@BUMTARATA (11.11.2024 11:14): Taky to takhle vidím a jejich hry si užívám, jen tedy Until Dawn má speciální kvality, které mě nutí připomínat, že jsou schopni velkých věcí nad rámec žánru.
Diskuze
@Bellerofontes (10.11.2024 09:45): Určitě bych Until Dawn řadil nad Dark Pictures, o tom žádná. Otázka jen je, kolikrát můžeš zopakovat jednou řečenej vtip. Nepřijde mi, že by jim s Dark Pictures vůbec šlo o podvracení žánru jako spíš o jeho naplnění. Tedy hororová antologie, kterou tě provází divnej typ a která nabízí za vlasy přitažený zápletky, který ale nikdy nejsou tím, čím se na první pohled zdaj bejt. Tu poťouchlost pro tuhle škatulku typickou imho trefili.
A jsou-li Dark Pictures televizí, The Quarry je (letní) kino.
Co se vztahů v The Quarry týče, nejzajímavější mi asi přišel ten mezi Ryanem a Chrisem, jednak tam byla společná minulost, kterou ostatní postavy mezi sebou neměly, a která prosakovala skrz těch pár vyšperkovanejch výměn, a jednak mi přišlo srdcervoucí, že pro něj představoval otce, kterýho pravděpodobně neměl. A tahle podprahovost je tý hře vlastní, a přitom, obzvlášť v tomhle žánru, tak vzácná.
A jsou-li Dark Pictures televizí, The Quarry je (letní) kino.
Co se vztahů v The Quarry týče, nejzajímavější mi asi přišel ten mezi Ryanem a Chrisem, jednak tam byla společná minulost, kterou ostatní postavy mezi sebou neměly, a která prosakovala skrz těch pár vyšperkovanejch výměn, a jednak mi přišlo srdcervoucí, že pro něj představoval otce, kterýho pravděpodobně neměl. A tahle podprahovost je tý hře vlastní, a přitom, obzvlášť v tomhle žánru, tak vzácná.
@BUMTARATA (24.10.2024 17:18): Myslel jsem tím, že takového doktora Hilla bych čekal až po hrách s kurátorem a Elizou, protože se s ním zachází dál, v podstatě jejich vyprávění podvrací. Jenže je to naopak, takže regres. Obdobně je to se vztahy mezi postavami, kdy celkem banální vazby mezi různými páry (obvykle přátelství nebo romance) z novějších her, které můžeš utužovat nebo oslabovat, měly v Until Dawn třeba u zmíněné Sam a Joshe či Joshe a Chrise hodně zvláštní, traumatickou a těžko rozklíčovatelnou povahu.
Určitě se s každou novinkou Supermassive lepší, včetně autentických dialogových výměn, a od Until Dawn, kde byl například opravdu velmi nevyvážený screen time jednotlivých charakterů, je znát pokrok. Jsou ale, The Quarry nevyjímaje, věrní žánru bez překvapení nebo nějaké zábavné reflexe, s kterou zazářilo Until Dawn.
Určitě se s každou novinkou Supermassive lepší, včetně autentických dialogových výměn, a od Until Dawn, kde byl například opravdu velmi nevyvážený screen time jednotlivých charakterů, je znát pokrok. Jsou ale, The Quarry nevyjímaje, věrní žánru bez překvapení nebo nějaké zábavné reflexe, s kterou zazářilo Until Dawn.
@Starletka (24.10.2024 20:27): No ja som to skúsil a vyšlo to. :D
@BUMTARATA (24.10.2024 17:18): S tým súhlasím, väčšinu času v The Quarry mi prišlo, že to sú naozaj ľudia. V Man of Medan boli napríklad oveľa neuveriteľnejšie a tým pádom otravnejšie postavy a čiastočne aj v Little Hope, napr. Taylor bola dosť absurdná v tej situácii, v akej sa vyskytli.
@BUMTARATA (24.10.2024 17:18): S tým súhlasím, väčšinu času v The Quarry mi prišlo, že to sú naozaj ľudia. V Man of Medan boli napríklad oveľa neuveriteľnejšie a tým pádom otravnejšie postavy a čiastočne aj v Little Hope, napr. Taylor bola dosť absurdná v tej situácii, v akej sa vyskytli.
@Tulareanus (24.10.2024 11:41): To už mi napodruhé taky došlo, ale napoprvé to nemůžeš vědět
Ohledně Jacoba… Tak já ho třeba z tý klece ani nepustil, že jo, protože jsem sázel na to, že tam bude v bezpečí, ale pak Laura zničehonic otevřela všechny ty klece najednou a bylo vymalováno.
@Bellerofontes (23.10.2024 14:10): Team Emily! Jinak těžko říct. Hrál jsem to před lety. Ale osobně bych bandu z The Quarry řadil asi o něco výš? Protože takhle dobrý/autentický dialogový výměny (Ryan/Dylan, Laura/Max) imho v žádný svý hře ještě neměli? Kdybych si mohl přát jednu věc, kterou bych chtěl, aby u svých budoucích projektů udrželi, tak je to právě tohle.
@Isair (24.10.2024 15:33): Dark Pictures by měly celkem čítat osm her. Directive 8020 je teprve pátá, ale co vim, tak další dvě už maj rozpracovaný. To studio se fakt činí, maj několik týmů, dělaj na mnoha věcech zároveň (třeba i na nových Little Nightmares). Osobně mě zajímaj Dark Pictures a pak další hra Willa Bylese (Until Dawn, The Quarry), kterou teasoval na roky 25-26.
@Bellerofontes (23.10.2024 14:10): Team Emily! Jinak těžko říct. Hrál jsem to před lety. Ale osobně bych bandu z The Quarry řadil asi o něco výš? Protože takhle dobrý/autentický dialogový výměny (Ryan/Dylan, Laura/Max) imho v žádný svý hře ještě neměli? Kdybych si mohl přát jednu věc, kterou bych chtěl, aby u svých budoucích projektů udrželi, tak je to právě tohle.
@Isair (24.10.2024 15:33): Dark Pictures by měly celkem čítat osm her. Directive 8020 je teprve pátá, ale co vim, tak další dvě už maj rozpracovaný. To studio se fakt činí, maj několik týmů, dělaj na mnoha věcech zároveň (třeba i na nových Little Nightmares). Osobně mě zajímaj Dark Pictures a pak další hra Willa Bylese (Until Dawn, The Quarry), kterou teasoval na roky 25-26.
Jacob mi jako jediný taky zařval, on to nebyl nijak zvlášť těžký puzzle, problém byl, že kamera na těch číslech dveří vydrží jen hroznou chviličku, takže jsem si pak nebyl jist, jaké číslo zadat, než jsem se zorientoval, přestože mi řešení tak nějak došlo, takže jsem to tam hodil naslepo a holt těsně vedle, takže Jacob měl smůlu :D.
@BUMTARATA (23.10.2024 10:56): Super o Directive 8020 jsem ani nevěděl, Supermassive koukám vydávají jeden kousek za druhým :) (od té doby co jsem dohrál The Quarry už minimálně jedna další hra od nich vyšla). Hned jsem si to hodil do wishlistu.
@BUMTARATA (23.10.2024 10:56): Super o Directive 8020 jsem ani nevěděl, Supermassive koukám vydávají jeden kousek za druhým :) (od té doby co jsem dohrál The Quarry už minimálně jedna další hra od nich vyšla). Hned jsem si to hodil do wishlistu.
@Starletka (24.10.2024 11:26): Jáj toto, on ten puzzle bol o tom, že spočítaš dve páky tak, aby výsledok bol číslom dverí, ktoré potrebuješ otvoriť. :D Podľa mňa to nebolo ťažké, len tá hra človeka veľmi nepripraví, že má pri nej rozmýšľať. :)
@Starletka (24.10.2024 10:37): Musel som si vygoogliť, ktorý to bol. :D No ja som s ním nemal problém a nehral som podľa nijakého návodu. Trošku asi osvetli o akú scénu išlo.
@Tulareanus (23.10.2024 08:31): Ale třeba takového Jacoba napoprvé snad zachránit ani nejde (nebo aspoň já jsem tu mechaniku klece napoprvé teda fakt nepochopila).
@BUMTARATA (23.10.2024 10:56): The Quarry skutečně působí odladěněji a inovace v jednotlivých hrách jsou taktéž nepřehlédnutelné. Zároveň tam je ovšem propad od Until Dawn, který se dosud nepodařilo dohnat, protože tamní provázanosti a subverzi horrorových motivů či pojetí postav (žádná z těch nových není charismatická jako Sam nebo rozervaná jako Josh) se další pokusy nevyrovnaly.
@Tulareanus (23.10.2024 09:34): No jo, ale pak oni zabijou tebe! Jinak ještě dodám, že já tyhle hry hodně roleplayuju, což pak má vliv na některý mý rozhodnutí. Každopádně jsem se svými prvními playthroughs spokojenej stran rozhodování, nebičuju se za to, že jsem nedohlídl ňákou konsekvenci, apod. A ze všech těch smrtí napříč Dark Pictures a The Quarry (celkem devět) mě lehounce nakrkly jen dvě, zbytek mi přišel, že ve výsledku udělal celý vyprávění lepší (obzvlášť Eric v HoA).
Obecně se mi ale líbí, jak Supermassive tuhle svoji formuli neustále inovujou (ty hry nejsou jak přes kopírák, třebaže si furt jsou hodně podobný) a zároveň se neboj zařadit zpátečku, když se něco úplně neosvědčí. Příjemně mě tu pak taky překvapily vysoký produkční kvality v porovnání s Dark Pictures, který jsou místy hodně clunky, velkou radost mám i z dialogů a postav obecně, casting je skvostnej. Takže jsem teď na Directive 8020, kde chtěj ještě dál posouvat hratelnost, docela dost nahajpovanej a zvědavej, byť spaceship mi přijde jako nudnější setting než summer camp. :)
Obecně se mi ale líbí, jak Supermassive tuhle svoji formuli neustále inovujou (ty hry nejsou jak přes kopírák, třebaže si furt jsou hodně podobný) a zároveň se neboj zařadit zpátečku, když se něco úplně neosvědčí. Příjemně mě tu pak taky překvapily vysoký produkční kvality v porovnání s Dark Pictures, který jsou místy hodně clunky, velkou radost mám i z dialogů a postav obecně, casting je skvostnej. Takže jsem teď na Directive 8020, kde chtěj ještě dál posouvat hratelnost, docela dost nahajpovanej a zvědavej, byť spaceship mi přijde jako nudnější setting než summer camp. :)
@BUMTARATA (23.10.2024 09:21): Tak v tejto hre mi to príde také, že keďže vieš, že to sú vlkolaci, tak sa ich nebudeš snažiť zabiť, lebo vlastne zabiješ nejakého človeka. A to mi dokonca nedoplo najprv ani, že Max je vlastne ten na ostrove.
@Tulareanus (23.10.2024 09:07): To taky. Ale pak se zase najdou lidi, kterým se nelíbí, že jim někdo insta umře v důsledku (někdy i zdánlivě bezvýznamnýho) rozhodnutí bez možnosti bránit se v QTE sekvenci. Třeba smrt Maxe tady v tý hře nasrala hodně lidí, co jsem tak koukal.
@BUMTARATA (23.10.2024 09:02): Tak tá obtiažnosť by mala byť možno v menej predvídateľnom rozhodovaní. Osobne všeobecne nemám rád QTE a zvyšovať obtiažnosť hry, zhoršením QTE, by som nepovažoval za dobré rozhodnutie. Resp. pre mňa by klesla zábavnosť.
@Tulareanus (23.10.2024 08:58): Ale zase je pravda, že bych chtěl, aby to bylo trochu i o obtížnosti, QTEs se tady de facto nedaj zkazit, zatímco v Little Hope mi kvůli nim zamřely dvě postavy.
Takže ti někdo zemřel!
Takže ti někdo zemřel!
@BUMTARATA (23.10.2024 08:55): No áno, ale myslel som to tak, že v the Quarry mi to prišlo najviac odhadnuteľné. :D Aj keď okrem tohto som zatiaľ hral len The Dark Pictures Anthology: Man of Medan a The Dark Pictures Anthology: Little Hope a zatiaľ mi nik neumrel, hoci v Little Hope som kvôli jednej postave už reštartoval kapitolu.
@Tulareanus (23.10.2024 08:31): Tak není to o obtížnosti, ale o rozhodnutích. :) Plus sem tam nějaká ta smrt tý story jenom přidává.
@Bellerofontes (23.10.2024 02:10): Dylan. <3 Ale obecně asi nejlepší ansámbl, co zatím vytvořili, mám je rád všechny.
@Bellerofontes (23.10.2024 02:10): Dylan. <3 Ale obecně asi nejlepší ansámbl, co zatím vytvořili, mám je rád všechny.
@BUMTARATA (23.10.2024 00:14): To si skúšal, čo sa do postáv zmestí? :D
Lebo mi príde, že z tých supermassive hier, ktoré som hral, tak tu je to prežitie postáv asi najjednoduchšie.
Lebo mi príde, že z tých supermassive hier, ktoré som hral, tak tu je to prežitie postáv asi najjednoduchšie.
@BUMTARATA (23.10.2024 00:14): Hlavně, že přežila Laura a Dylan.
Ty černé pruhy nahoře a dole je tak nehorázná debilita, chápu, že se snažili aby to vypadalo jako "děsně filmově", ale zbytečně to oseká nějakých 20% obrazu a pěkně mě to štve. Nechápu, jak tam mohli nedat možnost na jejich vypnutí. Nemluvě pak o tom šíleném motion bluru.
To si dělaj srandu s tím koncem ne? Kde je nějakej epilog, nějaký rozloučení s postavama, cokoliv?
Střelím silase, pak pár statickejch slajdů (všichni přežili kromě hackett mámy, chrise a silase) kde jsou napsaný dvě věty a pak titulky s nudným podcastem, wtf? Trochu mám BG3 flashback, kde pořádnej epilog taky chyběl (ale aspoň už ho dodělali).
Chtěl jsem dát osmičku, ale za ten totálně nesatisfakční závěr bod strhávám.
Btw na ten šílenej motion blur vyšel o vánocích mod, jen díky němu jsem to vůbec byl schopnej hrát.
Střelím silase, pak pár statickejch slajdů (všichni přežili kromě hackett mámy, chrise a silase) kde jsou napsaný dvě věty a pak titulky s nudným podcastem, wtf? Trochu mám BG3 flashback, kde pořádnej epilog taky chyběl (ale aspoň už ho dodělali).
Chtěl jsem dát osmičku, ale za ten totálně nesatisfakční závěr bod strhávám.
Btw na ten šílenej motion blur vyšel o vánocích mod, jen díky němu jsem to vůbec byl schopnej hrát.
@Paul (13.12.2023 21:16): Jo, třeba v Star Oceanu 4 nebo v Horizonu 2 je celkem cool jak se postava v závislosti na tom jak se rychle hýbe maže. To druhy co zminuješ je hnus pravda, ono to často působí jak kdybys měl odezvu monitoru/tv nula :)
@Charllize (13.12.2023 21:12): ony jsou dvě verze motion bluru. DF promujou "per object motion blur", což je motion blur kterej lehce rozmazává objekty co se rychle pohybujou na scéně. Proti tomu nic nemám. To, co je rakovina, je "camera motion blur", kdy se celej obraz rozmaže do odporný mrdky při pohybu kamery. A tím Quarry trpí nejhůř co jsem kdy viděl. Až do tý míry že při otáčení kamerou maj postavy (jako stacionární objekt) kolem těla vizuální artefakty. A mě se z toho dělá blbě. Naprostej bizár.
@Paul (13.12.2023 12:25): Digital Foundry často motion blur promuje jako děsně cool. Se divím že to od nich ještě lidi nepřevzali když je jinak mají za alfa a omegu :)
Mně teda většinou nevadí, když nekurvi HDR třeba.
Mně teda většinou nevadí, když nekurvi HDR třeba.
Hmm motion blur tak agresivní, že se to prakticky nedá hrát, přitom prolog ho neměl a byl v pohodě. Dobrej bait and switch. Uninstalled.
(tweky na jeho odstranění jsem zkoušel, nefungujou)
(tweky na jeho odstranění jsem zkoušel, nefungujou)
@Moryart (02.10.2023 16:33): jo tak pokaždý nemůžu jít s davem, jako princip je primitivní, ale prostě kolikrát jsem fakt uhnul mimo, asi ty jednoduchý věci jsou pro mne těžký a naopak, já to tak občas mám
@Nix (komentář): Z věcí co jsem hrál mi přijde, že Quarry má nejjednodušší qte sekce (mimo střílení)
"Záhada" vyřešena. Rewind je vážně součástí deluxe packu, stejně tak oblečení z osmdesátek a nějaké filtry.
@Starletka (16.08.2023 14:16): Já to měl, takže to asi bude ta Deluxe. Jinak jo, DLC jsou trochu zbytečná sranda :) Ale kostýmy jsem taky neměl, ani jako součásti toho deluxe, tak nevím.
@M.a.t.t. (16.08.2023 15:14): Ach tak. Nemám, ty kostýmy a filtry mi přišly zbytečné za ty prachy.
@Starletka (16.08.2023 14:16): Pokiaľ máš Deluxe edíciu, tak môžeš pretáčať ihneď.
@Cathan (komentář): Přetáčet ale můžeš, až když to aspoň jednou dohraješ, ne?
@BUMTARATA (08.06.2022 15:15): Taky jsem zvědavej. Na Metacritic dostal Until Dawn 79/100, The Quarry má aktuálně 82/100, takže se už teď názory různí. Uvidíme, snad se jim to povedlo.