Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tuto hru mám v plánu už někdy od poloviny roku 1993. Konečně jsem se k ní tedy dokopal a je to tedy velké překvapení. Překvapení proto, že ačkoliv když jsem viděl obrázek krabice této hry v Excaliburu a logo SSI, tak jsem po hře jasně toužil, ale ona se v časácích zrovna moc pozornosti nedočkala a hodnocena byla jen lehce nadprůměrně. O to více jsem překvapen, že je to z hlediska vývoje postavy, systému kouzlení, rozhovorů, questů a puzzlu nesmírně komplexní záležitost. V podstatě izometrický dungeon. Jen tu grafiku, která teda ošklivá sice rozhodně není, bych ale označil jen za úsporně účelnou. Být to v grafice podobné Shadowlands, vůbec nemluvě třeba Cadavera, protože na tak úžasný vizuál má monopol umu jen Bitmap: Brothers:-), asi by to byla ještě větší pecka. Jinak mi to těmi rozhovory, zasazením a questy, a taky celkovou atmosférou, neskutečně připomíná Ultimu Underworld 1 :-)
@Richmond (30.06.2019 08:53): Z The Summoning naštěstí neuděláš ani klifkfest, protože ty akce mají prodlevu a musíš být v tom pohybu navíc přesný (při útoku můžeš klidně několikrát minout). Mě třeba hodně bavilo bojovat s vícero nepřáteli najednou, protože u toho musíš udržovat určitý rytmus a kličkovat mezi nimi. Blizzardi měli kliku v tom, že ty nápady dokázali skloubit a správně ořezat, takže ta mechanika hry hodně podporuje celkovou dynamiku, proto Diablo vypadá jak vypadá. The Summoning staví více na rébusech a vyprávění o životě v labyrintu.
[neexistující komentář]: Hmm, Summoning je hra, ktoru ja osobne casto prirovnavam istym sposobom k Diablu :) este predtym nez Diablo vzniklo. V podstate cely RP system je relativne jednoduchy, priamociary, co ale v konecnom dosledku nevadi. Ono to len potvrdzuje, ze DIablo same o sebe nikdy nebolo nic objavne a extra, len klasicke obslahnutie idei a napadov, ktore Blizzard robi celu svoju karieru.
Super komentář, navnadilo na zahrání (ale to už dávno tvé komenty na stránkách svetmightandmagic.cz) , jedna z dalších old school klasik, která mě minula a jsem rád, že mám tak pořád co hrát.
@Richmond (29.06.2019 08:36): Dakrspyre je zvláštní hra, dost záleží na tom, jak se vygenerují náhodně generovaná patra, protože něco pak jde prolítnout velmi rychle a díky tomu lze ušetřit i runy na ukládání pozice. Krom bojů a puzzlů v té hře ale nic dalšího není. Já to tu mám rozehrané s tím, že čas od času si projdu pár pater, ale nemám moc důvod se k tomu vracet :)
[neexistující komentář]: Konečně někdo sepsal (navíc parádně) komentář k jedné z nejpodceňovajších her žánru (podobně jako Veil of Darkness. Když jsem hru zkoušel tenkrát někdy v roce 93/94, tak jsem se v tom trochu ztrácel, ale zafixoval jsem si ji do paměti, protože přeci jen to bylo SSI! Že to bude ale hidden gem mě utvrdila až recenze v CGW. Škoda, že jsem se k ní nedostal dříve, ale postupně probublává mým seznamem nahoru :) Zbývá ještě dořešit, zda hrát předtím Darkspyre, ale co jsem četl Elemire tvoje postřehy ze hry, tak asi ídeového předchůdce oželím.