Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Terminator: Rampage

01.01.1993
45
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Terminator: Rampage je výplodem doby, v němž byly first person střílečky na vrcholu popularity a dostávaly se na mušku každému, kdo to myslel s hrami alespoň trochu vážně. Výtvor Bethesdy svým vývojářům tehdy příliš úspěchu nevynesl, což bylo nejpravděpodobněji následkem otřesného stereotypu a vlažného tempa.

Hra volně navazuje na příběh filmových Terminátorů. Hráč je vyslán do minulosti do roku 1984 a ocitne se v budově Cyberdyne System Laboratories s úkolem zastavit výrobu masově produkovaných kyborgů, tedy zničit centrální počítač Meta-Node, čímž lze ochránit budoucího vůdce hnutí, Johna Connora. Meta-Node lze zničit pouze jedinou zbraní, plazmovým kanónen označeným jako V-TEC PPC, jehož jednotlivé části jsou ukryté v různých částech budovy. Jednotlivé části zbraně musí hráč nalézt, prochází tedy napříč systémem skladů a laboratoří, kde se mu do cesty staví množství nepřátelských robotů: Skinners, Seekers, Terminátoři T-1000 a mnohé další stroje. V průběhu 24 levelů nalezne hráč dostatek příležitostí uplatnit všechny své zbraně, mimo jiné bojové pušky AK-47, M-16, kulomety i granáty.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Hra sestává z 32 levelů (24 nadzemních, 8 podzemních). Design je velmi bludišťoidní (kdo hrál Corridor 7: Alien Invasion, ví přesně o čem mluvím). V zhruba polovině levelů je nutné najít přístupovou kartu k výtahu do levelu dalšího, mezi levely se lze libovolně vracet a do jednoho je možné jít dvěma různými vchody (důležité jsou oba, protože obě části levelu nejsou průchozí a v obou je životně důležitá část poslední zbraně). Levely mají slušnou terminátorovskou atmosféru (ovšem mimo jiné vývojáři použili jeden charakteristický zvuk, známý později z The Elder Scrolls: Arena).

Hlavní hrdina disponuje osmi zbraněmi (pistole, uzi, brokovnice, M16, AK-47, rotační kulomet, granátomet, energetická puška). Pistole, uzi, M16, AK-47 a rotační kulomet používají stejné náboje, zatímco granátomet umožňuje přepínat mezi třemi druhy granátů a energetická puška s obnovující se zásobou energie střílí ve čtyřech různých režimech (liší se samozřejmě uděleným poškozením, rychlostí střelby a rychlostí, s jakou dočasně vyčerpají zásobu energie). Po nalezení poslední komponenty energetické pušky ovšem hráče nic nenutí používat rotační kulomet a granátomet (získáno zhruba ve stejnou dobu), což je celkem škoda.

Nepřátel je pouze šest různých druhů (vybuchují dron, něco na způsob malého hunter-killera, terminátor maskovaný jako civilista a další tři druhy "plechových" terminátorů). S nepřáteli je celkem potíž v tom, že je jich jednak opravdu hodně (i se svým hodně probíhacím stylem jsem jich vystřílel asi 700) a druhak po nich nemá cenu střílet, dokud je hlavní hrdina nezaměří speciálním elektronickým zaměřovačem (což nemá logiku, zdržuje a navíc je detekce celkem nepřesná). Jejich inteligence je také dost rozporuplná, občas umí člověka vyhledat přes několik místností a jindy se netrefí z metru či rovnou nestřílejí.

Na závěrečného bosse platí pouze poslední zbraň, kterou je nutné poskládat z patnácti různých komponent, které se povalují v prvních patnácti patrech budovy (při každém příchodu do levelu je hráč upozorněn na výskyt komponenty, ovšem v některých levelech není ani jedna a v jiných je jich více, dokonce některé dvakrát). Díky designu levelů je hraní hry bez oficiálních hintů (se souřadnicemi komponent, ale i lékárniček, brnění nebo zbraní) práce pro neskutečně trpělivé jedince (svého času to byl hlavní důvod, proč bez hintů dohrál hru málokdo). Kvalita hry také od levelu 25 dost klesá, terminátorovská atmosféra je fuč, lékárničky a brnění nikde a člověk pouze v enormních bludištích kosí mraky nepřátel systémem save-load.

Pro: slušná atmosféra, nápaditý zbraňový arzenál

Proti: leveldesign, chování nepřátel a samotná střelba

+16