Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Android 85
Jedna místnost, jeden trezor, jak dlouho nás asi může hra, odehrávající se pouze v tomto prostředí, bavit? V případě The Room překvapivě dlouho, v mém případě až do konce. I když zas tak dlouho to není vzhledem k tomu, že jde o konverzi z mobilních platforem, je za nějakou tu hodinku hotovo.

Ale nelekejte se, hra ve skutečnosti nezůstane celou dobu v prostředí, ve kterém se ocitnete hned na začátku. Trezor v sobě totiž skrývá nečekaná překvapení, a právě objevení těchto tajemných zákoutí a prapodivných mechanismů, je tou hlavní herní náplní. Pokud jste jako děti rozebírali maminčin budík, nebo tatínkovu vrtačku, se zájmem zjistit jak to vevnitř funguje a připadali jste si jako objevitel tajemných světů, tak The Room vám splní váš dětský sen.

Celé to pátrání, objevování a řešení ne moc složitých puzzlů je zabaleno v mysteriózním příběhu, podávaném jen v náznacích pomocí dopisů a deníkových záznamů, které jsem ne úplně pobral. Vůbec mi to ale nevadí, naopak to jen zintenzívnilo atmosféru tajemna, ke které přispívá i hudební podkres. Hrozně mě mrzí, že té hudby není víc, s chutí bych si jí někdy pustil na relax.

Atmosféra je to, co The Room umí vybudovat a hlavně udržet až do konce, i díky tomu, že obtížnost hádanek není vražedná a tudíž vám atmošku nezničí pocit frustrace. A pro zásekáře je tu navíc ještě hintovací nápověda. Každopádně milovníci zavařených mozků si zde moc neužijí.

Závěrem musím upozornit, že jsem hrál jen původní verzi na tabletu, pokud se tedy v něčem zásadním PC konverze liší (ovládání?), může být můj pozitivní komentář naprosto subjektivně neobjektivní. ;-)

Pro: Atmosféra, Vtáhnutí do hry, Dobře trefená obtížnost nenarušující atmosféru, Hudba

Proti: Krátké

+32
  • PC 80
  • Android 80
The Room byla moje první hra, kterou jsem hrála na Androidu, a bavila mě natolik, že jsem si o něco později zakoupila i počítačovou verzi. Tu jsem hrála skoro přesně před třemi lety s tátou v době, kdy jsme spolu občas hrávali takové krátké a jednoduché hry. Shodou okolností jsem i nyní v tomto vánočním čase hru znovu dohrála, a tak mohu sepsat čerstvé dojmy.

Nejvíce se mi na hře líbí princip objevování toho, že před hráčem neleží pouhá krabica/trezor/skříňka, ale že po zmáčknutí pár tlačítek či otočení klíčem vyjede rovnou celý nový kompartment, a i ten se může skládat z dalších částí. Hádanky nejsou sice nijak moc obtížné, ale stejně dokáže člověka potěšit, když přijde na řešení hádanky ve chvíli, když už si říká, že prozkoumal vše. Jen mi přišlo trochu škoda, že se princip hádanek vcelku opakoval. Některé sice byly unikátní, ale těch mohlo být více.

Co se příběhu týče, tak sice navozoval atmosféru tajemna, ale pro mě to byla spíše povinná položka, která ve hře musela být, aby to nebylo jen o řešení hádanek bez hlubšího motivu. Jinými slovy, pro příběh jsem tu hru nehrála. Obě verze hodnotím stejně, ta pro mobily možná má více intuitivnější ovládání, ale nepřijde mi, že by ta počítačová nějak zaostávala.
+22
  • PC 80
The Room vám krásně zprostředkuje zážitek z únikové hry, a to bez stresujícího časového limitu.

Na začátku dostanete dopis od svého přítele, který vás nabádá k otevření zvláštního trezoru, který máte před sebou. Takže ho postupně odemykáte, nacházíte různé skryté části, odejmutelné části, klíče (které musíte správě složit), tlačítka, klávesy, skryté schránky a lámete si hlavu nad tím, zda by podobný trezor šel vyrobit za použití současné techniky.

Hádanky nejsou moc těžké a v případě nouze máte k dispozici automatickou nápovědu, která se zpřístupní pokaždé, když vám řešení trvá moc dlouho. Tím moc dlouho jsou míněny zhruba 2 minuty, takže mě vždycky to tiché cinknutí, které oznámilo zpřístupnění nápovědy trochu popudilo, jako by mi hra říkala „Tys na to ještě nepřišel… ? Hmm…“

Naštěstí hra nemá časový limit, takže si v klidu můžete prozkoumávat, co jste kde přehlédli nebo nepochopili.

The Room je celkem krátký, vyjde tak na pár hodin, samozřejmě podle toho, jak rychle se vám podaří jednotlivé hádanky rozluštit. Škoda jen, že končí dost otevřeně, takže nezbývá než si sehnat druhý (a třetí) díl.

Herní výzva 2021 - Pacifista (SC)
+20
  • PC 55
Na mobily je to asi super, ale na PC mi to přijde málo. A to i přesto, že mě to nutně muselo pohltit více při obrazu o několika metrech, než na malém displeji mobilního telefonu.

Asi jsem už příliš otrlý, ale bylo to až moc jednoduché. Více jsem se zapotil u některých rébusů v hidden object hrách. Vlastně až poslední kapitola nabere příjemněji na obtížnosti a tam se také vyskytoval jediný rébus, jehož řešení mi přišlo vynalézavé. Ona tam není pak taková radost z toho, že člověk něco otevře, když to jde úplně samo. Mám rád, když dané věci porozumím, pořádně ji prozkoumám. Tady jsem na něco víceméně náhodně kliknul a už se otevíralo něco jiného.

Na druhou stranu je to nádherně minimalistické a soustředí se to na jednu věc, na stranu druhou to prostě nemá nic jiného. Je tu osm kusů papíru s příběhem, který nemá žádný smysl. O co by bylo zajímavější, kdyby se člověk dopátrával nějakého mystéria formou záhadných historických fotek, nebo nevím čeho.

Všechno se ovládá levým tlačítkem myši, což je občas nepříjemné, líbí se mi spíš systém, kdy je možno zaseknout obrazovku a mít tak klid na ovládání jednotlivých páček.

Délka hry je nastavena tak akorát, abyste si nemohli od Steamu nechat vrátit peníze.

Bavilo mě to, protože je to pěkné a podobné hry mě prostě baví, ale nejsem si jistý, proč je zrovna tohle takový fenomén.
+16
  • PC 80
*Hodnotené podľa Android verzie*

Ako veľkého skeptika mobilných hier ma rozhodne potešilo, že som našiel dobrú hru pre Android ktorá nie je ďalší endless runner, lacný klon populárnej hry, grindfest s mikrotransakciami alebo port starej hry ktorá je už na PC. The Room (ktorá nemá nič spoločné s kultovým filmom od Tommyho Wiseaua) je príjemná oddychová puzzle hra, kde postupne odhaľujete čo sa skrýva v tajomnom trezore.

Audivizuálne spracovanie je na vysokej úrovni a ukazuje že Unity Engine vyzerá skvele, keď s ním vývojári vedia pracovať, najviac sa mi páčilo spracovanie tieňov a výrazné detaily aj pri tých najmenších predmetoch. Hudobný podklad je minimálny, ale perfektne dotvára atmosféru hry.

To hlavné je ale výborná hrateľnosť. Keď som bol menší a hrával väčšinou len browser hry, tak som mal slabosť na point a click adventúry, kde vašou úlohou bolo dostať sa von z miestností alebo niečo odomknúť. The Room funguje na podobnom princípe, len je v úplnom 3D prostredí. Náročnosť bola perfektne zvládnutá, všetky hlavolamy sú primerane ťažké a keď budete naozaj stratení, tak postupne budete dostávať nápovedu. Hlavolamy sú navyše aj originálne spracované a každý sa rieši iným spôsobom, niekedy budete musieť nájsť schovaný kľúč, inokedy zadať heslo alebo nájsť tajnú správu pomocou špeciálneho vízoru.
Za pochvalu stojí aj ovládanie, ktoré bolo perfektne spravené pre dotykové obrazovky a nemal som s ním problémy, predpokladám že podobne funguje aj s myšou.

Jediným výraznejším mínusom je dĺžka, celá hra mi zabrala len dve hodiny, ak ale chcete viac, tak hra už má dve pokračovania, ktoré sú síce drahšie, ale aj dlhšie a náročnejšie.

Celkovo je hru ale trochu ťažké hodnotiť, na pomery Android hier je to skvelá hra za výhodnú cenu menej než 1 Euro, ale na PC, kde to stojí skoro 5 sa to neoplatí hrať. Takže by som Android verziu hodnotil na 90% a PC na 70%, čo dáva priemer 80%.

Pro: Dokazuje, že na mobily sú aj kvalitné hry, náročnosť je tak akurát

Proti: Krátke, PC verzia je zbytočná

+15
  • PC 85
Drahý příteli, vynalezl jsem něco strašného, k čemu se za žádnou cenu nesmíš dostat – takže prosím udělej všechno pro to, abys to odhalil.

Pro premisy tohohle typu mám slabost, takže mě hra hned chytla a nepustila, dokud jsem všechny ty neuvěřitelně promakané zámky a zámečky na zdánlivě nekonečných trezorech v trezorech v trezorech neotevřela. Pravý talent autora dopisu na začátku totiž nespočívá ve vytváření elementů zkázy, ale v konstrukci neuvěřitelně komplikovaných sejfů. Jak napovídá název, jste pořád v jednom pokoji a jediné co děláte je, že si hrajete s množstvím nejrůznějších udělátek, podivujete se důmyslnosti všech těch titěrných mechanismů a odemykáte, odemykáte a odemykáte.
+14
  • PC 85
Na The Room jsem se těšil velice dlouho - a oprávněně. Ve své třídě puzzle her je to velice podařená hra, kterou tvůrci umožnili si zahrát i na telefonech (i když ne zrovna na všech).

Vše se točí vždy kolem jednoho objektu, puzzly nejsou nikterak těžké a nevyřešitelné, naopak příjemně mechanicky zpracované. Ovšem co mě opravdu pobavilo, byla nápověda. Ve chvíli, kdy máte v inventáři item, pro který se snažíte najít uplatnění a první nápověda Vám řekne "podívejte se na item v inventáři" a druhá nápověda "věc v inventáři někam pasuje" Vám prostě nepomůže.

Postupem času a vyřešených puzzlů se vám otevírají objekty před Vámi a na můj vkus to nabere takových otáček, které podle mě do hry mechanických puzzů, která se na první pohled tváří velmi realisticky, prostě nepatří.

Tak či onak, celkově má hra velmi kouzelný nádech a dokáže zaujmout, že mnohé může překvapit, že po poměrně krátké době je již konec.

+13
  • Switch 75
Ak patríte medzi priaznivcov exit hier a rôznych hlavolamov, tak je táto hra niečo pre vás. Rébusy sú spojené s mysterióznym príbehom a hudbou, ktorá dokresľuje danú atmosféru.

Upozorňujem, že netreba očakávať náročné úlohy. Je pravda, že bolo zopár takých, pri ktorých som sa na chvíľku zasekla ale platí tu pravidlo, že v tom netreba hľadať žiadne chytáky. Často vám hra sama povie čo robiť. Stačí sa pozrieť z toho správneho uhla.

Hra obsahuje aj pomoc nápovedy, ja som ju nevyužila, takže neviem presne ako funguje ale je to, myslím, fajn barlička ak by ste boli v úzkych.

Hrala som to na switchi, najskôr v docku a skúsila som si pohyb joyconom. Na začiatku mi prišlo ovládanie trošku nešikovné ( alebo som len ja tá nešikovná? :) ) ale časom som si zvykla. Potom som si vyskúšala handheld mód a ten mi sadol oveľa viac. Je to také prirodzenejšie, takže ak by som mala odporúčiť tak skôr ten handheld.

Hru som prešla asi za 3 hodinky a kľudne by som si ešte dala. Bolo to príjemné a mala som radosť, že mi to šlo. :)

Pro: Hudba, nefrustrujúce hádanky

Proti: mohlo by to byť dlhšie, menšie problémy ovládania s joyconom

+13
  • PC 70
Pohodová logická záležitost na jeden/dva večery či více kratších herních seancí, jako v mém případě, kde se nebudete příliš trápit a formou pokus omyl téměř vše vyřešíte. Jednou jedinkrát jsem musel zavítat na YouTube a omrknout, jak dál. Logické hry téměř nehraju, ale tahle potěší i milovníky akčních her jako jsem já, protože se hraje příjemně, není těžká a člověk neustále postupuje dál. Potěší dětailní grafické zpracování i nenásilně do hry zakomponovaný příběh plný tajemna. Herní doba v mém případě cca. 4 hodiny, což není špatné.

Pro: Pohodová hratelnost, bez stresu, pěkná grafika, tajemný příběh

Proti: Puzzly často jen o technice pokus a omyl, místy stereotypní a nelogické

+10
  • PC 70
Po spuštění hry se hráč objeví v místností, v jejíž středu se nachází velký mechanický trezor. Na něm najde dopis se vzkazem od původního majitele. Vzkazuje mu, že to co hledá, je uvnitř trezoru, který je jediný svého druhu. Aby odradil všechny případné zvědavce, je k jeho otevření potřeba dostatek důvtipu. Vedle dopisu je malá skříňka, kde hráč nalezne speciální čočku. Ta dokáže jeho držiteli ukázat věci, které nejsou pouhým okem vidět.

Hra je jednoduchá a v tom je její síla. Hráč se vždy nachází v jedné místnosti, kde nalezne všechno potřebné k tomu, aby se posunul zase o kousek dál. Pokud si náhodou nebude vědět rady, je tu možnost zobrazení nápovědy. Ta má ale několik časově odstupněných fází. V první fázi se snaží jen navést na správný směr, aby hráč půl hodiny zoufale neklikal všude možné, ale zároveň aby nepřišel o zábavu z objevování. Poslední fáze už de facto popíše, co by měl hráč udělat.

Příběh hry je vypravován prostřednictvím dopisů a poznámek, které tam pro hráče zanechal původní majitel objektu. Je však nutné ho vnímat jako něco nutného v pozadí, hlavní věcí je objevování a radost z prolomení dalšího hlavolamu.

Pro: Jednoduchost, zábava z objevování

Proti: Délka hry

+10
  • PC 90
The Room prví diel zo série puzzle hier. Postupne ako hru hráte a riešite hlavolamy na "trezore" tak odhaľujete výskum jedného či už geniálneho alebo až bláznivého objaviteľa. Príbeh je originálny a nádherne sa stupňuje a núti vám ďalej pokračovať. Hru dotvára atmosférická hudba a zvuky. Hráč sa cíti akoby tam bol vo skutočnosti a snaží sa prísť na všetky tajomstvá trezoru. Ovládanie je veľmi pohodlné do ruky a intuitívne. čím hlbšie sa dostávate do záhadného boxíku tak tým viac krajšie level dizajny objavíte, ktoré Vám až vyrazia dych. A to je len začiatok celej mysterióznej a hlavolamovej série The Room.

Pro: Hrateľnosť, Grafika, Ovládanie, Atmosféra, Originalita

Proti: Krátka doba dohratia

+10
  • PC 70
  • Android 60
Na The Room jsem byl celkem zvědavý, byla mi doporučena jedním z výtvorů Steam labs. Hru jsem nakonec hrál jak na PC, tak i na smartphonu (android), ale ještě rád jsem se vrátil k PC verzi. Možná za to může velikost displeje mé postarší Xperie, ale asi jsem příliš odkojen klasickými obrazovkami na to, abych si hru užil na tak malém prostoru.

PC verzi jsem hrál během dvou večerů. První večer mě to i celkem bavilo (renderované je to krásně), ale ten druhý už mi přišel dost natahovaný. Zvláště poslední, dodatková kapitola mi pořádně lezla na nervy, v čele s finálním bludištěm. Příliš mě nebaví hry s minimálním příběhem - a The Room mi přišla v tomto ohledu ještě méně vybavená, než třeba takový Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure. Ještě si hodně rozmyslím, jestli budu hrát sekvely (koupené je mám, holt slevy...).
+9