Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Chronicles of Myrtana: Archolos

  • PC 95
Archolos je, podobně jako Enderal, nekomerční, ale (kvalitou) zcela profesionální open world RPGčko. Fantasticky realizuje designové principy Gothic 2, jen na ještě větší škále. To znamená atmosférický průzkum nového, dříve nepoznaného ostrova, přízemně lidsky napsané dialogy a postavy, a ultimativně uspokojivý vývoj postavy, kdy se z vesnického nekňuby jenž téměř neudrží meč postupně stává Řezník z Archolosu zabíjející nepřátele v piruetách ala Blavikenský kolega. A nebo ohnivé bouře metající mág. Ten respekt, co člověk prvních mnoho desítek hodin má z ikonické stínové šelmy, a ten pocit zadostiučinení, když konečně první exemplář padne..

Samozřejmě je zde možné rybařit, vyrábět vlastní zbraně od mečů přes luky či kuše, praktikovat alchymii, páčit truhly, kapsářství..můžete se vydat do dolů a na pár dní tam prostě dělat...horničinu. Ekonomika je vybalancována tak, že je vždy za co utrácet, vždy existuje motivace vyrobit si ještě ten jeden novej meč a s tučnou provizí ho prodat kováři.

Množství questů spolu s jejich kvalitou, to jak na sebe často nečekaně navazují, množství všemožných miniudálostí co Marvina potká je až zarážející. Ten svět díky tomu ale žije, prakticky každou návštěvu ve zdejším městě Archolos (které svou rozsáhlostí v klidu konkuruje Novigradu) mě potkalo něco nového. Jednou je to pokoutný prodejce jenž mi prodal zkažené ryby - nenechal jsem ho utéct, za městem jsem ho sejmul a své peníze si vzal zpět - a jindy je to jeho sestra, která se za něj omluvila a peníze mi vrátila - a donutila mě uvažovat, jestli si nereloadnout několik hodin starý save. Nebo třeba žebrák, který otravuje, že potřebuje drbátko. No a uspokojí ho jen utržená ruka kostlivce.

Archolos je rozdělen do šesti kapitol, každá má svou unikátní lokaci a atmosféru, byť jsou samozřejmě propojeny explorací samotného ostrova - až na tu závěrečnou šestou, která je již lineární. Ale vzhledem ke gradaci příběhu je to logické. Samotný závěr tvoří ending slides po vzoru Falloutu - a hezky do detailu, mnoho postav a událostí je zmíněno.

Jestem Marvin a šukám roboty! 

Archolos je velmi slušně napsán a přeložen do angličtiny, ale dabing je polský..a skvělý. Ano, velmi často se tu šukaj roboty, cholera! , nicméně postavy mají charisma a hlavně sám Marvin má distinktivní hlas a emocionálně Archolos funguje, i přes tu dvacet let starou technologii a neexistující animace obličejů. Autoři umí také skvěle pracovat s jednoduchými animacemi - vždy když Marvin udělal facepalm, pousmál jsem se.

Po dohrání, kvůli kterému jsem byl vzhůru do čtyř do rána, mám přesně takový ten pocit melancholie co se dostavuje u dokončení něčeho skvělého. Je mi líto, že je konec, ale jsem rád, že jsem si tím prošel.

Chystám se do města
Noční přístav
A z druhé strany
Tenhle easter egg jste si předpokládám vygooglili
Slum brzy po ránu
Noční Archolos
Banda zlodějů/žebráků se pokusila vydírat - Butcher of Archolos
Výtah v mlze
Jak se dostat k mágům?
Výhled z Vlčího doupěte
+34