Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Stává se vám taky, že při herních videích je hlas rychlejší než pohyb úst? Dá se nějak snížit kvalita těchto videí? Sice by Geralt nebyl takový fešák, ale aspoň by domluvil a dělo by se něco jiného, než že naprázdno hýbe rty, to se týká všech postav. Komp mám celkem slušný, ale i tak jsem musel osekat co se dá, aby hra byla ještě hratelná :-( Díky
Po 80 hodinách jsem narazil na 1. velký bug (tj. že není jen grafického rázu).
Jeden druid na Skellige má nad sebou vykřičník, ale nemůžu s ním mluvit, odpoví mi vždy jen jako klasická NPC "zaklínači?" :(

Edit: Po chvíli brouzdání na netu jsem zjistil, že žádný quest nemá a jenom vás má nasměrovat za tím master alchymistou, ale pokud mluvíte nejdřív s alchymistou, než s druidem, vykřičník mu zůstane... to jsem si oddychl, už jsem si myslel, že nebudu moct udělat nějakej quest :)
All the production costs spent over the last 3 years were covered on day 1 - Adam Kicinski, CDPR CEO.

Hezké.
@Hydr0gen (09.06.2015 12:56): Moje doporučení (včetně optimalizace pro zisk FPS za minimální ublížení na vizuálu):
- stáhnout stíny na minimum, zisk FPS není sice veliký, ale je a vizuál se prakticky nezmění
- v-sync vynutit přes ovladače grafiky (adaptavní, tam taky vynuť 16x anisotropní filtrování, budeš mít ostřejší textury v dálce, ingame AF není tak kvalitní)
- lock framerate na 60/30FPS, občas je menší stuttering
- hardware cursor zapnout, budeš mít myš stejně citlivou, jako ve Windows
- blur vypnout, je to o zvyku (nastavení postprocesu - rozmazání obrazu a rozmazání pohybu)
- vyostřování, či jak se to překládá vypnout
- anit-aliasing (vyhlazování) vypnout (je to globální FXAA = ubírá celkovou ostrost textur) a nahradit to SMAA vyhlazováním a lumasharpen z ReShade - budeš mít preciznější vyhlazování okrajů, ale ostřejší textury, na výkonu se to neodrazí
- chromatic aberration (lom světelných paprsků - wtf překlad) vypnout, je to negativní efekt čoček, za který dávají filmaři a fotografové velké peníze, aby ho neměli, z nějakého důvodu ho ale začali strkat grafici do her, kde dělá ošklivé rozmazání a rozdvojení červené a zelené barvy v rozích obrazovky
- v ovladačích grafiky přepni PhysX ze automatické volby na CPU, defaultně se totiž počítá přes GPU, ale Witcher jako většina novějších her nedokáže ždímat 4 a víc jader CPU na max, takže je lepší nechat počítat fyziku přes polovičně vytížené CPU, než 100% vytížené GPU

Jinak jediný HairWorks a Foliage Distance (dohled vegetace) jsou položky, které opravdu dramaticky mění framerate, pokud chceš získat nějaké, začni u těchto položek.
Tak za 2 týdny prodáno 4 mil kousků, což je víc než dobré číslo. Srdečně jim to přeji :). Myslím, že se do konce roku na těch minimálně 6 milionů dostanou. Alespoň bude větší rozpočet pro další hry a posunou laťku ještě víc nahoru.

U podobných her bych neměl problém vypláznout 2x tolik, ale naopak mi přijde přitažené za vlasy, aby se the order a podobné koridorovky prodávali za stejnou cenu.
@Hydr0gen (09.06.2015 13:35): Neviem či to bolo procesorom, ale ak to spustím cez Galaxy, tak to vie padnúť po cca 5 hod, pritom witcher3 stále ide /nepíše, že nereaguje/, teraz mi to nepadá vôbec /možno updatli aj Galaxy, ale už to cezeň nespúšťam/.

Go to the NVIDIA Control Panel, then with the "Manage 3D settings" tab selected on the left side of the window, select "Program Settings", find "The Witcher 3 (witcher3.exe)" in the drop-down menu and edit the following variable:
Maximum pre-rendered frames: 1
Power Management Mode: Prefer maximum performance
Click the "Apply" button, then start The Witcher 3: Wild Hunt, go to the "Options" menu, then "Video" and select to render the game in "Full Screen".
@Hydr0gen (09.06.2015 12:56): Ja mám slabý procesor, takže čo pomohlo mne:
Priradiť PhysX grafickej karte, pridať procesu witcher3 najvyššiu prioritu - obmedzilo sa padanie, spúšťať cez witcher3, nie Galaxy, nastaviť snímky na jeden dopredu. Používam SweetFX, takto to vyzerá: https://www.youtube.com/watch?v=MxSWyfVp0mU Video sa netýka tých zmien vyššie, bolo natáčané ešte pred, je to len o SweetFX.
@Say (08.06.2015 23:07): Sayi, obracím se na tebe jako na experta přes grafiku. Nějaké obecné tipy na tweaking (ne nutně optimalizaci výkonu, spíš celkové pohrání si se vzhledem)?

Vím, že si to tady psal, ale nemůžu to najít - jakže se vypíná to hrozné rozmazání u pohybu kamery?

V pozvolném pohybu to samozřejmě vypadá skvěle akorát na první pohled mi to jinak přijde až příliš ostré a hlavně saturované. Chtělo by to trochu "změkčit". Asi zaexperimentuju se SweetFX.

Východ slunce a vegetace (tráva, les!) naprostá bomba.

Animace a pohyb postav bych řekl...circa 2009? Kde to jsme:).
Ta chlastačka na Kaer Morhen fakt nemá chybu :) Naplno, včetně yennefer dress up and all :D

Celkově ta pasáž na Kaer Morhen se hrozně povedla (ne že by se nějaká část nepovedla), dokonce sem i dali referenci Bouřkové Sezóny, což také potěšilo.

[neexistující příspěvek]: je fakt že mě moc neba si dávat stejnýho člověka do ignore listu pod třemi různými nicky, ale co se dá dělat
Trollové jsou tu obecně super. Už jsem narazil na Angry Joea, Jesseho a Dodger :D
Btw nevzpomínám si, že bych se u nějaké hry tak nasmál, jako při diskuzi s trolly v jisté jeskyni.
Ja nevim na co si nasi kritici hrajou ale je to jejich rozhodnuti a ja se tim nenecham zaskocit. Necham je projit pred nosem a nebudu se zastavovat.
Já viděl už bugů docela dost, mezi ty zábavnější patřilo třeba to když hra hodila v závodě koní konkurenčního jezdce někam úplně mimo startovní čárů a ani za minutu na ní nedokázal dorazit. Ty horší pak byly když mě hra hodila úkolovou postavu do kamenné stěny (naštěstí jsem tam tento bug zažil jen 1-2x) či případ kdy byl Geralt v místnosti v níž se zasekly dveře v polootevřeném stavu (a byly tak uložené v save) takže nemohl ven a muselo se loadovat save který byl ještě před vstupem do budovy.

@Borghal (08.06.2015 01:05): Tohoto Foltesta co neguje efekty karet s počasím jsem používal jen chvíli, teď mám v balíčku místo něj kartu se slunečnem (pro případ) a jinak se soustředím na útok takže mám např 2krát velitele modrých pruhů, ošetřovatelku (karty co umí oživit již zničené karty se hodí když je oponent sežehne) a hlavně ty trebuchety a balisty :D.
Vcera som prvy krat zaznamenal jednu srandu, mal som savnute na vybitom hniezde harpyji a ked som to loadol tak v momente ako nabehla hra boli harpyje vo vzduchu a animovane ale okamzite sebou sekli o zem so smrtelnym výkrikom.

Zaujimave, ze to robi takto a nema po loadingu hned na zemi mrtvolky.

Ale k tym bugo-haterom, zaujimave ze tu nikto nepopisuje ziadne skutocne dolezite bugy - tzn. zabugovane questy, ktore sa nedaju splnit, ale stale len cisto graficko-animacne somarinky.
@Borghal (08.06.2015 01:05): To víš, mému bystrému zraku nic neuteče.

Ale je fakt, že klepna je kapitola sama pro sebe :D

Když jsi byl ve wizimě u diplamata co jsi viděl(ja mam odehráno necelých 16 hodin a dost ty bugy bijí do očí)
[neexistující příspěvek]: Ve výčtu bugů můžu pokračovat, jen reaguji na to tvoje, že po 160 hodinách je hra bez bugů.
@Paul (07.06.2015 23:58): Vyjmenoval si tři parodie na hry, to je pak celkem smutné přirovnání :D Z kterého bezesporu vychází zaklínač vítězně.

Neuvěřitelně mě pobavil bug kdy jsem viděl roamingovat Drowery, kteří si to přímo štrádovali do scut-scény rozhovoru. Pozorně stáli kolem nás a za námi(málem jsem se posral smíchy jak geralt háže ty svoje rádoby cool drsné hlášky(mě to přijde hodně komické) a za ním stojí tři droweři, kteří jej poslouchají a čumí na něj. Skončí scut-scéna droweři zabijou NPC se kterými jsem se bavil a jdou dál, ignorují mě jdu za nima, jen se ohlíží a pokračují v roamingu :D

Nevíš proč při smrti vždycky Geralt povyskočí na místě? :D



@Paul (07.06.2015 23:58): Vyjmenoval si tři parodie na hry, to je pak celkem smutné přirovnání :D Z kterého bezesporu vychází zaklínač vítězně.

Neuvěřitelně mě pobavil bug kdy jsem viděl roamingovat Drowery, kteří si to přímo štrádovali do scut-scény rozhovoru. Pozorně stáli kolem nás a za námi(málem jsem se posral smíchy jak geralt háže ty svoje rádoby cool drsné hlášky(mě to přijde hodně komické) a za ním stojí tři droweři, kteří jej poslouchají a čumí na něj. Skončí scut-scéna droweři zabijou NPC se kterými jsem se bavil a jdou dál, ignorují mě jdu za nima, jen se ohlíží a pokračují v roamingu :D

Nevíš proč při smrti vždycky Geralt povyskočí na místě? :D



@Giovanni Antonio Kekelli (07.06.2015 23:29): @Borghal (07.06.2015 22:47): hm možná ten gwent ještě testnu, ale srdce na ruku takové hry prostě do krčmy nepatří, to už tam rovnou můžou hrát sázky a dostihy.
@Giovanni Antonio Kekelli (07.06.2015 23:29): Já hraju Foltesta který ruší počasí a sám žádné počasí v balíku ani nepoužívám - zatím jsem vyhrál všechno až na jednoho merchanta který měl asi 3x spy a ještě mi vracel přes Decoy moje vlastní, takže vždycky měl o 2-3 karty víc, jelikož já mám v balíku jen 2x spy :(
"bugy prakticky všude"

rofl, za 160 hodin hraní (ukazuje steam) jsem narazil jen na pár prkotin typu zasekávající se Klepna a občas doskakující NPC, plus hra párkrát spadla kvůli nvidia driverům

Fallout 3/Skyrim/New Vegas/jakýkoliv jiný open world RPG co jsem hrál byly mnohem zabugovanější než TW3

Už jen to že z těch víc jak 100 questů co mám hotovo jsem nenarazil na jedinej quest bug považuju za zázrak
@Borghal (07.06.2015 23:08): Gwent mě též baví, ale přiznám se že jsem měl potíže v prvních částech hry vůbec vyhrát, až poté jsem zjistil že jsem minul podstatnou kartu velitele (foltest) hned v první lokaci, nahrál jsem starší uloženou hru a kartu koupil, ve Velenu jsem poté brzo získal dalšího Foltesta -ten co zvedá útok poslední linii (tam kam patří trebuchety a tak) a toho teď používám, vše jde více méně bez potíží. Samosebou ty questové hráče gwentu musíš obehrát, jelikož ti dávají právě ty nejlepší karty.
@Say (07.06.2015 22:57): hraju to na nejvyšší obtiznost, co mas dal?
Ne, TES hry skutecne za ukoly zadne expy nemaji.
pruzkum světa je fajn, ale rozhodne nepovazuju za pruzkum světa pobihat po cele mape a hledat ukoly které mají ještě smysl.
@Say (07.06.2015 22:57): Vracení se na známá místa si užiju až až při plnění různých questů, čímž je uspokojena moje touha po tomhle aspektu open-world. Např. cestu na Baronův hrad od mostu bych zvládl snad už i poslepu :- / U těch POI to pak působí už jen jako umělé natahování hry. Navíc ten les zas tak unikátní není, abych si pamatoval, že se vracím někam, kde jsem už byl, takže o tohle fakt nejde,

Někdo to musel cílevědomě navrhnout - a mě by zajímalo, jestli to zamýšleli tak, že si má hráč pamatovat kdy se může kam vrátit aby byl +- těch 5 požadovaných levelů, nebo jestli se k tomu má vrátit až na konci hry kdy už stejně žádné expy nedostane a jde jen o uspokojení hráčova perfekcionismu / zvědavosti.
@Charllize (07.06.2015 22:37): Nepoužívá expy? Wut?

Vyčítáš open-world hře, že si dáváš málo záležet na průzkumu světa a to co ti nabízí (a nemusela) je vlastně špatně? Uh, zajímavá logika. A zkus si to zahrát na těžkou obtížnost a uvidíš, co to je získat novou úroveň. Pak si jen tak po hlavní lince nepojedeš.

@Borghal (07.06.2015 22:53): Já v tom žádný problém nevidím. Pokud ti jde jenom o to, že se nechceš vracet na známá místa, pak hrej lineární FPS a ne open-world RPG.
@Say (07.06.2015 22:37): Chápeš to špatně - ať si svět zůstává statický, ale měl by být sdružený do zón. Mě se často stalo, že jsem narazil na otazníky vedle sebe kde rozdíl levelů byl větší než 5, to je prostě špatně navržené, málokomu se bude chtít pamatovat si kde je POI pro jaký level a jestli už na to má aby se vrátil.
Gwent je bezva, kostky a karty z předchozích dílů se můžou zahrabat, narozdíl od nich mě tohle hodně baví :-)

Na druhou stranu je to pořád hodně primitivní a jestli člověk vyhraje záleží hlavně na kvalitě balíku. Taky ty karty se sbírají dost pomalu, jsem level 15 a z karet co jsem zatím posbíral složím nějaký dobrý balík jen pro tu úvodní frakci, přitom jsem obehrál všechny hráče ve Velenu/Novigradu krom questových. Na Monster ani Veverky nemám dost karet a Nilf tak akorát, ale jsou spíš k pláči. A karty 1/2/3 jsou v pozdější fázi hry vyloženě zbytečné, není důvod je v balíku mít.

@Micky (07.06.2015 22:29): To já s sebou irl do hospod karetní hry běžně beru a spíš bych označil mariáš a kostky za píčovinu, to už si můžu házet pivním táckem se stejným výsledkem :P

@Charllize (07.06.2015 22:37): Stojí to za to pokud si ceníš dialogů, některé jsou s Qwentem spojené questy jsou zábavné :-)
@Guldy (07.06.2015 22:30): jasne, a bylo to cely k necemu? jako myslim jestli ty karty k necemu vedou, nejaka bezva odmena, recept..nebo tak něco. Proste jestli to krome toho ze to nekoho bavi stoji za to.

Say- Oblivion jsem hral, takze ho hrat nejdu. navic TES nepouziva expy, takze to je tak trochu jedno. Da se to resit i jinak, třeba ty ukoly trochu smysluplneji po ty mape poskládat, level scaling pak není potřeba. Ale jestli nekomu prijde bezva po 100 hodinách hrani najit úkol pro lvl 5 a je z toho nadsenej, tak prosim, ale me se to nelibi ani trochu.


Gwent je dobra hra. Naucite se to az po par hodinach. Jen jde o to ze nejde vyhravat bez karet, takze si je musite nejakou cinnosti obstarat. Ja nemohl dlouho porazit bankere v novigradu. Pak jsem se naucil hrat s decoyema a spionama. Taky jsem ponabral op karty a zjistil jak trickovat oponenta v prvnim kole. Pak me to tak chytlo ze ani nebylo dal proti komu hrat :)

@LIUWIL (07.06.2015 21:05): Ta hra je celkem dost primitivní. Kdyby tam byly místo toho obyčejné kostky, udělali by lépe. Nebo obyčejný mariáš, tak nějak si nedokážu představit, že by někdo v hospodě chtěl hrát takovou píčovinu.
To ze hru opravuji je v poradku, co není v poradku je to ze rozesiraji věci co fungovali.

taky se mi moc nelibi ze ukoly pro nižší level jsou rezesety po cely hre, ono delat na lvl 16 úkol pro lvl 6 jen proto ze je uplne na druhym konci mapy nez clovek zacina moc normalni není, navic když není zadna sance jak zjistit jestli tam ten úkol je nebo není. Ale mozna to je jakysi polsky způsob jak zajistit znovuhratelnost:)
@Charllize (07.06.2015 21:50): Já k té hře také tak tolerantní nejsem. Mé hodnocení 65% je toho jasným důkazem. Bugy jsou prakticky všude. Polehčující okolností budiž fakt, že i s nimi jde hra hrát a dohrát.
@Charllize (07.06.2015 21:50): V případě obsáhlosti světa W3 bys jim zrovna tohle mohl odpustit a být rád, že intenzivně pracují na opravách a reagují na zpětnou vazbu.

Horší je vydat hru dohratelnou za večer s tunou bugů a bez jakékoli podpory po vydání.
Cozpak o to Zaklinac je bezva hra, ale docela me zacinaj rozčilovat s tema vecnejma patchema co sice plno věci opravi, ale zaroven další věci rozdrbou. Po 1.05 například nejdou vyrábět mutageny, hra tvrdi ze uz ho mam.Jedinej způsob jak vyrobit další je vyhodit všechny co uz mam na zem a vyrobit další. Pak taky opravujou věci co uz jsem hral, nebo mista kde uz jsem byl (samozrejme to je v poradku) třeba jedna jeskyne kde se valelo plno mrtvol a nebyli vůbec aktivni/lootovatelne. ted jsem tam nahodou zase zasel a všechny sli obrat, měli plno penez. Jsem zvedav co prestane fungovat v dalším patchi, tak si trochu rikam jestli by nebylo lepsi počkat az tu hru skutecne dodělají. v dnesni době snad nemůže vyjit hra která je v pohode.