Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 21:51): Chceš oběžník? Stačí říct :)

Mně jenom prostě vadí, že kvůli hrám jako jsou Skyrim, GTA, AC apod. (prostě hry, které jsou díl od dílu stejné) se utváří jakýsi standard, který je hodně pod průměrem (nejen) MĚ představy, jak by měla vypadat skvělá hra - a spousta lidí je za skvělé hry považují. A pak nejsou prachy, sponzoři, nálada ani důvod k tomu, aby se dělaly skutečně skvělé hry.

Je to můj osobní problém, uznávám, ale jak je vidět, spoustu lidí se s tím ztotožňuje a proto Garret dostal tolik +. Protože většina lidí v hloubi duše ví, že Skyrim není ta správná cesta :)
@marwel (04.03.2012 21:29): Jo, za Risen jsem dal plnou palbu, takže si k němu své řeknu ještě v komentáři, ale dobrá hra to je. Nebýt poslední třetiny, small talku a stále dost provplánově mělkého lore, cenil bych si Risenu ještě o kus výš.

@Walome (04.03.2012 19:59): Co ti na to mám říci i já se zajímám a netrpělivě čekám, až mi do schránky přijde občasník poeticky nazvaný "Když Walome píše". :) Ohledně TES bylo v Morrowindu tím tahnounem prozkoumávání a atmosféra totálního neznáma. V Oblivionu to byly především dobře udělané questy, příběh a grafické pozlátko. Co (a pokud vůbec) mě něco tak zaujme na Skyrimu ještě nevím, měl jsem možnost si ho zahrát 4 hodiny a zbytek mám nakoukáno z videí. V zásadě už ale vím, že Skyrim je hra mé krevní skupiny. :)

Co Bethesdě opravdu zazlívám je, že TES V provplánově zasadili do krajiny s pastuškami, hrady a draky a na nich taky vystavěli celou reklamní kampaň i hlavní příběh, aby nalákali co nejvíce kazuálů s Xboxem pod televizí. Komerce prostě lore a kreativitě moc nesvědčí.
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 19:50): Divinity 2 mi neprislo otevrenejsi nez treba Gothic 3, ale fakt, ze jsem ho nehral prilis dlouho. Two Worlds podobne. Jednicku jsem odinstaloval asi po pul hodine hrani, dvojku jsem hral jen zacatek, ktery otevreny neni vubec, takze take nemuzu hodnotit. Risen mi prisel jako idealni pomer mezi obsahem a otevrenosti/velikosti sveta. Trochu skoda toho konce, ktery byl uz vylozene linearni, ale jinak parada. Bethesda zatim neudelala hru, ktera by me bavila tolik jako Risen.
Todd Howard špekuluje nad tým, že vydá 3D turistický remake Daggerfallu.
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 19:50): Já vím. Ale programově bych to nezpochybňoval. Jen mi příjde zajímavé, že abys nějak vyzdvihl Skyrim, vypíchneš zrovna věc, která nemá vliv na nic podstatné, nedejbůh např. na hratelnost. Plus je to věc, která je ve hrách už jednu dekádu zcela běžným jevem. To na mě působí, jakože Skyrim nemá co nabídnout.

Ale Ty zrovna nejsi "vzorek", který mě zajímá v tom ohledu, že Garret dostal tolik plusek i přes to, že většina Skyrim sledovatelů jsou fandové. Tím nechci říct, že bys mě celkově nezajímal, to vůbec ne :)

A ty reálné požadavky mám taky - hratelnost a něco, co mě táhne hru hrá dál (je fuk, jestli to je děj, postavy nebo gameplay).

Ale rád bych jetě zmínil, že jsem Skyrim nehrál, hrál jsem jen Morrowind, ale nějak mi nikdo nedokázal, že by se S a M nějak extra lišily :)
quest osvobození Skyrimu pro Stormcloak - Fort Neugrad. měl jsem osvobodit zajatce a vzít kontrolu nad pevností. když jsem k ní přiběhl, nikdo od Stormcloak tam nebyl. taxem tam vlítl, všechno vykosil, otevřel jsem klece vězňům, kteří mi pořád říkají, že klíč má strážný. venku se najednou zjevil Ralof se svými kumpány a furt mi tvrdí, že je někde ještě nějaký imperiál. já to tam ale prošmejdil komplet a nikde nic. kromě toho je divný, že jsem to ten quest neměl na mapě značený pomocí GPS. save samozřejmě nemám. nemá někdo nějaký kouzelný příkaz, jaxe toho bugu zbavit nebo nenapadá někoho ještě něco?
@Walome (04.03.2012 18:36): Říkám "třeba" byl to jenom příklad a nehodlám tu zabředávávat do výčtu inovací, beztak by jsi všechny programově zpochybnil. A za další neříkám že jsem s TES bez výhrad spokojen, ale mám po hře a jejích tvůrcích reálné požadavky.

@marwel (04.03.2012 18:34): Studia tvořící VELKÉ open world RPG mě napadají z hlavy 2 a jsou to Reality Pump anebo Larian Studios. Ano nepopírám, že se toho Bethsoft bojí kvůli bugům, konkrétně kvůli velkému množství bugů, které by už pak neměli čas opravit. Protože by je ZeniMax buď rovnou hnal do dalšího projektu, nebo na dlažbu, kdyby jich bylo opravdu moc.
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 18:21): "voda už není stojatá, ale teče určitým směrem"
děláš si ze mně srandu? A to je věc, ze který bysme měli být v roce 2011 nadšený? Resp. vyzdvihovat ji oproti minulému dílu, který vyšel *mrká na dh* v roce 2006? Tedy v roce, kdy ve všech ostatních hrách tekla voda určitým směrem (např. ve zmíněném Gothicu z roku 2001... wow, to je docela starý).

To je přesně to, co mi přijde vtipný - že fanouškům TES stačí tak málo :) Závidím vám, já jsem furt nespokojenej.
(ačkoli teď hraju Just Cause 2, což je kardinální blbost, ale bavím se u toho hodně)
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 18:21): Povidej, ktera dalsi studia tvori open world RPG kdyz mezi takova nepovazujes Piranha Bytes a jejich Gothic/Risen serii? Tak maximalne MMO tvorici studia. Ja jsem vzdy rikal at radsi udelaji hru s mensim svetem, ale narvou ho obsahem. Obsidian ukazal, ze jde udelat relativne propracovanou hru ve smyslu pribehu, charakteru a questu i na tom bethesdackem konceptu. A kdyz uz jde o ten Jam. Ok, nektere veci by bylo tezke zakomponovat do hry (ten vylepseny stealth napriklad), ale temne dungeony, stopy ve snehu, 'postav si vlastni dum' a nekolik dalsich by urcite nebyl tak velky problem. V dungeonu vypnes svetla a je o 'zabavu' postarano.:-) Mi prijde, ze se toho Bethesda boji kvuli bugum. Uz takhle jich nadelali dost, tak kdyby tam ty moznosti skutecne pridali, beta test by se poradne protahl (a prodrazil). Lehci je ukazat Jam a nechat to na moderech.
@marwel (04.03.2012 17:50): Bethesdě křivdíš, mezi Oblivionem a Skyrimem znát posun. Vizuálně třeba v tom, že voda už není stojatá, ale teče určitým směrem. Nepamatuji si, že by třeba tohle v Oblivionu řešil nějaký mod, ale jinak se jimi vývojáři z Bethesdy z Bethesdy inspirují dost a dost.

Ale to není otázka konkurence šmankote, vždyť studií tvořících open world není málo.. Všestranně propracované, stabilní a detailní RPG, které si tak přejete nemůže vzniknout na komerčním principu, na kterém dnes vznikají AAA hry. Tvůrci by vývoj nikdy nedotáhli do úspěšného konce, protože by nepokryli náklady na vývoj a pokud by se dali pod nějakého velkého vydavatele, tak ten by jim potřebné prostředy a čas také neposkytl. Takové RPG by mohlo vzniknout snad jen se státní podporou, nebo z peněz nějakého do tohoto typu her zažraného miliardáře, kterému by na ziskovosti nezáleželo...

Většina lidí, kterým Skyrim není po chuti mi spíš připadá zklamaná z toho, že i žánr open-world RPG má své hranice, jejichž překročení by znamenalo náklady, které žádný komerčně jednající subjekt ve vlastním zájmu neposkytne. Proč? Znevýhodnili by se proti své dravé konkurenci a prasátka ze správních rad by neměla na tolik slonovinových drbátek. :) Viň i je, nejen Bethesda Game Studios, ta dělá v rámci nastavených deadlinů a zaměstnaneckých kapacit co může. Tím Jam videem ostatně dokázali, že mají navíc.
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 16:46): "ten Jam je jen skvělým příslibem do budoucna, že alespoň ví jak na to a postupně to do svých her obsáhnou ve funkční podobě..." Doufam, ze nejsi tak naivni abys tomu veril. Pokud to kdy v nejake TES hre bude, budou o to mit na svedomi moderi.

"Pokud nedokážeš glitche a "nedopečenost" přítomnou ve všech open world RPG překousnout, nehraj je. Hraj jen ty střední gothicovských rozměrů, kde se to dá víc ohlídat." A jsme zase u toho. Dalsi nazor, ze ktereho vychazi, ze je Bethesda jedina, ktera dela open world RPG. Skoda. Kdyby tech studii bylo vic, Bethesda by byla donucena udelat skutecne promakanou hru a ne polotovar.
@Garret (04.03.2012 16:18): Však Morrowind si 100% taky plným právem zaslouží, ale jen málokterý fanda Gothic série je tak uznalý, jako ty. :))

Řeknu to takhle hrál jsem vanilla verzi Oblivionu (CE koupena měsíc po vydání) a byl jsem naprosto naprosto nadšen. Nevím čím myslíš nedokončený. Pokud jde o questy, propracovanost světa a celkovou prezentaci Oblivion dokončený byl. Pořád mám u těhle kritik pocit, že tu někdo zapomíná, že TES je VELKÁ hra s naprostou svobodou pohybu. Pak je logické, že tam bude drhnout tohle, nebo tamto, že se tam budou opakovat prvky a do jisté míry i questy, že to zkrátka nebude "zblízka" tak propracované jako nějaké RPG, na ostrově plném tunýlků. A to se týká i "chybějících emocí u lidí" prostě je to large-scale RPG. A pravda je, že přes tyhle neduhy plynoucí už z povahy toho, jak velká hra to je, prostě není propracovanějšího open world RPG. Pokud nedokážeš glitche a "nedopečenost" přítomnou ve všech open world RPG překousnout, nehraj je. Hraj jen ty střední gothicovských rozměrů, kde se to dá víc ohlídat. :)

Lidí v Bethesdě zjevně není dost na to, aby vše co bylo sestříháno do jamu mohli do hry ve funkční a vzájemně nekolidující formě obsáhnout. Jinak, než že se to nedalo za ZeniMaxem určený čas do Skyrimu všechno narvat a řádně otestovat si absenci těch vylepšení nedovedu vysvětlit. Stačilo se podívat, jaký problém měli jen z multiplatformním releasem... Modding komunita je integrální součástí strategie Bethesdy a nelze jim to, že na ni do značné míry spoléhají vyčítat.

A vůbec proč takový "osobní tón"? Bethesda ti nic nedluží, ten Jam je jen skvělým příslibem do budoucna, že alespoň ví jak na to a postupně to do svých her obsáhnou ve funkční podobě...
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 11:19): Garret dal stejně tak makro polotovaru Morrowindu 100%. to není v tom, že by Garretovi nevoněl TES, Garreta už prostě tyhle Bethesdí polotovary nebaví. místo toho, aby se snažili tu hru udělat k max. spokojenosti všech, tak ji udělají k max. spokojenosti sobě samých ($) a vydají k tomu Construction Kit, aby se o zbytek postarala komunita. a když na to přijde, tak vydají brnění na koně ve zlaté barvě za 2 dolary a vydělávají dál na nedokončeném díle.

Skyrim je pro mě jednou z nejvíce neutrálních her ever. Nenudí mě, ale ani nebaví. při hraní nemám žádné pocity, je to prostě přeskinovaný Morrowind a Oblivion. nejsou tam emoce, není tam napětí. na každém kroku je vidět, jak je to odfláklá hra a Bethesda má ještě tolik drzosti, že vydá Skyrim Jam, ve kterém ukazuje nám blbečkům, co všechno by tam mohlo být, ale oni to tam prostě nedali. no a paxe ještě chlubí, kolik modů si kdo stáhl, což ukazuje jen na to, jaxou se hrou hráči nespokojeni a jaxi ji utvářejí k obrazu svému, protože v základu Skyrim sux.
Ano, získat achiev 30+ je nyní snadné jako málokdy předtím, možná mě to i přiměje k napsání nějakého komentáře. :)
Teď už se jen rozhodnout, zda na to jít vlastní cestou a pokusit se zaujmout intelektuálskými kecy o smyslu života u neznámé hry, anebo jít cestou nejmenšího odporu a napsat superlativy hemžící se dva odstavce o první Mafii. Selský rozum mi radí napsat raději ódu na Mafii, méně dřiny stejný výsledek. :D
Imo za návaly plusek (a nejen u Garretova Skyrimu) může kolonka "Nejlépe hodnocené komentáře (za posledních 30 dní)" Hodně nováčků (a nejen ti) na to naletí.
@RNDr. Gunár Pavel (04.03.2012 11:19): Ale to nevysvětluje fakt, proč dostal tolik plusek - jako ne, že bych mu to nějak nepřál, to vůbec ne, já jsem jedním z plusařů, jen mi přijde vtipné, že jich má tolik (z důvodů, které jsem popsal níže). A jestli dal Gothicu nebo čemu 90% je irelevantní - podle mě se G a TES nedají srovnávat - Gothic (alespoň ten první) hrál na atmosféru a charaktery postav, kdežto TES staví na rozlehlosti a historii světa a volnost pohybu.

@JohnCZ (04.03.2012 11:27): Mně se taky líbí, protože právě jmenuje ty chyby a dělá to vtipnou a neagresivní cestou. Proto možná dostal tolik plusek (že bych si právě zodpověděl na svůj předchozí dotaz? :-D)
@Walome (04.03.2012 11:04): Hlásím se mezi ně! A to jsem ani Skyrim nehrál. Mě osobně přijde jako strašná blbost dát někomu za koment mínus jen proto, že má na hru jinej názor. Pokud svůj názor podloží a komentář není jen sledem výkřiků, jak je ta hra "na ho*no", tak nevím, proč nedat plus. A to i přes to, že s výtkami nesouhlasím. Bohužel se tímto zrovna mnozí moc neřídí. Nejvíc mě dokážou dopálit kecy typu: "Pokud tohle v tom komentáři přepíšeš, tak ode mě možná dostaneš plus." Wtf? Snad je to můj názor na věc, ne? Ovšem Garretův komentář je natolik "spešl", že si zaslouží plusko sám o sobě.
@Walome (04.03.2012 11:04): To co napsal Garret není komentář, tomu se říká rant. Rant u jehož čtení jsem se sice upřímně pobavil, nicméně rant, který o hře jako celku nevypovídá nic, tedy neříká zda je hra špatná, kterak sis z toho vyvodil. Navíc Garret dal Gothicu II 90% a Gothicu 3 85% (!!), G3 je plný bugů i po komunitním patchu, takže je jasné, co je jeho oblíbenější série. Někomu vyhovuje více pompézní minimalismus (Gothic,Risen), někomu makro polotovar (TES). Garret svůj rant nedoplnil ani procentuelním hodnocením. Dává tedy čtenáři na výběr, co si myslet. Mě se celkové vyznění jeho textu nelíbí, vybral jen to špatné a ocenil jen zlomek toho, co si na každé hře z TES série oceněnní zaslouží.
Tady je to vážně na palici - Skyrim má 87%, každej o něm básní, jaká je to supr hra a pak Garret napíše (skvělej a asi pravdivej) komentář a prakticky napíše, jak je ta hra špatná a hned má 44 plusek. Takže buďto je to tady samej pokrytec ANEBO všichni ví, že ta hra stojí za hovno, ale každej ji chláví nevimproč.

Na druhou stranu je pravda, že i já rád dám plus někomu, kdo má opačnej názor než já, pokud ho umí správně podat - ale neříkejte mi, že takovejch lidí jako já je tu 40 :)
@Say (01.03.2012 16:19): Drahý neznamená kvalitní :). Jako práci odvedli dobrou vzhledem k počtu knih a počtu netradičních výrazů, ale jsou tam prostě chyby, hlavně u krátkých vět u popisu questů, kde není pořádně vidět nějaký kontext.
Tak už se mi to podařilo splnit. Takže jsou to ty druhý kolečka co po mě chce. V tom případě nechápu v proč je znění úkolu "Doruč ozubená kolečka". Když tyhle v názvu ozubená nemají.
@Gerret (01.03.2012 14:45): A není u toho questu takové to počítadlo? Jako že najdi ozubené kolo 3/10. U některých sbíracích questů to bývá. Např. já měl někde najít 20 nirnských kořenů apod.
Ještě mě napadlo jestli mám vůbec ty správná kolečka, ale v questu se píše Doruč ozubená kola a ty mám, leda že bych bylo více typů, když jsem hledal ta ozubená tak se tam válelo i plno jiných koleček, ale ty neměli v názvu "ozubené". Tak fakt nevím.
Nevím si rady s jedním questem: V Ledohradské univerzitě mi Arniel Gane zadal úkol, abych mu doručil 10 Dwemerských ozubených kol (Název úkolu je Arnielina Snaha). Ty jsem pracně pozbíral v nějákým podzemí, ale když s ním pak dám rozhovor, tak je tam furt ta samá otázka co předtím (na kterou mohu klikat donekonečna) a furt mi opakuje, že potřebuje to a to, ale nemůžu mu ty ozubený kolečka předat a splnit tak quest. Nevíte někdo co dělám špatně, nebo je to bug? Měl někdo stejný problém?

Mohl bych se na ten úkol vykašlat, protože je vedlejší, ale když už ty kola mám tak je nechci vyhazovat.
@Califax (29.02.2012 00:48): Nainstaluj si Nexus Manager (ten jsem používal já). Umožňuje stahovat a upravovat většinu modifikací ze skyrim nexus, také ti hlídá jejich aktualizace. Nakonec zatrhneš všechny soubory (módy, patche, oficiální texture pack atp.) a klineš na Aktivovat SKSE. (SKSE předem stáhni a aktivuj ručně).
Ten inventář není zase tak špatný, třeba v Zaklínačovi 2 byl mnohem horší, jak píše Chark jde jenom o zvyk.
Pokud si chci s někým vyměnit itemy v inventáři, tak to nejde, protože klávase R (darovat) prostě nefunguje. Nastavení jsem přehodil na výchozí, zkusil jsem doslova každou klávesu na klávesnici, ale prostě nic. Tudíž, nemohu si např. se společníkem vyměňovat věci, nebo jsem nemohl splnit ten úvodní úkol pro zlodějskou gildu (podstrčit někomu prsten do kapsy) ... Problém ale rázem zmizel potom, co jsem zkusil odinstalovat plugin SkyUI...

Ten původní inventář od Bethesdy je naprosto příšerný, v tom se to hrát nedá. Problém bude možná v tom, že nemám nainstalované funkce SKSE, které tenhle plugin SkyUI vyžaduje - ale, jelikož by se hra musela spouštět přes nějaký speciální exe soubor a já ji už spouštím přes 4GB patch, tak bohužel. Je zde někdo, kdo by věděl, jak to vyřešit? Případně, mohli by jste mi doporučit jinou, kvalitní modifikaci na vylepšení uživatelského rozhraní?
Ona to zas tak špatná rada není. Já mám ve Skyrimu prapodivný bug, který v inventáři částečně prohodil R a F a nejde to ani změnit v nastavení.