsobit okolní krajinu k obrazu svému a tím překonat mnoho překážek, které mu staví do cesty ničema.

Tiny & Big: Grandpa's Leftovers je nezávislou akčně-logickou adventurou odehrávající se v otevřeném pouštním světě. Vizuální stránka hry je komiksově stylizovaná, hudební stránka indie-rocková. Jako achievementy hráč získává, mimo jiné, mp3 skladby ze hry samotné. Hra byla ve vývoji deset let, následně byla oceněna na mnoha festivalech nezávislých her. Tiny & Big: Grandpa's Leftovers je k dispozici pouze přes digitální distribuci a nemá věkové omezení.


Poslední diskuzní příspěvek

Tahle hra nebyla nic extra, ale sakra ten soundtrack..ten je fakt vynikající. Samý naprosto neznámý indie kapely, ale jedna skladba lepší než druhá.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Kedysi som spozornel, keď vyšlo prvé Red Faction. Ona formulka "vytvor si svoju cestu" rozhodne neplatila, ale práca s prostredím bola zábavná. Tiny and Big to potiahli oveľa ďalej. S prostredím môžete robiť prakticky hocičo. Ho-ci-čo.

Logicky z toho teda vypadla logická plošinovka, v ktorej hrá prím vytváranie vlastnej cesty. Toto sa hre podarilo. Lozíte prostredím, tešíte sa z toho, ako ste sa vďaka rezaniu a posúvaniu skál dokázali vyštverať až niekam do oblakov a snažíte sa nikde nestratiť, lebo prostredie je veľmi uniformné.

Je veľká škoda, že hra odhalí všetky tromfy hneď v úvode a potom už len stále robíte to isté. Rozrezať šutre, potiahnuť šutre, rozrezať stĺp, potiahnuť stĺp a takto všetko až do konca, ku ktorému sa podľa spôsobu hrania dostanete za max. 3-4 hodiny. Rýchlici kľudne za dve.

Občas sa vám do cesty pripletie Big, s ktorým je nutné "bojovať". Mierne to oživuje hrateľnosť, ale inak je to bieda.
A o čom to vlastne je ? Big vám ukradol spodky vášho dedka a vy ich chcete späť. Áno, je to blbé, keď to čítate a rovnako blbé aj počas hrania, ale o príbeh aj tak nejde. Je to logický rýchlik, nič viac nič menej.

Technické spracovanie má 2 protipóly. Na jednom je grafická štylizácia, ktorá mi príliš nesadla (pozrite na screeny), ale na druhom je hudba s veľkým H. Čím viac som ju počúval, tým viac sa mi páčila a bez nej by som hru dohrával s menším zápalom.

Takže takto. Pripomína mi to situáciu okolo Portalu. Aj ten svojím prvým dielom len poodkryl základnú myšlienku a pokračovaním to dotiahol takmer do dokonalosti. Potešil by som sa, keby niečo podobné stretlo aj pokračovanie Tinyho.

Pro: hudba, vytváranie vlastnej cesty

Proti: nevyužitý potenciál, grafická štylizácia, krátke

+12