Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bellerofontes (10.11.2024 09:45): Určitě bych Until Dawn řadil nad Dark Pictures, o tom žádná. Otázka jen je, kolikrát můžeš zopakovat jednou řečenej vtip. Nepřijde mi, že by jim s Dark Pictures vůbec šlo o podvracení žánru jako spíš o jeho naplnění. Tedy hororová antologie, kterou tě provází divnej typ a která nabízí za vlasy přitažený zápletky, který ale nikdy nejsou tím, čím se na první pohled zdaj bejt. Tu poťouchlost pro tuhle škatulku typickou imho trefili.

A jsou-li Dark Pictures televizí, The Quarry je (letní) kino.

Co se vztahů v The Quarry týče, nejzajímavější mi asi přišel ten mezi Ryanem a Chrisem, jednak tam byla společná minulost, kterou ostatní postavy mezi sebou neměly, a která prosakovala skrz těch pár vyšperkovanejch výměn, a jednak mi přišlo srdcervoucí, že pro něj představoval otce, kterýho pravděpodobně neměl. A tahle podprahovost je tý hře vlastní, a přitom, obzvlášť v tomhle žánru, tak vzácná.
@BUMTARATA (24.10.2024 17:18): Myslel jsem tím, že takového doktora Hilla bych čekal až po hrách s kurátorem a Elizou, protože se s ním zachází dál, v podstatě jejich vyprávění podvrací. Jenže je to naopak, takže regres. Obdobně je to se vztahy mezi postavami, kdy celkem banální vazby mezi různými páry (obvykle přátelství nebo romance) z novějších her, které můžeš utužovat nebo oslabovat, měly v Until Dawn třeba u zmíněné Sam a Joshe či Joshe a Chrise hodně zvláštní, traumatickou a těžko rozklíčovatelnou povahu.

Určitě se s každou novinkou Supermassive lepší, včetně autentických dialogových výměn, a od Until Dawn, kde byl například opravdu velmi nevyvážený screen time jednotlivých charakterů, je znát pokrok. Jsou ale, The Quarry nevyjímaje, věrní žánru bez překvapení nebo nějaké zábavné reflexe, s kterou zazářilo Until Dawn.
@Starletka (24.10.2024 20:27): No ja som to skúsil a vyšlo to. :D

@BUMTARATA (24.10.2024 17:18): S tým súhlasím, väčšinu času v The Quarry mi prišlo, že to sú naozaj ľudia. V Man of Medan boli napríklad oveľa neuveriteľnejšie a tým pádom otravnejšie postavy a čiastočne aj v Little Hope, napr. Taylor bola dosť absurdná v tej situácii, v akej sa vyskytli.
Ohledně Jacoba… Tak já ho třeba z tý klece ani nepustil, že jo, protože jsem sázel na to, že tam bude v bezpečí, ale pak Laura zničehonic otevřela všechny ty klece najednou a bylo vymalováno.

@Bellerofontes (23.10.2024 14:10): Team Emily! Jinak těžko říct. Hrál jsem to před lety. Ale osobně bych bandu z The Quarry řadil asi o něco výš? Protože takhle dobrý/autentický dialogový výměny (Ryan/Dylan, Laura/Max) imho v žádný svý hře ještě neměli? Kdybych si mohl přát jednu věc, kterou bych chtěl, aby u svých budoucích projektů udrželi, tak je to právě tohle.

@Isair (24.10.2024 15:33): Dark Pictures by měly celkem čítat osm her. Directive 8020 je teprve pátá, ale co vim, tak další dvě už maj rozpracovaný. To studio se fakt činí, maj několik týmů, dělaj na mnoha věcech zároveň (třeba i na nových Little Nightmares). Osobně mě zajímaj Dark Pictures a pak další hra Willa Bylese (Until Dawn, The Quarry), kterou teasoval na roky 25-26.
Jacob mi jako jediný taky zařval, on to nebyl nijak zvlášť těžký puzzle, problém byl, že kamera na těch číslech dveří vydrží jen hroznou chviličku, takže jsem si pak nebyl jist, jaké číslo zadat, než jsem se zorientoval, přestože mi řešení tak nějak došlo, takže jsem to tam hodil naslepo a holt těsně vedle, takže Jacob měl smůlu :D. 


@BUMTARATA (23.10.2024 10:56): Super o  Directive 8020  jsem ani nevěděl, Supermassive koukám vydávají jeden kousek za druhým :) (od té doby co jsem dohrál The Quarry už minimálně jedna další hra od nich vyšla). Hned jsem si to hodil do wishlistu.
@Starletka (24.10.2024 11:26): Jáj toto, on ten puzzle bol o tom, že spočítaš dve páky tak, aby výsledok bol číslom dverí, ktoré potrebuješ otvoriť. :D Podľa mňa to nebolo ťažké, len tá hra človeka veľmi nepripraví, že má pri nej rozmýšľať. :)
@BUMTARATA (23.10.2024 10:56): The Quarry skutečně působí odladěněji a inovace v jednotlivých hrách jsou taktéž nepřehlédnutelné. Zároveň tam je ovšem propad od Until Dawn, který se dosud nepodařilo dohnat, protože tamní provázanosti a subverzi horrorových motivů či pojetí postav (žádná z těch nových není charismatická jako Sam nebo rozervaná jako Josh) se další pokusy nevyrovnaly.
@Tulareanus (23.10.2024 09:34): No jo, ale pak oni zabijou tebe! Jinak ještě dodám, že já tyhle hry hodně roleplayuju, což pak má vliv na některý mý rozhodnutí. Každopádně jsem se svými prvními playthroughs spokojenej stran rozhodování, nebičuju se za to, že jsem nedohlídl ňákou konsekvenci, apod. A ze všech těch smrtí napříč Dark Pictures a The Quarry (celkem devět) mě lehounce nakrkly jen dvě, zbytek mi přišel, že ve výsledku udělal celý vyprávění lepší (obzvlášť Eric v HoA).

Obecně se mi ale líbí, jak Supermassive tuhle svoji formuli neustále inovujou (ty hry nejsou jak přes kopírák, třebaže si furt jsou hodně podobný) a zároveň se neboj zařadit zpátečku, když se něco úplně neosvědčí. Příjemně mě tu pak taky překvapily vysoký produkční kvality v porovnání s Dark Pictures, který jsou místy hodně clunky, velkou radost mám i z dialogů a postav obecně, casting je skvostnej. Takže jsem teď na Directive 8020, kde chtěj ještě dál posouvat hratelnost, docela dost nahajpovanej a zvědavej, byť spaceship mi přijde jako nudnější setting než summer camp. :)
@BUMTARATA (23.10.2024 09:21): Tak v tejto hre mi to príde také, že keďže vieš, že to sú vlkolaci, tak sa ich nebudeš snažiť zabiť, lebo vlastne zabiješ nejakého človeka. A to mi dokonca nedoplo najprv ani, že Max je vlastne ten na ostrove.
@Tulareanus (23.10.2024 09:07): To taky. Ale pak se zase najdou lidi, kterým se nelíbí, že jim někdo insta umře v důsledku (někdy i zdánlivě bezvýznamnýho) rozhodnutí bez možnosti bránit se v QTE sekvenci. Třeba smrt Maxe tady v tý hře nasrala hodně lidí, co jsem tak koukal.
@BUMTARATA (23.10.2024 09:02): Tak tá obtiažnosť by mala byť možno v menej predvídateľnom rozhodovaní. Osobne všeobecne nemám rád QTE a zvyšovať obtiažnosť hry, zhoršením QTE, by som nepovažoval za dobré rozhodnutie. Resp. pre mňa by klesla zábavnosť.
Ty černé pruhy nahoře a dole je tak nehorázná debilita, chápu, že se snažili aby to vypadalo jako "děsně filmově", ale zbytečně to oseká nějakých 20% obrazu a pěkně mě to štve. Nechápu, jak tam mohli nedat možnost na jejich vypnutí. Nemluvě pak o tom šíleném motion bluru.
To si dělaj srandu s tím koncem ne? Kde je nějakej epilog, nějaký rozloučení s postavama, cokoliv?

Střelím silase, pak pár statickejch slajdů (všichni přežili kromě hackett mámy, chrise a silase) kde jsou napsaný dvě věty a pak titulky s nudným podcastem, wtf? Trochu mám BG3 flashback, kde pořádnej epilog taky chyběl (ale aspoň už ho dodělali).

Chtěl jsem dát osmičku, ale za ten totálně nesatisfakční závěr bod strhávám.

Btw na ten šílenej motion blur vyšel o vánocích mod, jen díky němu jsem to vůbec byl schopnej hrát.
@Charllize (13.12.2023 21:12): ony jsou dvě verze motion bluru. DF promujou "per object motion blur", což je motion blur kterej lehce rozmazává objekty co se rychle pohybujou na scéně. Proti tomu nic nemám. To, co je rakovina, je "camera motion blur", kdy se celej obraz rozmaže do odporný mrdky při pohybu kamery. A tím Quarry trpí nejhůř co jsem kdy viděl. Až do tý míry že při otáčení kamerou maj postavy (jako stacionární objekt) kolem těla vizuální artefakty. A mě se z toho dělá blbě. Naprostej bizár.
Hmm motion blur tak agresivní, že se to prakticky nedá hrát, přitom prolog ho neměl a byl v pohodě. Dobrej bait and switch. Uninstalled.

(tweky na jeho odstranění jsem zkoušel, nefungujou)
@Moryart (02.10.2023 16:33):  jo tak pokaždý nemůžu jít s davem, jako princip je primitivní, ale prostě kolikrát jsem fakt uhnul mimo, asi ty jednoduchý věci jsou pro mne těžký a naopak, já to tak občas mám