Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Telltale jsem měl rád.
Obzvlášť jsem od nich zbožňoval právě první dvě série The Walking Dead, které mají jedny z nejlépe odvyprávěných a emočně nabitých příběhů, které s hráčem slušně zatřesou. Za tímhle názorem si budu pevně stát a klidně budu bojovat na život a na smrt s kýmkoliv, kdo by se mě pokoušel přesvědčovat o opaku. A New Frontier však opěvovat nebudu. Hrozně bych chtěl, ale nemůžu.

V prvé řadě napíšu, co se mi na celé série vlastně líbilo. Vizuální stránka rozhodně prošla změnou k lepšímu. Už se nemusím bát, že kdyby mě nějaký "nehráč" sledoval při hraní, tak by utrousil něco jako: ,,Pff, prosim tě, kolik ti je?" Dále také oceňuji, že tvůrci se pokusili celou sérii vzít jiným směrem, než její předchůdci. Samotné uskutečnění bohužel dost klopýtá, ale tu snahu oceňuji. Zatímco předchozí dvě série působily víc jako "cesta", New Frontier se víc zaměřil na konkrétní místo a vzal si jako hlavní téma rodinu. Byl to dobrý nápad, ale bohužel špatně implementovaný. Ale ne úplně, vztah hlavního hrdiny s jeho bratrem Davidem je dle mého motiv, který celou hru hodně zachraňoval, přičemž jejich interakce byly po většinu času velmi zajímavé. A kdybych řekl, že jsem se nudil, lhal bych.
Ale...

Ta série je suchá. Strašně suchá.
A hraje v tom roli několik faktorů. V první řadě to jsou kratší epizody. Síla předchozích sérií spočívala i mimo jiné v tom, že čím víc času hráč strávil s jednotlivými charaktery, o to větší si k nim budoval vztah. Ať už v pozitivním či negativním světle. Hra má taktéž velmi málo pamětihodných momentů, možná protože mi epizody hrozně splývají do sebe a není v nich nic pořádně charakterizujícího. Možná poslední dvě epizody mají pár fajn momentů (hlavně mezi Javierem a Davidem), ale nic, co by mě posadilo na prdel. Celá ta série skoro ani nepůsobí dojmem, že ji dělali stejní tvůrci předchozích dvou sérií, které byly chytře gradující emoční ždímačkou, která si nechávala ty největší srdceryvné momenty až na úplný konec. Třetí série žádnou takovou ždímačkou fakt není, možná je to také hodně tím, že je mnohem víc akčnější. Nemluvě také o postavách, ke kterým jsem si moc nemohl najít cestu. Clementine byla dobrá, ale hlavní příběh by se úplně v poho obešel i bez ní, ve výsledku se kolem něho vlastně jen tak nějak divně motala. New Frontier působí jen jako nějaká ledabylá spin off jednohubka, která má vyplnit mezeru mezi druhou a čtvrtou sérií. Celou dobu mě hra zanechávala totálně chladným, což je v případě téhle herní ságy neskutečný fail.

Ve výsledku New Frontier působí jako docela zábavná bezduchá odreagovačka na sobotní deštivé odpoledne, při jejímž sledování můžete loupat brambory a vyřizovat pracovní maily. Pak si na konci říct něco jako: ,,Jo. To bylo zábavný." A během pár minut na to úplně zapomenout. Kdyby to byla samostatná hra, mohl by to být kompliment. Ale jelikož je součástí jinak opravdu skvělé herní série, je to spíš velké zklamání.
Vroucně doufám, že mi poslední sezóna spraví chuť.

Pro: Grafika, vztah mezi některými charaktery, pořád zábavné

Proti: Krátkost, suchost, bez pořádných zajímavých momentů

+24
  • PC 80
The Walking Dead: A New Frontier zhodnocení celé série.

Telltale pro svoji třetí sérii Walking Dead konečně upravili i grafické zpracování hry. Sice to má k dokonalosti daleko, ale hned se na ty postavy lépe kouká. A nové postavy tvoří i příběh. Tentokrát už nejsme v roli samotáře či cizince v přeživších skupinách lidí, ale jsme součástí rodiny která se snaží přežít ve světě plného nemrtvých a nebezpečných živých.

Tento nový koncept je zajímavý, hlavně když někdo z nich Vám může jít na nervy a štvát, jenže na rodinu se zkrátka hlavní hrdina Javier dívá přece jen jinak než na někoho kdo je cizí. I mě někdo zkrátka nesedl ale ty vztahy tam nejsou jednoduché. A jak se vyvinou ve finále bude i na hráči.

Jak už bylo předem známo u představení třetí série, tak i zde nesmí chybět pro tuto sérii už klíčová Clementine. Zvlášť pro hráče předchozích dvou sérií je fajn vidět, jak se z malé holčičky stává ostřílenější dospívající dívka, která se naučila přežívat a likvidovat efektivně zombie. Je fajn ji mít občas po boku, poslouchat její konverzace s hlavním hrdinou a sledovat její vývoj a co se jí stalo a čím vším už si prošla.

V této sezóně mi navíc přišlo, že ty rozhodnutí nejsou tak jednoznačné jak tomu bylo dříve, i když samozřejmě dojde na situaci kdy se musíte rozhodnout buď variantou číslo jedna nebo dvě. Není prostě žádná další třetí či jiná možnost což mě trochu štvalo. Co mě občas štvalo ještě bylo občas nelogické jednání a výbuchy některých postav.

Ale nakonec mě třetí série překvapila, po konci té předchozí jsem měl dost rozporuplné pocity, ale tady šlo lépe. No jsem zvědav s čím přijdou autoři příště.
+11
  • PC --
I když se příběh docela dobře rozjede a seznámení s novými hrdiny má grády, na konci vyšumí do prázdna a to především kvůli chybějícím emocím. To, co považuju za největší přednost obou předchozích sérií, tj. dojemná finálová scéna, která dokáže chytnout za srdce, to tady vůbec nečekejte. Clementine je vedlejší postavou a prostor tady má jen minimální.

Charaktery postav jsou uvěřitelnější, než ve druhé sérii, ale stále se hra nevyhnula některým situacím, ve kterých sedíte před monitorem s obličejem v dlaních a je vám trapně za to, se děje na obrazovce. Kate a její řidičské schopnosti, Tripp a jeho těžko pochopitelné opuštění Prescottu, Gabe a jeho záchvaty assholeství... Navíc se příběh po druhé kapitole točí hlavně kolem Richmondu a je takovým nepsaným pravidlem TWD, že jakmile se děj koncentruje dlouhodobě do jednoho místa, dopadá to rozplizle a nezajímavě. Doplatil na to seriál, doplácí na to i hra... Zřejmě není náhodou, že na scénáři k prvním dvou epizodám se podíleli z větší části stejní lidé, zatímco další tři epizody už psali jiní.

Ty největší facepalm situace ve TWD jsou klasicky v objevuvších se zombících, které před tím nikdo neviděl a najednou jsou jich kolem desítky. Znáte to - jdete po otevřeném poli a najednou vás překvapí pomalu se šourající, smrdící a mrmlající tělo. Based on true story... Tyhle idiotské situace dokáží opravdu razantně srazit vtáhnutí do děje, protože naprosto nabourají uvěřitelnost situace.

New Frontier je sice slabší, než předchozí dvě epizody, fandové si ji ale stejně nenechají ujít. Technická stránka se razantně zlepšila, příběh má své momenty a ačkoli nezanechá hráče emočně vyžvejklého, servíruje mnohem zásadnější rozhodnutí, než tomu bylo zvykem. Rozhodně jsem zvědavý na Clementine a její hledání AJeje, stejně tak i badass Jesus mi přišel dost nevyužitý a jeho potenciál by mohl být námětem na nějakou slušnou minisérii.

Hodnocení: ✰✰
+11
  • XOne 70
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) a úspěšnému dohrání první a druhé herní série jsem nutně musel sáhnout po New Frontier.

První epizoda série se točí okolo příběhu Javiho, bývalého baseballového hráče, který se ocitne s rodinou svého bratra na cestě před světem Muertos. Zase o nějaký ten rok odrostlejší Clementine, která se přimotá do cesty, zdá se tentokrát nebude hlavní postavou, což není na škodu, nicméně holka šikovná už nekňourá a naučila se efektivně likvidovat Chodce jako na pásu.

Co vidím jako velký klad je to, že se vývojáři drželi trendu z předchozí série, kdy místy nekonečné, opakující se rozhovory zmizely a předměty po jednom odkrytí většinou nemusíte znovu procházet a celkový pocit z hraní je daleko přimočařejší a i ten komiksový look se povedlo vylepšit. Epizody byly rozděleny do kratších kapitol, první epizoda zatím žádný dramatický, srdceryvný moment ani bůhvíkolik konfrontace se Zombíky nenabídla, ale věřím, že to později rozjede, zatím dávám 70 %
+7
  • PC --
Takovou tragédii jsem nečekal.
Jednička byla skvělá. Dvojka měla mouchy, ale fungovala výborně.
Ale trojka je naprostý propadák.
K postavám nemám žádný vztah, děj je nezajímavý, postavy jednají nesmyslně, během hry nejsou žádná zajímavá rozhodnutí a závěr žádný není - naopak je tu happy-end.

Člověk čeká, že bude hrát za Clementine. Ale ona se objeví jako vedlejší postava. A dokonce i ona je nezajímavá.

Pokud se někdo rozhoduje, zda hru koupit, pak to doporučuji jen skalním fanouškům.
+6
  • PC 60
Telltale games svou další herní sérií epizod Walking Dead ukazují, že mají především zájem o cvičení mozků hráčů, a to zejména centra pro dlouhodobou paměť. Když si na Vánoce koupím dva první díly, které opravdu nejsou z nejdelších, tak opravdu nepředpokládám, že v březnu budu stále čekat na to, jak našeho anti-hrdinu přijme jeho namachrovaný bratr. Jinak proti hře jako takové nic nemám - je to v podstatě interaktivní komiks bez větší možnosti volby, ale i tak mě opět o něco zocelenější Clementine a další postavy (těžko říct, jak se jmenují, budu muset tu paměť více trénovat) zaujaly a nemám nic proti tomu sledovat, kdo jakým způsobem zemře.

Pro: lidé vs zombie

Proti: malá interaktivita, malá možnost opravdové volby, krátké epizody

+5