Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (07.04.2024 10:41): Má tam být 60 hodin :)

Jojo, to dávkování v Archolosu mi taky přijde super - jsem ve třetí kapitole a lidi mě sami od sebe zastavujou s tím že pro mě mají další úkol. To se mi třeba moc nelíbilo na Gothic 1, tam jak člověk odehrál 1. a 2. kapitolu, tak už další vedlejší questy skoro nebyly a jelo se už čistě na akci. Tady ne. A pořád se zpřístupňují nové lokace...
@John Mirra (07.04.2024 01:10): píšeš že jsi v půlce hry, a pak že v tom máš 6 hodin, nějak ti nerozumím (nevypadla ti tam nula?). Jinak za mě je Archolos taky jedno z nejlepších RPGček vůbec. Ale kladu asi větší důraz na ty questy a narativ a tam je prostě TW3 zatím nedostiženej. Mechaniky mi v TW3 přišly taky dobrý. Btw mě dohrání Archolosu zabralo krásných 140 hodin a je fakt, že se mi ani za takhle enormní dobu neodehrál, má skvělý dávkování těch kapitol. Ale o tom jsem psal i v komentu.
@Paul (07.04.2024 00:13): Narativ a questy možná, ale W3 u mě ztrácí hlavně soubojovým systémem a vylepšováním postavy. A taky už příliš velkou rozlohou, k dohrání už jsem se pak musel nutit. Archolos má IMHO pořád čím překvapit, i v půlce hry přicházím na nové věci, nové questy, nové lokace... a taky má mnohem menší inflaci zbroje a brnění, jakože každé 2 minuty nenajdu lepší meč atd. Mám v tom skoro 6 hodin (reálně asi trochu méně, občas zůstala hra pauznutá v menu), ale baví mě to pořád hrozně hrozně moc :)

@JohnCZ (07.04.2024 00:29): Ba, ba, mně právě ty herní mechaniky baví MNOHEM víc tady než v W3.

@Vurhor (07.04.2024 00:16): Žejo! Žejo!
@John Mirra (06.04.2024 23:02): Lepší asi ne. Příběhem je třetí Zaklínač jasně superior (prakticky k čemukoli). Ale, a to podepisuji slova Vurhora v plném rozsahu, pořád je to jedno z nejskvělejších RPG, co jsem kdy hrál. Já ty herní systémy a mechaniky prvních dvou Gothiců, i když jsou už zastaralé, prostě žeru a děsně mě i po letech baví. A když se to spojí s tak vymazleným designovým umem a obrovskou porcí obsahu, tak je to pro fanouška původních her opravdu splněný sen. Furt nechápu, že něco takového a v takové kvalitě vzniklo a je to zadarmo.
@John Mirra (06.04.2024 23:02): Nebudeš. Čas od času si ještě na Archolos vzpomenu a pokaždé se znovu nechám unést tou fascinací z uvědomění, že bezplatná fanouškovská modifikace je jedno z nejlepších RPG, co jsem kdy hrál. :)
@John Mirra (06.04.2024 23:02): jako, za mě zas až tak ne (přeci jen narativ a questy jsou v TW3 jinde), ale za mě je to minimálně rozhodně nejlepší Gothic :) Což mi taky přijde jak rouhání.
A Enderal je nejlepší TES..
Ty kráso, nebudu se moc rouhat, když napíšu, že mi to přijde lepší než třetí Zaklínač? :O
@JohnCZ (27.08.2023 22:40): Trochu se to dalo čekat. Trvalo to už moc dlouho. Pochopil jsem to tak, že ti co opravdu pracovali, přešli dělat Archolos a zbytek byli teoretici, které zajímal hlavně dabing. Přitom zrovna dabing mi nepřijde jako nejdůležitější součást hry a u nich se každý příspěvek točil jen kolem něj. Takže buďme rádi za Archolos :).
To vypadá že časem, za pár let, dám druhej průchod...chystají nějakou aktualizaci 2.0

The new features include: -Expanded world incl. new locations, secrets, events, enemies, weapons, armor
-New customization options: facial hair and hairstyles for the protagonist and skins for the dog
-Expansion of character builds, among showcased things were new spells incl ones that appear to be fire magic which was previously unavailable, new enchanted arrows, new potions like damage deflection potions, summon upgrades at shrine of beliar, rune upgrading
-Minigames: arm wrestling, card game, tic tac toe and a shell game
-Hardcore DLC, this was announced already but this is the first actual preview and it looks like it expands enemy behaviors with stuff like human opponents being able to kick you offbalance and roll and trolls throwing stones at you
-Fixes and QOL changes
K jakému mistrovi bych měl jít do učení? Lovit umím a na kůžích a zubech už docela dost vydělávám :) Bude to ještě lepší, když půjdu k Fridě?
Náhodou učení magie pomocí knih je super.

Dnes dohráno po 100 hodinách. Je to právem opěvovaná pecka. Souhlas se všemi komentáři zde. Mám ale 3 výtky:
1. Na to, že je to vlastně stará hra a dá se předpokládat, že to budou hrát pouze gothicoví nadšenci - je to prostě příliš jednoduché. Prakticky celou hru jsem prošel jako nůž máslem. Je pravda, že je to hodně dlouhé a kdyby se zvýšila obtížnost, mohlo by to už někoho odradit.

2. splnil jsem všechny questy, které jsem měl v deníku. Prošel celý svět atd. Přesto nevím, proč unesli Jorna (resp. vím, ale musel jsem to googlit). Kurt zmizel a nevím proč. V tomto směru jsem zůstal po konci hry trochu opařený. Je tam samozřejmě na konci obrovské množství možností, jak to může dopadnout. Několik konců hry, pak u každého příběhy (nepovedlo se mi třeba odhalit osud všech z lodi). To je ok a trochu to motivuje k znovuhraní.

3. Konec s vypálením města a vyvražděním skoro všech byl na mě moc krutý.

Prý má vyjít nějaký hardcore mode, dovedu si představit to dát za pár let znovu za bojovníka (teď jsem hrál za lukostřelce/mága).
Tak nápad učit se magii pomocí knížek, které musí hráč hledat různě po světě, hodnotím jako docela nablblý :(
@TaryhoFigurka (22.05.2023 09:49): Vím, že odpovídám na starší post a beztak už řešíš něco jiného, ale aspoň pro sebe jsem testoval jsem chování hry v situaci, o které píšeš. Nechal jsem Fabia poslat někoho jiného pro klestí, tj. Kazeema. Ten odešel a za půl minuty se vrátil (ani jsem nešel na ty gobliny, ale zkoušel jsem i variantu s jejich vymlácením).

Pak Fabio rozdělal oheň, měl krátký proslov. Následně jsem klikl na oheň (hra k tomu navádí i v poznámce k úkolu - objeví se až hráč požádá Fabio o maso, ale oheň je interaktivní i bez toho) a hra normálně pokračovala.

Jestli se nevrátil Kazeem s klestím, Fabio nerozdělal oheň, nebo ten oheň nereaguje na klik, tak se bohužel někde šprajcnul skript. Na to by mělo pomoct nahrát starší save a pokud není nebo to nepomůže, tak rozehrát novou hru.
@TaryhoFigurka (21.05.2023 10:40): Na netu jsem našel podrobně rozepsaný polský návod https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2678374043

Když se rozhodneš, že má poslat někoho jiného, tak hra předpokládá, že, než se dotyčný vrátí, tak začneš prozkoumávat jeskyni (nevím, jestli je v úkolovém záznamu nějaká nápověda) a zabiješ gobliny v jedné z vedlejších části jeskyně. Až se vrátíš zpět k Fabiovi, tak by měl být už zpátky člověk s klestím.

Holt je místy evidentní, že jde "jen" o obsáhlý mód. V profesionálně dělané hře by něco takového bylo lépe ošetřené.
Hned v první kapitole mám problém. Když seberu klestí, tak Fabio nemá žádnou dialogovou možnost a nejde pokračovat. Neví někdo, co s tím?
Tak jsem to konečně zkusmo nainstaloval a hned první bod k dobru mají autoři za to, že přidali nutnost potvrzení při začátku nové hry. Kolikrát já v jedničce omylem začal novou hru místo toho, abych ji načetl...

Btw jsem na začátku na lodi a není tam žádný dabing :/
Hrome, tady to každej tak chválí, až se bojím, že mě to zklame, jak jsem nahypovanej... :)
Hra fantastická, snad lepší, než sám Gothic ll.
A mám dotaz.
Objevil jste někdo, jak se dá dostat do Havenu jinou cestou, než questem s Yannickem? Já totiž teď hraju jako člen City Guard a ani za boha se tam dostat nemůžu. Mám pocit, že quest s Yannickem se rozeběhne jen když jsem v Merchant Guild, ale to je přece blbost...? Už jsem proběhnul svět skrz naskrz a mluvil snad se všemi, ale do Havenu se prostě ne a ne dostat. :-)
@SilentWolf (03.10.2022 19:03): Co jsem se dočetl, tak nic takového při přepnutí do kapitoly 2 nehrozí, takže žádný postih. Při přepnutí do kapitoly 3 by se měly údajně někde spawnout silnější potvory - ale ty nenahradí potvory z původních kapitol, ty tam zůstanou, pokud jsi je nezabil. Samozřejmě je to ale Gothic, takže tady ty nové silnější potvory můžou zabít ty původní slabší v rámci přirozeného přírodního ekosystému :)
Možná by někdo mohl a chtěl sepsat takové úvodní tipy a triky? A přidal je do zajímavostí?

Vím, že jsem se tu onehdy ptal na to, zda se to dá hrát za mága a už si nepamatuju odpověď (kterou jsem si, blbec, nepřidal do záložek :D)
U koho doporučujete stát se učedníkem a proč?

Co jsem vyčetl, tak truhlář je dost lukrativní. Původně jsem chtěl jit k alchymistovi, ale už jsem si zaplatil alchemy level 2 a pokud mi truhlář vydělá více peněz, je pak asi lepší si alchemy 3 opět zaplatit.
Páni.. to je kvalita. Překvapilo mě, že je hned na začátku volba, která očividně něco ovlivní, když Paulovi umřely obě NPC, mě jen jedno. Vůbec jsem to u takové hry nečekal. To je opravdu Gothic 3. Nemůžu se dočkat, co v té hře zažiju.
Rozehráno a zatím jsem nadšený. Gothic jak má být, v tom nejlepším provedení.
@Vurhor (23.08.2022 15:35): osobně se mi ani ta teze, že Marvin je Scar, moc nelíbí, sice to prej autoři potvrdili, ale...meh, neberu to tak :) Ulryk tedy nevím, už si postavy z G1 nepamatuju dostatečně.
Hele, když už to tady dohrálo skoro 10 lidí, tak bych se rád konečně zeptal...
Pokud je Marvin v Gothicu 1 Scar, kdo by tedy mohl být Ulryk? Gomez to být nemůže. Jelikož byl do kolonie vyslán v době, kdy tam mířil i Marvin, tak by to nesedělo, Ulryk tam byl poslán mnohem dřív, nemluvě také i jiném voice actorovi... Ale jinak mě fakt nikdo nenapadá...
@Paul (23.08.2022 09:08): Nemyslím, že sa opakujem častejšie ako sa opakuješ pri svojom odporúčaní ty, takže toto je z tvojho pohľadu trochu nefér. :) Inak, práve tá trocha času môže u niekoho spraviť rozdiel. Vyskúšať to, samozrejme, môže, iba som napísal svoje odporúčanie a nech sa každý rozhodne sám.

@Red (23.08.2022 00:54):  Ak sa ti zdá zvláštny akýkoľvek odklon od reprezentatívneho DH hodnotenia, to pôsobí vzhľadom k tvojim číslam trochu prekvapivo. Mne sa Kingdom Come ako hra páčila, hoci mi ju zrážali aj bugy a nemyslím, že ju hodnotím o toľko horšie ako je priemer, aby som sa k nej nemohol vyjadrovať. A freewarovky fakt neriešme, tie hodnotím na osobitnej škále v rámci freeware hier ;)
@M.a.t.t. (22.08.2022 23:44): tenhle tvůj příspěvek jsem četl už několikrát. Zbytečný se opakovat. Já hrál HC při prvním hraní a neskutečně si to užil. John to třeba bude mít stejně. Třeba ne. Ale za pokus nic moc kromě trochy času nedá.
@Tulareanus (23.08.2022 01:30): Tak každý máme svůj rozsah. U někoho jiného bych třeba byl zděšen, že hodnotil jen 95% Kdybych v jiné diskuzi říkal, že jsem Gothic dohrál na nejlehčí a zábavnosti to neubírá a přitom hodnotil ho na své poměry negativně tak bych se nedivil, že to někomu přijde zvláštní.
@Red (23.08.2022 00:03): Čiže odporúčaš, aby ťa ľudia väčšinu čas nepočúvali pre tie hodnotenia? :)) Mne inak príde od veci počúvať a nepočúvať človeka LEN na základe hodnotenia. To, že je niekto kritický predsa neznamená, že jeho názor je horší. To je podľa mňa už kombinácia osobných preferencii a schopnosť človeka racionálne k hre pristúpiť (ako napr. neporovnávať hrušky s jablkami).
@M.a.t.t. (23.08.2022 00:19): Tak samozřejmě i to. Kingdom Come mi přijde lepší než první díl Ben Jordana. Má delší herní dobu, lepší grafiku, hudbu, dialogy, možnosti a spoustu unikátních mechanismů. KC sama o sobě nabízí bezkonkurenční prvky a zážitky, co žádná jiná hra nenabízí.

Nicméně hlavní věc je to, že radíš, jak ho mají hrát, aby si si ji užili a přitom sis ji sám evidentně neužil. Protože jsi devadesátkovou hru hodnotil žlutě. Pokud za tím nestojí technickéí probémy, tak si ji zřejmě nastavil špatně a zkazilo ti to hru.
@Red (23.08.2022 00:03): Teraz neviem, či sebareflexívne reaguješ na svoje vlastné hodnotenia, alebo na našu predošlú debatu, alebo na oba z toho súčasne.. ale asi to ani nechcem vedieť :) Svoj pohľad som sa každopádne snažil rozpísať rozumne z pohľadu niekoho, kto by hardcore módom vyložene trpel :D
@Paul (22.08.2022 13:47): Imho si skutočne myslím, že pre niekoho, kto v tomto prípade trochu váha, keďže si myslí, že to nie je pre úplne pre neho, hardcore mód mu veľmi nepomôže. Tá hra je vo viacerých aspektoch oldschool sama o sebe a hráčovi nič nedaruje len tak zadarmo. Imerzia tam funguje aj bez hardcore módu, ktorý akurát ešte viac navyšuje nároky, penalizuje hráča negatívnymi perkami, absencia fast travelu komplikuje neustále cestovanie tam a späť a bez kompasu sa tam na prvýkrát nemusí každému orientovať ideálne - ani mi nepríde že všetky questy sú na to stopercentne stavané a tie časovo senzitívne tým taktiež môžu trpieť. A nie je to inak tak, že keď ho už raz pustíš, v priebehu hry ho nemôžeš zmeniť? Hardcore mód mi skrátka príde určený skôr na druhé hranie či pre tých otrlejších záujemcov a hocikoho iného môže skôr odradiť.
@JohnCZ (22.08.2022 14:28): Time sensitive questů tam tolik není a vždy dávaj logickej smysl, času na klidný prozkoumávání je tam tuna...navíc, ikdyž nějakej quest failne, tak hra pokračuje..ukládání můžeš řešit tím modem, pokud mermomocí musíš, ale naučit se vyrobit a pak vyrábět sejvovici byla (pro mě) zábava sama o sobě :) A měl jsem jí dost, že jsem mod nemusel řešit. Ale to už je na každém.

A jo, kompletní absence quest markerů v Gothicu je super...prostě vyžaduje číst deník a občas hledat a je to součást zážitku. V KCD většinou dostaneš taky přibližnou lokaci, ale ne přesnej marker.

Jo, to byl hroznej masakr, nešlo nevzpomenout na geralta :)

@Charllize (22.08.2022 13:53): DA2 nativní podporu fakt nemá. Stejně tak Mass Effect trilogie v původních verzích. Jo, je to stupidní. DA a DA2 by potřebovaly nějakou legendary edition co by to tam dosypala.
Preferuji immerzi, ale zároveň nemám rád, když mi hra hází klacky pod nohy a nebo na mě nějak tlačí (s časem, time sensitive questy, otravnými survival prvky, omezeným ukládáním a kvůli tomu strachu z nutnosti opakovat větší úseky - proto se vyhýbám i např. soulsovkám jak čert kříži apod.). Rád si hrou procházím svým tempem a s možností si vše v klidu prohlédnout a vše po svém splnit. Úplně nejvíc nesnáším, když mi failne nějaký quest jen kvůli tomu, že se někde loudám, čumim na západ slunce a sbírám houby.

Na druhou stranu, ten pocit, že se ztratím v lese, v noci a jen s pochodní a po paměti hledám cestu zpátky, bez HUDu, bez šipek, zní celkem cool. Jestli mi v open world hrách jedna věc fakt vadí, tak je to to, že tvůrci hrozně moc spoléhají na různé ukazatele a přesně vyznačené cíle namísto práce se samotným prostředím, jeho průzkumem a vnitřními mechanismy. To je btw právě na Gothic hrách, popř. Archolos tak super - v deníku informace že máš jít zhruba tam a tam, ale zbytek si hráč už musí často domyslet.

Takže pro mě celkem dilema. :D

@Paul (22.08.2022 13:47):  Jinak, jak se dívám na ty tvoje screeny - stejná myšlenka ve stejný moment, koukám . :)
@Paul (22.08.2022 12:53): Nechci kecat ale když sem DA2 hrál přes origin tak myslím ze gamepadem. Ale ruku do ohne za to nedám. Ta hra vysla snad zároveň i na konzole takže by tam ta podpora nějak být mohla.
@M.a.t.t. (22.08.2022 13:06): no ale ty nevíš co John preferuje a hned mu přitom doporučuješ normal mode, já o tom nemluvil dokud jsi nezačal rejpat.. :)

Já doporučuju hardcore aspoň zkusit, názor ať si každej udělá vlastní.

@Fritol (22.08.2022 13:05): jj, hraju na TV, i celej Archolos jsem hrál s xbonepadem. DA2 zkusím, koneckonců jedničku i trojku už odehraný mám..
@Fritol (22.08.2022 13:21): Vím, že obě byly už v jedničce. Isabelu si pamatuji s tím Arishokem ve dvojce. To bylo dějově slušné. Varric mi ještě přišel ok. Anders a Justice samozřejmě hrozní. Ale tak hrál jsem Awakening a jejich konec tam byl jiný.

@Fritol (22.08.2022 13:21): Jo, to jsem chtěl napsat, že mi to JRPG připomíná. Ale necítím se být v tehle oblasti tolik v kramflecích, neb jsem jich hrál pomálu.
@Jab (22.08.2022 13:11): Nemluvím jen o příběhu jako takovém, to samozřejmě není žádný skvost, ale ty postavy jsou napsané skvěle, což mi přijde důležitější, než samotný příběh. Ať už děláš cokoliv, tak ty postavy na tebe neustále mluví a dělají celou cestu zábavnou. Jestli ti nepřišlo, že třeba Isabela nebo Merrill jsou dobře napsané postavy, tak to už je pak o osobních preferencích.

Z tohoto důvodu mám třeba rád i JRPG, protože i když mají nějakou banální zápletku o dobru a zlu, tak postavy to vynahrazují víc, než je zvykem u západních RPG a udělají vlastně z průměrného příběhu zapamatovatelnou a zábavnou záležitost. DA2 se v tomhle trochu přibližovalo mi přišlo.