Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Typing of The Dead: Overkill

29.10.2013
64
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Bez předchozího oznámení vydala Sega pokračování hry The Typing of the Dead z roku 2000. Overkill vychází z původní hry pro PS3 The House of the Dead: Overkill (je též jako bonus součástí hry) a upravuje ji pro "odpisování". Co odpisování je? Je to jednoduché. Ve střílečkách většinou ovládáte kurzor pomocí myši nebo jiného herního zařízení a střílíte do zástupů nepřátel. Tady nepřátele, tedy přesně řečeno zombie všeho druhu, musíte zlikvidovat tím způsobem, že napíšete na klávesnici slovo, které má dotyčný protivník napsáno nad hlavou. Jinak řečeno, nečekaně zábavná škola psaní na stroji.

Hra nabízí 3 stupně obtížnosti a krátce po vydání vychází bezplatné DLC, které zpřístupní online kooperační mód pro 2 hráče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Jsem magor. V práci nejčastěji píšu, pak přijdu domů a jdu si zrelaxovat u nějaké hry. Typing of the Dead. Psaním zabíjíš nepřátele. Vážně jsem magor.

Kdyby to alespoň byla dobrá hra - nedá se říct, že by grafika pokulhávala, ta se přímo plazí hůř než torzo zombie, všudypřítomné bugy, kdy mizí těla jak pětky z vysvědčení průseráře, co nechce propadnout, nebo třeba při ukončení slow-motion se přeruší mluva hlavních postav. Ti jsou taky magoři, pan Washington a agent G.

Hra sází na nadsázku a alespoň to jí jde dobře. Ať už v cutscénách či přímo uprostřed klávesové vřavy, kdy psaním vtipných hlášek zabíjím zombie, je podivně uklidňující a častokrát jsem se usmál a několikrát i zasmál. Potřeba neustále mačkat Tabulator, aby mi neunikl jediný skrytý obsah, na který stejně sere pes, už tak moc uklidňující nebyla. Bosse na konci každé z devíti úrovní bych popsal jedním jediným slovem, které tak nějak shrne jejich obtížnost - daflkůadkfopáíučfjdskljv.

Čekal jsem víc powerupů, než jedno, maximálně dvě zpomalení na úroveň. Nové zbraně člověk pozná jen tak, že by si nakoupil různé klávesnice. Chicony -> Genius -> Gigabyte -> Microsoft -> Razer a konečně bezbolestný Logitech. Otřesnou úroveň gamedesignu snad ani nemusím zmiňovat. Co bych ale zmínit mohl, je i přítomnost původního House of the Dead: Overkill, ve kterém se dá klasicky mířit a střílet myší. Jupí! Myš však plave lépe než Michael Phelps na olympiádě v Pekingu a tak dohrání byť jediného levelu se stává novou pomůckou pro praktiky Christiana Greye ve čtvrtém pokračování 50 odstínů.

Tento komentář beru jako opravdového finálního bosse hry Typing of the Dead: Overkill, ten už je na kolenou a zde přichází závěrečná fatalita: ZAHRAJ SI RADĚJI The Typing of the Dead.
+13 +14 −1
  • PC --
Od břitkého technického zpracování až po céčkový příběh, tahle automatovka mě dostala svou stylovostí.

Už samotný soundtrack mi navodil takový ten debilní úsměv na tváři, palec nahoru za originalitu! Charaktery pitoreskních idiotů hází jednu omezenou hlášku za druhou a já se tlemím jak dylina...

Hru lze sice projít i jako klasickou kolejnicovou "shoot'em up" (THotD), většina lidí dá určitě přednost "type'em down" verzi (TTotD). Začátek je ještě relativně jednoduchý, ale později se fráze stávají těžko přeložitelné a místo bezmyšlenkovitého tancování prstů po klávesnici jsem se musel uchýlit ke kostrbatému slabikování s hromadou překlepů. I tak mi obtížnost přišla nižší, než v původním TTotD a především bossfight byl dost zklamání.

To částečně řeší DLC, které přinášejí nové slovníky a třeba takové citování šejxpírových děl už dokáže řádně zamotat jazyk a následně i prsty. Diskutabilní je hodnota takových slovníků, které se prodávají za 2.5€ každé... V Hardcore režimu už je potřeba psát i mezery mezi slovy a s každým překlepem dojde k jejich resetu. To už je solidní nálož i pro ty nejzkušenější tajpisty.

Pokud jste se smáli u třetího Postalu, tak tohle je podobná úchylárna, co se humoru týče. Jednoduchá hratelnost sestávající pouze ze psaní má své kouzlo, systém checkpointů je dostatečně velkorysý, takže nehrozí nějaké časté frustrující opakování úseků a kromě jednoho pádu a jednoho masivního framedropu v bažinách, jsem neměl ani žádný technický problém. Overkill je taková ideální hra na odreagování a rozhodně si ještě nějakou dobu na mém disku posedí. Toho šejxpíra prostě dám na Hardcore!

Hodnocení: ✰✰✰
+13
  • PC 80
"Can I drive?"
"No."
"Can I have a lollipop?"
"Yes."

Krev, střeva, pistole, kozy, skvělá muzika, psaní na stroji.
Typing Overkill jsem kdysi koupil jako součást nějakého humble bundle za pár babek, bez ambicí to někdy hrát.
Chyba! Díky výzvě a Garretovi jsem Overkill rozehrál a skvěle se ty cca 4 hodiny bavil. Jasně, je to pořád jen trenažér psaní na počítači, ale..zábavnější trenažér neexistuje. Ta muzika, perfektní grindhouse atmosféra, fakt vtipnej, ani ne céčkovej jako spíš zetkovej příběh (co se ale vůbec, fakt vůbec nebere vážně a paroduje sám sebe), variabilní prostředí, bossové..hodně mě to překvapilo. Je to blbost, ale prsty to prověří velmi slušně a bránici taky.
Doporučuje 8 z deseti Robertů Rodriguezů.

ps: final boss byl hardcore, dokud jsem si nevšiml že zdraví ubírá i psaní hovadin :)
+10