Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem to včera také poprvé prubl a nefunguje mi ruční ukládání při již rozehrané hře. Funguje jen automatické ukládání a některé záchytné body (každý třetí nejde načíst). Jestli teď, na 24 úrovni mého Geralta, přijdu o uložený postup, tak budu dost nasranej. Jinak, menší změny v ovládání a v rozhraní nejsou nic zásadního. (PS4Pro)
Maxnuté na PC to vypadá parádně. Ray-tracing na konzoli je ale spíše lehce zklamání a update grafiky není moc významný.
@HolyMeatball (14.12.2022 16:43): Myslim original vs. remaster bez raytracingu. Ja tedy porovnaval ty dve verze, dx11 a dx12 a rozdil tam zadny velky nevidim. Jediny rozdil, ktery jsem pocitove zaznamenal je, ze remaster tolik netrpi na stuttering jak original. Alespon u me. Original se u me neda hrat bez zamcenych fps, to je jinak takova sekacka...
@Paul (14.12.2022 23:03): díky za tip! Neměl jsem tucha, že to jde. Dobré vědět.

Hrát mám v plánu nextgen, ale pravděpodobně na XSX, případně PS5, protože jen tam mám dostupný Ray Tracing, bohužel nevlastním GPU s RT. Snad v budoucnu, jednou se k nějaké dostanu. :)
@Say (14.12.2022 21:30): Parádní shot. Ale uznáš, že z Kaer Morhen tak trochu dělá Skellige :) Chápu CDP že nechtěli vyloženě měnit estetiku lokací.
Takhle to tam vypadá nyní, bez modů...imho taky pěkný, ikdyž tvůj shot je samozřejmě umělečtější.

@Rapier (14.12.2022 22:53): jo jde, to, klikneš pravým a v nastavení beta přístupu vybereš classic branch 1.32. Ale nevím proč to dělat, když nová verze má i DX11 a s vypnutým RT běží prakticky stejně, plus integrovaný mody. Jedině že bys chtěl teď hned modovat něco, co ještě není na novou verzi aktualizovaný.
@Paul (14.12.2022 19:12): na Metro jsem zapomněl. :)

Hru jsem právě zkusil na Xbox One S. Vizuálně je hezčí, kamera je ostrá jen v blízkém okolí, zbytek je nezaostřený (jako na foťáku režim portrét s hloubkou ostrosti), což chápu vzhledem k výkonu konzole. Je tam každopádně více detailů, postav, travin, apod. Hra celkově prokoukla a vypadá výrazně lépe nasvícení scény.
Co ovšem naštve jsou bugy. Klepna nereaguje na zavolání, odmítá přejet s Geraltem v sedle mosty....

Ten kdo zmínil, že budou opravovat teď pár měsíců bugy měl bohužel pravdu. Na XOS je těch grafických glitchů taky dost.
@Korbitch (14.12.2022 19:42): já to stáhnul odsud, na EGS je ten city sample jako něco co se musí dát do Unreal editoru, takže to někdo zkompiloval a nahrál na google drive. Ale připrav se že je to náročný a zezačátku se to klasicky trhá kvůli kompilaci shaderů.
Můj dojem je, že to vypadá trochu jinak a celkově lépe. Nový quest fajn. Zbroje a zbraně spíše nic moc. Hru a vizuální zážitek z ní to mění minimálně. Zadarmo je to ale na palec hore.
@SilentWolf (14.12.2022 18:02): u vybraných her to umí hezké věci ale napočítáš je na prstech jedné ruky: CP77, TW3, Quake 2, Doom 1 a Minecraft. Nově možná Portál a pak ještě jedna taky od Poláků co hrál Paul se zombíkama.
Teď jsem to cca hodinu testoval na PS5. Divný, stíny jsou ok ale v nastavení nelze zvolit Ray Tracing off, je permanentně on. A přitom CP77 má možnost vypnout a zapnout RT i na PS5.

Ještě to vyzkouším na X One S.
@SilentWolf (14.12.2022 15:49): zrovna jsem četl potenciálně možný vysvětlení

A lot of vegetation in RT can be hard on the CPU because the BVH structure needs to update constantly. To me it's no surprise that it's more intense than Cyberpunk with its more static game world.
Proč myslíte, že je zde RT o tolik náročnější? Jeden by řekl, že CP2077 je takový peak RT, když je tam tolik světelných zdrojů a odlesků.
Je tedy možnost, že najednou přijde hra, která bude chtít zase dvojnásobně dražší grafiku, aby RT rozjela? A proč by se tak mělo stát? Nebo je to jen o optimalizaci?

Chápu, že to je ještě v plenkách, trochu mě nebaví, že je RT budoucnost, ale zároveň to bude trvat ještě mnoho let, než to bude standard. :D
Taxem to taky prubnul a performance je ozaj katastrofa. Ale vypadá to opravdu pěkně.

A nevíte někdo, proč photo mode na mém konci může doprovázet černočerná tma? :)
Helejmese, já to mám pořád nainstalovaný, asi to taky prubnu, myslel jsem, že to má vyjít až za dlouho. :)
@Paul (14.12.2022 14:05): takže rozlišení 1620p a nejvyšší RT u CP2077 dává v poho 2060ti?

Pořád dumám nad tím novým železem, a zatím se ve mě tlučou dva názory.
1. Přeci nedám za PC přes pade.
2. Ray tracing!!

A hlavně nevím, kdy do toho půjdu. Ale právě Cyberpunk je jedna z her, kde bych si chtěl RT vychutnat, protože vím, že s DLC to budu hrát znovu. Jenže mi přijde že teď RT umí dobře pár her a pokud koupím RT grafiku, tak bude za měsíc obsolete. :D Nehledě na to, že pořád nevím, zda je lepší 4k nebo RT. Ale mrkl jsem se na tvůj profil a je zajímavé vidět (sice nic nového, ale pro připomenutí) kolik vlastně PC hráč ve výsledku ušetří na těch hrách.
Každopádně patch to bude chtít, se zapnutým RT vidím v  Kaer Morhen jak problikávájí stíny.
@Thellwin (14.12.2022 13:48): Přesně tak. Fakt mě to překvapilo - měl jsem za to, že když Cyberpunk hraju v 1620p Ultra RT bez problému na 60ti, tak to u Witchera půjde přinejhorším stejně. A ono jakože vůbec :)
Jeden screen z Kaer Morhen s Ultraplus a zaplým RT.
Je to docela masakr. Škoda že i na hardware. Fakt jsem nečekal že to poběží s RT hůř než Cyberpunk s RT :)
To vypadá tak na 3 měsíce oprav od CDPR a pak půl roku na patche must-have módů jako Friendly HUD atp. Tak snad příští Vánoce=)
Právě jsem zkusil TW3 patch 4.0 na XSX. Vypadá to kulervoucí. Pro jistotu, zdali mě nešálí zrak, jsem hru chvíli přepínal z performance do ray tracing mode. Good job!
@Longin (14.12.2022 09:53): ty alternative armory pro Marigolda a Nilfgaard jo. Pak tam je ještě jeden novej quest, ale s tím seriálem nemá dějově nic společnýho, jen v něm jako odměnu na konci dostaneš armor co nosil Cavill. Ten používat nemusíš a quest nemusíš dělat.

@Korbitch (14.12.2022 08:32): hra padá když se vypne RT, hraje bez něj, a pak se zapne přes ty jednotlivý RT položky. Pokud ale nastavíš přímo preset RT Ultra, tak nespadne. Ale maj to kluci krapet neošetřený, update bude ještě potřebovat update. A RT je tady mimochodem náročnější než v Cyberpunku, a to tak že o dost, takže asi muselo bejt docela peklo ten DX12 a RT do tý starý verze enginu dostat.
Ale RTGI umí udělat slušnej rozdíl:

RT OFF 
RTGI ON, RT odrazy ON, RTAO OFF, RT stíny OFF 

Ale je to příliš náročný, bohužel.
Mno, takže tu mám první dojmy. V první řadě nefungují screenshot ani fps counter ve hře. V levém horním rohu mi trčí furt nějaký malý zelený panel - nejspíš od nvidia, který najíždí v úvodu hry. S RTX to samozřejmě jede hrozně a teď to spadlo.
Pár screenů z nextgen updatu

https://assets.reedpopcdn.com/TW3NG_DLCs ... lix_Armor_RGB_EN.jpg

https://preview.redd.it/v0uf0h9ko84a1.jp ... 5cda1a5b69c09e58fd47

https://assets.reedpopcdn.com/TW3NG_DLCs ... word_Main_RGB_EN.jpg

Nějaký nový info, je to wall of text, takže do spoileru

 Mods made by the community include World Map Fixes by Terg500; Nitpicker's Patch - Various Visual Fixes by chuckcash; The Witcher 3 HD Reworked Project by HalkHogan; FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks by Andrzej Kwiatkowski; and HDMR - HD Monsters Reworked Mod by Denroth.

There are some hidden surprises in the next-gen update that won't be detailed in the patch notes, including some new animations for Geralt and, more importantly, his horse Roach. "So we hid lots of new secrets and lots of new little details that we want people to find," said Philip Weber. Geralt now snatches herbs from plants, for example. "Roach can walk backwards now. Or actually, if Roach is standing there's even now a hidden button that you can kick. Or I think Roach now lifts her head if you're in the water. We tried to put in lots of these small things for people to just find, that we won't even put into the patch notes."

Content additions by CDPR include: Quick Sign Casting; Alternative Camera; Dynamic Toggle for UI Visibility; New Default Map Mode; Character Model Improvements; Environmental Improvements; Environmental VFX/Tech Art; fall damage alteration; instant herb looting; slow walk with controller (three walk speeds are now available depending on how hard you push analogue stick); alternative sprint mode (tap left stick); radial menu improvements (you can switch inventory from the radial menu).

The Witcher Netflix DLC is a new scavenger hunt-style quest that takes place inside The Devil's Pit in Velen. The Devil's Pit is the place you find yourself immediately after leaving the starter zone of White Orchard. It's that big, circular, wooden-fence-ringed place where nothing seems to actually happen. Currently, there are only some humanoid enemies in there, and the big door to the mine is closed. This DLC opens those doors. The DLC is enjoyable but don't get your hopes up for something super substantial. It's just one quest. The mines are spooky and the showdown at the end is memorable, but it's about half-an-hour's worth, plus a bit more for a follow-up step. It was flagged as level 15 for me. I'm told there are a few ways it can end. The crafting diagram you're rewarded for finishing it is the Forgotten Wolven Gear, which looks like Henry Cavill's armour from the first season of The Witcher on Netflix. Philipp Weber told me that if you upgrade the armour to its mastercrafted version, its appearance changes to the look of Cavill's armour from season two.

Many elements of the HUD can now be switched on and off and rescaled, such as the mini-map but also enemy health bars and so on. This includes subtitle and dialogue text, which can be altered on a 1-10 scale. It goes quite big.

The new, closer, over-the-shoulder camera angle makes the world feel bigger and chunkier on newer machines, but it's not included on older machines for draw-distance and frame-rate reasons.

The alternate Netflix appearances for Jaskier/Dandelion, and the wrinkly Nilfgaardian armour, can be turned on and off in the game's menu (they're off by default). And CDPR is well aware people refer to the latter as "the ballsack armour". Weber laughed knowingly when I mentioned this. "We could guess how it would be," he said of the reaction. "We also know that the armour was changed in season two, but it is an iconic part now."