Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Fall: Last Days of Gaia

70
49 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.11.2004 PC
Vývojáři:
Silver Style Entertainment
The Fall je post-apokalyptické RPG, podobně jako série Fallout, od tvůrců Soldiers of Anarchy. Hra v sobě kombinuje prvky již zmíněného Falloutu, ale také Jagged Alliance.

Na hře se podepsal dlouhý vývoj a evidentně neklade až takový důraz na grafickou stránku, spíše na atmosféru a příběh plný zvratů. Za zmínku stojí i zvuková stránka, dabing je pouze německý a hudbou přispěla i německá metalová kapela Darkseed. Ve hře je obrovské množství různě modifikovatelných zbraní, ovladatelných vozidel a až adventurně kombinovatelné předměty ve stylu Horadrické kostky z Diablo II. Herní doba může dosáhnout i 40 hodin a pro všechny fandy postapokalyptické tématiky tak jde o vítané osvěžení.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Zapomenuté RPG které je v mnoha věcech lepší než Fallout 3 (nejen v dobové ceně). Jestli nějak mělo vypadat pokračování série Fallout, pak právě takto. Skvělá atmosféra kterou dokresluje zdevastovaná krajina, zvířený prach a všudypřítomná radiace - a především velmi povedené dialogy a možnosti, které ve světě lze provádět.

Spousta vybavení a zbraní zaručuje motivaci k dalšímu postupu, i samotné úkoly se povedly - například když máte odvést varana komodského jednomu občanovy. Ve hře slušivě vymodlovaný jako menší obdelník potažený šupinovitou texturou který se kymácí ze strany na stranu. Nebo osoba co se chce dostat do minulosti (nebo to bylo do budoucnosti?) pomocí napodobeniny DeLoreanu.

The Fall: Last Days of Gaia
je i dostatečně dlouhý a zjevná inspirace kasiky od Black Isle a Jagged Alliance 2 vytváří kvalitní celek, který směle může posloužit jako vhodná alternativa ke zmíněným hrám. Vizuální stránka, po technické stránce, a zvuky jsou standardní, míra detailů je ale vyšší než je běžně k vidění (zvláště v budgetové sféře).

Po vydání v Německu byly velkým problémem všudypřítomné bugy které se však skoro plně podařilo odstranit. Nepříjemné jsou tak jen občasné záseky při ježdění autem (ano, to zde je!), nebo nastavování správné polohy kamery. Škoda jen, že tahový soubojový systém absentuje a je nahrazeno zdaleka méně propracovaným systémem.

Titul byla radost hrát, a svůj záměr splnila zcela. Zvláště v možnostech, velkém poštu lokaci a kvalitních dialozích (i překladu). Nebýt slabších soubojů a německého dabingu, neměl bych problém doporučit hru beze zbytku.

Pro: atmosféra, hratelnost, grafika

Proti: kamera

+20
  • PC 85
Hra mého dětství, kterou jsem dostal spolu s Levelem od táty. Byl to pro mě úvod do post-apo žánru a byl zatraceně dobrý. Úvodní znělka od Darkseedu, zahalený hrdina s Uzinou, okrádání, drogy, široký sortiment moderních zbraní, směnný obchod, klany a gangy, lov divoké zvěře, rezavá auta, nedostatek paliva a munice, velký otevřený svět... to vše vytvořilo mocnou atmosféru díky které jsem si post-apo zamiloval.

Pokud se hra prochází normálně bez návodů a s pár side-questama, vyjde na poměrně dlouhou herní dobu. Navíc questy bývají velmi kreativní. Hlavně ale přináší zajímavý combat systém, který mi momentálně na trhu chybí a tak se často k tomuto zapomenutému německému výtvoru vracím. Myslím teď RTS systém s pauzou, zasazený do squad RPGčka. Jediné, co mi tento systém pocitově připomíná, je vesmírné FTL, které mám také v oblibě.

Mnohokrát jsem ji dohrál a stále u ní mám silný pocit nostalgie. Ale nebudu zapírat, že se často směji jak je místy hloupá a nedomyšlená nebo bych měl spíš říct stará. Zkrátka se musí uznat, že patří do kategorie "Didn't aged good" A to mě přivádí k poslední části.

Momentálně (2017) se často vydávám na ruské fan stránky (s angl. překladačem) a bavím se tam v Guest sekci se zbytkem stále aktivních fanoušků nebo tam napíšu nějaký ten článek o vnitřních gameplay mechanikách. Z toho vzešla velmi pozitivní věc, která mou chuť na hru opět vzbudila. Dlouho bylo rozšíření Derfflinger mod, přidávající batohy, zbraně a bugfixy, jen pro ruskou verzi hry, ale nyní se povedlo přes jednoho modéra udělat i verzi českou (a polskou). K ní jsem udělal i pár fixů českého textu, takže kdo chce rozšíření na 13 let starou hru ať mi napíše :) Mimochodem se nachází i na už zmíněném fall.pro-d.ru v sekci Files>Modifications>Derfflinger mod Czech version

The Fall: Last Days of Gaia je kvalitní zapomenutý post-apo titul, který dnes málokoho osloví. Přesto si u mnoha lidí udělal čestné místo na poličce nostalgie.

Pro: Atmosféra, hudba, velikost světa, množství mechanik a obsahu, kreativní questy

Proti: Bugy, nepřátelé a vše okolo nich, grafika, místy repetitivní

+18
  • PC 85
Zozačiatku ma táto hra príliš neoslovovala, nevedel som prísť na chuť prostrediu, ktoré mi nepripadalo dostatočne postapokalyptické. Na nemecký dabing som si zvykol rýchlo, na neustále sa točiacu kameru už tak rýchlo nie. Chvíľku mi aj trvalo, než som sa naučil preklikávať postavy a mať v nich prehľad, lebo hra ponúka dosť možností.

Prvú hru som dal na easy obťažnosti, všetkých piatich spoločníkov som si najal hneď na Základni a rozdelil som im schopnosti viac-menej rovnomerne, čo spôsobilo, že som dlho nemohol otvárať zámky, kradnúť, plaziť sa, hádzať granáty a ani výhodne obchodovať. Človek sa z vlastných chýb učí, a tak ďalšiu hru, keď som už vedel, o čo ide, urobil som si kvalitný tým, hoci som si opäť najal všetkých už na Základni, iba Vasqueza som neskôr vystriedal. Bol drzí ako ploštica, tak som ho dobodal. Aj po prepustení z týmu stále patrí k vám a nebráni sa, takže si na ňom pokojne môžete vyskúšať rôzne zbrane. Zastúpil ho ďaleko výkonnejší snajper Keno.

Ostreľovačské pušky a ťažké zbrane sa stali obľúbené v mojom týme, ale je dôležité dôkladne prideľovať body každej postave do iných schopností. Treba tam mať hlavne jedného charizmatického obchodníka a rečníka, niekoho na používanie a zneškodňovanie výbušnín a na páčenie zámok, a niekoho na manuálne zručnosti, inak sa niektoré kľúčové úlohy ani nedajú splniť. Svetlou stránkou týmu bola lesbická vegetariánka Agneska - zlodejka a liečiteľka.

Pre zaujímavosť, ďalší vegetarián býva v dedine Tres Cabezas a volá sa Duncan, ale vyskytujú sa v pustatine aj iné zaujímavé postavy, napríklad vodca nomádov Joshua, ktorý vyzerá ako Charles Manson, alebo kanibali v Labyrinte. Vyskytli sa tam aj postavy, ktoré som chcel zabiť, ale nedalo sa. Našťastie, niektoré sa dali.

Na výber je dostatočný počet reálnych druhov zbraní a brnení, žiadne plazmové pušky, energo brnenia a roboty. Požadovanú ponurú atmosféru umocňujú niektoré songy podobné známym z Falloutov. Je rok 2083, šesť rokov po fallouťáckej globálnej nukleárnej vojne, provizórne dedinky a gangy sú ešte len vo váze vzniku... hru Last Days of Gaia som si dodatočne s radosťou zaškatuľkoval ako nultý, rozbehový diel série Fallout, a vôbec mi neprekáža, že vznikla neskôr.

Príbeh má nečakaný zvrat, a ja som bol za neho vďačný, pretože kto by nechcel zastreliť svojho prezidenta? Ešte väčším prekvapením bolo posledné miesto Biosféra... „To je (…) takový soběstačný životní prostor. Uvnitř je přesně vyvážená biologická cirkulace a je tam naskládán genetický fond více než 1400 (druhů) živočichů a rostlin (…) Kybernetické zařízení monitoruje biosystém a udržuje jeho rovnováhu (…) Jenže, celý ekosystém je (…) poháňen pro potřeby několika (druhů) rostlin a zvířectva. Celá ta věc se musí nastavit pro lidské osady.“ …Z toho mi vyplýva, že tam drsne chýba niečo ako Modifikovaný FEV vírus (keď už sme pri tom Falloute).

Objavil som 23 z 24 miest, splnil som 78 úloh, 5 úloh som nesplnil a bohvie koľko úloh som prehliadol, zabil som 398 nepriateľov a 102 zvierat (a to som zabíjal iba v sebaobrane - bylinožravce som nechal žiť). Hra je tak na 35 hodín, čo je akurát.

Pro: Biosféra („Ještě nikdy jsem tolik zeleně neviděl. Je to... ráj.“); lesbická vegetariánka Agneska; alternatívna medicína (aníz, medvedí cesnak, aloe vera, archangelika lekárska)

Proti: Anie (pomätená sestra hlavného hrdinu/hlavnej hrdinky); strieľanie medveďov, vlkov, dingov, wargov

+13
  • PC 75
Docela slušné post-apo RPGéčko, které je plné drobných bugů, jež více či méně kazí jinak velmi přijemné hraní. Například neustálé zasekávání o neviditelné překážky při jízdě autem mě skutečně dohánělo k šílenství. Pokud je mi známo, hra vyšla jenom v němčině a na to jsem si musel poměrně dlouho zvykat. Kupodivu asi po 10 hodinách hraní mi to sprechtění přestalo vadit a nakonec se mi i docela zalíbilo. Byl to pak šok přejít zase k anglicky nadabovaným hrám:)

Pro: Atmosféra, němčina, dopravní prostředky, grafika se mi docela zamlouvala (ale žádný zázrak to určitě není)

Proti: ROZBÍJENÍ AUT O NEVIDITELNÉ PŘEKÁŽKY, soubojový systém je dost mizerný, němčina, absence peněz, poměrně krátká herní doba, ubíjející nastupování a vystupování z vehiklů

+7